Digitalna pismenost je nova azbuka za lingviste

Digitalna pismenost nova je azbuka za lingviste

Još za vreme osnovnih studija novogrčkog jezika i književnosti želela sam da spojim ljubav prema jezicima i ljubav prema kreativi i digitalu. Ovako je izgledao moj poslovni put.

Oduvek su me motivisale promene, izazovi, inovacije. Promene koje utiču na sadašnjost, koje te podstiču da se i sam menjaš i razvijaš, promene koje donose nešto novo. Prva stavka bila je odabrati adekvatan fakultet koji će mi omogućiti da nastavim da gradim svoj put, a da ne izgubim iz ruku ono što sam već stvorila – poznavanje jezika.

Tako sam sa Filološkog prešla na master studije na Fakultetu organizacionih nauka i upisala smer Marketing menadžment i Odnose s javnošću, želeći da obogatim znanja iz ove dve oblasti i polako krenem u biznis svet.

Kako je sve počelo?

Prijavila sam se za praksu u jednoj marketinškoj agenciji, za praktikanta u Community management sektoru. U početku je sve bilo novo, rad na digitalu, dublje upoznavanje sa društvenim mrežama i mogućnostima koje one nose, svakodnevna komunikacija sa sektorima Digitalnog oglašavanja kao i Account management-a. Sve se odigravalo kao na traci – slali su se planovi, ideje, kreativa na dnevnom nivou. Dobila sam sjajne klijente i upustila se u „igranku“ sa njima.

Ono što je bila moja prednost jeste baš upravo osnovna pismenost, koja se na digitalu odmah uoči i ne može da se vrati nazad. To je ona pismenost koja zbog pogrešno napisane reči ili znaka interpunkcije može da dovede klijenta ili sam brend u kriznu situaciju, i ne može da se obriše, kao na papiru. Jedan screenshot je dovoljan da cela nacija upamti šta se dogodilo. Ono što me je odvlačilo od agencije je činjenica da sve što sam radila, radila sam zapravo za nekog drugog, za klijenta, za tuđi brend, a ne za sebe, za kompaniju u kojoj radim.

Ubrzo, nakon provedenih nekoliko meseci u Community management timu, shvatila sam da mi treba nešto dinamičnije i veće od vođenja društvenih mreža i delića digitala kojim sam se bavila, u odnosu na sve ono što on danas podrazumeva. Tražila sam širu sliku i za veoma kratko vreme sam našla upravo ono što mi je trebalo – otvorenu poziciju za jednogodišnju praksu u marketingu svetske multinacionalne kompanije, vodeće u industriji grickalica. Posle završenog programa, pružila mi se prilika da radim za jedan od najpoznatijih brendova na našim prostorima i gradim karijeru među vrhunskim stručnjacima.

Kako da ti pokreneš svoju digitalnu karijeru?

Danas, kao Brend Specialist za Chipsy u kompaniji Marbo Product, članici PepsiCo grupe podržavam aktivnosti brenda na ovom kanalu za zemlje Zapadnog Balkana, te se u znatno većem obimu bavim digitalom, implementirajući različite tipove oglašavanja i komunikacija, kako kroz nove platforme koje kompanija uvodi kroz treninge, tako i sarađujući sa različitim agencijama od kojih uvek naučim nešto novo.

Da bi neko radio u Digitalu, potrebno je da se konstantno unapređuje, da istražuje, odnosno da se digitalno opismeni i zna u svakom trenutku gde i kako može pronaći bilo koju informaciju i na koji način ista može da se upotrebi. Znanja koja se nose sa prethodnih praksi, poslova, samostalnih projekata umnogome će pomoći da se svoj „dobro ispečen zanat“ dodatno obogati.

Svakom ko želi da se upusti u digitalne vode, ko osim „lajkovanja“ želi i da se na nešto drugačiji način bavi društvenim mrežama, display oglasima, banerima, YouTube-om i uticajnim osobama – influenserima, ko uživa da radi na projektima i konstantno unapređuje svoje poslovanje, preporučujem da počne sa praktičnim radom u agenciji, jer je to mesto gde najbolje može da proceni koja oblast mu leži i u čemu se najviše pronalazi. Da li vam više odgovara da se prebacuje sa kampanje na kampanju, sa klijenta na klijenta ili možda, pak,  želite da se posvetite jednom određenom brendu koji ćete graditi tokom svoje karijere samo su neka od pitanja na koja možete dobiti odgovore kroz projekat #Digitalnakarijera.

Ukoliko i ti želiš da pokreneš svoju karijeru u oblasti digitala, a ne znaš kako, Netokracija ti priskače u pomoć! U Beogradu, Novom Sadu, Subotici, Nišu i Kragujevcu održaće se projekat #DigitalnaKarijera koji će te tome naučiti!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nike, IBM i McDonald’s koriste srpski Vacation Tracker kako bi pratili godišnje odmore svojih zaposlenih

Praćenje godišnjih odmora, bolovanja i slobodnih dana u kompanijama sa velikim brojem zaposlenih često ume da bude komplikovan i zamoran proces. Rešenje ovog izazova u vidu digitalnog servisa Vacation Tracker ponudio je razvojni tim kompanije Cloud Horizon u Srbiji.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.