#DigitalnaKarijera stiže u Srbiju

#DigitalnaKarijera stiže u Srbiju

Šta je to digitalna ekonomija i da li IT industrija zapošljava samo programere? Kako do prakse za vreme studija? Odgovore na ova i druga pitanja potražićemo u okviru novog projekta #DigitalnaKarijera koji Netokracija Srbija organizuje u Beogradu, Novom Sadu, Subotici, Nišu i Kragujevcu sa ciljem da studente završnih godina netehničkih fakulteta upozna sa digitalnim veštinama potrebnim za rad i sa budućim poslodavcima koji su u potrazi za novom generacijom digitalaca.

Student ste. Muče vas klasični problemi. Aprilski rok sve je bliži i pitate se da li ste dali uslov da izađete na ispit. Pauze između predavanja ispunjavate lošom kafom i dobrim prijateljima od kojih ćete mnoge uskoro nazivati kolegama – i to ne samo u akademskom smislu. Međutim, na kraju svakog dana ostaje ono najvažnije pitanje: gde ćete započeti svoju karijeru?

Jedno je pak sigurno. Raskorak između „akademskog“ i „praktičnog“ nikada nije bio veći. Poslednja decenija oblikovala je naše društvo više nego što je čitav prošli vek. Jedan iPhone uticao je više na modernu civilizaciju nego mnogi sukobi, a one najveće i najznačajnije promene… one tek dolaze.

Digitalni poslovi nisu samo za programere

Četvrta industrijska revolucija više ne kuca samo na vrata. Ona je poput policije u holivudskim filmovima provalila u naš stan i sada dolazi po nas – bili mi spremni ili ne. Efekti globalizacije i digitalizacije verovatno su najuočljiviji u modernom radnom okruženju. Međutim, uprkos činjenici da je razvoj IT i digitalne industrije u Srbiji kreirao veliki broj radnih mesta, jedan veći broj tih mesta i dalje nije popunjen. Zašto?

Ja ovde ne pričam o programerima i softverskim inženjerima, već o digital marketing menadžerima, project menadžerima, HR-ovcima, e-commerce menadžerima, digital media zakupcima, copywriter-ima, bihejvioralistima i drugim poslovima koji se gotovo ekskluzivno vezuju za rad na Internetu – a za koje je danas gotovo nemoguće pronaći kandidate sa dovoljno predznanja o bilo kojoj od ovih oblasti.

Ko su novi digitalci koji će popuniti prazna mesta u našim IT i digitalnim kompanijama?

Jedan humanista, sociolog ili filolog bitni su za razvoj IT industrije i digitalne ekonomije koliko i jedan programer. Zvuči smešno? Ne bih se složio, a ne bi ni inženjeri iz Gugla i Epla koji su studirali istoriju, novinarstvo i druge društvene nauke pre nego što su završili u ovim kompanijama.

I dok u medijima sve češće možete pročitati kako Srbiji nedostaju programeri (te valjda zato subvencionišemo strane kompanije za njihovo „zapošljavanje“ 🤷), ređe ćete čuti da takođe postoje i profili čiji se rad gotovo isključivo oslanja na digitalne veštine za kojima svakodnevno tragaju IT firme, banke, telekomi, marketinške agencije i druge kompanije. Reč je o širokom spektru zanimanja za koje ne postoji formalna edukacija, dok studenti sami, radom na sebi i konstantnim usavršavanjem, mogu postati konkurentni kandidati za sve veći broj otvorenih pozicija.

Ako je IT naša prilika da se istaknemo u svetu i da napredujemo ekonomski, zašto onda ne radimo više na razvoju digitalnih veština kod studenata? Sa ovim pitanjem i sami smo se suočili kada smo pre nešto više od dve godine organizovali prvu #DigitalnuKarijeru u Hrvatskoj – jednodnevni događaj posvećen studentima netehničkih fakulteta sa ciljem širenja svesti o poslovima na Internetu, ali i generalno o efektima digitalne ekonomije na industriju rada.

