Digitalna pismenost je nova azbuka za lingviste

Digitalna pismenost nova je azbuka za lingviste

Još za vreme osnovnih studija novogrčkog jezika i književnosti želela sam da spojim ljubav prema jezicima i ljubav prema kreativi i digitalu. Ovako je izgledao moj poslovni put.

Oduvek su me motivisale promene, izazovi, inovacije. Promene koje utiču na sadašnjost, koje te podstiču da se i sam menjaš i razvijaš, promene koje donose nešto novo. Prva stavka bila je odabrati adekvatan fakultet koji će mi omogućiti da nastavim da gradim svoj put, a da ne izgubim iz ruku ono što sam već stvorila – poznavanje jezika.

Tako sam sa Filološkog prešla na master studije na Fakultetu organizacionih nauka i upisala smer Marketing menadžment i Odnose s javnošću, želeći da obogatim znanja iz ove dve oblasti i polako krenem u biznis svet.

Kako je sve počelo?

Prijavila sam se za praksu u jednoj marketinškoj agenciji, za praktikanta u Community management sektoru. U početku je sve bilo novo, rad na digitalu, dublje upoznavanje sa društvenim mrežama i mogućnostima koje one nose, svakodnevna komunikacija sa sektorima Digitalnog oglašavanja kao i Account management-a. Sve se odigravalo kao na traci – slali su se planovi, ideje, kreativa na dnevnom nivou. Dobila sam sjajne klijente i upustila se u „igranku“ sa njima.

Ono što je bila moja prednost jeste baš upravo osnovna pismenost, koja se na digitalu odmah uoči i ne može da se vrati nazad. To je ona pismenost koja zbog pogrešno napisane reči ili znaka interpunkcije može da dovede klijenta ili sam brend u kriznu situaciju, i ne može da se obriše, kao na papiru. Jedan screenshot je dovoljan da cela nacija upamti šta se dogodilo. Ono što me je odvlačilo od agencije je činjenica da sve što sam radila, radila sam zapravo za nekog drugog, za klijenta, za tuđi brend, a ne za sebe, za kompaniju u kojoj radim.

Ubrzo, nakon provedenih nekoliko meseci u Community management timu, shvatila sam da mi treba nešto dinamičnije i veće od vođenja društvenih mreža i delića digitala kojim sam se bavila, u odnosu na sve ono što on danas podrazumeva. Tražila sam širu sliku i za veoma kratko vreme sam našla upravo ono što mi je trebalo – otvorenu poziciju za jednogodišnju praksu u marketingu svetske multinacionalne kompanije, vodeće u industriji grickalica. Posle završenog programa, pružila mi se prilika da radim za jedan od najpoznatijih brendova na našim prostorima i gradim karijeru među vrhunskim stručnjacima.

Kako da ti pokreneš svoju digitalnu karijeru?

Danas, kao Brend Specialist za Chipsy u kompaniji Marbo Product, članici PepsiCo grupe podržavam aktivnosti brenda na ovom kanalu za zemlje Zapadnog Balkana, te se u znatno većem obimu bavim digitalom, implementirajući različite tipove oglašavanja i komunikacija, kako kroz nove platforme koje kompanija uvodi kroz treninge, tako i sarađujući sa različitim agencijama od kojih uvek naučim nešto novo.

Da bi neko radio u Digitalu, potrebno je da se konstantno unapređuje, da istražuje, odnosno da se digitalno opismeni i zna u svakom trenutku gde i kako može pronaći bilo koju informaciju i na koji način ista može da se upotrebi. Znanja koja se nose sa prethodnih praksi, poslova, samostalnih projekata umnogome će pomoći da se svoj „dobro ispečen zanat“ dodatno obogati.

Svakom ko želi da se upusti u digitalne vode, ko osim „lajkovanja“ želi i da se na nešto drugačiji način bavi društvenim mrežama, display oglasima, banerima, YouTube-om i uticajnim osobama – influenserima, ko uživa da radi na projektima i konstantno unapređuje svoje poslovanje, preporučujem da počne sa praktičnim radom u agenciji, jer je to mesto gde najbolje može da proceni koja oblast mu leži i u čemu se najviše pronalazi. Da li vam više odgovara da se prebacuje sa kampanje na kampanju, sa klijenta na klijenta ili možda, pak,  želite da se posvetite jednom određenom brendu koji ćete graditi tokom svoje karijere samo su neka od pitanja na koja možete dobiti odgovore kroz projekat #Digitalnakarijera.

Ukoliko i ti želiš da pokreneš svoju karijeru u oblasti digitala, a ne znaš kako, Netokracija ti priskače u pomoć! U Beogradu, Novom Sadu, Subotici, Nišu i Kragujevcu održaće se projekat #DigitalnaKarijera koji će te tome naučiti!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Startapi i poslovanje

3Lateral kupio parcelu u Novom Sadu vrednu €7,7 miliona evra – da li je na pomolu izgradnja njihovog kampusa?

3Lateral kupio je plac u Novom Sadu od skoro 6.500 m2, a koji je plaćen više od 7,7 miliona evra. Znači li to da ova kompanija planira gradnju kampusa?

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Kultura 2.0

Serbian Bookers: Turizam je i dalje u lošem stanju, ali izdavači računaju na domaće turiste

Kako su se domaći digitalni iznajmljivači snašli tokom pandemije i kakva su im očekivanja za naredni period? Istraživanje platforme Serbian-Bookers ima odgovor.

Intervju

Kako je pandemija uticala na globalno tržište digitalnih usluga i koje pouke se mogu izvući

Ceo svet se preko noći promenio izbijanjem COVID-19 pandemije, a ovaj virus uticao je na sve segmente poslovanja, posebno na globalno tržište IT usluga. Ono je moralo da se prilagodi novonastaloj situaciji i zaposlenima u ovom sektoru nametne potpuno novi izazov - izgradnju internih resursa u cilju što boljeg odgovora na krizu.

Kultura 2.0

Da li i dalje čitamo stripove ili će ovaj kulturološki fenomen ostati u senci digitalizacije?

Ako želiš pobediti, ne smeš izgubiti! Da li i vi često citirate omiljene junake iz stripova, poput čuvenog Alana Forda i jesu li stripovi i dalje deo pop-kulture koji rado konzumirate? Oni su, zapravo, kult koji se ne da tako lako izgubiti u zaboravu, a mi smo analizirali da li će ove male, crtane knjižice i dalje nalaziti put do korisnika - čak i u vreme digitalizacije pisanog i crtanog sadržaja.

Startapi i poslovanje

Kako je beogradski Intelisale porastao za vreme pandemije i prilagodio svoj posao trenutnim potrebama klijenata?

Vratite se koji mesec unazad i zapitajte se - koliko ste svoje poslovanje morali da prilagodite zahtevima klijenata čiji su biznisi bili direktno ili indirektno pogođeni pandemijom COVID-19?

Startapi i poslovanje

Upoznajte Stefana Feješa, najmlađeg programera koji radi u GitHubu i jedinog koji dolazi iz Srbije

Stefan Feješ ima 20 godina, fakultet bi trebalo da završi 2022. godine, a već je kreirao šesti najbrže rastući 'open source' projekat u 2018. godini, govorio na nekim od najpoznatijih 'tech' konferencija širom sveta, a prošlog meseca postao je i najmlađi član GitHub tima.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.