#DigitalnaKarijera održana u Kragujevcu: Kako postati digitalac za devet dana?

Prvi ciklus Netokracijinog nacionalnog projekta #DigitalnaKarijera završen je juče na Ekonomskom fakultetu u Kragujevcu. Zainteresovani i pre svega aktivni studenti različitih obrazovnih profila imali su priliku da saznaju više o tome kako izleda pozicija projektnog menadžera u jednoj tehnološkoj kompaniji, na koji način osnovati startap, kako izgleda digitalna prodaja i kako postati "digitalac" za 9 dana.

Podsetimo, jedna od ideja projekta #DigitalnaKarijera jeste podsticanje mladih i studenata da na vreme krenu u potragu za prvom praksom, a potom i prvim poslom. Ovaj projekat će im pomoći da se bolje povežu sa potencijalnim poslodavcima i tako naprave svoje prve profesionalne korake.

Digitalnu karijeru u Kragujevcu otvorio je dekan Ekonomskog fakulteta prof. dr Petar Veselinović koji je zahvalio okupljenim studentima na interesovanju da posete ovaj događaj i naglasio da je u planu fakulteta da u narednom periodu napravi studijski program koji bi se u velikoj meri oslanjao na digitalnu ekonomiju:

Neminovno je da će digitalizacija obeležiti naše živote, zato je od krucijalne važnosti krenuti u korak sa njom, umesto čekati vreme da nas ista „zapljusne“ i pretekne. Vi kao mlađa generacija ste već u tom svetu i samo treba da nastavite da se nadograđujete i usavršavate zahvaljujući tehnologiji.

Da li vaš proizvod već postoji?

Relja V Simić

Zašto i kako pokrenuti svoj biznis u Srbiji? Ovom temom Zoja Kukić, suosnivačica organizacije SEE ICT, otvorila je konferenciju u Kragujevcu. Tema predavanja se u velikoj meri fokusirala na to da se i u Srbiji mogu uraditi velike stvari kada je reč o startap ekosistemu, kao što pokazuju primeri uspešnih kompanija poput FishingBooker-a, Seven Bridges-a, 3Lateral-a, Nordeus-a i drugih.

Da biste uopšte stvorili neki startap, morate da razmišljate o proizvodu koji je nov, da to bude nešto što na tržištu nije postojalo. Kada kreirate nešto novo, vi zapravo i ne znate da li će neko to da koristi. I to je neizvesnost koja uvek postoji, zato morate biti spremni da prihvatite činjenicu da je startap jedan veliki eksperiment.

Morate da nađete koji je to problem u društvu za koji razvijate rešenje i onda tek krenete u realizaciju projekta. Kada govorimo u eksperimentisanju, morate da budete otvoreni da menjate svoj pravac i da brže učite od drugih jer to je jedini način da na kraju pobedite. Važno je prvo krenuti od osnove proizvoda, da biste kasnije došli do finalnog rešenja koji se sviđa većoj ciljnoj grupi.

Agencijski posao kao jedna od najvećih škola

Relja V Simić

Miloš Skokić i Goran Jankuloski, osnivači kreativne agencije Žiška, koji su prisutnima govorili o svom iskustvu rada u kreativnoj industriji, te na koji način čovek mora konstantno da se edukuje ne bi li  uvek bio u koraku sa novim trendovima koji su sada već dokazano svake godine različiti.

Digital je „rovovski“ posao gde se svaki dan izmišlja i dešava nešto novo. Upravo zato ste pod pritiskom da uvek budete kreativni i da radite nešto novo. Ako želite da se bavite digitalnim marketingom, morate da izbacite sve što znate i počnete da učite nešto novo. Tvoj zadatak je da napraviš da se nešto dogodi jer iako nisi ekspert, treba da uvek da pokušavaš da uradiš nešto kvalitetno.

Agencijski posao je jedna od najvećih škola na početku karijere. Ako želiš da stvaraš, onda to možeš ovde, jer ćeš imati vreme da učiš. Jeste stresan posao, ali te mnogo nagrađue. Na kraju dana ne možete samo da budete umetnici koji snimaju videe ili prave fotografije, već morate da razumete zašto i zbog čega to služi i koju poruku šalje krajnjem korisniku.

Kako da znam čime želim da se bavim?

Relja V Simić

Nina Nikolić, projektni menadžer u kompaniji Seavus, govorila je studentima u Kragujevcu na koji način je pronašla svoje mesto pod IT krovom. Nina je govorila i o tome kako je nakon godinu dana rada na poziciji product testera, postala projektni menadžer i šta je za nju najvažnije u komunikaciji sa kolegama.

Na završnim godinama studija bila sam izgubljena i nisam znala šta da radim. Nisam znala šta tačno želim, a bilo je mnogo puteva oko mene koji su se otvarali. A taj put pronalaska nije jednostavan. Morate sebi da postavite pitanje čime zapravo želite da se bavite i šta ste spremni da uradite da biste to postigli?