Prošle godine odlučili smo da čitavu stvar podignemo na jedan viši nivo, te smo #DigitalnuKarijeru organizovali u čak 5 univerzitetskih gradova sa jasnim konceptom – dovodimo stručne predavače na netehničke fakultete koji će upoznati studente sa modernim radnim okruženjem, govoriti o njihovom razvojnom putu, ali i o veštinama potrebnim za uspešno zaposlenje u digitalnoj ekonomiji.

#DigitalnaKarijera dolazi u Srbiju!

„Da li sličnu stvar možemo da organizujemo kod nas?“ – pitao me je kolega krajem 2017. godine kada smo posetili jedan od događaja u komšiluku. Prepun amfiteatar, studenti koji se ne boje da predavačima postave pitanja i osećaj vraćanja zajednici, presudili su u korist #DigitalneKarijere u Srbiji koja će se ove godine premijerno održati u 5 univerzitetskih gradova: u Nišu, Kragujevcu, Novom Sadu, Subotici i Beogradu. 

Prvi kontakt sa tvojim budućim poslodavcem

Sam projekat #DigitalnaKarijera predviđen je da traje od maja do novembra, a pored fizičkih događaja u svakom od ovih gradova, studenti i svršeni diplomci mogu da očekuju i pregršt pisanog sadržaja na Netokraciji sa ciljem da odgovorimo na najčešća pitanja u vezi sa prvim poslom u IT i digitalnoj industriji – odakle krenuti, koje veštine savladati, kako pristupiti procesu traženja posla i kako izgledaju različiti poslovi tj. čime se određeni profili u ovoj industriji bave. Krajnji cilj #DigitalneKarijere? Bićemo jako zadovoljni ukoliko uspemo da kreiramo novu generaciju mladih digitalaca koji će stečeno znanje moći da primene već sutra na prvom poslu. 

Krešimir Strahonja
Želiš da budeš među studentima koji uzimaju stvar u svoje ruke? Prati #DigitalnuKarijeru i pridruži nam se na putu digitalnih promena.

Studenti – uključite se već danas!

Svim zainteresovanim studentima predlažemo da se pretplate na naš newsletter u prilogu ovog teksta. Prijavljivanjem na njega dobijaćeš najnovije informacije o projektu u tvoje sanduče (obećavam da te nećemo spamovati 🙂), a uskoro možeš očekivati i zvanični sajt, te više informacija o događajima u pojedinačnim gradovima. Program je zamišljen tako da se odvija u dva ciklusa (maj / oktobar), a ako si kojim slučajem član neke od studentskih organizacija u gorepomenutim gradovima obavezno nam se javi – voleli bismo da radimo sa tobom na organizaciji #DigitalneKarijere na tvom fakultetu!

Otvoren i ‘Call For Sponsors’

Ukoliko dolazite iz kompanije ili organizacije i želite da se uključite u #DigitalnuKarijeru, zadovoljstvo mi je da vas obavestim da je ujedno otvoren i Call For Sponsors – kako u pojedinačnim gradovima, tako i za celokupan projekat. Uključivanjem u #DigitalnuKarijeru ne samo da ćete pomoći oblikovanje buduće generacije digitalaca i među prvima stupiti u kontakt sa budućim kolegama, već i pomoći da se edukuje šira akademska i poslovna zajednica o značaju digitalne ekonomije i poslovima budućnosti (da ne kažemo sadašnjosti).

Ostavi komentar

  1. Tomo

    Tomo

    3. 4. 2018. u 13:10 Odgovori

    „…koja će se ove godine premijerno održati u 5 univerzitetskih gradova: u Nišu, Kragujevcu, Novom Sadu, Subotici i Beogradu…“

    Subotica nažalost nije univerzitetski grad…

  2. Zoran Roncevic

    Zoran Roncevic

    6. 4. 2018. u 11:03 Odgovori

    Ako mogu da pomognem, vrlo rado bih se uključio u ovaj projekat. Treba raditi na razvoju svesti da budućnost IT ne pripada programerima, to je već iza nas… Budućnost IT pripada lekarima, agronomima, hemičarima, bilozima….

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?