5 stvari koje svaki digitalac treba da zna kada bira domen

5 stvari koje svaki digitalac treba da zna prilikom odabira domena

Sredina je godine, leto je. I dok većina digitalaca (o da, i mi imamo dušu) odmara, pojedini pak koriste ovo vreme da se posvete novim i zanimljivim projektima. A kako svakom projektu treba i isto tako zanimljiv domen, Netokracija vam donosi kratak vodič o ‘domenskim’ trendovima za drugu polovinu 2015. godine, tj. iduću 2016-tu nam!

1) ‘Keyword’ više nije bitan

Da li je to ključna reč ili ne? Poput igre, keywords više nisu bitni za pozicioniranje na Googleu
Da li je to ključna reč ili ne? Poput igre, keywords više nisu bitni za pozicioniranje na Googleu

Sećate se godina kada je bilo izuzetno bitno da imate onu glavnu reč kao deo vašeg domena? A tek muka kada je vaš savršen domen zauzet? Kontaktiranje vlasnika, pregovaranje oko cene? Na svu sreću, ICANN poslednjih godina izbacuje sve više novih, generičkih domena (gTLD) koje se ponašaju gotovo isto kao i svima nam poznati .com ili .org.

Štaviše, i sam Google je priznao da ključne reči u domenu više ne igraju “ključnu” ulogu kada je rangiranje u pitanju, te da to ne pomaže prilikom pretrage. Recimo da imate mali biznis koji se fokusira na izgradnju bazena. Google vas više neće stavljati na prvo mesto samo zato što imate domen izgradnjabazena.com (primer), već će i drugi, zanimljivi domeni, čiji je sadržaj optimizovan za pretragu, izbijati na početne pozicije.

2) KISS – Keep it short and simple!

kiss
Naziv kaže sve, nemojte komplikovati!

Da domeni danas igraju jako bitnu ulogu prilikom brendiranja kompanije, govori nam i činjenica da mnoga mala i srednja online preduzeća danas ime biraju na osnovu slobodnih domena. Ukoliko pak želite “i jare i pare”, šanse su velike da morate biti izuzetno kreativni, ali i isto toliko koncizni. Dobra domena treba da reflektuje ime vaše kompanije ili projekta, vaš moto, vaš imidž i misiju, ali da isto tako bude lako pamtljiva kako bi vas korisnici prepoznali u džungli zvanoj Internet.

Obzirom da se vaša kompanija ne mora oslanjati na ključne reči, postoje neki zaista intieresantni primeri kako možete pristupiti ovom problemu, kao što je i konsultant za digitalni marketing, Neil Patel, objasnio u svom tekstu.

3) Subdomeni za projekte sa strane’

Da vidite vaš domen na autobusu, da li biste ga zapamtili?
Da vidite vaš domen na autobusu, da li biste ga zapamtili?

Recimo da ste već odabrali ime i domen vaše kompanije. Kada su in-house projekti ili kampanje pitanje, postavlja se pitanje kako ih najbolje vezati uz vaš digitalni prostor, istaći njihovu važnost ali i staviti do znanja da je u pitanju vaših ruku delo. Jednostavno – subdomene ili odvojene domene za vaše projekte!

Kako je na GoDaddy blogu objasnio Christopher Ambler, jedan od njihovih dugogodišnjih softverskih inženjera, odabir pravog domena mora da reflektuje poruku koju projekat ili kampanja nose. U 2015. godini, nije čudno da kampanje velikih brendova danas imaju i svoje zasebno mesto na Internetu – možda je i najpoznatija kampanja Googlea, koja je zakupio unikatan domen ro.me za potrebe interaktivnog filma!

Christopher nastavlja objašnjavajući da domen mora proći “teoriju autobusa”. A šta je to tačno, on je izjavio:

Pitate se kako drugima zvuči domen koji ste smislili? Zamislite ga kao reklamu na autobusu, ukoliko je ime kratko i upadljivo, ljudi će ga lako zapamtiti – čak i na autobusu u pokretu!

4) Zaboravite na brojeve i crtice

crtice
Crtice – dobre za Morzeovu azbuku, ne i za vaš domen

Vratimo li se samo nekoliko godina unazad, setićemo se i trenda sa karakterima poput crtica i brojeva, koji su u velikoj meri pronalazili svoj put do online adresa malih i srednjih, ali i velikih kompanija. Svom srećom, danas su tu novi gTLD domeni koji nam omogućavaju da budemo kreativni, ali i dosledni međunarodnim standardima i trendovima koji jasno ističu da je ključ u personalizaciji, a ne u varijacijama na već iskorišćene domene.

5) Razmišljajte dugoročno – duže od trenda

70te
Domeni su kao moda 70-ih godina – dođu i prođu, zato budite vanvremenski

Da čak i najkreativniji trendovi umeju da prođu, najbolje nam govori pojava kompanija i brendova koji su svoje domene završavali na slovo R – možda i najpoznatiji servis iz toga perioda jeste upravo Flickr. Iako se popularnom sajtu danas „oprašta“ praćenje jednog takvog trenda, mnogi biznisi postali su prolazni, baš kao i pojava da se od domene slaže ime kompanije (poput del.icio.us).

Vaš domen, baš kao i vaš biznis, treba biti vanvremenski, dovoljno atraktivan i prepoznatljiv, kako bi odoleo zubu vremena ali i kratkotrajnim trendovima koji često zahvataju digitalnu industriju.

Domeni nisu nimalo trivijalna stvar, što zna i .Me koji vam kroz rubriku o brendiranju 2.0 daje sve potrebne savete, kako biste što bolje odabrali domen koji će najbolje odgovarati vašem brendu. Bitno je da je dobar! …a nadamo se i da je .Me koji možete proveriti da li slobodan putem domain.me pretraživača!

Na kraju krajeva, cilj svakog malog ili srednjeg biznisa jeste da postane prepoznatljivo ime u svojoj niši, svojoj industriji. Da bude prva stvar na koju će korisnici pomisliti kada se suoče sa situacijom koja zahteva njihovo rešenje. Ima li boljeg načina od kreativnog digitalnog identiteta koji će vas i vaš biznis razdvojiti od mase?

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.