#DigitalnaKarijera održana u Kragujevcu: Kako postati digitalac za devet dana?

#DigitalnaKarijera održana u Kragujevcu: Kako postati digitalac za devet dana?

Prvi ciklus Netokracijinog nacionalnog projekta #DigitalnaKarijera završen je juče na Ekonomskom fakultetu u Kragujevcu. Zainteresovani i pre svega aktivni studenti različitih obrazovnih profila imali su priliku da saznaju više o tome kako izleda pozicija projektnog menadžera u jednoj tehnološkoj kompaniji, na koji način osnovati startap, kako izgleda digitalna prodaja i kako postati "digitalac" za 9 dana.

Podsetimo, jedna od ideja projekta #DigitalnaKarijera jeste podsticanje mladih i studenata da na vreme krenu u potragu za prvom praksom, a potom i prvim poslom. Ovaj projekat će im pomoći da se bolje povežu sa potencijalnim poslodavcima i tako naprave svoje prve profesionalne korake.

Digitalnu karijeru u Kragujevcu otvorio je dekan Ekonomskog fakulteta prof. dr Petar Veselinović koji je zahvalio okupljenim studentima na interesovanju da posete ovaj događaj i naglasio da je u planu fakulteta da u narednom periodu napravi studijski program koji bi se u velikoj meri oslanjao na digitalnu ekonomiju:

Neminovno je da će digitalizacija obeležiti naše živote, zato je od krucijalne važnosti krenuti u korak sa njom, umesto čekati vreme da nas ista „zapljusne“ i pretekne. Vi kao mlađa generacija ste već u tom svetu i samo treba da nastavite da se nadograđujete i usavršavate zahvaljujući tehnologiji.

Da li vaš proizvod već postoji?

Relja V Simić

Zašto i kako pokrenuti svoj biznis u Srbiji? Ovom temom Zoja Kukić, suosnivačica organizacije SEE ICT, otvorila je konferenciju u Kragujevcu. Tema predavanja se u velikoj meri fokusirala na to da se i u Srbiji mogu uraditi velike stvari kada je reč o startap ekosistemu, kao što pokazuju primeri uspešnih kompanija poput FishingBooker-a, Seven Bridges-a, 3Lateral-a, Nordeus-a i drugih.

Da biste uopšte stvorili neki startap, morate da razmišljate o proizvodu koji je nov, da to bude nešto što na tržištu nije postojalo. Kada kreirate nešto novo, vi zapravo i ne znate da li će neko to da koristi. I to je neizvesnost koja uvek postoji, zato morate biti spremni da prihvatite činjenicu da je startap jedan veliki eksperiment.

Morate da nađete koji je to problem u društvu za koji razvijate rešenje i onda tek krenete u realizaciju projekta. Kada govorimo u eksperimentisanju, morate da budete otvoreni da menjate svoj pravac i da brže učite od drugih jer to je jedini način da na kraju pobedite. Važno je prvo krenuti od osnove proizvoda, da biste kasnije došli do finalnog rešenja koji se sviđa većoj ciljnoj grupi.

Agencijski posao kao jedna od najvećih škola

Relja V Simić

Miloš Skokić i Goran Jankuloski, osnivači kreativne agencije Žiška, koji su prisutnima govorili o svom iskustvu rada u kreativnoj industriji, te na koji način čovek mora konstantno da se edukuje ne bi li  uvek bio u koraku sa novim trendovima koji su sada već dokazano svake godine različiti.

Digital je „rovovski“ posao gde se svaki dan izmišlja i dešava nešto novo. Upravo zato ste pod pritiskom da uvek budete kreativni i da radite nešto novo. Ako želite da se bavite digitalnim marketingom, morate da izbacite sve što znate i počnete da učite nešto novo. Tvoj zadatak je da napraviš da se nešto dogodi jer iako nisi ekspert, treba da uvek da pokušavaš da uradiš nešto kvalitetno.

Agencijski posao je jedna od najvećih škola na početku karijere. Ako želiš da stvaraš, onda to možeš ovde, jer ćeš imati vreme da učiš. Jeste stresan posao, ali te mnogo nagrađue. Na kraju dana ne možete samo da budete umetnici koji snimaju videe ili prave fotografije, već morate da razumete zašto i zbog čega to služi i koju poruku šalje krajnjem korisniku.

Kako da znam čime želim da se bavim?

Relja V Simić

Nina Nikolić, projektni menadžer u kompaniji Seavus, govorila je studentima u Kragujevcu na koji način je pronašla svoje mesto pod IT krovom. Nina je govorila i o tome kako je nakon godinu dana rada na poziciji product testera, postala projektni menadžer i šta je za nju najvažnije u komunikaciji sa kolegama.

Na završnim godinama studija bila sam izgubljena i nisam znala šta da radim. Nisam znala šta tačno želim, a bilo je mnogo puteva oko mene koji su se otvarali. A taj put pronalaska nije jednostavan. Morate sebi da postavite pitanje čime zapravo želite da se bavite i šta ste spremni da uradite da biste to postigli?

Na primer, u IT kompaniji se dosta ceni mentorstvo i iskustva starijih kolega. Meni je važno da razgovaram sa njima kao i sa ostalim članovima tima posebno ako radite na više projekata. Ti sastanci su veoma efikasni. Takođe je bitan rad sa različitim ljudima, potrebno je da ih saslušaš i razumeš, jer jednostavno ne sme da postoji mesta za strah kada je komunikacija u pitanju.

Još jedna ljubavna priča

Relja V Simić

Naš kolega i business developer u Netokraciji, Marko Tadić, imao je čast da zatvori prvi deo konferencije #DigitalnaKarijera za ovu godinu predavanjem pod nazivom „Još jedna ljubavna priča“. Marko je govorio o tome kako ga put u karijeri doveo do Netokracije, a pored važnih saveta iz digitalne prodaje koje je podelio sa studentima, Tadić je otkrio i koliko je važno biti uporan na putu u poslu i nikada ne odustajati.

Niko vas neće zvati odmah za posao na početku čim završite fakultet. Morate sami da šaljete svoje CV-jeve i da konstantno tražite ono što vas zanima. Veoma je bitno da napravite odnose sa ljudima sa kojima radite jer su vam ti ljudi zapravo druga porodica. Da biste radili kvalitetnu prodaju na digitalu morate da budete kreativni. Morate upoznati svoje proizvode i ciljeve jer je veoma bitno da znate šta prodajete. Nađite kvalitetne lidove i kvalitetne kupce, bolje je uvek skupiti 10 kvalitetnih nego 100 nekvalitetnih.

Nakon Niša i Novog Sada, Kragujevac je bio poslednji grad letnjeg izdanja Netokracijine #DigitalneKarijere. Ovaj projekat se nastavlja već na jesen, kada ćemo posetiti Suboticu i Novi Sad. Ukoliko niste bili u prilici da prisustvujete našim događajima, sve izveštaje možete pogledati u zasebnoj rubrici.

Više o samom projektu možete pronaći na zvaničnoj Internet stranici

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.