#DigitalnaKarijera stiže u Srbiju

#DigitalnaKarijera stiže u Srbiju

Šta je to digitalna ekonomija i da li IT industrija zapošljava samo programere? Kako do prakse za vreme studija? Odgovore na ova i druga pitanja potražićemo u okviru novog projekta #DigitalnaKarijera koji Netokracija Srbija organizuje u Beogradu, Novom Sadu, Subotici, Nišu i Kragujevcu sa ciljem da studente završnih godina netehničkih fakulteta upozna sa digitalnim veštinama potrebnim za rad i sa budućim poslodavcima koji su u potrazi za novom generacijom digitalaca.

Student ste. Muče vas klasični problemi. Aprilski rok sve je bliži i pitate se da li ste dali uslov da izađete na ispit. Pauze između predavanja ispunjavate lošom kafom i dobrim prijateljima od kojih ćete mnoge uskoro nazivati kolegama – i to ne samo u akademskom smislu. Međutim, na kraju svakog dana ostaje ono najvažnije pitanje: gde ćete započeti svoju karijeru?

Jedno je pak sigurno. Raskorak između „akademskog“ i „praktičnog“ nikada nije bio veći. Poslednja decenija oblikovala je naše društvo više nego što je čitav prošli vek. Jedan iPhone uticao je više na modernu civilizaciju nego mnogi sukobi, a one najveće i najznačajnije promene… one tek dolaze.

Digitalni poslovi nisu samo za programere

Četvrta industrijska revolucija više ne kuca samo na vrata. Ona je poput policije u holivudskim filmovima provalila u naš stan i sada dolazi po nas – bili mi spremni ili ne. Efekti globalizacije i digitalizacije verovatno su najuočljiviji u modernom radnom okruženju. Međutim, uprkos činjenici da je razvoj IT i digitalne industrije u Srbiji kreirao veliki broj radnih mesta, jedan veći broj tih mesta i dalje nije popunjen. Zašto?

Ja ovde ne pričam o programerima i softverskim inženjerima, već o digital marketing menadžerima, project menadžerima, HR-ovcima, e-commerce menadžerima, digital media zakupcima, copywriter-ima, bihejvioralistima i drugim poslovima koji se gotovo ekskluzivno vezuju za rad na Internetu – a za koje je danas gotovo nemoguće pronaći kandidate sa dovoljno predznanja o bilo kojoj od ovih oblasti.

Ko su novi digitalci koji će popuniti prazna mesta u našim IT i digitalnim kompanijama?

Jedan humanista, sociolog ili filolog bitni su za razvoj IT industrije i digitalne ekonomije koliko i jedan programer. Zvuči smešno? Ne bih se složio, a ne bi ni inženjeri iz Gugla i Epla koji su studirali istoriju, novinarstvo i druge društvene nauke pre nego što su završili u ovim kompanijama.

I dok u medijima sve češće možete pročitati kako Srbiji nedostaju programeri (te valjda zato subvencionišemo strane kompanije za njihovo „zapošljavanje“ 🤷), ređe ćete čuti da takođe postoje i profili čiji se rad gotovo isključivo oslanja na digitalne veštine za kojima svakodnevno tragaju IT firme, banke, telekomi, marketinške agencije i druge kompanije. Reč je o širokom spektru zanimanja za koje ne postoji formalna edukacija, dok studenti sami, radom na sebi i konstantnim usavršavanjem, mogu postati konkurentni kandidati za sve veći broj otvorenih pozicija.

Ako je IT naša prilika da se istaknemo u svetu i da napredujemo ekonomski, zašto onda ne radimo više na razvoju digitalnih veština kod studenata? Sa ovim pitanjem i sami smo se suočili kada smo pre nešto više od dve godine organizovali prvu #DigitalnuKarijeru u Hrvatskoj – jednodnevni događaj posvećen studentima netehničkih fakulteta sa ciljem širenja svesti o poslovima na Internetu, ali i generalno o efektima digitalne ekonomije na industriju rada.

