DocsCube iz Srbije automatizuje dokumenta za mala i srednja preduzeća

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

DocsCube iz Srbije efikasno automatizuje dokumentacije za mala i srednja preduzeća

O tome kako je njihov proizvod postao treći proizvod dana na ProductHunt-u i šta im je taj uspeh doneo, razgovarali smo sa suosnivačem DocsCube startapa.

Rapidni razvoj API servisa stvorio je potrebu za platformama fokusiranim na dinamičko generisanje dokumentacije kako bi bilo omogućeno njihovo brzo i lako integrisanje i korišćenje na dnevnom nivou. Automatizacija dokumentacije značajno štedi vreme, a opet obezbeđuje tačnost i doslednost podataka. Ovakav sistem posebno je koristan u kompanijama gde postoji potreba za održavanjem velike količine dokumentacije i njenim ažuriranjem.

Prepoznavši potrebe tržišta, ekipa iz startapa DocsCube razvila je softversko rešenje za automatizaciju dokumentacije namenjeno malim i srednjim preduzećima, koji je u julu ove godine bio treći proizvod dana na ProductHunt-u. O samoj ideji, izazovima sa kojima su se susretali i, najzad, poslovnim uspesima koje im je donelo lansiranje sopstvenog proizvoda, pričali smo sa Nikolom Cvetkovićem, jednim od osnivača DocsCube-a.

Ljudi kao ključ uspešne kompanije

Nikolu je od malih nogu pratila intenzivna želja za istraživanjem inovativnih oblasti kako u tehnologiji tako i u spoznaji sveta. On se seća kako mu je automatizacija manuelnih radnji uvek privlačila pažnju:

Omogućavanje efikasnog skaliranja bez mnogo truda, pa čak i bez nadzora samog sistema je nešto sto je u meni budilo inspiraciju. Tome sam težio čak i tokom rada na projektima koji to od mene nisu zahtevali.

Zajedno sa Teonom Stamenovićem, pokrenuo je Iam Solutions 2016. godine, u želji da da dođu do znanja koja im u korporativnom svetu nisu bila dostupna. Spletom okolnosti ubrzo su počeli da sarađuju sa startapima s kojima su imali priliku da prođu put od rane faze pa sve do faze skaliranja.

Ideja za osnivanjem startapa DocsCube javila se u periodu razvijanja SaaS softvera u oblastima koje su pokrivale organizaciju poslovnih procesa, kada je potreba za no-code automatizacijom dokumentacije postala i više nego izvesna. Nikola nam je opisao kako su ti počeci izgledali:

S validacijom ideje krenuli smo sredinom 2020, kada smo održali niz vebinara i intervjua sa potencijalnim klijentima kako bismo precizirali njihove potrebe i inicijalne funkcionalnosti koje su planirane za prvu verziju softvera.

Ubrzo je usledilo formiranje osnovnog tima kada su im se priključili Nemanja Jović i Nikola Ristanović. Trenutno DocsCube čini tim od osam ljudi, od kojih su petoro full-time. Za sada to su development tim i content writer, a prodajni tim je u fazi formiranja. Dosadašnje iskustvo pokazalo im je da su ljudi ključ uspešne kompanije, pogotovo kada je u pitanju osnivanje startapa za koji je u ranim fazama sve još uvek neizvesno, što naš sagovornik slikovito opisuje izrekom:

Ako želis da ides brzo idi sam, ako zeliš da stigneš daleko idi u grupi. Želimo da naglasimo značaj ekipe i zahvalimo se svim članovima tima koji su omogućili da DocsCube bude razvijen.

Nadalje, Nikola nam je objasnio da DocsCube predstavlja jedinstveno rešenje bazirano na automatizaciji workflow-a koji pored formaranja dinamičkih dokumenata pružaju i mogućnost organizacije pratećih poslovnih procesa. U pitanju je web cloud rešenje, te za sada nemaju u planu razvoj Android i iOS aplikacije jer im je cilj da rešenje učine dostupnim nevezano od okruženja koje klijenti koriste.