Na primer, u IT kompaniji se dosta ceni mentorstvo i iskustva starijih kolega. Meni je važno da razgovaram sa njima kao i sa ostalim članovima tima posebno ako radite na više projekata. Ti sastanci su veoma efikasni. Takođe je bitan rad sa različitim ljudima, potrebno je da ih saslušaš i razumeš, jer jednostavno ne sme da postoji mesta za strah kada je komunikacija u pitanju.

Još jedna ljubavna priča

Relja V Simić

Naš kolega i business developer u Netokraciji, Marko Tadić, imao je čast da zatvori prvi deo konferencije #DigitalnaKarijera za ovu godinu predavanjem pod nazivom „Još jedna ljubavna priča“. Marko je govorio o tome kako ga put u karijeri doveo do Netokracije, a pored važnih saveta iz digitalne prodaje koje je podelio sa studentima, Tadić je otkrio i koliko je važno biti uporan na putu u poslu i nikada ne odustajati.

Niko vas neće zvati odmah za posao na početku čim završite fakultet. Morate sami da šaljete svoje CV-jeve i da konstantno tražite ono što vas zanima. Veoma je bitno da napravite odnose sa ljudima sa kojima radite jer su vam ti ljudi zapravo druga porodica. Da biste radili kvalitetnu prodaju na digitalu morate da budete kreativni. Morate upoznati svoje proizvode i ciljeve jer je veoma bitno da znate šta prodajete. Nađite kvalitetne lidove i kvalitetne kupce, bolje je uvek skupiti 10 kvalitetnih nego 100 nekvalitetnih.

Nakon Niša i Novog Sada, Kragujevac je bio poslednji grad letnjeg izdanja Netokracijine #DigitalneKarijere. Ovaj projekat se nastavlja već na jesen, kada ćemo posetiti Suboticu i Novi Sad. Ukoliko niste bili u prilici da prisustvujete našim događajima, sve izveštaje možete pogledati u zasebnoj rubrici.

Više o samom projektu možete pronaći na zvaničnoj Internet stranici

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

SEO i pretraga

Kako izvršiti migraciju jednog od najvećih oglasnika u Srbiji – iz SEO ugla

Sajt nekretnine.rs mesečno poseti i do 590.000 korisnika. Njegove posetioce nedavno je dočekao novi izled sajta, a evo kako je tekao proces migracije.

Internet marketing

Influenseri nekad i sad – priča o ljubavi, prohibiciji i prostituciji

Sve je krenulo tako nevino. Ljudi počnu da se bave nečim iz ljubavi, u slobodno vreme, ugledajući se na druge. Ljubavi prema tom nečemu ili ljubavi prema pažnji koju dobijaju zbog toga. Nevino i iskreno. Dobro, možda ne baš potpuno iskreno, ali...

Digitalni mediji

Zašto je YouTube Rewind 2018. najomraženiji video – ikada?

Pre nešto manje od mesec dana YouTube je objavio godišnji pregled najpopularnijih klipova, mimova i jutjubera za 2018. godinu - ali taj video postao je za kratko vreme jedan od najomraženijih sa čak 14 miliona dislajkova.

Propustili ste

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10%

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Tehnologija

Srbija postaje deo ruskog tehnološkog projekta ‘Tačka ključanja’ – o čemu je zapravo reč?

Beograd bi mogao da bude prvi inostrani grad u kojem će biti sproveden ruski projekat 'Tačka ključanja' koji podrazumeva multidisciplinarno povezivanje, rad i razmenu ideja iz oblasti nauke, inžejnerstva, obrazovanja i digitalnih tehnologija.

Gaming

Mihajlo Jovanović-Džaril: Nema daljeg razvoja regionalnog esporta dok se timovi ne izgrade u prepoznatljive brendove

Četvrta sezona popularne regionalne esport lige EBL u organizaciji Fortune esports startuje 28. januara. U razgovoru sa direktorom ove organizacije otkrivamo više detalja o predstojećoj sezoni i koje su to promene na esport sceni Balkana.

Startapi i poslovanje

Zašto srpske kompanije ne izlažu na CES-u?

Consumer Electronics Show (CES), najveći sajam potrošačke elektronike u Las Vegasu, završen je prošle nedelje - opet bez nastupa srpskih kompanija. U razgovoru sa preduzetnicima analiziramo razloge ovog trenda.

Intervju

Četiri pitanja o digitalnoj transformaciji malih i srednjih preduzeća

Mogu li se male i srednje kompanije nositi sa promenama koje sa sobom nosi digitalizacija poslovanja?

SEO i pretraga

Kako izvršiti migraciju jednog od najvećih oglasnika u Srbiji – iz SEO ugla

Sajt nekretnine.rs mesečno poseti i do 590.000 korisnika. Njegove posetioce nedavno je dočekao novi izled sajta, a evo kako je tekao proces migracije.