Đorđe Marković godinu dana samostalno je razvijao piksel art igru - a sada deli svoja iskustva i nove planove

Đorđe Marković godinu dana samostalno je razvijao piksel art igru – a sada deli svoja iskustva i nove planove

O video igrama iz Srbije i njihovim kreatorima na Netokraciji pišemo već poprilično dugo, ali do sada nismo imali prilike da razgovaramo sa gejm developerom koji igru razvija sam. Đorđe Marković sa nama deli svoju priču.

Igra Let Bions be Bygons koju Đorđe razvija od 2019. godine smeštena je u distopijsku budućnost u kojoj arhetipski noir detektiv biva unajmljen od imućne gospođe da pronađe njenu ćerku koja je nestala. “Naizgled standardni zadatak će detektivu probuditi sećanja na stari neuspeli zadatak i on će kroz priču želeti da se iskupi, a igrači će moći da izaberu način na koji će se sve to desiti”, otkriva Marković za Netokraciju.

Priča je, dodaje on, sačinjena od linearnog sleda događaja, ali mnoštvo side-questova i načina na koji se sve može izvesti će svakom igraču doneti jedinstveno iskustvo. Pored toga, igra je bazirana na piksel artu, a Đorđe nam je otkrio nešto više o tome:

Pre oko godinu dana sam napravio prvi test gde sam hteo da uz pomoć normal mapi uklopim dvodimenzionalni pixel art u trodimenzionalni prostor i osvetljenje sa najnovijim Unity HDRP renderingom.

Imao sam futuristički setting koji sam razvijao igrajući RPG sa drugarima, tako da sam priču smestio tu. Znao sam da želim da bude “point and click” detektivska igra, ali nisam hteo da se gameplay popunjava napornim inventory puzlama i mini igrama, tako da je fokus pretežno prešao na narativ.

Nakon toga naš sagovornik pohađao je kurs narativnog dizajna Ranka Trifkovića (a.k.a Grandpa Tiger), koji mu je u međuvremenu postao i zvanični konsultant za narativ. “Sredili smo i snažno učvrstili priču i karaktere, tako da se nadam da će igrači biti prilično zadovoljni kada odigraju”, otkriva nam on, a u nastavku teksta razgovaramo o izazovima kroz koje prolazi u ovom procesu i daljim planovima za pomenutu igru čije se kompletno objavljivanje očekuje 2022. godine.

Frilensing je Đorđu doneo sveobuhvatno znanje – od animacije i 3D modelovanja do programiranja

Sa game dev industrijom Đorđe se upoznao još u osnovnoj školi kada je počeo da kreira kratke flash interaktivne animacije tipa Joe Cartoon. “Kasnije sam više puta pokušavao da okupim ekipu sa kojom bih pravio igre, ali je prilično teško održati ljude zainteresovanima kad nema novca od toga, tako da tu nije bilo uspeha, ali bilo je iskustva”, priseća se on.

Đorđe dodaje da je kasnije takođe imao neke kontakte sa gejmingom kroz frilens poslove, gde je uglavnom radio ilustraciju, dizajn i karaktere, a pre tri godine se zaposlio u firmi koja radi adult igre i tamo je proveo dve godine. Marković dodaje:

Takođe sam se bavio i frilensom i radio dizajn za kickstarter igru za klijenta sa Novog Zelanda. Tu sam imao i dobrih i loših lekcija u vezi sa timskim radom, kao i saradnjom sa timom sa kojim nemam lični kontakt. Osim toga, ponekad bih imao priliku da umešam svoje prste u User Experience kroz dizajniranje UI-a.

Inače, Đorđe se školovao za grafički dizajn, ali kroz mnoštvo pokušaja pravljenja igara sakupio je razna znanja – od animacije i 3D modelovanja do mehanika i osnovnog programiranja. “Na pomenutom poslu sam imao mogućnost da popunjavam razne faze proizvodnje, tako da sam puno veština isprobao, naučio i doučio. Rekao bih da sam generalista, ali više naginjem ka kreativnom i eksperimentalnom delu svega“, otkriva on i dodaje da i dalje nema previše iskustva kao indie developer, te da je najviše fokusiran na proizvodnju igre, a sve ostalo rešava kako mora.

Razvoj ove igre nedavno je podržao i izdavač, a raste i tim koji pomaže oko projekta

Igra Let Bions be Bygons trenutno ima samo početak, odnosno Prolog, koji se može besplatno preuzeti i isprobati a Đorđe dodaje da uprkos tome što je taj deo prilično kratak, postoji puno opcija i načina da se prođe i to bi trebalo da pokaže igračima kakav će biti ostatak igre:

Moja procena je da je ovo oko 3% cele igre koja će imati tri Akta i tako planiram da bude objavljivana. Prvi akt bi trebalo da izađe početkom 2021. a ostala dva do kraja godine, najkasnije početkom 2022. Iskustva su vrlo pozitivna, osim toga što je demo trenutno prilično kratak, tako da planiram da demo dopunim sledećom scenom gde će misteriozna dama da zaposli detektiva.

