Digitalna pismenost kao uslov za (bolje) sutra

Digitalna pismenost kao uslov za (bolje) sutra

Svet se menja. Ovaj naš mali, bedni, lokalni, možda manje i sporije nego onaj, daleki, civilizovani, ali čak i mi vidimo promene. Nule i jedinice neumitno preuzimaju čitav naš analogni svet.

digitalna_pismenost

Danas zemljom hoda oko 7 milijardi ljudi, a svakog trenutka je na Internetu preko 10 milijardi uređaja. Cisco kaže, a Cisco zna, da će za svega pet godina taj broj narasti na 50 milijardi uređaja. Sve što nas okružuje, polako ali sigurno, postalo je „pametno“. Telefoni, automobili, televizori, knjige, satovi, putevi, kuće i svi mogući aparati. Sve to oko nas kao da uči da komunicira međusobno jednim novim jezikom, i uskoro, ako ga ne budemo razumeli, za nas neće biti mesta.

Mnoge stvari koje su postale neotuđivi deo naših života menjaju se rapidno iz trenutka u trenutak. Čini se da se evolucija toliko ubrzala da je nemoguće predvideti gde ćemo biti već za nekoliko iteracija.

Digitalna evolucija: Jer i nas mogu zameniti aplikacije

Nedavno smo na Webiz-u imali priliku da slušamo kolegu, osnivača i glavnog urednika Netokracije, Ivana Brezaka Brkana u kome je jedno od najvažniji pitanja koje on postavlja – Da li će vas u bliskoj budućnosti zameniti aplikacija? Pa, hoće li? Ako mislite da hoće, zašto ne uradite nešto da to promenite? Ako ste sigurni da neće, na čemu temeljite tu svoju samouverenost?

Jedan od najvećih umova advertajzinga William Bill Bernbach je rekao: „Dobro ne pobeđuje uvek zlo, ispravno ne pobeđuje uvek pogrešno, ali aktivni uvek pobeđuju pasivne“. Neopravdano uljuljkani u sivilo, neretko naučeno bespomoćni, uspeli smo da ne primetimo da je svet oko nas postao mesto u kome nema vremena za čekanje, već tek ponekad za kratki predah. Ako niste spremni da „trčite i pucate“ može vam se desiti da završite kao topovsko meso.

digitalna_evolucija

Sve je više profesija koje će neminovno, u bliskoj budućnosti, biti suvišne. Algoritam, manje ili više kompleksan, radiće to predvidljivo, dobro, pouzdano i jeftino. To se neće desiti preko noći, ali ne znači da neće mnoge iznenaditi. Najtraženija zanimanja danas, pre nekoliko godina nisu postojala, a ona koja će to biti za pet ili deset godina, još uvek nisu ni u ozbiljnom razmatranju. Ipak, kako u svakom pogledu kasnimo, to stvara prostor da se malo bolje pripremimo. Teško je predvideti, ali nije ni izbliza toliko teško ispratiti šta se dešava. Zahteva da se prilagođavate, a to niko ne voli. Ipak, to je sigurno opcija koja na duge staze manje boli.

Ko će da savlada digitalne veštine, ako ne vi?

Tehnologija danas nije zanimanje. Samo malobrojnima tehnologija je šta. Tehnologija je alat. Sredstvo. Način. Kanal. Tehnologija je kako. Čime.

Da li razumete kako funkcionišu stvari koje vam se uvlače pod kožu i u život? Da li vi govorite Linux? WordPress? CAD? Mathlab? Google Drive? Koliko vam je tečan Excel? Trello?

Stara afrička poslovica kaže:

Svakog jutra u Africi, budi se jedna antilopa i počinje da trči. Ako ne bude trčala dovoljno brzo, stići će je lav i zaklati je…

Svakog jutra u Africi, budi se jedan lav i počinje da trči. Ako ne bude trčao dovoljno brzo i ne stigne antilopu… umreće od gladi.

Sunce se rađa… Ako želiš da preživiš – počni da trčiš!

Platforma se menja, suština ne. U svakoj trci postoje favoriti i autsajderi. Postoje sudije, i postoje posmatrači, neki od njih su i navijači. Pobednik se vrlo retko zna pre početka, bez obzira na pozicije. Svako ima svoje mesto u ovom sistemu. Kao što svaka vrsta ima svoju poziciju u lancu ishrane. Na vama je da shvatite koja je vaša i izaberete šta ćete po tom pitanju uraditi.

Ostavi komentar

  1. Sl ivan

    Sl ivan

    21. 4. 2018. u 19:28 Odgovori

    Poštovani,hvala Bogu da naiđem na ovakve tekstove gđe mogu dobiti informacije koje me jako zanimaju.zelela bih da mi taksativno navedete redosled učenje na daljinu/zapravo odakle da počnem sa gradivom za VI razred a da ne kupujem aplikacije koje su na srpskom jeziku/

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?