Prošle godine odlučili smo da čitavu stvar podignemo na jedan viši nivo, te smo #DigitalnuKarijeru organizovali u čak 5 univerzitetskih gradova sa jasnim konceptom – dovodimo stručne predavače na netehničke fakultete koji će upoznati studente sa modernim radnim okruženjem, govoriti o njihovom razvojnom putu, ali i o veštinama potrebnim za uspešno zaposlenje u digitalnoj ekonomiji.

#DigitalnaKarijera dolazi u Srbiju!

„Da li sličnu stvar možemo da organizujemo kod nas?“ – pitao me je kolega krajem 2017. godine kada smo posetili jedan od događaja u komšiluku. Prepun amfiteatar, studenti koji se ne boje da predavačima postave pitanja i osećaj vraćanja zajednici, presudili su u korist #DigitalneKarijere u Srbiji koja će se ove godine premijerno održati u 5 univerzitetskih gradova: u Nišu, Kragujevcu, Novom Sadu, Subotici i Beogradu. 

Prvi kontakt sa tvojim budućim poslodavcem

Sam projekat #DigitalnaKarijera predviđen je da traje od maja do novembra, a pored fizičkih događaja u svakom od ovih gradova, studenti i svršeni diplomci mogu da očekuju i pregršt pisanog sadržaja na Netokraciji sa ciljem da odgovorimo na najčešća pitanja u vezi sa prvim poslom u IT i digitalnoj industriji – odakle krenuti, koje veštine savladati, kako pristupiti procesu traženja posla i kako izgledaju različiti poslovi tj. čime se određeni profili u ovoj industriji bave. Krajnji cilj #DigitalneKarijere? Bićemo jako zadovoljni ukoliko uspemo da kreiramo novu generaciju mladih digitalaca koji će stečeno znanje moći da primene već sutra na prvom poslu. 

Krešimir Strahonja
Želiš da budeš među studentima koji uzimaju stvar u svoje ruke? Prati #DigitalnuKarijeru i pridruži nam se na putu digitalnih promena.

Studenti – uključite se već danas!

Svim zainteresovanim studentima predlažemo da se pretplate na naš newsletter u prilogu ovog teksta. Prijavljivanjem na njega dobijaćeš najnovije informacije o projektu u tvoje sanduče (obećavam da te nećemo spamovati 🙂), a uskoro možeš očekivati i zvanični sajt, te više informacija o događajima u pojedinačnim gradovima. Program je zamišljen tako da se odvija u dva ciklusa (maj / oktobar), a ako si kojim slučajem član neke od studentskih organizacija u gorepomenutim gradovima obavezno nam se javi – voleli bismo da radimo sa tobom na organizaciji #DigitalneKarijere na tvom fakultetu!

Otvoren i ‘Call For Sponsors’

Ukoliko dolazite iz kompanije ili organizacije i želite da se uključite u #DigitalnuKarijeru, zadovoljstvo mi je da vas obavestim da je ujedno otvoren i Call For Sponsors – kako u pojedinačnim gradovima, tako i za celokupan projekat. Uključivanjem u #DigitalnuKarijeru ne samo da ćete pomoći oblikovanje buduće generacije digitalaca i među prvima stupiti u kontakt sa budućim kolegama, već i pomoći da se edukuje šira akademska i poslovna zajednica o značaju digitalne ekonomije i poslovima budućnosti (da ne kažemo sadašnjosti).

Ostavi komentar

  1. Tomo

    Tomo

    3. 4. 2018. u 13:10 Odgovori

    „…koja će se ove godine premijerno održati u 5 univerzitetskih gradova: u Nišu, Kragujevcu, Novom Sadu, Subotici i Beogradu…“

    Subotica nažalost nije univerzitetski grad…

  2. Zoran Roncevic

    Zoran Roncevic

    6. 4. 2018. u 11:03 Odgovori

    Ako mogu da pomognem, vrlo rado bih se uključio u ovaj projekat. Treba raditi na razvoju svesti da budućnost IT ne pripada programerima, to je već iza nas… Budućnost IT pripada lekarima, agronomima, hemičarima, bilozima….

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.