Kao što smo spomenuli, naš sagovornik je prvih godinu dana većinski radio sam, ali su se u međuvremenu pridružili pomoćnici sa strane. “Ranko mi pomaže oko nedoumica kada je u pitanju narativ, moj prijatelj Sava koji je fantastičan muzičar radi muziku za igru, a moja partnerka Jasmina, koja je do skoro bila velika podrška i konsultant za sve kreativne nedoumice, od nedavno se priključila full-time da radi na režiji sinematik scena, osvetljenju i 3D modelovanju”, kaže Đorđe.

On nam je u nastavku teksta otkrio i kako planira monetizaciju ove igre:

Imam plan da se moji budući projekti finansiraju preko neke crowdfunding platforme kao što je Patreon, a da igre budu ili besplatne ili dosta jeftinije nego da je prodaja glavni način finansiranja. To bi omogućilo stabilnost studija i uključivanje fanova u proizvodnju igara, što je po meni win-win.

Sa druge strane, za Let Bions be Bygons se javio jedan izdavač kojeg ću, nadam se, uskoro moći da objavim, a koji je pokrio troškove i omogućio mi da ne moram da radim sa strane. Patreon je i dalje ciljan način monetizacije jer mislim da će takav model moći da izdržava i buduće projekte, ali očekujem da će on tek u budućnosti zablistati.

Naš sagovornik ističe i da ima gotovo beskonačno mnogo ideja za buduće projekte, te da je uključivanje još ljudi nešto što će biti potrebno. “Jasmina ima veće tendencije ka vođenju tima, tako da ću verovatno to većinski prepustiti njoj. Pored toga, imam u planu i neke mini jam-ove koji bi me malo odmorili od fokusa na glavni projekat. Pre neki dan sam bacio buvu Ranku da radimo zajedno neki mini projekat, pa uskoro očekujte super mini igru od nas“, ističe Đorđe na kraju i još jednom poziva zainteresovane da isprobaju demo za pomenutu igru.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Programeri dugih jezika – ima li mesta ličnim stavovima na LinkedInu?

Jedna od tema na nedavno završenoj Netokracijinoj Employer Branding konferenciji bila je o upitnim nastupima zaposlenih na LinkedIn-u, koje rizike po kompaniju i pojedinca bi to moglo da donese i kako bi ovi problemi mogli da se izbegnu.

Startapi i poslovanje

Novosadski Continental najavio novo razvojno odeljenje koje će do 2024. godine zaposliti još 200 inženjera

'Human Machine Interface' ime je nove visokotehnološke poslovne jedinice koja postaje deo R&D centra u Novom Sadu. Novo odeljenje baviće se razvojem 'head-up display' tehnologije za potrebe automobilske industrije.

Startapi i poslovanje

Američki LotusFlare najbrojniji tim ima u Beogradu i radi na proizvodima koji menjaju ‘telco’ industriju

Beogradska kancelarija kompanije LotusFlare trenutno okuplja oko 60 IT stručnjaka i aktivno širi tim. O proizvodima na kojima rade i planovima za budućnost sa njihovim predstavnicima razgovaramo u tekstu koji sledi.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nakon $100 miliona Series C investicije, američki Embroker nastavlja da razvija nove proizvode i širi svoj tim u Beogradu

Generalni menadžer kancelarije u Beogradu i globalni VP Engineering-a za Netokraciju govori o proizvodima koje Embroker razvija, o sektoru digitalnog osiguranja malih biznisa, ali i o daljim planovima za proširenje tima u srpskoj prestonici.

Startapi i poslovanje

Celsius, jedna od vodećih kripto platformi, kupio deo srpskog MVP Workshopa

Dva blockchain jednoroga od sada razvijaju svoje proizvode upravo iz Beograda.

Office Talks Podcast

Porezi, paušalci, test samostalnosti

Gost 52. epizode Office Talks podcasta bio je Svetislav Kostić, profesor na Pravnom fakultetu u Beogradu i stručnjak za fiskalizaciju i poreze. Sa njim smo razgovarali o novom predlogu poreskih mera za brži rast IKT sektora.

Startapi i poslovanje

Peti rođendan u Beogradu Symphony slavi uz tim koji broji 90 zaposlenih – najavljeno dalje širenje poslovanja

Povodom pete godišnjice kompanije Symphony u Beogradu sa njenim predstavnicima pravimo retrospektivu poslovanja: koliko je firma porasla, koliko trenutno ima zaposlenih i na kojim tipovima projekata danas rade njihovi timovi?

Gaming

Hendrik Lesser razvijao je igre GTA i Angry Birds, a nama otkriva kako game dev industrija u Srbiji može brže da napreduje

Na edukativnom programu Playing Narratives koji organizuju Francuski i Goethe instituti u Srbiji u saradnji sa SGA, publika je imala priliku da čuje Hendrika Lessera, čoveka koji ima značajno ime u evropskoj i svetskoj industriji razvoja video igara. Upravo sa njim smo imali priliku da detaljno razgovaramo o video igrama kao novoj i važnoj kulturi.

Startapi i poslovanje

DSI i Digitalna Zajednica objavile predlog poreskih mera za brži rast srpskog IT-ja

Predlog od 11 mera tiče se podrške ekonomiji inovacija i razvoja, a posebno se ističe produžetak roka poreskih subvencija za sve paušalce koji su zaposleni od uvođenja Testa samostalnosti.