Vanja Paunović pokreće prvo online individualno programersko takmičenje

Vanja organizuje prvo ‘online’ individualno takmičenje za mlade programere u Srbiji

Vanja Paunović, mladi softverski inženjer koji stoji iza YouTube kanala Džimiks, organizuje prvo 'online' takmičenje u programiranju u Srbiji za srednjoškolce i studente. Tema je proizvoljna, a rok za dostavljanje projekta je 1. maj.

Sa Vanjom Paunovićem, junior UI inženjerom u kompaniji Grid Dynamics, prvi put smo razgovarali pre nekoliko meseci kada nam je otkrio više detalja o svom YouTube kanalu koji je namenjen njegovim vršnjacima i posvećen programiranju.

Kanal je u međuvremenu napredovao, Vanja je proširio spektar interesovanja i ugostio neke zanimljive sagovornike, a sada pokreće novi projekat: organizuje online programersko takmičenje namenjeno srednjoškolcima i studentima koje je od danas zvanično otvoreno. Ne postoji određena tema, ali svako ko se bude prijavio treba da napravi web/mobilnu/desktop/konzolnu aplikaciju koja može biti korisna studentima.

Ova ideja, kaže Vanja, rodila mu se pre nekoliko meseci, ali je želeo da sakupi publiku na svom kanalu kako bih imao kome da se obrati. “Bio sam inspirisan takmičenjem koje je organizovao Clement Mihailescu. On je odličan softverski inženjer koji je radio u Google-u i Facebook-u. Takmičenje koje je on organizovao me je podstreklo da razmislim o organizaciji nečeg sličnog, ali za Srbiju (bar za sada)”, ističe on i dodaje:

Cela ideja je da srednjoškolci/studenti naprave kreativan projekat koji će im biti zabavan dok budu radili, a takođe ga mogu iskoristiti kao odličan primer svog rada i truda u okviru svog CV-ja. Osim što mogu osvojiti novčane nagrade, ovo takmičenje im može podići šanse da se zaposle.

Rok za izradu projekata je 1. maj, a za prva tri mesta slede novčane nagrade

Paunović je u martu 2018. godine se sa svojim kolegama prvi put učestvovao i osvojio FON Hakaton i od tada nastavlja da se takmiči na sličnim događajima, pa mu organizacija sopstvenog nije teško pala:

Ovo je nešto što me je oduvek interesovalo i uvek sam voleo da učestvujem u sličnim takmičenjima. Takođe me je interesovalo i kako izgleda biti sa druge strane kao organizator, a ne takmičar. Zapravo mi nije bilo teško da osmislim ceo izazov, jer će biti online i nije potrebno, na primer, iznajmljivati prostor ili slično. Sve se jako brzo odigralo, bacio sam ideju na papir i to je to.

Ipak, kako ističe, njegovo takmičenje biće drugačije u odnosu na one na kojima je sam učestvovao: to je isključivo individualno takmičenje, a učesnici će imati mnogo više vremena za izradu svog rešenja. “Pre svega, želim da pokrenem mlade ljude u Srbiji da naprave koristan program ili proizvod koji im može doneti mnogo toga, od posla, znanja, iskustva, pa i do novca, naravno. Cilj mi je da se ljudi dobro zabave radeći nešto korisno i može se prijaviti bilo ko mlađi od 26 godina”, navodi on i dodaje da bi želeo da ovakav projekat postane tradicija:

Najviše bih voleo da mi stigne što više prijava da mi neće biti dovoljno ni nedelju dana da pregledam sve projekte. Ako se ovo takmičenje bude svidelo ljudima, definitivno bih bio za to da postane nešto što će se ponavljati na svakih nekoliko meseci ili barem jednom godišnje.

Nadam se da će se učesnicima dopasti ova inicijativa i da će proslediti objavu svojim prijateljima koji bi želeli da učestvuju. Možda iz ovoga proistekne i neki ozbiljniji projekat na kome će neko raditi i nakon takmičenja. Sve u svemu, svima želim da se oprobaju, biće vrlo interesantno i nadam se da će svako pokazati svoju kreativnost na najvišem nivou.

