Digitalna pismenost je nova azbuka za lingviste

Digitalna pismenost nova je azbuka za lingviste

Još za vreme osnovnih studija novogrčkog jezika i književnosti želela sam da spojim ljubav prema jezicima i ljubav prema kreativi i digitalu. Ovako je izgledao moj poslovni put.

Oduvek su me motivisale promene, izazovi, inovacije. Promene koje utiču na sadašnjost, koje te podstiču da se i sam menjaš i razvijaš, promene koje donose nešto novo. Prva stavka bila je odabrati adekvatan fakultet koji će mi omogućiti da nastavim da gradim svoj put, a da ne izgubim iz ruku ono što sam već stvorila – poznavanje jezika.

Tako sam sa Filološkog prešla na master studije na Fakultetu organizacionih nauka i upisala smer Marketing menadžment i Odnose s javnošću, želeći da obogatim znanja iz ove dve oblasti i polako krenem u biznis svet.

Kako je sve počelo?

Prijavila sam se za praksu u jednoj marketinškoj agenciji, za praktikanta u Community management sektoru. U početku je sve bilo novo, rad na digitalu, dublje upoznavanje sa društvenim mrežama i mogućnostima koje one nose, svakodnevna komunikacija sa sektorima Digitalnog oglašavanja kao i Account management-a. Sve se odigravalo kao na traci – slali su se planovi, ideje, kreativa na dnevnom nivou. Dobila sam sjajne klijente i upustila se u “igranku” sa njima.

Ono što je bila moja prednost jeste baš upravo osnovna pismenost, koja se na digitalu odmah uoči i ne može da se vrati nazad. To je ona pismenost koja zbog pogrešno napisane reči ili znaka interpunkcije može da dovede klijenta ili sam brend u kriznu situaciju, i ne može da se obriše, kao na papiru. Jedan screenshot je dovoljan da cela nacija upamti šta se dogodilo. Ono što me je odvlačilo od agencije je činjenica da sve što sam radila, radila sam zapravo za nekog drugog, za klijenta, za tuđi brend, a ne za sebe, za kompaniju u kojoj radim.

Ubrzo, nakon provedenih nekoliko meseci u Community management timu, shvatila sam da mi treba nešto dinamičnije i veće od vođenja društvenih mreža i delića digitala kojim sam se bavila, u odnosu na sve ono što on danas podrazumeva. Tražila sam širu sliku i za veoma kratko vreme sam našla upravo ono što mi je trebalo – otvorenu poziciju za jednogodišnju praksu u marketingu svetske multinacionalne kompanije, vodeće u industriji grickalica. Posle završenog programa, pružila mi se prilika da radim za jedan od najpoznatijih brendova na našim prostorima i gradim karijeru među vrhunskim stručnjacima.

Kako da ti pokreneš svoju digitalnu karijeru?

Danas, kao Brend Specialist za Chipsy u kompaniji Marbo Product, članici PepsiCo grupe podržavam aktivnosti brenda na ovom kanalu za zemlje Zapadnog Balkana, te se u znatno većem obimu bavim digitalom, implementirajući različite tipove oglašavanja i komunikacija, kako kroz nove platforme koje kompanija uvodi kroz treninge, tako i sarađujući sa različitim agencijama od kojih uvek naučim nešto novo.

Da bi neko radio u Digitalu, potrebno je da se konstantno unapređuje, da istražuje, odnosno da se digitalno opismeni i zna u svakom trenutku gde i kako može pronaći bilo koju informaciju i na koji način ista može da se upotrebi. Znanja koja se nose sa prethodnih praksi, poslova, samostalnih projekata umnogome će pomoći da se svoj “dobro ispečen zanat” dodatno obogati.

Svakom ko želi da se upusti u digitalne vode, ko osim “lajkovanja” želi i da se na nešto drugačiji način bavi društvenim mrežama, display oglasima, banerima, YouTube-om i uticajnim osobama – influenserima, ko uživa da radi na projektima i konstantno unapređuje svoje poslovanje, preporučujem da počne sa praktičnim radom u agenciji, jer je to mesto gde najbolje može da proceni koja oblast mu leži i u čemu se najviše pronalazi. Da li vam više odgovara da se prebacuje sa kampanje na kampanju, sa klijenta na klijenta ili možda, pak,  želite da se posvetite jednom određenom brendu koji ćete graditi tokom svoje karijere samo su neka od pitanja na koja možete dobiti odgovore kroz projekat #Digitalnakarijera.

Ukoliko i ti želiš da pokreneš svoju karijeru u oblasti digitala, a ne znaš kako, Netokracija ti priskače u pomoć! U Beogradu, Novom Sadu, Subotici, Nišu i Kragujevcu održaće se projekat #DigitalnaKarijera koji će te tome naučiti!

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Takmičenje

Predstavljen žiri SoMo Borca: Evo ko će odabrati najbolje digitalne projekte u regionu

Prijave se zatvaraju 25. septembra, a 'early bird' prijave otvorene su do 1. septembra 2024. godine!

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti. 

Karijere

Kako strani eksperti iz kompanije ABBYY ocenjuju IT tržište rada u Srbiji?

Predviđaju da će Srbija od 'outsourcing' regrutnog centra postati atraktivna tehnološka lokacija na globalnom tržištu, ali je prethodno potrebno preduzeti određene korake ka ostvarivanju tog cilja.