Kako efikasno voditi profile na društvenim mrežama ako ste IT kompanija? - Netokracija.rs

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Kako efikasno voditi profile na društvenim mrežama ako ste IT kompanija?

Društvene mreže, htele IT kompanije to ili ne, igraju veliku ulogu kada je reč o privlačenju kandidata.

Mnogo kompanija, malo stručnjaka – situacija pogodna da se odbaci svako “časno oružje” i u bitku za IT kandidate krene svim raspoloživim sredstvima. Neka od “borbenih sredstava”, pak, namerno se zanemaruje ili se prosto ne uviđa njihova moć.

Takva je situacija sa društvenim mrežama čija se upotreba u ovom sektoru nalazi u pat poziciji – skoro sve kompanije ih imaju i mnoge ih neadekvatno koriste.

Ulaganje u te kanale radi privlačenja kandidata ne donosi benefite odmah niti donosi više novca. Iz ugla nekog ko se bavi tehničkim poslom, to može delovati potpuno trivijalno i daleko mnogo manje bitno. Ali, društvene mreže su i dalje jedan od najboljih alata za Employer Branding i prvi su kanal putem kog će neko potražiti informaciju o nama – bili mi osoba ili biznis.

Da li se ‘loša’ Facebook stranica računa?

U IT sektoru, kaže Anđela Milošević, Digital Marketing Manager u kompaniji 3AP, sadržaj nije uvek dovoljno efektan ili ga nema dovoljno za neke društvene mreže i to zahteva dodatno posvećivanje vremena kako biste ostavili trag na feed-u. A za to se, uglavnom, nema vremena.

Uprkos preprekama, kompanija to sebi ne bi smela da dopusti jer ako nemaš stranicu/profil, po aksiomu modernog poslovanja, ne postojiš. Anđela dalje objašnjava:

Svako od nas je pretraživao društvene mreže ne bi li saznao nešto o brendu, kompaniji ili pojedincu i na osnovu toga stekao prvi utisak koji je izuzetno važan za dalju konekciju. U našoj industriji fan nije samo brojka i ne vrti se sve oko čuvenog K. Akcenat se stavlja na osećaj bliskosti sa kompanijom, da nas neko zaista upozna i prati zbog nas samih, za razliku od drugih industrija koje profile koriste za prodaju, promociju ili lifestyle objave.

Profile na društvenim mrežama, opet, nikako nije dovoljno samo posedovati. Jovana Kovačević, Digital Account Director u agenciji Executive Group, primećuje da jako mali broj IT kompanija u Srbiji planira svoj nastup na društvenim mrežama. “Pod nastupom, mislim na planiranje sadržaja i dugoročne komunikacije prvenstveno na Facebooku, a onda i ostalim online kanalima”.

U IT-ju ima mesta za sve društvene mreže, samo na različit način, kažu Milica i Anđela iz 3AP-a.

Šta ne valja u načinu na koji IT kompanije vode svoje društvene mreže?

Jovana ukazuje na tri najveća nedostatka: nerazumevanje kanala, neredovna komunikacija i nedostatak vremena/zainteresovanosti za njihovo vođenje:

Da bismo okupili zajednicu oko određenog brenda neophodno je da održavamo redovnu i konzistentnu komunikaciju koja kreira određena očekivanja. Pritom ne smemo zaboraviti da svaka društvena mreža zahteva korišćenje određenih formata, određene tipove sadržaja, kao i način komunikacije koji bi trebalo ispoštovati kako bi nas publika kojoj se obraćamo na određenom kanalu prihvatila kao svoje.

Na društvenim mrežama, nastavlja, i dalje se možemo sresti sa formatima koji su pripremljeni za neki drugi kanal. “Oni su samo plasirani na recimo Facebook da, eto, vide ljudi, pa tako viđamo tekstove i oglase za posao koji nisu prilagođeni kanalu već izgledaju kao print screen stranice sa sajta za zapošljavanje ili kao promo liflet što je možda poslednji put bilo ok 2012. godine”.

Tajne uspešnog vođenja društvenih mreža u IT-ju

Kako nije poenta imati naloge na svim mrežama pošto-poto, dalje objašnjava Milica Košutić, Marketing & PR Manager u 3AP-u, trebalo bi imati naloge na onim mrežama koje vaša ciljna grupa koristi – bilo da je reč o klijentima, potencijalnim zaposlenima ili krajnjim korisnicima rešenja.

Pri tome se u 3AP-u vode sledećim zlatnim pravilima:

Nemaju sve društvene mreže istu svrhu, tako da kada ciljano tražimo nove kandidate koji bi se priključitili našem timu, mi koristimo sve društvene mreže, samo na različit način. Najveći akcenat stavljamo na Linkedin, jer je to mreža koja je okrenuta biznisu i profesionalizmu i često je koristimo kada želimo da steknemo širu sliku o kandidatima. Facebook, Instagram i Twitter recimo više koristimo kada želimo da proširimo vest o zapošljavanju.

Da biste uspešno vodili naloge na društvenim mrežama, ocenjuje Milica, morate tačno znati koja je vaša ciljna grupa, koju mrežu koja grupa koristi za šta, koliko često itd, jer ćete na osnovu toga prilagoditi svoj nastup i sadržaj na svakoj mreži. Za drugi deo posla potrebno je još samo malo kreativnosti.

