Digitalna pismenost je nova azbuka za lingviste

Digitalna pismenost nova je azbuka za lingviste

Još za vreme osnovnih studija novogrčkog jezika i književnosti želela sam da spojim ljubav prema jezicima i ljubav prema kreativi i digitalu. Ovako je izgledao moj poslovni put.

Oduvek su me motivisale promene, izazovi, inovacije. Promene koje utiču na sadašnjost, koje te podstiču da se i sam menjaš i razvijaš, promene koje donose nešto novo. Prva stavka bila je odabrati adekvatan fakultet koji će mi omogućiti da nastavim da gradim svoj put, a da ne izgubim iz ruku ono što sam već stvorila – poznavanje jezika.

Tako sam sa Filološkog prešla na master studije na Fakultetu organizacionih nauka i upisala smer Marketing menadžment i Odnose s javnošću, želeći da obogatim znanja iz ove dve oblasti i polako krenem u biznis svet.

Kako je sve počelo?

Prijavila sam se za praksu u jednoj marketinškoj agenciji, za praktikanta u Community management sektoru. U početku je sve bilo novo, rad na digitalu, dublje upoznavanje sa društvenim mrežama i mogućnostima koje one nose, svakodnevna komunikacija sa sektorima Digitalnog oglašavanja kao i Account management-a. Sve se odigravalo kao na traci – slali su se planovi, ideje, kreativa na dnevnom nivou. Dobila sam sjajne klijente i upustila se u „igranku“ sa njima.

Ono što je bila moja prednost jeste baš upravo osnovna pismenost, koja se na digitalu odmah uoči i ne može da se vrati nazad. To je ona pismenost koja zbog pogrešno napisane reči ili znaka interpunkcije može da dovede klijenta ili sam brend u kriznu situaciju, i ne može da se obriše, kao na papiru. Jedan screenshot je dovoljan da cela nacija upamti šta se dogodilo. Ono što me je odvlačilo od agencije je činjenica da sve što sam radila, radila sam zapravo za nekog drugog, za klijenta, za tuđi brend, a ne za sebe, za kompaniju u kojoj radim.

Ubrzo, nakon provedenih nekoliko meseci u Community management timu, shvatila sam da mi treba nešto dinamičnije i veće od vođenja društvenih mreža i delića digitala kojim sam se bavila, u odnosu na sve ono što on danas podrazumeva. Tražila sam širu sliku i za veoma kratko vreme sam našla upravo ono što mi je trebalo – otvorenu poziciju za jednogodišnju praksu u marketingu svetske multinacionalne kompanije, vodeće u industriji grickalica. Posle završenog programa, pružila mi se prilika da radim za jedan od najpoznatijih brendova na našim prostorima i gradim karijeru među vrhunskim stručnjacima.

Kako da ti pokreneš svoju digitalnu karijeru?

Danas, kao Brend Specialist za Chipsy u kompaniji Marbo Product, članici PepsiCo grupe podržavam aktivnosti brenda na ovom kanalu za zemlje Zapadnog Balkana, te se u znatno većem obimu bavim digitalom, implementirajući različite tipove oglašavanja i komunikacija, kako kroz nove platforme koje kompanija uvodi kroz treninge, tako i sarađujući sa različitim agencijama od kojih uvek naučim nešto novo.

Da bi neko radio u Digitalu, potrebno je da se konstantno unapređuje, da istražuje, odnosno da se digitalno opismeni i zna u svakom trenutku gde i kako može pronaći bilo koju informaciju i na koji način ista može da se upotrebi. Znanja koja se nose sa prethodnih praksi, poslova, samostalnih projekata umnogome će pomoći da se svoj „dobro ispečen zanat“ dodatno obogati.

Svakom ko želi da se upusti u digitalne vode, ko osim „lajkovanja“ želi i da se na nešto drugačiji način bavi društvenim mrežama, display oglasima, banerima, YouTube-om i uticajnim osobama – influenserima, ko uživa da radi na projektima i konstantno unapređuje svoje poslovanje, preporučujem da počne sa praktičnim radom u agenciji, jer je to mesto gde najbolje može da proceni koja oblast mu leži i u čemu se najviše pronalazi. Da li vam više odgovara da se prebacuje sa kampanje na kampanju, sa klijenta na klijenta ili možda, pak,  želite da se posvetite jednom određenom brendu koji ćete graditi tokom svoje karijere samo su neka od pitanja na koja možete dobiti odgovore kroz projekat #Digitalnakarijera.

Ukoliko i ti želiš da pokreneš svoju karijeru u oblasti digitala, a ne znaš kako, Netokracija ti priskače u pomoć! U Beogradu, Novom Sadu, Subotici, Nišu i Kragujevcu održaće se projekat #DigitalnaKarijera koji će te tome naučiti!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.

Startapi i poslovanje

Život posle hakatona

Hakatoni se u domaćoj IT zajednici percipiraju kao prilika za mlade i talentovane timove da pokažu svoje tehničko i biznis znanje prilikom kreiranja novih proizvoda. Međutim, da li je život posle hakatona jednostavan ili pravi izazovi slede tek nakon što tim primi 'veliki ček'?

Digitalni mediji

Instagram dominira – sa njim i želja domaćih izdavača da se približe publici i Generaciji Z

Na koji način domaći mediji koriste Instagram i druge kanale kako bi informisali, zabavili i edukovali mlađu publiku?

Kultura 2.0

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?

E-commerce

Boban ranac osvojio je Srbiju zahvaljujući Oskaru koji je u e-commerce ušao – slučajno

Jedan Novosađanin, potraga za praktičnim rancem i slučajni susret sa Kickstarter kampanjom neke holandske firme bili su dovoljni da Srbija dobije Bobana.