Univerzitet Metropolitan u saradnji sa Zoranom Milidrag, regionalnom direktorkom za e-commerce u SportVisionu, pokrenuo je dvomesečni kurs za e-commerce menadžera sa ciljem da edukuje novu generaciju digitalaca čije će osnovno zanimanje biti vođenje Internet prodavnice - kroz radionice zasnovane na studijama slučaja i nastavi koja će moći da se prati i na daljinu. U razgovoru sa Zoranom, saznajemo više o kursu.
Nije tajna da Internet trgovina u Srbiji beleži sve veći rast – bilo da govorimo o plaćanju karticama ili pouzećem. Pored velikih trgovinskih lanaca sve je veći broj i malih prodavnica koje se okreću webu kao jedinstvenom kanalu prodaje, a efekti efikasne “prodavnice” osete se i u drugim industrijama – ponajviše u ugostiteljstvu i turizmu.
“Veći broj prodavnica iznedrio je i potrebu za kadrom koji će upravljati tim aspektom posla“, započinje razgovor Zorana, koja je proteklih godinu dana blisko radila sa Univerzitetom Metropolitan iz Beograda na razvoju jednog sveobuhvatnog kursa za potrebe edukacije naredne generacije e-commerce menadžera:
Gotovo sve Internet prodavnice suočavaju se sa istim problemom koji danas pogađa i razvojni deo IT industrije – nedostatak kadra. Kompanije danas ulažu ogromne napore u prekvalifikaciju svojih zaposlenih kako bi oni mogli da vode njihov online shop. Nažalost, kada taj kadar promeni radno okruženje, poslodavci se vraćaju na nulu i proces edukacije kreće iznova.
Kurs u trajanju od 8 nedelja – prva generacija kreće već 13. marta
Pod mantrom “Nauči da vodiš Internet prodavnicu”, Univerzitet Metropolitan raspisao je konkurs za upis prve generacije polaznika dvomesečnog kursa koji se sastoji iz osam radnih nedelja i 16 modula u okviru kojih će polaznici moći da uče o temama kao što su digitalni ekosistem, traffic driveri, društvene mreže, CRM sistemi i retailing servisi. Nastava će se obavljati u grupi od 20 do maksimalno 30 polaznika, dok prva generacija kreće sa edukacijom već 13. marta.
Na pitanje Netokracije koliko je danas izražena potreba za ovim kadrom, Milidrag ističe da funkciju e-commerce menadžera uglavnom obavljaju digitalci, osobe koje su se tokom karijere usmerile u tom pravcu, ali koje nisu školovane za taj posao:
Uprkos mišljenju da se neko ko vodi Internet prodaju bavi samo digitalnim marketingom, posao je daleko zahtevniji i predstavlja spoj marketinga i prodaje, kao i drugih potrebnih veština koje jasnim i merljivim metodama mogu pokazati koliko su pojedini digitalni kanali efikasni i koliko su doprineli prodaji vaše robe.
Zorana kaže da je e-commerce kurs partnerski razvijan u saradnji sa Metropolitan Univerzitetom, kao i da polaznici mogu da očekuju intenzivan rad sa predstavnicima velikih i malih Internet prodavnica u Srbiji, kao i ekspertima i konsultantima od kojih će iz prve ruke naučiti šta je to što danas odlikuje uspešnu web prodaju.
Polaznicima na raspolaganju i učenje na daljinu
Pored nastave koja će moći da se sluša i na daljinu (a pretpostavlja se da će se odvijati u večernjim časovima zbog posla), polaznicima će biti obezbeđena i praksa u web shop-ovima gde će moći da primene i pokažu stečeno znanje. Kako je kurs namenjen početnicima, među kojima su svakako i oni koji imaju prethodnog iskustva u vođenju Internet prodavnice, za zaposlene u online shop-ovima koji žele da unaprede svoje znanje biće omogućen i mentorski rad 1-na-1.
Standardna cena kursa za e-commerce menadžere iznosi 500 evra, dok je u toku promo cena za upis do 20. februara i iznosi 300 evra, sa mogućnošću plaćanja u dve rate. Studenti Metropolitan Univerziteta ostvaruju dodatnih 10% popusta, a više informacija o kursu dostupno je na zvaničnom sajtu ove obrazovne institucije.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!