Društvene mreže, htele IT kompanije to ili ne, igraju veliku ulogu kada je reč o privlačenju kandidata.
Mnogo kompanija, malo stručnjaka – situacija pogodna da se odbaci svako “časno oružje” i u bitku za IT kandidate krene svim raspoloživim sredstvima. Neka od “borbenih sredstava”, pak, namerno se zanemaruje ili se prosto ne uviđa njihova moć.
Takva je situacija sa društvenim mrežama čija se upotreba u ovom sektoru nalazi u pat poziciji – skoro sve kompanije ih imaju i mnoge ih neadekvatno koriste.
Ulaganje u te kanale radi privlačenja kandidata ne donosi benefite odmah niti donosi više novca. Iz ugla nekog ko se bavi tehničkim poslom, to može delovati potpuno trivijalno i daleko mnogo manje bitno. Ali, društvene mreže su i dalje jedan od najboljih alata za Employer Branding i prvi su kanal putem kog će neko potražiti informaciju o nama – bili mi osoba ili biznis.
Da li se ‘loša’ Facebook stranica računa?
U IT sektoru, kaže Anđela Milošević, Digital Marketing Manager u kompaniji 3AP, sadržaj nije uvek dovoljno efektan ili ga nema dovoljno za neke društvene mreže i to zahteva dodatno posvećivanje vremena kako biste ostavili trag na feed-u. A za to se, uglavnom, nema vremena.
Uprkos preprekama, kompanija to sebi ne bi smela da dopusti jer ako nemaš stranicu/profil, po aksiomu modernog poslovanja, ne postojiš. Anđela dalje objašnjava:
Svako od nas je pretraživao društvene mreže ne bi li saznao nešto o brendu, kompaniji ili pojedincu i na osnovu toga stekao prvi utisak koji je izuzetno važan za dalju konekciju. U našoj industriji fan nije samo brojka i ne vrti se sve oko čuvenog K. Akcenat se stavlja na osećaj bliskosti sa kompanijom, da nas neko zaista upozna i prati zbog nas samih, za razliku od drugih industrija koje profile koriste za prodaju, promociju ili lifestyle objave.
Profile na društvenim mrežama, opet, nikako nije dovoljno samo posedovati. Jovana Kovačević, Digital Account Director u agenciji Executive Group, primećuje da jako mali broj IT kompanija u Srbiji planira svoj nastup na društvenim mrežama. “Pod nastupom, mislim na planiranje sadržaja i dugoročne komunikacije prvenstveno na Facebooku, a onda i ostalim online kanalima”.

Šta ne valja u načinu na koji IT kompanije vode svoje društvene mreže?
Jovana ukazuje na tri najveća nedostatka: nerazumevanje kanala, neredovna komunikacija i nedostatak vremena/zainteresovanosti za njihovo vođenje:
Da bismo okupili zajednicu oko određenog brenda neophodno je da održavamo redovnu i konzistentnu komunikaciju koja kreira određena očekivanja. Pritom ne smemo zaboraviti da svaka društvena mreža zahteva korišćenje određenih formata, određene tipove sadržaja, kao i način komunikacije koji bi trebalo ispoštovati kako bi nas publika kojoj se obraćamo na određenom kanalu prihvatila kao svoje.
Na društvenim mrežama, nastavlja, i dalje se možemo sresti sa formatima koji su pripremljeni za neki drugi kanal. “Oni su samo plasirani na recimo Facebook da, eto, vide ljudi, pa tako viđamo tekstove i oglase za posao koji nisu prilagođeni kanalu već izgledaju kao print screen stranice sa sajta za zapošljavanje ili kao promo liflet što je možda poslednji put bilo ok 2012. godine”.
Tajne uspešnog vođenja društvenih mreža u IT-ju
Kako nije poenta imati naloge na svim mrežama pošto-poto, dalje objašnjava Milica Košutić, Marketing & PR Manager u 3AP-u, trebalo bi imati naloge na onim mrežama koje vaša ciljna grupa koristi – bilo da je reč o klijentima, potencijalnim zaposlenima ili krajnjim korisnicima rešenja.
Pri tome se u 3AP-u vode sledećim zlatnim pravilima:
Nemaju sve društvene mreže istu svrhu, tako da kada ciljano tražimo nove kandidate koji bi se priključitili našem timu, mi koristimo sve društvene mreže, samo na različit način. Najveći akcenat stavljamo na Linkedin, jer je to mreža koja je okrenuta biznisu i profesionalizmu i često je koristimo kada želimo da steknemo širu sliku o kandidatima. Facebook, Instagram i Twitter recimo više koristimo kada želimo da proširimo vest o zapošljavanju.
Da biste uspešno vodili naloge na društvenim mrežama, ocenjuje Milica, morate tačno znati koja je vaša ciljna grupa, koju mrežu koja grupa koristi za šta, koliko često itd, jer ćete na osnovu toga prilagoditi svoj nastup i sadržaj na svakoj mreži. Za drugi deo posla potrebno je još samo malo kreativnosti.

I za Instagram ima mesta u IT industriji
Dok se svest ljudi o društvenim mrežama značajno ne promeni, kaže Anđela, Facebook će ostati apsolutni prioritet u aktivnostima online komunikacije IT kompanija. “Aktivnim učešćem na vašoj FB stranici shvatićete koji su to okidači na koje se najviše reaguje i uspostavićete onaj savršeni balans između korporativnog i ležernog”.
To, naravno, ne važi isključivo za Facebook – u IT industriji ima mesta za Instagram. “Neki bi rekli da je Instagram pogodna mreža samo ukoliko se bavite poslovima u kojima je bitan vizuelni identitet, a sadržaj iz IT industrije svakako nije među prvima na lestvici najdeljenijih, najlajkovanijih ili najslikabilinijih”, kaže Anđela. Ali to nije izazov koji se ne može savladati, dodaje Milica:
Mi na Instagramu nastojimo da pokažemo kakva je atmosfera u kompaniji, kakvi se ljudi zapošljavaju, u šta verujemo, kakve vrednosti i kulturu negujemo i u Švajcarskoj i u Srbiji, na kakvim projektima radimo.
Pored toga, delimo i zanimljive činjenice iz IT industrije, jer je to nešto što je viralno, kao i sve bitne informacije koje se tiču kompanije i planova u vezi zapošljavanja, konferencija na kojima ćemo prisustvovati, meetup-a koje planiramo da organizujemo itd.
Novac je, podseća Jovana iz Executiva-a, uglavnom nije presudan faktor u IT-ju. “Pozicija dobrih developera je takva da će svuda dobiti velike plate. Oni žele da rade sa sjajnim ljudima, u prijatnoj atmosferi, na zanimljivim i izazovnim projektima i upravo to je ono što kompanije treba da pokažu svojim pratiocima na društvenim mrežama”. Tu leži prilika da mu se dopadnete.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!