Potreba za ovakvom platformom, koja će biti fokusirana na dinamičko generisanje dokumenata postala je očigledna rapidnim razvojem API servisa, koji omogućavaju lako integrisanje i korišćenje podataka iz rešenja koje kompanije već koriste na dnevnom nivou.

DocsCube prilikom generisanja dokumenata omogućava laku integraciju i kombinovanje podataka iz više eksternih sistema. Na osnovu dostupnih informacija moguće je definisati poslovne procedure i kreirati dokumente koji odgovaraju specificnom zahtevu. Trenutna ciljna grupa su prodajni timovi i digitalne marketing agencije, a protekla četiri meseca izgledala su ovako:

 Imali smo preko 200 registracija, sa pretežno pozitivnim feedback-om za samo rešenje. Izazov je bio sa edukacijom korisnika za inicijalnu konfiguraciju procesa.

Što se tiče novina, nedavno su objavili i unapređenu verziju interfejsa, zajedno sa centrom za pomoć koji olakšava onboarding. Takođe, razvijena je biblioteka tipičnih procesa za targetiranu ciljnu grupu koja će omogućiti korisnicima da se lakše upoznaju sa funkcionalnostima DocsCube platforme.

DocsCube prilikom generisanja dokumenata omogućava laku integraciju i kombinovanje podataka iz više eksternih sistema.

Širenje na američko tržište i napredak na osnovu korisničkog iskustva

DocsCube bio je treći proizvod dana u julu na ProductHunt-u, a kako Nikola navodi povratna informacija zajednice im je puno značila u smislu validacije rešenja i širenja mreže klijenata i partnera. Što se tiče rezultata, u prvoj nedelji nakon lansiranja proizvoda dobili su 70 novih registracija, a celokupno iskustvo Nikola opisuje na sledeći način:

Lansiranje proizvoda na platformi ProductHunt uticalo je na više aspekta našeg rada. Pre svega, nakon launch-a, podelili smo iteracije razvoja softvera i marketing napore u manje celine. To je rezultiralo boljom organizacijom i redovnijom interakcijom kako sa postojećim tako i sa novim potencijalnim klijentima.

Na pitanje da li postoje neki slični servisi koji su konkurencija njihovom proizvodu šta je ono po čemu je DocsCube jedinstven, Nikola nam je odgovorio da su dokument menadžment sistemi su prisutni već duži niz godina, a da su se kao logičan sledeci korak na tržištu pojavili sistemi koji pored upravljanja omogućavaju i dinamičko generisanje dokumenata.

Većina rešenja u oblasti automatizacije dokumenata razvila se na bazi postojećih dokument manadžment softvera koji su zbog svoje cene i kompleksnosti pretežno rezervisani za veće kompanije. Ono po čemu se DocsCube izdavaja jeste cilj da manjim i srednjim preduzećima bude dostupno softversko rešenje za automatizaciju dokumentacije i pratećih poslovnih procesa na jednom centralizovanom mestu, što Nikola i objašnjava:

Podaci koji su do sada bili zaključani u dokumentima, korisnicima postaju lako dostupni za dalju obradu i analizu što štedi znatno vreme i olakšava uvid u celokupno poslovanje.

Zatim, Nikola nam je pojasnio i kako funkcioniše njihov biznis model. U pitanju je pretplatnički model koji se bazira na dva aspekta, obimu korišćenja platforme i tipu korisnika. Tip korisnika obuhvata standardne korisnike i korisnike koji se integrišu putem API sistema, a primenom ovakvog plana naplate korisnici mogu u zavisnosti od vrste zahteva da optimizuju i planiraju svoje troškove. Prema njegovim rečima, počeci su bili izazovni, ali se istrajnost isplatila:

Startap je do skoro bio finansiran od strane članova tima. Našu prvu investiciju smo podigli od regionalnog investivionog fonda i anđela koji su podržali ‘pre-seed’ rundu.