Krajnji rok za predaju projekata biće 1. maj 2021. što znači da će učesnici imati dovoljno vremena da naprave interesantan projekat i da uklope ga u smisleno rešenje. “Nije mi želja da imaju ograničen vremenski period, kao na primer na hakatonima koji traju 24h, već da se sami organizuju kako njima odgovara i rade bez pritiska i svojim tempom”, kaže Vanja.

Na kraju razgovora naš sagovornik istakao nam je i da će svi projekti biti ocenjeni na osnovu nekoliko kriterijuma, uključujući kreativnost, tehničku složenost, korisnost i zanimljivost. Inače, projekat TO THE MOON podržava i Netokracija, a pobednike koji osvoje prva tri mesta očekuje i novčana nagrada.


Ostavi komentar

  1. Miroljub

    Miroljub

    8. 3. 2021. u 19:31 Odgovori

    Gde nađoste da je ovo “prvo” takmičenje takvog tipa kod nas? Recimo odmah mi pada na pamet da učenici svake godine mogu da učestvuju na takmičenju RAF Challenge koji organizuje Računarski fakultet već više od 10 godina. Mislim da ih ima još nekoliko sigurno, ali lepo je da ih ima što više 🙂

  2. Miroljub

    Miroljub

    8. 3. 2021. u 23:58 Odgovori

    Kako bre prvo!? 🙂 Bilo je na desetine individualnih online takmičenja ovakvog tipa već, čemu takve stvari u naslovu? Ali lepo je da ih bude bar još toliko!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Srpski HTEC Group podigao $140 miliona za dalje širenje kompanije

Srpska IT kompanija koja radi na razvoju softverskih rešenja HTEC Group, a koja ima sedište u SAD-u, saopštila je da je obezbedila 140 miliona dolara od investicione kompanije Brighton Park Capital u ugovoru o vlasničkom kapitalu kako bi ubrzala svoju globalnu ekspanziju.

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Kako voditi korisničku podršku ako se vaš tim sastoji od samo nekoliko ljudi?

Iako ste mali tim, veoma je bitno obratiti pažnju na 'feedback' koji vam daju korisnici i postarati se da ste zaista tu za njih. Zato je segment korisničke podrške ponekada presudan.

Tehnologija

Srpski HTEC Group podigao $140 miliona za dalje širenje kompanije

Srpska IT kompanija koja radi na razvoju softverskih rešenja HTEC Group, a koja ima sedište u SAD-u, saopštila je da je obezbedila 140 miliona dolara od investicione kompanije Brighton Park Capital u ugovoru o vlasničkom kapitalu kako bi ubrzala svoju globalnu ekspanziju.

Intervju

Symphony organizuje interne tehničke zajednice za razmenu znanja – a uskoro i eksternu konferenciju ‘TechNote’

Ova kompanija je za svoje zaposlene organizovala tehničke zajednice čiji je cilj podela znanja i iskustva među članovima tima (QA, DevOps i Front-End community), a to je preraslo i u eksternu konferenciju 'TechNote' koja startuje od marta.

Tehnologija

Šta je to ‘bear market’ i kako se povezuje sa drastičnim padom kriptovaluta?

U prethodnim danima Bitcoin je doživeo nagli pad vrednosti, spustivši se na ispod 35.000 dolara. Štaviše, kompletno 'crypto' tržište je u padu, smanjujući vrednost gotovo svih kriptovaluta. Šta je uzrok ovom problemu i koji uticaj u svemu tome ima termin 'bear market'?

Office Talks Podcast

Prvi superklasteri u Srbiji i osvrt na Web3

Sa Aleksandrom Popović i Pavlom Batutom razgovarali smo o tome kako se zainteresovani startapi, predstavnici akademske zajednice i privrede mogu ujediniti u prve srpske superklastere.

Kultura 2.0

Inviggo svojim zaposlenima nudi stalnu podršku psihoterapeuta i time demistifikuje psihoterapiju

Kompanija Inviggo svojim zaposlenima omogućila je opciju da, ukoliko žele, mogu imati redovne razgovore sa psihoterapeutom. O tome, ali i značaju mentalnog zdravlja, razgovaramo sa direktorkom ove kompanije.