Kako postati sam svoj (digitalni) guru i osloboditi se stresa - barem na kratko

Kako postati sam svoj (digitalni) guru i osloboditi se stresa – barem na kratko

Živimo u doba velikih paradoksa. Moderno doba nam je donelo nepregledno more raznih mogućnosti i izbora, ali i nepodnošljiv teret stresa koji neretko uzrokuje baš to more mogućnosti i izbora.

Da li ste gledali kako Igi Pop vežba ćigong, kosi travu i uzgaja povrće, dok tiho pevuši na francuskom? King of Dogs koji je nekada (davno) bio Real Wild One i drugačije pevao, drugačije se ponašao i, uopšte, slao drugačiju poruku publici – kaže da je došao do određene tačke u životu kada je morao da uspori. Tako da je postao smireni guru, logično.

Da li digitalno okruženje može biti uzrok stresa? Kako da ne! Gde bismo inače saznali da se metan izlio u vodovod ili da u Košutnjaku i Zvezdarskoj šumi vreba manijak sa granjem? Neka istraživanja su pokazala da 66% ljudi ima nomofobiju. Možda ne znate šta je to ali sam poprilično sigurna da je imate i vi. Jeste li svesni svog straha od nemogućnosti korišćenja mobilnog telefona? Izaziva li vam low battery nelagodu? Da? Grozno je, znam.

A sa druge strane, i tehnostres je u porastu. Iako zvuči strašno kul, uopšte nije – i svima nam je poznat: stres izazvan stalnim online prisustvom. Nemojmo zaboraviti i dobropoznati FOMO (fear of missing out), koji je u konstantnom porastu zahvaljujući društvenim mrežama.

Aplikacije kao rešenje za stres

Da sumiram: mi smo zavisni od telefona, užasnuti smo online odsustvom i sve to nam izaziva strašan stres. Pa mi smo svi ludi. Nemamo mi resursa da budemo smireni gurui. Nismo mi Igi Pop. Ili, možda, ipak možemo biti? Paradoksalno, rešenje za stres možemo potražiti baš tamo odakle bismo (navodno) da uteknemo: na telefonu. Onom istom od koga smo zavisni i koga, zapravo, mrzimo.

U proteklih nekoliko godina svedoci smo plime aplikacija koje nam pomažu da se oslobodimo stresa – od Calm-a (i njihove čuvene „do nothing for 15 seconds“ kampanje) do raznih Mindfulness-a. Telefon će vam pomoći da se isključite i opustite, da ne radite ništa 15 sekundi ili 2 minuta. Tako ironično, tako sumanuto i tako istinito.

Aplikacija Headspace je preuzeta 5 miliona puta i nalazi se na 2. mestu top grossing health and fitness liste na Google Play prodavnici. U top 10 aplikacija iste kategorije nalazi se i gorepomenuti Calm, takođe „skinut“ 5 miliona puta (napomena: proleće je, pa je došlo do izmene u top listi – usled porasta preuzimanja aplikacija za mršavljenje).

Pevanje u kolima? Zašto da ne

Kao savršeni kontrateg raznim nedaćama vremena sadašnjeg, nove tendencije su otkrile i „majndfulnes“ (mindfulness je tehnika meditacije koja omogućava da se u potpunosti posvetimo sadašnjem trenutku). A kako je reč o tehnici, moramo je i – naučiti, a to ćemo najlakše uraditi online/putem telefona. Online ćemo naučiti kako da se malo sklonimo iz online-a. Da.

Dakle, sve govori u prilog tome da ljudi žele da se malo odmore. Da se vrate sebi. Da uključe svoja čula, da budu mindfull ili calm ili štaveć. Ali, kako ćemo bez mobilnog telefona? Možda bi bilo sasvim kul da samo pustimo muziku koju stvarno volimo (a ne onu koja je kul za društvene mreže) i mrdnemo kukovima. Ili da prosto pevamo u kolima. Za početak.

Možda bismo mogli da, pazite sad, ostavimo telefon u predsoblju i da ga ne diramo jedan sat. Za početak. Biće nam pakleno dosadno, znam. Svašta će se desiti na Instagramu. I na Facebook-u. I na Twitter-u. Toliko lajkova. Toliko komentara. Toliko psovki. Toliko fotografija. So what? Ne morate biti ni mindful ni calm. Samo budite. Nije lako, ali – verujte mi – strašno prija.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?