Digitalna transformacija nije zahvatila samo SAD i Zapadnu Evropu, već i naš region

Digitalna transformacija nije zahvatila samo SAD i Zapadnu Evropu, već i naš region

Digital Day konferencija posvećena digitalnom marketingu održana je sredinom maja, a jedan od stručnih predavača bio je Sergiu Gruita, regionalni direktor kompanije Teads koja se bavi 'programmatic' digitalnim oglašavanjem.

Karijera Sergiua Gruite obuhvata preko 15 godina iskustva u marketingu i medijima. Nakon što je dobar deo svog profesionalnog života proveo u kompaniji P&G, gde je započeo svoju karijeru u marketingu, da bi se kasnije specijalizovao za medije i digital, upustio se u preduzetničke vode i dobio priliku da upozna tržište i iz perspektive tehnološkog preduzetnika.

Vodeći u komercijalnom odeljenju za Global Tech startap u SAD-u, Sergiu se pridružio Teads-u kao direktor industrije CEE, dobivši ulogu koja ima za cilj razvoj strateškog partnerstva sa ključnim klijentima u regionu. On je u intervjuu za Netokraciju govorio više o razvoju svoje profesionalne karijere u digitalnom marketingu, o projektima na kojima je radio do sada, ali i koji su njegovi saveti kada je reč o razvoju industrije oglašavanja u Srbiji.

Reci nam nešto više o svojoj ranoj karijeri u industriji digitalnog marketinga. Kako je sve počelo?

Sergiu: Karijeru sam započeo u Procter and Gamble-u tako što sam u početku stekao iskustvo u upravljanju brendovima na osam tržišta na Balkanu. Ovo mi je pružilo jaku osnovu u marketingu i izgradnji brenda. Nakon nekoliko godina rada sa više brendova i kategorija proizvoda u regionu, prešao sam na digitalni marketing i medije, nadgledajući planiranja i kupovine na korporativnom nivou kompanije.

Sve u svemu, moja rana karijera u upravljanju brendovima, zajedno sa mojom strašću za digitalnim inovacijama, stvorila je put za moju tranziciju u industriju digitalnog marketinga. To mi je usadilo duboko razumevanje ponašanja potrošača, marketinških strategija i važnosti korišćenja pravih digitalnih kanala za stvaranje smislenih veza sa ciljnom publikom.

Kako se do sada razvijala tvoja karijera i u kojim kompanijama si imao prilike da radiš?

Sergiu: Nakon što sam prešao na digitalni sektor u okviru P&G-a, nikada se nisam vratio nazad. Nastavio sam da radim u medijima i digitalu, da bi na kraju preuzeo ulogu menadžera za Evropu u istoj kompaniji. Posle 10 godina sa Procter-om, iskoristio sam priliku da vodim komercijalno odeljenje za Global Tech startap u SAD-u. Posle tri i po godine tamo, pridružio sam se Teadsu, globalnoj medijskoj platformi. Svaki korak u mojoj karijeri doprineo je mom profesionalnom rastu i stručnosti u digitalnom marketingu, što mi je omogućilo da napredujem u ovoj dinamičnoj industriji.

Koji su to projekti na koje si posebno ponosan i na kojima si imao priliku da radiš?

Sergiu: Tokom svake faze moje profesionalne karijere, imao sam projekte koji su ostali uz mene i zbog kojih sam ponosan kada se osvrnem unazad. Nezaboravna, na primer, bila je saradnja sa fudbalskim legendama kao što su Hagi, Stoičkov, Pašić i Stanković dok su radili na kampanji za brend Gillette, kako bi se identifikovali i negovali talentovani mladi fudbaleri na Balkanu. Još jedan od projekata koji bih pomenuo, bio je vezan za internu odgovornost za usvajanje digital programmatic buying-a u Evropi za Procter and Gamble.

Nedavno, u svojoj ulozi u Teads-u, imao sam privilegiju, na primer, da budem partner sa Samsungom i našim timom da organizujemo njihov prvi globalni digitalni A/B test bez kolačića u Rumuniji. Ovo je svedočanstvo naše posvećenosti inovacijama u digitalnom marketingu i živi dokaz da se digitalna transformacija ne dešava samo u SAD ili na većim evropskim tržištima. U Teadsu, region CIE (gde takođe uključujemo Adriju i Balkan) je na brzom putu da postane centar za testiranje i učenje za više međunarodnih brendova sa kojima trenutno sarađujemo.

Trenutno radiš kao regionalni direktor u kompaniji Teads. Možeš li nam reći nešto više o samoj kompaniji, kao i o svojoj poziciji?

Sergiu: Teads je vodeća globalna medijska platforma koja je specijalizovana za postizanje poslovnih rezultata za naše partnere kroz aktivacije digitalnih medija. Pre više od jedne decenije, ovo je bila kompanija koja je izmislila ono što danas poznajemo kao video plasmane van strimova i od tada nikada nismo prestali sa inovacijama.

