Tržište rada od vas zahteva konstantno učenje i kritičko razmišljanje - i pre nego dobijete diplomu

Tržište rada od vas zahteva konstantno učenje i kritičko razmišljanje – i pre nego dobijete diplomu

Ovogodišnji Netokracijin nacionalni projekat #DigitalnaKarijera zvanično je završen u utorak na Ekonomskom fakultetu u Beogradu. Zainteresovani studenti imali su priliku da saznaju kako su izgledali karijerni putevi uspešnih digitalaca i kako mogu da iskoriste otvorene prakse i znanje koje je dostupno na Internetu.

Studentima se na samom početku poslednje stanice #DigitalneKarijere obratila prodekanka Ekonomskog fakulteta u Beogradu, prof. dr Žaklina Stojanović koja je istakla kako je cilj predavanja da studente spremi za izazove i poslove budućnosti koji će se, kako vreme odmiče, sve više tražiti na tržištu rada:

Znanje je nešto što će vas razlikovati od konkurencije na tržištu. Učenje je proces koji se dešava čitavog života, a fakultet je tu da pruži osnovu da prilagodite svoje stečeno znanje i da ga kasnije što je bolje moguće prilagodite u budućem poslu i karijeri.

Žaklina je istakla da se na EKOF-u poslednjih godina trude da unaprede saradnju sa poslovnim organizacijama, kao i da se fakultet kreće u smeru digitalizacije, uvodeći  servise kao što su e-upis, e-ankete, e-molbe i e-prisustvo u nastavi. Pored toga, uveden je i Startup Centar sa idejom da podrži mlade timove i njihove startap ideje.

Dušan Milenković

Moj put u digitalni svet

Na ovu temu pred studentima govorila je Tamara Prodanović koja dolazi iz Infostud Grupe i radi kao deo tima za razvoj sajta HelloWorld.rs. Ona je publiku upoznala sa svojim razvojnim putem, te koliko joj je proaktivnost i konstantno usavršavanje pomoglo prilikom zaposlenja i kasnije u njenoj karijeri.

Moj posao se sastoji od nekoliko različitih segmenata a tiče se praćenja analitike, slanja newslettera, osmišljavanja vizuala, brendiranja poslodavca, vođenja društvenih mreža i drugo. Pozicija na kojoj radim je interdisciplinarna i upravo iz tog razloga sam primorana da konstantno učim i radim na danas nezaobilaznim alatima u digitalu kao što su WordPress, Google analitika, Google Ads, Mail Chimp i drugo.

Čak i kada se zaposlite, morate da budete proaktivni. Na početku ćete raditi jednostavnije stvari, ali kako vreme bude odmicalo, obaveze i zahtevi će se povećavati. Zato uvek pitajte starije kolege da vam pokažu kako neki alati funkcionišu.

Važno je da krenete od onog pitanja zašto nešto radite i zašto se budite svakog dana. U današnjoj eri informacija, sve što vam je potrebno jeste računar, Internet i dobra ideja. Mi smo kreatori digitalnog sveta i treba da izvučemo sve benefite toga.

Dušan Milenković

Kako da uploviš u vode razvoja online proizvoda?

Nakon svoje koleginice iz Infostud Grupe, na scenu je stupila Marija Cvjetković koja je zajedno sa svojim timom radi na razvoju sajta poslovi.infostud. Fokus njenog predavanja bilo je konkretno usmeravanje studenata ka tome na koji način bi trebalo da pristupe pisanju CV-a i kako da budu bolji od svoje konkurencije kada je reč o razgovoru za posao.

Pre svega, ulažite u sebe i svoje znanja, samo tako možete da se izdvojite od 100 kandidata koji su konkurisali za isti posao. Čak iako ste i dalje na fakultetu, veoma je važno da prikupite sadržaj ili „meso“ za vaš CV – na primer napravite svoj prvi sajt, igrajte se sa analitikom, interesuj se za UX.

Da bi napravili kvalitetan CV potrebno je da istaknete iskustvo koje možete da povežete sa željenom pozicijom, kvantifikujte postignuća i u propratnom istaknite zašto ste izabrali baš tu kompaniju za koju implicirate.

Intervju za posao nije bauk ako se na primer pripremiš kao za kolokvijum, saznaj što više o kompaniji i odgovaraj iskreno i brzo. Potrebno je da pokažete da niste konfliktna osoba.  Veliki broj kandidata ne zna da se predstavi u dva minuta, a to je ključna stvar na svim intervjuima, te je veoma važo da se informišete o kompanji pre nego dođete na razgovor za posao.

Dušan Milenković

Kako postati digitalac za devet dana?

