#DigitalnaKarijera: Danas nema stalnih poslova - na vama je da budete što kompetitivniji i stručniji

#DigitalnaKarijera: Danas nema stalnih poslova – na vama je da budete što kompetitivniji i stručniji

Jesenji deo Netokracijinog nacionalnog projekta #DigitalnaKarijera otvoren je juče na Ekonomskom fakultetu u Subotici. Studenti su zahvaljujući stručnim predavačima saznali koje su im sve veštine potrebne za uspešnu karijeru u svetu digitala i kako izgleda voditi jedan digitalni biznis.

Nešto više od 120 studenata poslušalo je uvodne reči Aleksandra Čučkovića, prodekana Ekonomskog fakulteta u Subotici, koji im je stavio do znanja da je digitalna transformacija jedna od najvažnijih stvari ne samo na globalnom tržištu rada, već i jedan od prioriteta ekonomskog razvoja naše zemlje:

Danas nema trajnih poslova. Zato je od krucijalnog značaja biti što kompetitivniji i što stručniji, jer je i sama dinamika poslovanja sve šira. Zato morate sami da izaberete način samousmerenja u daljoj karijeri.

Ukoliko niste imali priliku da posetite jučerašnji događaj mi vam kroz ovaj izveštaj donosimo kompletan pregled svih predavanja.

Marko Miščević

‘Šta jedan digitalac (može da) radi u medijima?’

Marko Mudrinić, suosnivač i urednik srpskog izdanja Netokracije, dao je studentima konkretne savete kroz predavanje koje je bilo fokusirano na digitalnu karijeru u medijima, sa idejom da se demistifikuje način rada u jednom modernom mediju na web-u.

„Ovoj industriji su potrebni ljudi poput vas, ali da biste radili u istoj potrebno je da se upoznate sa radom alata kao što su Pipedrive, G Suite, Mail Chimp i slično, ali i da budete prisutni na LinkedIn-u na kom veliki broj kompanija objavljuje otvorene pozicije za posao“, započinje svoje predavanje Mudrinić. On zatim dodaje:

Samo neke od veština koje treba da znate u medijskom biznisu jesu pisanje ponuda, lead generation, follow up za mailove, istraživanje tržišta, upravljanje klijentima, networking i drugi. Kada pravite svoje prve profesionalne korake imajte na umu da je povezivanje sa ljudima iz struke veoma bitna stvar jer upravo tu pravite važne kontakte koji će vam kasnije značiti.

 „Mediji nisu samo izbor informacija već predstavljaju edukatore zajednica. Medijski posao je kreativan posao uz jak upliv digitalne distribucije koju publika očekuje„.

Marko Miščević

‘Avantura zvana digitalna karijera’

Kako danas izabrati zanimanje i čime se baviti glavno je pitanje mnogih studenata. Ivana Drecun iz marketinške agencije M Plus u kojoj radi kao business menadžer, pokušala je da objasni studentima da su nove prilike i šanse upravo tu ispred njih, samo ih je potrebno prepoznati:

Nekada je važilo pravilo od škole preko fakulteta do posla, a danas ono glasi – od škole, preko fakulteta do izbora profesije. Danas živimo u svetu koji je globalizovan, gde nema granica. Ovo otvara različite mogućnosti, poput toga da iz Srbije možete raditi za inostrane firme, ali uvek imajte na umu kako da se bavite sa onim što zaista želite.

Ivana savetuje studente da je na početku karijere možda najbolje da se oprobaju u agenciji, jer će se tako upoznati sa različitim klijentima. U kompaniji bi, s druge strane, bili vezani za jedan brend, ali bi dobili znatno detaljniji i dublji uvid u poslovanje. Kao treću stavku Drecun je navela i freelance, dakle samostalni rad na projektima i postepeno formiranje tima. Ipak, Ivana dodaje:

U redu je i da posle svega ne znate šta tačno želite da budete. Svi smo prošli taj put samospoznaje, ali to sve može da se promeni.

Prakse, studentske organizacije i freelance angažovanja su samo neke od prilika, dodaje ona, a izvore možete da nađete u medijima, na mrežama i drugim kanalima. „Ono što je bitno jeste da u CV-ju imate iskustvo i da ste nešto radili na sebi“, zaključuje Ivana.

Marko Miščević

‘Iz keca u kec – od teorije do prakse’

Kako zameniti veliku ljubav prema vazduhoplovstvu i izaći iz zone komfora? Odgovor na ovo pitanje Darko Videnov je pronašao radom u digitalnoj industriji, te je danas direktor razvoja sajta Internet prodaja guma pri Infostud grupi. Od Ekonomskog fakulteta u Subotici, preko AISEC-a, Videnov kaže da je menjao razmišljanje, životne navike, sticao veštine i značajno iskustvo koje ga je kasnije i dovelo do Infostuda. Ali šta je naučio na tom putu?