Danas osnažujemo medijske i poslovne ciljeve naših klijenata na globalnom i lokalnom nivou pomoću bezbednog i kvalitetnog digitalnog dosega u velikom obimu. Kao regionalni direktor industrije u Teadsu, moja uloga uključuje nadgledanje i pokretanje rasta strateških odnosa sa klijentima u regionu CIE koji trenutno pokriva 32 tržišta. Blisko sarađujem sa našim komercijalnim timovima, medijskim agencijama i timovima klijenata kako bih im ponudio najbolju podršku za unapređenje naših partnerstava.

To znači da edukujemo naše partnere o našim najnovijim inovacijama, prenosimo najbolje prakse sa jednog tržišta na drugo, razvijamo prilagođena rešenja kako bi se na najbolji način odgovorilo na postojeće poslovne izazove klijenata i radimo blisko sa klijentima i medijskim agencijama na njihovim godišnjim digitalnim strategijama.

Možeš li nam reći nešto više o svojim dostignućima i nagradama koje si osvojio? Koliko je sve to značilo u tvojoj karijeri?

Sergiu: Sve u svemu, iako sam imao sreću da dobijem nekoliko nagrada tokom svoje karijere, spoljno priznanje nije moj primarni fokus. Za mene, prava mera uspeha leži u ispunjavanju obećanja klijentima i agencijama i pomoći im da postignu bolje rezultate u poređenju sa njihovim trenutnim naporima u digitalnom marketingu. Nema ništa uzbudljivije od toga da vidim prezentaciju medijske kampanje nakon kupovine koju je moj tim isporučio klijentu ili agenciji u kojoj pokazujemo da držimo reč i da rešenja koja smo im savetovali da koriste više pomažu njihovom poslovanju.

S obzirom na to da se industrija digitalnog marketinga u Srbiji razvija, koji su vaši saveti da mi kao zajednica brže napredujemo u ovom domenu?

Sergiu: U poređenju sa susednim tržištima, srpski digitalni ekosistem već “bruji” i na strani klijenata i na strani medijskih agencija. Neki od projekata i programa učenja koje imamo sa nekoliko naših partnera na lokalnom nivou postavljaju pozornicu na regionalnom nivou, posebno kada je u pitanju tehnološka i telekomunikaciona vertikala ili FMCG.

Sa moje strane, mogu samo da pozdravim priliku da nastavim da budem otvoren za digitalne inovacije i da uvek izazovem “status quo” dokazima zasnovanim na podacima. Ili, kako mi je rečeno u ranim fazama moje karijere, u Boga verujemo, a svi ostali moraju da donesu podatke… a to je posebno tačno u digitalnom prostoru gde imamo značajan broj rešenja treće strane (kao što su MOAT, IAS, Grapeshot, DoubleVerify itd.) koji nam mogu pomoći da nezavisno potvrdimo uspeh naših aktivacija.

Koji su tvoji profesionalni planovi za naredni period?

Sergiu: Moji ciljevi u narednom periodu će ostati isti: razvoj postojećih strateških partnerstava i kontinuirana pomoć našim klijentima da postignu još veći uspeh. Kao što možete da zamislite, zajedno sa svojim timom, mnogo se fokusiram na negovanje i širenje naših postojećih strateških partnerstava u Srbiji i širom regiona Centralne i Istočne Evrope (CEE). Ovo uključuje zajednički rad na inovacijama i isporuci najsavremenijih rešenja koja zadovoljavaju rastuće potrebe naših klijenata.

Drugo, posvećen sam pružanju stalne podrške i smernica našim klijentima. Moj cilj je da im pomognem da unaprede svoje napore u digitalnom marketingu, prevaziđu svoje ciljeve i ostanu ispred konkurencije. Fokusirajući se na ove ključne oblasti, uveren sam da možemo postići zajednički uspeh i doprineti kontinuiranom unapređenju pejzaža digitalnog oglašavanja u regionu.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Intervju

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti. 

Sponzorisano

Kako strani eksperti iz kompanije ABBYY ocenjuju IT tržište rada u Srbiji?

Predviđaju da će Srbija od 'outsourcing' regrutnog centra postati atraktivna tehnološka lokacija na globalnom tržištu, ali je prethodno potrebno preduzeti određene korake ka ostvarivanju tog cilja.

Intervju

Može li veštačka inteligencija pomoći u izgradnji održivih energetskih sistema i poslovanja?

Koliko bi i na koji način integracija AI tehnologije mogla da utiče na unapređenje rešenja u energetskom sektoru, ali i na poslovanje jedne kompanije? Odgovor na ovo pitanje dobili smo u razgovoru sa Jelenom Pejković iz kompanije Schneider Electric.