Pozicija dobrih developera je takva da će svuda dobiti velike plate. Oni žele da rade sa sjajnim ljudima, a tu sliku mogu im pružiti društvene mreže, ocenjuje Jovana.

I za Instagram ima mesta u IT industriji

Dok se svest ljudi o društvenim mrežama značajno ne promeni, kaže Anđela, Facebook će ostati apsolutni prioritet u aktivnostima online komunikacije IT kompanija. “Aktivnim učešćem na vašoj FB stranici shvatićete koji su to okidači na koje se najviše reaguje i uspostavićete onaj savršeni balans između korporativnog i ležernog”.

To, naravno, ne važi isključivo za Facebook – u IT industriji ima mesta za Instagram. “Neki bi rekli da je Instagram pogodna mreža samo ukoliko se bavite poslovima u kojima je bitan vizuelni identitet, a sadržaj iz IT industrije svakako nije među prvima na lestvici najdeljenijih, najlajkovanijih ili najslikabilinijih”, kaže Anđela. Ali to nije izazov koji se ne može savladati, dodaje Milica:

Mi na Instagramu nastojimo da pokažemo kakva je atmosfera u kompaniji, kakvi se ljudi zapošljavaju, u šta verujemo, kakve vrednosti i kulturu negujemo i u Švajcarskoj i u Srbiji, na kakvim projektima radimo.

Pored toga, delimo i zanimljive činjenice iz IT industrije, jer je to nešto što je viralno, kao i sve bitne informacije koje se tiču kompanije i planova u vezi zapošljavanja, konferencija na kojima ćemo prisustvovati, meetup-a koje planiramo da organizujemo itd.

Novac je, podseća Jovana iz Executiva-a, uglavnom nije presudan faktor u IT-ju. “Pozicija dobrih developera je takva da će svuda dobiti velike plate. Oni žele da rade sa sjajnim ljudima, u prijatnoj atmosferi, na zanimljivim i izazovnim projektima i upravo to je ono što kompanije treba da pokažu svojim pratiocima na društvenim mrežama”. Tu leži prilika da mu se dopadnete.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Dejan Milošević: Istraživanje i rad na sebi sastavni su deo karijere svakog uspešnog developera

Prethodnih 20 godina Dejan Milošević radi u IT industriji, gde je imao priliku da se susretne sa različitim programskim jezicima i stručnim pozicijama. Sada je član kompanije HTEC, a on nam je otkrio kako je izgledala njegova karijera na 'tech' sceni i šta tačno podrazumeva pozicija Tech Excellence Specialist na kojoj trenutno radi.

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.

Najava

Najveća regionalna konferencija za programere ovog septembra u Zadru – vidimo se na Infobip Shift 2022!

Najveća konferencija za programere u ovom delu Evrope ponovo okuplja istaknute IT stručnjake, programere, startape i preduzetnike. Ovogodišnju Infobip Shift konferenciju obeležiće nikad bogatiji program i spektakularna produkcija.

Propustili ste

Najava

Najveća regionalna konferencija za programere ovog septembra u Zadru – vidimo se na Infobip Shift 2022!

Najveća konferencija za programere u ovom delu Evrope ponovo okuplja istaknute IT stručnjake, programere, startape i preduzetnike. Ovogodišnju Infobip Shift konferenciju obeležiće nikad bogatiji program i spektakularna produkcija.

Startapi i poslovanje

Samo i Iza prodali su ‘Talking Tom’ i u Srbiji započeli poljoprivrednu revoluciju – održiva proizvodnja hrane njihov je životni cilj

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, Samo Login otkriva kako je od prodaje slovenačke kompanije Outfit7 došao do fondacije koja se u Srbiji bavi čistim vazduhom, čistom vodom, očuvanjem resursa i održivom poljoprivredom.

Office Talks Podcast

Demagog sa dva nova naslova osvaja tržište indie igara

Razvoj video igara u Srbiji ima sve veći značaj na globalnoj sceni. Tom prilikom smo u 105. epizodi Office Talks podkasta ugostili beogradski Demagog studio čija je video igra Golf Club Wasteland do sada zabeležila značajne rezultate na AppStore i Google Play prodavnicama.

Tehnologija

IT Srbija od ‘outsourcinga’ do vodeće zemlje za razvoj digitalnih proizvoda i usluga

O razvoju i rastu domaće IT industrije govorimo već nekoliko godina unazad. Prethodne dve, bile su najintenzivnije kada je reč o ovoj grani koja ima značajan udeo u domaćem BDP-u. Kako godine prolaze, informaciona i tehnološka industrija u Srbiji započela je put napretka od 'outsourcinga' do kompanija koje razvijaju zahtevne proizvode.

Gaming

Epic Games kreće sa izgradnjom kampusa u Novom Sadu

Kompanije Epic Games i 3Lateral najavljuju početak izgradnje svog kampusa nadomak Univerzitetskog centra, u Radničkoj ulici u Novom Sadu. Reč je o savremenom R&D centru koji podržava razvoj hardverskih i softverskih rešenja koja omogućavaju kreiranje fotorealističnih digitalnih ljudi.

Intervju

Kako je platforma Native Teams stvorila uslove za uspešno i jednostavno ‘freelance’ poslovanje

Zahvaljujući Native Teams platformi, 'freelance' radnici imaju mogućnost da ostvare sve benefite onih koji su zaposleni 'za stalno', online ili putem mobilne aplikacije.