5 stvari koje svaki digitalac treba da zna kada bira domen

5 stvari koje svaki digitalac treba da zna prilikom odabira domena

Sredina je godine, leto je. I dok većina digitalaca (o da, i mi imamo dušu) odmara, pojedini pak koriste ovo vreme da se posvete novim i zanimljivim projektima. A kako svakom projektu treba i isto tako zanimljiv domen, Netokracija vam donosi kratak vodič o ‘domenskim’ trendovima za drugu polovinu 2015. godine, tj. iduću 2016-tu nam!

1) ‘Keyword’ više nije bitan

Da li je to ključna reč ili ne? Poput igre, keywords više nisu bitni za pozicioniranje na Googleu
Da li je to ključna reč ili ne? Poput igre, keywords više nisu bitni za pozicioniranje na Googleu

Sećate se godina kada je bilo izuzetno bitno da imate onu glavnu reč kao deo vašeg domena? A tek muka kada je vaš savršen domen zauzet? Kontaktiranje vlasnika, pregovaranje oko cene? Na svu sreću, ICANN poslednjih godina izbacuje sve više novih, generičkih domena (gTLD) koje se ponašaju gotovo isto kao i svima nam poznati .com ili .org.

Štaviše, i sam Google je priznao da ključne reči u domenu više ne igraju “ključnu” ulogu kada je rangiranje u pitanju, te da to ne pomaže prilikom pretrage. Recimo da imate mali biznis koji se fokusira na izgradnju bazena. Google vas više neće stavljati na prvo mesto samo zato što imate domen izgradnjabazena.com (primer), već će i drugi, zanimljivi domeni, čiji je sadržaj optimizovan za pretragu, izbijati na početne pozicije.

2) KISS – Keep it short and simple!

kiss
Naziv kaže sve, nemojte komplikovati!

Da domeni danas igraju jako bitnu ulogu prilikom brendiranja kompanije, govori nam i činjenica da mnoga mala i srednja online preduzeća danas ime biraju na osnovu slobodnih domena. Ukoliko pak želite “i jare i pare”, šanse su velike da morate biti izuzetno kreativni, ali i isto toliko koncizni. Dobra domena treba da reflektuje ime vaše kompanije ili projekta, vaš moto, vaš imidž i misiju, ali da isto tako bude lako pamtljiva kako bi vas korisnici prepoznali u džungli zvanoj Internet.

Obzirom da se vaša kompanija ne mora oslanjati na ključne reči, postoje neki zaista intieresantni primeri kako možete pristupiti ovom problemu, kao što je i konsultant za digitalni marketing, Neil Patel, objasnio u svom tekstu.

3) Subdomeni za projekte sa strane’

Da vidite vaš domen na autobusu, da li biste ga zapamtili?
Da vidite vaš domen na autobusu, da li biste ga zapamtili?

Recimo da ste već odabrali ime i domen vaše kompanije. Kada su in-house projekti ili kampanje pitanje, postavlja se pitanje kako ih najbolje vezati uz vaš digitalni prostor, istaći njihovu važnost ali i staviti do znanja da je u pitanju vaših ruku delo. Jednostavno – subdomene ili odvojene domene za vaše projekte!

Kako je na GoDaddy blogu objasnio Christopher Ambler, jedan od njihovih dugogodišnjih softverskih inženjera, odabir pravog domena mora da reflektuje poruku koju projekat ili kampanja nose. U 2015. godini, nije čudno da kampanje velikih brendova danas imaju i svoje zasebno mesto na Internetu – možda je i najpoznatija kampanja Googlea, koja je zakupio unikatan domen ro.me za potrebe interaktivnog filma!

Christopher nastavlja objašnjavajući da domen mora proći “teoriju autobusa”. A šta je to tačno, on je izjavio:

Pitate se kako drugima zvuči domen koji ste smislili? Zamislite ga kao reklamu na autobusu, ukoliko je ime kratko i upadljivo, ljudi će ga lako zapamtiti – čak i na autobusu u pokretu!

4) Zaboravite na brojeve i crtice

crtice
Crtice – dobre za Morzeovu azbuku, ne i za vaš domen

Vratimo li se samo nekoliko godina unazad, setićemo se i trenda sa karakterima poput crtica i brojeva, koji su u velikoj meri pronalazili svoj put do online adresa malih i srednjih, ali i velikih kompanija. Svom srećom, danas su tu novi gTLD domeni koji nam omogućavaju da budemo kreativni, ali i dosledni međunarodnim standardima i trendovima koji jasno ističu da je ključ u personalizaciji, a ne u varijacijama na već iskorišćene domene.

5) Razmišljajte dugoročno – duže od trenda

70te
Domeni su kao moda 70-ih godina – dođu i prođu, zato budite vanvremenski

Da čak i najkreativniji trendovi umeju da prođu, najbolje nam govori pojava kompanija i brendova koji su svoje domene završavali na slovo R – možda i najpoznatiji servis iz toga perioda jeste upravo Flickr. Iako se popularnom sajtu danas „oprašta“ praćenje jednog takvog trenda, mnogi biznisi postali su prolazni, baš kao i pojava da se od domene slaže ime kompanije (poput del.icio.us).

Vaš domen, baš kao i vaš biznis, treba biti vanvremenski, dovoljno atraktivan i prepoznatljiv, kako bi odoleo zubu vremena ali i kratkotrajnim trendovima koji često zahvataju digitalnu industriju.

Domeni nisu nimalo trivijalna stvar, što zna i .Me koji vam kroz rubriku o brendiranju 2.0 daje sve potrebne savete, kako biste što bolje odabrali domen koji će najbolje odgovarati vašem brendu. Bitno je da je dobar! …a nadamo se i da je .Me koji možete proveriti da li slobodan putem domain.me pretraživača!

Na kraju krajeva, cilj svakog malog ili srednjeg biznisa jeste da postane prepoznatljivo ime u svojoj niši, svojoj industriji. Da bude prva stvar na koju će korisnici pomisliti kada se suoče sa situacijom koja zahteva njihovo rešenje. Ima li boljeg načina od kreativnog digitalnog identiteta koji će vas i vaš biznis razdvojiti od mase?

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.