#DigitalnaKarijera održana u Kragujevcu: Kako postati digitalac za devet dana?

#DigitalnaKarijera održana u Kragujevcu: Kako postati digitalac za devet dana?

Prvi ciklus Netokracijinog nacionalnog projekta #DigitalnaKarijera završen je juče na Ekonomskom fakultetu u Kragujevcu. Zainteresovani i pre svega aktivni studenti različitih obrazovnih profila imali su priliku da saznaju više o tome kako izleda pozicija projektnog menadžera u jednoj tehnološkoj kompaniji, na koji način osnovati startap, kako izgleda digitalna prodaja i kako postati "digitalac" za 9 dana.

Podsetimo, jedna od ideja projekta #DigitalnaKarijera jeste podsticanje mladih i studenata da na vreme krenu u potragu za prvom praksom, a potom i prvim poslom. Ovaj projekat će im pomoći da se bolje povežu sa potencijalnim poslodavcima i tako naprave svoje prve profesionalne korake.

Digitalnu karijeru u Kragujevcu otvorio je dekan Ekonomskog fakulteta prof. dr Petar Veselinović koji je zahvalio okupljenim studentima na interesovanju da posete ovaj događaj i naglasio da je u planu fakulteta da u narednom periodu napravi studijski program koji bi se u velikoj meri oslanjao na digitalnu ekonomiju:

Neminovno je da će digitalizacija obeležiti naše živote, zato je od krucijalne važnosti krenuti u korak sa njom, umesto čekati vreme da nas ista „zapljusne“ i pretekne. Vi kao mlađa generacija ste već u tom svetu i samo treba da nastavite da se nadograđujete i usavršavate zahvaljujući tehnologiji.

Da li vaš proizvod već postoji?

Relja V Simić

Zašto i kako pokrenuti svoj biznis u Srbiji? Ovom temom Zoja Kukić, suosnivačica organizacije SEE ICT, otvorila je konferenciju u Kragujevcu. Tema predavanja se u velikoj meri fokusirala na to da se i u Srbiji mogu uraditi velike stvari kada je reč o startap ekosistemu, kao što pokazuju primeri uspešnih kompanija poput FishingBooker-a, Seven Bridges-a, 3Lateral-a, Nordeus-a i drugih.

Da biste uopšte stvorili neki startap, morate da razmišljate o proizvodu koji je nov, da to bude nešto što na tržištu nije postojalo. Kada kreirate nešto novo, vi zapravo i ne znate da li će neko to da koristi. I to je neizvesnost koja uvek postoji, zato morate biti spremni da prihvatite činjenicu da je startap jedan veliki eksperiment.

Morate da nađete koji je to problem u društvu za koji razvijate rešenje i onda tek krenete u realizaciju projekta. Kada govorimo u eksperimentisanju, morate da budete otvoreni da menjate svoj pravac i da brže učite od drugih jer to je jedini način da na kraju pobedite. Važno je prvo krenuti od osnove proizvoda, da biste kasnije došli do finalnog rešenja koji se sviđa većoj ciljnoj grupi.

Agencijski posao kao jedna od najvećih škola

Relja V Simić

Miloš Skokić i Goran Jankuloski, osnivači kreativne agencije Žiška, koji su prisutnima govorili o svom iskustvu rada u kreativnoj industriji, te na koji način čovek mora konstantno da se edukuje ne bi li  uvek bio u koraku sa novim trendovima koji su sada već dokazano svake godine različiti.

Digital je „rovovski“ posao gde se svaki dan izmišlja i dešava nešto novo. Upravo zato ste pod pritiskom da uvek budete kreativni i da radite nešto novo. Ako želite da se bavite digitalnim marketingom, morate da izbacite sve što znate i počnete da učite nešto novo. Tvoj zadatak je da napraviš da se nešto dogodi jer iako nisi ekspert, treba da uvek da pokušavaš da uradiš nešto kvalitetno.

Agencijski posao je jedna od najvećih škola na početku karijere. Ako želiš da stvaraš, onda to možeš ovde, jer ćeš imati vreme da učiš. Jeste stresan posao, ali te mnogo nagrađue. Na kraju dana ne možete samo da budete umetnici koji snimaju videe ili prave fotografije, već morate da razumete zašto i zbog čega to služi i koju poruku šalje krajnjem korisniku.

Kako da znam čime želim da se bavim?

Relja V Simić

Nina Nikolić, projektni menadžer u kompaniji Seavus, govorila je studentima u Kragujevcu na koji način je pronašla svoje mesto pod IT krovom. Nina je govorila i o tome kako je nakon godinu dana rada na poziciji product testera, postala projektni menadžer i šta je za nju najvažnije u komunikaciji sa kolegama.

