Kako efikasno voditi profile na društvenim mrežama ako ste IT kompanija? - Netokracija.rs

Kako efikasno voditi profile na društvenim mrežama ako ste IT kompanija?

Društvene mreže, htele IT kompanije to ili ne, igraju veliku ulogu kada je reč o privlačenju kandidata.

Mnogo kompanija, malo stručnjaka – situacija pogodna da se odbaci svako „časno oružje“ i u bitku za IT kandidate krene svim raspoloživim sredstvima. Neka od „borbenih sredstava“, pak, namerno se zanemaruje ili se prosto ne uviđa njihova moć.

Takva je situacija sa društvenim mrežama čija se upotreba u ovom sektoru nalazi u pat poziciji – skoro sve kompanije ih imaju i mnoge ih neadekvatno koriste.

Ulaganje u te kanale radi privlačenja kandidata ne donosi benefite odmah niti donosi više novca. Iz ugla nekog ko se bavi tehničkim poslom, to može delovati potpuno trivijalno i daleko mnogo manje bitno. Ali, društvene mreže su i dalje jedan od najboljih alata za Employer Branding i prvi su kanal putem kog će neko potražiti informaciju o nama – bili mi osoba ili biznis.

Da li se ‘loša’ Facebook stranica računa?

U IT sektoru, kaže Anđela Milošević, Digital Marketing Manager u kompaniji 3AP, sadržaj nije uvek dovoljno efektan ili ga nema dovoljno za neke društvene mreže i to zahteva dodatno posvećivanje vremena kako biste ostavili trag na feed-u. A za to se, uglavnom, nema vremena.

Uprkos preprekama, kompanija to sebi ne bi smela da dopusti jer ako nemaš stranicu/profil, po aksiomu modernog poslovanja, ne postojiš. Anđela dalje objašnjava:

Svako od nas je pretraživao društvene mreže ne bi li saznao nešto o brendu, kompaniji ili pojedincu i na osnovu toga stekao prvi utisak koji je izuzetno važan za dalju konekciju. U našoj industriji fan nije samo brojka i ne vrti se sve oko čuvenog K. Akcenat se stavlja na osećaj bliskosti sa kompanijom, da nas neko zaista upozna i prati zbog nas samih, za razliku od drugih industrija koje profile koriste za prodaju, promociju ili lifestyle objave.

Profile na društvenim mrežama, opet, nikako nije dovoljno samo posedovati. Jovana Kovačević, Digital Account Director u agenciji Executive Group, primećuje da jako mali broj IT kompanija u Srbiji planira svoj nastup na društvenim mrežama. „Pod nastupom, mislim na planiranje sadržaja i dugoročne komunikacije prvenstveno na Facebooku, a onda i ostalim online kanalima“.

U IT-ju ima mesta za sve društvene mreže, samo na različit način, kažu Milica i Anđela iz 3AP-a.

Šta ne valja u načinu na koji IT kompanije vode svoje društvene mreže?

Jovana ukazuje na tri najveća nedostatka: nerazumevanje kanala, neredovna komunikacija i nedostatak vremena/zainteresovanosti za njihovo vođenje:

Da bismo okupili zajednicu oko određenog brenda neophodno je da održavamo redovnu i konzistentnu komunikaciju koja kreira određena očekivanja. Pritom ne smemo zaboraviti da svaka društvena mreža zahteva korišćenje određenih formata, određene tipove sadržaja, kao i način komunikacije koji bi trebalo ispoštovati kako bi nas publika kojoj se obraćamo na određenom kanalu prihvatila kao svoje.

Na društvenim mrežama, nastavlja, i dalje se možemo sresti sa formatima koji su pripremljeni za neki drugi kanal. „Oni su samo plasirani na recimo Facebook da, eto, vide ljudi, pa tako viđamo tekstove i oglase za posao koji nisu prilagođeni kanalu već izgledaju kao print screen stranice sa sajta za zapošljavanje ili kao promo liflet što je možda poslednji put bilo ok 2012. godine“.

Tajne uspešnog vođenja društvenih mreža u IT-ju

Kako nije poenta imati naloge na svim mrežama pošto-poto, dalje objašnjava Milica Košutić, Marketing & PR Manager u 3AP-u, trebalo bi imati naloge na onim mrežama koje vaša ciljna grupa koristi – bilo da je reč o klijentima, potencijalnim zaposlenima ili krajnjim korisnicima rešenja.

Pri tome se u 3AP-u vode sledećim zlatnim pravilima:

Nemaju sve društvene mreže istu svrhu, tako da kada ciljano tražimo nove kandidate koji bi se priključitili našem timu, mi koristimo sve društvene mreže, samo na različit način. Najveći akcenat stavljamo na Linkedin, jer je to mreža koja je okrenuta biznisu i profesionalizmu i često je koristimo kada želimo da steknemo širu sliku o kandidatima. Facebook, Instagram i Twitter recimo više koristimo kada želimo da proširimo vest o zapošljavanju.

Da biste uspešno vodili naloge na društvenim mrežama, ocenjuje Milica, morate tačno znati koja je vaša ciljna grupa, koju mrežu koja grupa koristi za šta, koliko često itd, jer ćete na osnovu toga prilagoditi svoj nastup i sadržaj na svakoj mreži. Za drugi deo posla potrebno je još samo malo kreativnosti.

Pozicija dobrih developera je takva da će svuda dobiti velike plate. Oni žele da rade sa sjajnim ljudima, a tu sliku mogu im pružiti društvene mreže, ocenjuje Jovana.

I za Instagram ima mesta u IT industriji

Dok se svest ljudi o društvenim mrežama značajno ne promeni, kaže Anđela, Facebook će ostati apsolutni prioritet u aktivnostima online komunikacije IT kompanija. „Aktivnim učešćem na vašoj FB stranici shvatićete koji su to okidači na koje se najviše reaguje i uspostavićete onaj savršeni balans između korporativnog i ležernog“.

To, naravno, ne važi isključivo za Facebook – u IT industriji ima mesta za Instagram. „Neki bi rekli da je Instagram pogodna mreža samo ukoliko se bavite poslovima u kojima je bitan vizuelni identitet, a sadržaj iz IT industrije svakako nije među prvima na lestvici najdeljenijih, najlajkovanijih ili najslikabilinijih“, kaže Anđela. Ali to nije izazov koji se ne može savladati, dodaje Milica:

Mi na Instagramu nastojimo da pokažemo kakva je atmosfera u kompaniji, kakvi se ljudi zapošljavaju, u šta verujemo, kakve vrednosti i kulturu negujemo i u Švajcarskoj i u Srbiji, na kakvim projektima radimo.

Pored toga, delimo i zanimljive činjenice iz IT industrije, jer je to nešto što je viralno, kao i sve bitne informacije koje se tiču kompanije i planova u vezi zapošljavanja, konferencija na kojima ćemo prisustvovati, meetup-a koje planiramo da organizujemo itd.

Novac je, podseća Jovana iz Executiva-a, uglavnom nije presudan faktor u IT-ju. „Pozicija dobrih developera je takva da će svuda dobiti velike plate. Oni žele da rade sa sjajnim ljudima, u prijatnoj atmosferi, na zanimljivim i izazovnim projektima i upravo to je ono što kompanije treba da pokažu svojim pratiocima na društvenim mrežama“. Tu leži prilika da mu se dopadnete.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.