#DigitalnaKarijera održana u Kragujevcu: Kako postati digitalac za devet dana?

#DigitalnaKarijera održana u Kragujevcu: Kako postati digitalac za devet dana?

Prvi ciklus Netokracijinog nacionalnog projekta #DigitalnaKarijera završen je juče na Ekonomskom fakultetu u Kragujevcu. Zainteresovani i pre svega aktivni studenti različitih obrazovnih profila imali su priliku da saznaju više o tome kako izleda pozicija projektnog menadžera u jednoj tehnološkoj kompaniji, na koji način osnovati startap, kako izgleda digitalna prodaja i kako postati "digitalac" za 9 dana.

Podsetimo, jedna od ideja projekta #DigitalnaKarijera jeste podsticanje mladih i studenata da na vreme krenu u potragu za prvom praksom, a potom i prvim poslom. Ovaj projekat će im pomoći da se bolje povežu sa potencijalnim poslodavcima i tako naprave svoje prve profesionalne korake.

Digitalnu karijeru u Kragujevcu otvorio je dekan Ekonomskog fakulteta prof. dr Petar Veselinović koji je zahvalio okupljenim studentima na interesovanju da posete ovaj događaj i naglasio da je u planu fakulteta da u narednom periodu napravi studijski program koji bi se u velikoj meri oslanjao na digitalnu ekonomiju:

Neminovno je da će digitalizacija obeležiti naše živote, zato je od krucijalne važnosti krenuti u korak sa njom, umesto čekati vreme da nas ista „zapljusne“ i pretekne. Vi kao mlađa generacija ste već u tom svetu i samo treba da nastavite da se nadograđujete i usavršavate zahvaljujući tehnologiji.

Da li vaš proizvod već postoji?

Relja V Simić

Zašto i kako pokrenuti svoj biznis u Srbiji? Ovom temom Zoja Kukić, suosnivačica organizacije SEE ICT, otvorila je konferenciju u Kragujevcu. Tema predavanja se u velikoj meri fokusirala na to da se i u Srbiji mogu uraditi velike stvari kada je reč o startap ekosistemu, kao što pokazuju primeri uspešnih kompanija poput FishingBooker-a, Seven Bridges-a, 3Lateral-a, Nordeus-a i drugih.

Da biste uopšte stvorili neki startap, morate da razmišljate o proizvodu koji je nov, da to bude nešto što na tržištu nije postojalo. Kada kreirate nešto novo, vi zapravo i ne znate da li će neko to da koristi. I to je neizvesnost koja uvek postoji, zato morate biti spremni da prihvatite činjenicu da je startap jedan veliki eksperiment.

Morate da nađete koji je to problem u društvu za koji razvijate rešenje i onda tek krenete u realizaciju projekta. Kada govorimo u eksperimentisanju, morate da budete otvoreni da menjate svoj pravac i da brže učite od drugih jer to je jedini način da na kraju pobedite. Važno je prvo krenuti od osnove proizvoda, da biste kasnije došli do finalnog rešenja koji se sviđa većoj ciljnoj grupi.

Agencijski posao kao jedna od najvećih škola

Relja V Simić

Miloš Skokić i Goran Jankuloski, osnivači kreativne agencije Žiška, koji su prisutnima govorili o svom iskustvu rada u kreativnoj industriji, te na koji način čovek mora konstantno da se edukuje ne bi li  uvek bio u koraku sa novim trendovima koji su sada već dokazano svake godine različiti.

Digital je „rovovski“ posao gde se svaki dan izmišlja i dešava nešto novo. Upravo zato ste pod pritiskom da uvek budete kreativni i da radite nešto novo. Ako želite da se bavite digitalnim marketingom, morate da izbacite sve što znate i počnete da učite nešto novo. Tvoj zadatak je da napraviš da se nešto dogodi jer iako nisi ekspert, treba da uvek da pokušavaš da uradiš nešto kvalitetno.

Agencijski posao je jedna od najvećih škola na početku karijere. Ako želiš da stvaraš, onda to možeš ovde, jer ćeš imati vreme da učiš. Jeste stresan posao, ali te mnogo nagrađue. Na kraju dana ne možete samo da budete umetnici koji snimaju videe ili prave fotografije, već morate da razumete zašto i zbog čega to služi i koju poruku šalje krajnjem korisniku.

Kako da znam čime želim da se bavim?