Na završnim godinama studija bila sam izgubljena i nisam znala šta da radim. Nisam znala šta tačno želim, a bilo je mnogo puteva oko mene koji su se otvarali. A taj put pronalaska nije jednostavan. Morate sebi da postavite pitanje čime zapravo želite da se bavite i šta ste spremni da uradite da biste to postigli?

Na primer, u IT kompaniji se dosta ceni mentorstvo i iskustva starijih kolega. Meni je važno da razgovaram sa njima kao i sa ostalim članovima tima posebno ako radite na više projekata. Ti sastanci su veoma efikasni. Takođe je bitan rad sa različitim ljudima, potrebno je da ih saslušaš i razumeš, jer jednostavno ne sme da postoji mesta za strah kada je komunikacija u pitanju.

Još jedna ljubavna priča

Relja V Simić

Naš kolega i business developer u Netokraciji, Marko Tadić, imao je čast da zatvori prvi deo konferencije #DigitalnaKarijera za ovu godinu predavanjem pod nazivom „Još jedna ljubavna priča“. Marko je govorio o tome kako ga put u karijeri doveo do Netokracije, a pored važnih saveta iz digitalne prodaje koje je podelio sa studentima, Tadić je otkrio i koliko je važno biti uporan na putu u poslu i nikada ne odustajati.

Niko vas neće zvati odmah za posao na početku čim završite fakultet. Morate sami da šaljete svoje CV-jeve i da konstantno tražite ono što vas zanima. Veoma je bitno da napravite odnose sa ljudima sa kojima radite jer su vam ti ljudi zapravo druga porodica. Da biste radili kvalitetnu prodaju na digitalu morate da budete kreativni. Morate upoznati svoje proizvode i ciljeve jer je veoma bitno da znate šta prodajete. Nađite kvalitetne lidove i kvalitetne kupce, bolje je uvek skupiti 10 kvalitetnih nego 100 nekvalitetnih.

Nakon Niša i Novog Sada, Kragujevac je bio poslednji grad letnjeg izdanja Netokracijine #DigitalneKarijere. Ovaj projekat se nastavlja već na jesen, kada ćemo posetiti Suboticu i Novi Sad. Ukoliko niste bili u prilici da prisustvujete našim događajima, sve izveštaje možete pogledati u zasebnoj rubrici.

Više o samom projektu možete pronaći na zvaničnoj Internet stranici

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

Tehnologija

Šta nam donose srpski AppStore i Apple Pay? (gost Ivan Jelić)

Moglo bi se reći da je ova godina za korisnike Apple uređaja u Srbiji konačno donela lepe stvari poput srpskog App Store-a, ali i drugih servisa ove kompanije. U novoj epizodi Netokracijinog podcasta govorili smo upravo o tome, ali i šta ova 'tech' kompanija sprema od novina za čitav svet.

Kultura 2.0

Serbian Bookers: Turizam je i dalje u lošem stanju, ali izdavači računaju na domaće turiste

Kako su se domaći digitalni iznajmljivači snašli tokom pandemije i kakva su im očekivanja za naredni period? Istraživanje platforme Serbian-Bookers ima odgovor.

Intervju

Kako je pandemija uticala na globalno tržište digitalnih usluga i koje pouke se mogu izvući

Ceo svet se preko noći promenio izbijanjem COVID-19 pandemije, a ovaj virus uticao je na sve segmente poslovanja, posebno na globalno tržište IT usluga. Ono je moralo da se prilagodi novonastaloj situaciji i zaposlenima u ovom sektoru nametne potpuno novi izazov - izgradnju internih resursa u cilju što boljeg odgovora na krizu.

Kultura 2.0

Da li i dalje čitamo stripove ili će ovaj kulturološki fenomen ostati u senci digitalizacije?

Ako želiš pobediti, ne smeš izgubiti! Da li i vi često citirate omiljene junake iz stripova, poput čuvenog Alana Forda i jesu li stripovi i dalje deo pop-kulture koji rado konzumirate? Oni su, zapravo, kult koji se ne da tako lako izgubiti u zaboravu, a mi smo analizirali da li će ove male, crtane knjižice i dalje nalaziti put do korisnika - čak i u vreme digitalizacije pisanog i crtanog sadržaja.

Startapi i poslovanje

Kako je beogradski Intelisale porastao za vreme pandemije i prilagodio svoj posao trenutnim potrebama klijenata?

Vratite se koji mesec unazad i zapitajte se - koliko ste svoje poslovanje morali da prilagodite zahtevima klijenata čiji su biznisi bili direktno ili indirektno pogođeni pandemijom COVID-19?