
Prepucavanje brendova na društvenim mrežama kampanjama daje dodatnu snagu – i zato je DIS snimio DISStrack
DIS-ova kampanja i prateći video ovih dana privukli su veliku pažnju na društvenim mrežama. Sa njenim kreatorima, agencijom T&T Brand Factory, razgovaramo u nastavku teksta.
Video Svi su u DIS-u je ono što bi se na YouTube jeziku zvalo disstrack, i to na pesmu koju je izbacio DIS-ov konkurent – Lidl. Glavnu ulogu igra Vladan Aksentijević – Ajs Nigrutin, koji je ujedno radio muziku i tekst, a iza kampanje stoji agencija T&T Brand Factory, čiji su predstavnici za Netokraciju otkrili kako su došli na ideju za video. Slobodan Lugonja, kreativni direktor u pomenutoj agenciji, objašnjava:
Ideja se javila neposredno nakon što smo ugledali spot koji je Lidl objavio na svojim društvenim mrežama a kako je u pitanju rep, pa još rep u kojem se inače spominju suhomesnati proizvodi i sarme (haha), zaključili smo da ne postoji bolji čovek od Ajsa da to odradi.
Što se tiče vremena za kreiranje kampanje, dodaje Slobodan, bilo ga jako malo, svega par dana, i kao agencija su bili svesni da ako ne uhvate trenutak stvar može prestati da bude aktuelna. Tako je pesma napisana za jedan dan, drugog dana je sniman spot i trećeg je bio montiran i objavljen na društvene mreže. O celom tom procesu razgovaramo sa Slobodanom i njegovim kolegom Miroslavom Maslovarićem, direktorom pomenute agencije.
Poverenje kod klijenta se gradi tako što se trudiš da što manje stvari zezneš, a što više odradiš dobro
Budući da ovakav tip kampanje nije nešto što spada u komfor zonu većine brendova koji posluju na lokalnom tržištu, a nekada ni agencija koje ih predstavljaju, naše sagovornike smo na samom početku razgovora pitali koliko ih je ova kampanja naterala da razmišljaju izvan kutije. Slobodan otkriva:
Ova fraza će zvučati zaista otrcano ali mi se uvek trudimo da razmišljamo “van kutije”. Preciznije, mrzimo “kutiju” ali smo takođe svesni da neke stvari ne mogu da prođu kod nekih klijenata iz mnogo razloga. U ovom slučaju se ipak sve namestilo tako da je bilo skroz opravdano da odradimo sve ovako kako smo i odradili. Brainstorming proces je izgledao ovako: “E jeste videli ovo što je Lidl objavio? Aj da odgovorimo nešto, Ajs Nigrutin bi tu seo kao kec na jedanaest, vidite sa klijentom i da rokamo.”
Maslovarić dodaje i da je DIS u potpunosti razumeo ideju što je velika stvar jer nije ni bilo vremena da se upuštaju u detaljne razrade, a na pitanje kako izgraditi odnos sa klijentom koje omogućava takav nivo poverenja, odgovara: “Poverenje kod klijenta se gradi tako što se trudiš da što manje stvari zezneš a što više odradiš dobro, nema tu neke mudrosti. Mi nismo filozofi, mi smo kreativci”.
Lugonja dodaje i da je na projektu radio ceo tim, a ističe i da bez Ajsa kampanja ne bi ispala ovako kako je ispala. “Najveći izazov je bio taj da ljudi prepoznaju šta smo hteli da kažemo, jer u tom momentu nismo bili sigurno koliko je ljudi videlo Lidlovu kampanju ali sva sreća ljudi su bili upućeni pa su mogli objektivno da ocene naš odgovor. Takođe, najveći izazov je imao montažer koji je morao sve ovo da spakuje za par sati nakon snimanja, častili smo ga pivom i bio je srećan”, objašnjava on.
Brendovi treba da imaju prizemniju i otvoreniju komunikaciju na društvenim mrežama
Maslovarić u nastavku razgovora ističe i da su reakcijom javnosti izuzetno zadovoljni, da je publika prepoznala priču i da je, sudeći po komentarima, dobro prihvaćena. Sa druge strane, dodaje on, što se tiče Lidla, super je što su se poneli plejerski i što su sa zvaničnog profila odgovorili na post
Uvek smo gotivili to “prepucavanje” brendova kao što rade i ovi “preko bare”. To daje kampanjama dodatnu snagu. Publika tada brendove posmatra kao “ljude” koji komuniciraju običnim jezikom na društvenim mrežama i ako su odgovori kreativni – to se svima sviđa i bude super propraćeno.
Sa druge strane, ono što je svakako dobro jeste što su sada skoro svi brendovi prisutni na digitalu i što publika ima priliku da posmatra i ocenjuje svačiji pristup. Zatim, super je što mi, kao agencija (a samim tim i klijent) možemo da osluškujemo istu publiku, možemo neposredno osetiti feedback i samim tim korigovati razne stvari. Ponovo ćemo upotrebiti jednu floskulu a to je – uvek može bolje. Prosto, nije uvek trenutak za šou ali kada taj trenutak dođe, taj šou mora biti takav da ga ljudi sa uživanjem gledaju i pamte.
Na taj način i drugi brendovi se ohrabruju da imaju smeliji nastup na Internetu, a Miroslav ističe da se oni kao agencija trude da klijentima objasne da je u ovom dobu dobro imati otvoreniji, prizemniji i svima razumljiviji pristup i komunikaciju – pogotovo kada su u pitanju društvene mreže. “Ipak, isto tako smo svesni da u određenim momentima brendovi moraju da zadrže neke svoje principe komunikacije koje su do tada negovali”, zaključuje on.