Relja V Simić

Nina Nikolić, projektni menadžer u kompaniji Seavus, govorila je studentima u Kragujevcu na koji način je pronašla svoje mesto pod IT krovom. Nina je govorila i o tome kako je nakon godinu dana rada na poziciji product testera, postala projektni menadžer i šta je za nju najvažnije u komunikaciji sa kolegama.

Na završnim godinama studija bila sam izgubljena i nisam znala šta da radim. Nisam znala šta tačno želim, a bilo je mnogo puteva oko mene koji su se otvarali. A taj put pronalaska nije jednostavan. Morate sebi da postavite pitanje čime zapravo želite da se bavite i šta ste spremni da uradite da biste to postigli?

Na primer, u IT kompaniji se dosta ceni mentorstvo i iskustva starijih kolega. Meni je važno da razgovaram sa njima kao i sa ostalim članovima tima posebno ako radite na više projekata. Ti sastanci su veoma efikasni. Takođe je bitan rad sa različitim ljudima, potrebno je da ih saslušaš i razumeš, jer jednostavno ne sme da postoji mesta za strah kada je komunikacija u pitanju.

Još jedna ljubavna priča

Relja V Simić

Naš kolega i business developer u Netokraciji, Marko Tadić, imao je čast da zatvori prvi deo konferencije #DigitalnaKarijera za ovu godinu predavanjem pod nazivom „Još jedna ljubavna priča“. Marko je govorio o tome kako ga put u karijeri doveo do Netokracije, a pored važnih saveta iz digitalne prodaje koje je podelio sa studentima, Tadić je otkrio i koliko je važno biti uporan na putu u poslu i nikada ne odustajati.

Niko vas neće zvati odmah za posao na početku čim završite fakultet. Morate sami da šaljete svoje CV-jeve i da konstantno tražite ono što vas zanima. Veoma je bitno da napravite odnose sa ljudima sa kojima radite jer su vam ti ljudi zapravo druga porodica. Da biste radili kvalitetnu prodaju na digitalu morate da budete kreativni. Morate upoznati svoje proizvode i ciljeve jer je veoma bitno da znate šta prodajete. Nađite kvalitetne lidove i kvalitetne kupce, bolje je uvek skupiti 10 kvalitetnih nego 100 nekvalitetnih.

Nakon Niša i Novog Sada, Kragujevac je bio poslednji grad letnjeg izdanja Netokracijine #DigitalneKarijere. Ovaj projekat se nastavlja već na jesen, kada ćemo posetiti Suboticu i Novi Sad. Ukoliko niste bili u prilici da prisustvujete našim događajima, sve izveštaje možete pogledati u zasebnoj rubrici.

Više o samom projektu možete pronaći na zvaničnoj Internet stranici

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Propustili ste

Gaming

Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti za reklamu

'Cloud' gejming je termin koji je u ovoj dinamičnoj godini isplivao na površinu i zainteresovao mnoge. Iako mu je potrebno još vremena da pokaže svoj pun potencijal, velike kompanije polažu ogromnu nadu u ovu oblast. Nakon kompanija Google i Apple, svoj 'cloud' gejming servis predstavio je i Facebook.

Društvene mreže

1.000.000 pregleda kasnije i domaći Extreme Intimo srušio je Instagram svojim humanim gestom

Ovih dana niste mogli da ne primetite video koji je šerovan širom Instagrama: kampanju #stvarnoželim brenda Extreme Intimo koji je za svako deljenje videa poklanjao novčana sredstva za porodilišta širom Srbije. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima ove kompanije.

Internet marketing

TikTok kampanja ‘Teži Ravnoteži’ za 10 dana ima više od 700.000 pregleda – i interesuje tinejdžere širom Balkana

U okviru nacionalne kampanje 'Teži ravnoteži' pokrenut je i TikTok kanal sa ciljem edukacije đaka i studenata na temu zdravih životnih stilova. U nastavku teksta organizatori nam detaljnije otkrivaju o čemu je reč.

Office Talks Podcast

Država ćuti na zahteve frilensera (gost Miran Pogačar)

23. epizodu Office Talks podkasta obeležila je aktuelna tema oporezivanja frilensera. Naš gost bio je Miran Pogačar, predsednik novoosnovanog Udruženja radnika na Internetu.

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.

Društvene mreže

Snap Inc. imenovao predstavnika za Srbiju – u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti saopštio je da je i kompanija Snap Inc. imenovala svog predstavnika za Republiku Srbiju.