U narednom periodu, Nikola i DocsCube tim biće fokusirani na dalje širenje baze klijenata na američkom tržištu i konstantno unapređivanje proizvoda na bazi povratnih informacija koje dobija od klijenata, a sve to uz odanost dosadašnjoj viziji:

Adekvatno pozicioniranje i dobro korisničko iskustvo vidimo kao ključ za dalji rast i razvoj, a izazovi sa kojima se suočavamo su vezani za skaliranje marketinških kanala kao i kreiranje novih kampanja.

Sa tehničke strane, razvoj ovog startapa u budućnosti će se pretežno fokusirati na širenje baze dostupnih integracija sa eksternim sistemima, što će korisnicima omogućiti da nesmetano nastave da koriste njegova trenutna rešenja.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Šta posle godine u kojoj se mehur izduvao?

Tema za ovaj, poslednji članak u godini, došla je prirodno. Svakodnevno me prati u razgovorima s kolegama, startapima, investitorima, u sadržajima koje svakodnevno čitam ili slušam.

Novost

NBS: Dodeljene prve dozvole za kripto-menjačnice u Srbiji

Narodna banka Srbije (NBS) je 16. decembra izdala dozvole dvema domaćim kripto-menjačnicama. Šta to sve podrazumeva pitali smo Aleksandra Matanovića, osnivača kompanije (menjačnice) ECD, jedne od dobitnica dozvole.

Office Talks Podcast

Događaji koji su obeležili domaći IT u 2022.

Još jedna intenzivna i turbulentna godina u lokalnoj i globalnoj IT industriji polako ostaje iza nas. U 124. epizodi Office Talks podkasta tradicionalno prelazimo najznačajnije momente iz IT ekosistema u prethodnih 365 dana.

Propustili ste

Office Talks Podcast

DevRel – Kako se grade dobri odnosi sa programerima?

Gosti 126. epizode Office Talks podkasta bili su Nenad Vitorović (Tenderly) i Lav Leon Hudak (MVP Workshop) koji su nam govorili o značaju dobrih odnosa sa programerima, ali i o kvalitetnoj zajednici i sadržaju usmerenim ka programerima, a koji sve više dolaze do izražaja.

Developer Experience

Shift Miami: Infobipova konferencija posvećena developerima stiže u Ameriku

Ovo je prvi korak ka internacionalizaciji jedne od najvećih evropskih konferencija posvećenih developerima koja se već 10 godina održava u Hrvatskoj.

Startapi i poslovanje

Degordian akvizirao Shopycode – srpsku agenciju za e-commerce razvoj

Internacionalna digital-first agencija Degordian akvizirala je Shopycode, srpsku programersku kompaniju specijalizovanu za e-commerce.

Istraživanje

Predstavljamo rezultate ankete o platama dizajnera digitalnih proizvoda i usluga u Srbiji

Prva anketa ovog tipa sprovedena je na uzorku od oko 700 učesnika. Podaci pokazuju da je 71% dizajnera ušlo na tržište u poslednjih 8 godina, dok je 57% ušlo u poslednjih 6 godina.

Društvene mreže

OnlyFans: Kako su poznate ličnosti normalizovale ‘online’ prostituciju?

U ovoj kolumni, otkrivam vam zašto 'girl power' na internetu nije izraz feminističke borbe i zašto se 'online' prodaja vlastite intime ne razlikuje od prostitucije.

Kultura 2.0

Beckoning je animirani film Save Živkovića – Epic Games i 3Lateral bili deo projekta

Kreiranje dugometražnih animiranih filmova je oduvek bilo nedostižno malim timovima kreativaca pre svega zbog produkcijskih ograničenja, ali zahvaljujući novim tehnologijama situacija se znatno promenila.