Miloš Skokić i Goran Jankuloski, osnivači kreativne agencije Žiška, koji su prisutnima govorili o svom iskustvu rada u kreativnoj industriji, te na koji način čovek mora konstantno da se edukuje ne bi li  uvek bio u koraku sa novim trendovima koji su sada već dokazano svake godine različiti.

Digital je „rovovski“ posao gde se svaki dan izmišlja i dešava nešto novo. Upravo zato ste pod pritiskom da uvek budete kreativni i da radite nešto novo. Ako želite da se bavite digitalnim marketingom, morate da izbacite sve što znate i počnete da učite nešto novo. Tvoj zadatak je da napraviš da se nešto dogodi jer iako nisi ekspert, treba da uvek da pokušavaš da uradiš nešto kvalitetno.

Agencijski posao je jedna od najvećih škola na početku karijere. Ako želiš da stvaraš, onda to možeš ovde, jer ćeš imati vreme da učiš. Jeste stresan posao, ali te mnogo nagrađue. Na kraju dana ne možete samo da budete umetnici koji snimaju videe ili prave fotografije, već morate da razumete zašto i zbog čega to služi i koju poruku šalje krajnjem korisniku.

Dušan Milenković

Digitalizacija ili kako tradicionalni posao raditi na moderan način

Drugi deo #DigitalneKarijere otvorilo je predavanje Aleksandra Stojića, koji dolazi iz kompanije Philip Morris International gde je zaposlen na poziciji menadžera za razvoj strategije kanala prodaje. Opisujući svoj put napretka u ovoj kompaniji, Aleksandar je pokazao studentima gde bi trebalo da obrate pažnju kada započinju svoju digitalnu karijeru i koliko je analitičnost u poslu važan faktor za dalje napredovanje.

Jako je bitno da kada započinjete svoju karijeru nekako unapred znate gde ćete biti za 5 – 10 godina i da te „stanice na putu“ prilagodite svom cilju, jer će vam u suprotnom biti teško da se vratite na pravi kolosek. Potrebno je da budete analitični i da se okrenete ka ostvarenju ciljeva, a u tome vam znatno može pomoći analitičnost i sposobnost odlučivanja.

Kompanija PMI je okrenuta inovacijama i modernim rešenjima, a na tom putu nam mogu pomoći i studenti željni usavršavanja koji više detalja mogu pronaći na našem programu plaćenje prakse InKompass koji je pokrenula kompanija Philip Morris International.

Dušan Milenković

Od toga šta je digital do kupio nas je Facebook

Pred početak panela koji je zatvorio predavanja na Ekonomskom fakultetu, studenti su imali priliku da poslušaju predavanje Ane Šiljković koja u IT industriji radi već oko pet godina i kako je za to vreme imala priliku da vodi timove, organizuje projekte i drugo.

Važno je da izgradite vaš lični brend i da iskoristite preporuke i kontakte ljudi iz drugih poslova i praksi. Probajte da nađete priliku za prikupljanje tih kontakata na sve većem broju meetupova koji vam mogu pomoći da se edukujete o ovoj industriji i iskoristite vreme koje sada imate da investirate u znanje.

Ako imate volju da naučite osnove nekog posla, onda ćete sigurno pronaći put to toga, naučićete bar delove, a kasnije i znatno složenije stvari. Uvek gledajte sa kim radite i kako izgleda vaše poslovno okruženje. Zapamtite da je konstantno učenje i nakon fakulteta krucijalno za napredak u karijeri i uvek se držite ove prakse.

Dušan Milenković

Panel: Karijerni razvoj u digitalno doba

Koje su to veštine mladima potrebne da bi se zaposlili u digitalu i šta mladi mogu da očekuju kada se zaposle u velikim korporacijama? Ovo su samo neka od pitanja koje je moderator Lidija Stepanović postavila sagovornicima na panelu na kojem su učestvovali Srđan Novaković (Addiko bank), Milica Knežević (GoDaddy) i Uroš Mirić (Delhaize Serbia).

Panelisti su bili složni da digitalizacija iz korena menja sisteme i način poslovanje velikih firmi. Upravo zbog toga za studente je važno da pored znanja sa fakulteta, steknu i preko potrebno neformalno znanje.

Na pitanje moderatora panelistima koje savete bi studentima dali da se najbolje pripreme za budućnost tržišta rada, oni zaključuju da je za početak važno da se uče nove stvari i donesu odluke koje su najbolje za pojedinca.

„Pored formalnog znanja gledajte da se dodatno edukujete, idite na kurseve, budite samouvereni i pokažite entuzijazam. Aktivirajte se, prikupljajte što više informacija, fakultet jeste puno, ali je samo ulaznica za pozorište koje sledi“, zatvorili su panelisti #Digitalnu Karijeru u Beogradu, a samim tim i čitav ovogodišnji događaj koji je Netokracija realizovala u pet gradova u Srbiji.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.