Prvu stvar koju morate da naučite jeste kako da učite? Drugu stvar koju morate da naučite je da ćete svakog dana naučiti nešto novo hteli to ili ne. Treća stvar koju nećete naučiti, već osetiti jeste ljubav prema onome što svaki dan radite. Vama će tehnologije biti osnovne da efikasno završavate svoj posao.

„Ja sam na primer tokom svoje karijere imao priliku da se susretnem i sa različitim programskim jezicima, za koje mnogi smatraju da su bauk, ali nema potrebe za tim. Oni vam mogu mnogo koristiti, možda ćete kroz karijeru morati da znate nekih od njih, pa ako imate vremena i mogućnosti počnite da ih učite“.

Marko Miščević

‘Dolazi vreme kada je znanje autoritet, grabite ga bez ustručavanja’

Nakon Novog Sada, Svetozar Krunić iz kompanije ActiveCollab ponovo je bio predavač na Netokracijinoj Digitalnoj karijeri. Svetozar je ovom prilikom govorio o svom razvoju karijere u digitalu i koliko je važno voleti ono što radite, kao i da se konstantno treba usavršavati na poslu koji radite, ali u isto vreme rizikovati i okrenuti novi list:

Ako hoćete da dodate vrednost za nešto što radite, onda morate da „kidate“ i da budete spremni na odricanje. Živeo sam u porodici koja je vodila svoju firmu, imao sam posao i sve je bilo lepo. Ali odlučio sam da izađem iz zone komfora i ušao u kompaniju gde nisam nikoga znao. Kako je vreme prolazilo, shvatio sam da moram da „trčim“, shvatio sam da moram da skupljam što više znanja i da konstantno učim. Na kraju se sve to višestruko isplati.

Svetozar je studentima izneo i ključne korake koje treba pratiti prilikom započinjanja svakog biznisa: 

  • Osmislite projekat sa kojim ćete da eksperimentišete;
  • Učite od uzora;
  • Učite od drugih kompanija;
  • Vodite beleške, dnevnik i zapisujte sve što ste radili.
Marko Miščević

‘Preduzetništvo od A do Š’

Kako izgleda započeti sopstevni biznis od nule? Tijana Stamenković kao osnivač startapa YoloBook dala je studentima važne lekcije iz digitalnog preduzetništva u čiji je svet ušla istražujući tada njoj nepoznat pojam koji se vezivao za startape.

Prema njenim rečima, ovo su neki od osnovnih koraka izgradnje jednog startapa:

  • Morate da krenete od ideje, da postavite sebi pitanja kako da počnete, kako da se finansirate, koji je biznis model najbolji, kada je pravo vreme da se krene i drugo.
  • Koliko dobro odradite validaciju ideje, zavisi koliko ćete dobro da odradite i egzekuciju čitavog biznisa ali i proizvoda koji je finalni rezultat kompletnog rada.
  • Egzekucija je najvažniji deo svega što radite. Ono što je bitno jeste kako ćete da pratite pare, odakle dolaze, ko daje, kako da pokrijete troškove i da vam ostane nešto što ćete opet uložiti u biznis.

„Ceo naš biznis opstaje i funkcioniše zbog našeg kompaktnog tima koji sjajno obavlja svoj posao. Ukoliko svaki deo tima savršeno funkcioniše, onda će i biznis da raste. Imamo velike planove širenja i zbog toga naš posao mora brzo da se razvija“, zaključila je Tijana.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Mobilno

Marko Obradović Edge: 5 saveta za bolju fotografiju mobilnim telefonom

Kako do najbolje fotografije sa vašeg odmora - uz pomoć pametnog telefona? Nagrađivani fotograf Marko Obradović Edge otkriva nam svojih 5 saveta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Startapi i poslovanje

CESA 2019: Otvorene prijave za startape u Centralnoj i Istočnoj Evropi

Udruženje The Startup Awards po šesti put okuplja startape različitih faza razvoja i delatnosti iz ovog dela Evrope. Nominacije traju do početka avgusta, dok se zainteresovani mogu prijaviti u 16 različitih kategorija.

Gaming

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Društvene mreže

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.

Tehnologija

Želja nam je da kartice koristimo u lokalnim marketima i na pijacama – pokazalo je Masterindex 2019. istraživanje

Najnoviji rezultati MasterIndex istraživanja pokazali su da 8 od 10 korisnika kartica u Srbiji poseduje debitnu karticu, dok 40% korisnika poseduje kreditnu, a čak jedna petina obe kartice.