Digitalna pismenost kao uslov za (bolje) sutra

Digitalna pismenost kao uslov za (bolje) sutra

Svet se menja. Ovaj naš mali, bedni, lokalni, možda manje i sporije nego onaj, daleki, civilizovani, ali čak i mi vidimo promene. Nule i jedinice neumitno preuzimaju čitav naš analogni svet.

digitalna_pismenost

Danas zemljom hoda oko 7 milijardi ljudi, a svakog trenutka je na Internetu preko 10 milijardi uređaja. Cisco kaže, a Cisco zna, da će za svega pet godina taj broj narasti na 50 milijardi uređaja. Sve što nas okružuje, polako ali sigurno, postalo je „pametno“. Telefoni, automobili, televizori, knjige, satovi, putevi, kuće i svi mogući aparati. Sve to oko nas kao da uči da komunicira međusobno jednim novim jezikom, i uskoro, ako ga ne budemo razumeli, za nas neće biti mesta.

Mnoge stvari koje su postale neotuđivi deo naših života menjaju se rapidno iz trenutka u trenutak. Čini se da se evolucija toliko ubrzala da je nemoguće predvideti gde ćemo biti već za nekoliko iteracija.

Digitalna evolucija: Jer i nas mogu zameniti aplikacije

Nedavno smo na Webiz-u imali priliku da slušamo kolegu, osnivača i glavnog urednika Netokracije, Ivana Brezaka Brkana u kome je jedno od najvažniji pitanja koje on postavlja – Da li će vas u bliskoj budućnosti zameniti aplikacija? Pa, hoće li? Ako mislite da hoće, zašto ne uradite nešto da to promenite? Ako ste sigurni da neće, na čemu temeljite tu svoju samouverenost?

Jedan od najvećih umova advertajzinga William Bill Bernbach je rekao: „Dobro ne pobeđuje uvek zlo, ispravno ne pobeđuje uvek pogrešno, ali aktivni uvek pobeđuju pasivne“. Neopravdano uljuljkani u sivilo, neretko naučeno bespomoćni, uspeli smo da ne primetimo da je svet oko nas postao mesto u kome nema vremena za čekanje, već tek ponekad za kratki predah. Ako niste spremni da „trčite i pucate“ može vam se desiti da završite kao topovsko meso.

digitalna_evolucija

Sve je više profesija koje će neminovno, u bliskoj budućnosti, biti suvišne. Algoritam, manje ili više kompleksan, radiće to predvidljivo, dobro, pouzdano i jeftino. To se neće desiti preko noći, ali ne znači da neće mnoge iznenaditi. Najtraženija zanimanja danas, pre nekoliko godina nisu postojala, a ona koja će to biti za pet ili deset godina, još uvek nisu ni u ozbiljnom razmatranju. Ipak, kako u svakom pogledu kasnimo, to stvara prostor da se malo bolje pripremimo. Teško je predvideti, ali nije ni izbliza toliko teško ispratiti šta se dešava. Zahteva da se prilagođavate, a to niko ne voli. Ipak, to je sigurno opcija koja na duge staze manje boli.

Ko će da savlada digitalne veštine, ako ne vi?

Tehnologija danas nije zanimanje. Samo malobrojnima tehnologija je šta. Tehnologija je alat. Sredstvo. Način. Kanal. Tehnologija je kako. Čime.

Da li razumete kako funkcionišu stvari koje vam se uvlače pod kožu i u život? Da li vi govorite Linux? WordPress? CAD? Mathlab? Google Drive? Koliko vam je tečan Excel? Trello?

Stara afrička poslovica kaže:

Svakog jutra u Africi, budi se jedna antilopa i počinje da trči. Ako ne bude trčala dovoljno brzo, stići će je lav i zaklati je…

Svakog jutra u Africi, budi se jedan lav i počinje da trči. Ako ne bude trčao dovoljno brzo i ne stigne antilopu… umreće od gladi.

Sunce se rađa… Ako želiš da preživiš – počni da trčiš!

Platforma se menja, suština ne. U svakoj trci postoje favoriti i autsajderi. Postoje sudije, i postoje posmatrači, neki od njih su i navijači. Pobednik se vrlo retko zna pre početka, bez obzira na pozicije. Svako ima svoje mesto u ovom sistemu. Kao što svaka vrsta ima svoju poziciju u lancu ishrane. Na vama je da shvatite koja je vaša i izaberete šta ćete po tom pitanju uraditi.

Ostavi komentar

  1. Sl ivan

    Sl ivan

    21. 4. 2018. u 19:28 Odgovori

    Poštovani,hvala Bogu da naiđem na ovakve tekstove gđe mogu dobiti informacije koje me jako zanimaju.zelela bih da mi taksativno navedete redosled učenje na daljinu/zapravo odakle da počnem sa gradivom za VI razred a da ne kupujem aplikacije koje su na srpskom jeziku/

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.