Tržište rada od vas zahteva konstantno učenje i kritičko razmišljanje - i pre nego dobijete diplomu

Tržište rada od vas zahteva konstantno učenje i kritičko razmišljanje – i pre nego dobijete diplomu

Ovogodišnji Netokracijin nacionalni projekat #DigitalnaKarijera zvanično je završen u utorak na Ekonomskom fakultetu u Beogradu. Zainteresovani studenti imali su priliku da saznaju kako su izgledali karijerni putevi uspešnih digitalaca i kako mogu da iskoriste otvorene prakse i znanje koje je dostupno na Internetu.

Studentima se na samom početku poslednje stanice #DigitalneKarijere obratila prodekanka Ekonomskog fakulteta u Beogradu, prof. dr Žaklina Stojanović koja je istakla kako je cilj predavanja da studente spremi za izazove i poslove budućnosti koji će se, kako vreme odmiče, sve više tražiti na tržištu rada:

Znanje je nešto što će vas razlikovati od konkurencije na tržištu. Učenje je proces koji se dešava čitavog života, a fakultet je tu da pruži osnovu da prilagodite svoje stečeno znanje i da ga kasnije što je bolje moguće prilagodite u budućem poslu i karijeri.

Žaklina je istakla da se na EKOF-u poslednjih godina trude da unaprede saradnju sa poslovnim organizacijama, kao i da se fakultet kreće u smeru digitalizacije, uvodeći  servise kao što su e-upis, e-ankete, e-molbe i e-prisustvo u nastavi. Pored toga, uveden je i Startup Centar sa idejom da podrži mlade timove i njihove startap ideje.

Dušan Milenković

Moj put u digitalni svet

Na ovu temu pred studentima govorila je Tamara Prodanović koja dolazi iz Infostud Grupe i radi kao deo tima za razvoj sajta HelloWorld.rs. Ona je publiku upoznala sa svojim razvojnim putem, te koliko joj je proaktivnost i konstantno usavršavanje pomoglo prilikom zaposlenja i kasnije u njenoj karijeri.

Moj posao se sastoji od nekoliko različitih segmenata a tiče se praćenja analitike, slanja newslettera, osmišljavanja vizuala, brendiranja poslodavca, vođenja društvenih mreža i drugo. Pozicija na kojoj radim je interdisciplinarna i upravo iz tog razloga sam primorana da konstantno učim i radim na danas nezaobilaznim alatima u digitalu kao što su WordPress, Google analitika, Google Ads, Mail Chimp i drugo.

Čak i kada se zaposlite, morate da budete proaktivni. Na početku ćete raditi jednostavnije stvari, ali kako vreme bude odmicalo, obaveze i zahtevi će se povećavati. Zato uvek pitajte starije kolege da vam pokažu kako neki alati funkcionišu.

Važno je da krenete od onog pitanja zašto nešto radite i zašto se budite svakog dana. U današnjoj eri informacija, sve što vam je potrebno jeste računar, Internet i dobra ideja. Mi smo kreatori digitalnog sveta i treba da izvučemo sve benefite toga.

Dušan Milenković

Kako da uploviš u vode razvoja online proizvoda?

Nakon svoje koleginice iz Infostud Grupe, na scenu je stupila Marija Cvjetković koja je zajedno sa svojim timom radi na razvoju sajta poslovi.infostud. Fokus njenog predavanja bilo je konkretno usmeravanje studenata ka tome na koji način bi trebalo da pristupe pisanju CV-a i kako da budu bolji od svoje konkurencije kada je reč o razgovoru za posao.

Pre svega, ulažite u sebe i svoje znanja, samo tako možete da se izdvojite od 100 kandidata koji su konkurisali za isti posao. Čak iako ste i dalje na fakultetu, veoma je važno da prikupite sadržaj ili „meso“ za vaš CV – na primer napravite svoj prvi sajt, igrajte se sa analitikom, interesuj se za UX.

Da bi napravili kvalitetan CV potrebno je da istaknete iskustvo koje možete da povežete sa željenom pozicijom, kvantifikujte postignuća i u propratnom istaknite zašto ste izabrali baš tu kompaniju za koju implicirate.

Intervju za posao nije bauk ako se na primer pripremiš kao za kolokvijum, saznaj što više o kompaniji i odgovaraj iskreno i brzo. Potrebno je da pokažete da niste konfliktna osoba.  Veliki broj kandidata ne zna da se predstavi u dva minuta, a to je ključna stvar na svim intervjuima, te je veoma važo da se informišete o kompanji pre nego dođete na razgovor za posao.

Dušan Milenković

Kako postati digitalac za devet dana?

Miloš Skokić i Goran Jankuloski, osnivači kreativne agencije Žiška, koji su prisutnima govorili o svom iskustvu rada u kreativnoj industriji, te na koji način čovek mora konstantno da se edukuje ne bi li  uvek bio u koraku sa novim trendovima koji su sada već dokazano svake godine različiti.

Digital je „rovovski“ posao gde se svaki dan izmišlja i dešava nešto novo. Upravo zato ste pod pritiskom da uvek budete kreativni i da radite nešto novo. Ako želite da se bavite digitalnim marketingom, morate da izbacite sve što znate i počnete da učite nešto novo. Tvoj zadatak je da napraviš da se nešto dogodi jer iako nisi ekspert, treba da uvek da pokušavaš da uradiš nešto kvalitetno.

Agencijski posao je jedna od najvećih škola na početku karijere. Ako želiš da stvaraš, onda to možeš ovde, jer ćeš imati vreme da učiš. Jeste stresan posao, ali te mnogo nagrađue. Na kraju dana ne možete samo da budete umetnici koji snimaju videe ili prave fotografije, već morate da razumete zašto i zbog čega to služi i koju poruku šalje krajnjem korisniku.

Dušan Milenković

Digitalizacija ili kako tradicionalni posao raditi na moderan način

Drugi deo #DigitalneKarijere otvorilo je predavanje Aleksandra Stojića, koji dolazi iz kompanije Philip Morris International gde je zaposlen na poziciji menadžera za razvoj strategije kanala prodaje. Opisujući svoj put napretka u ovoj kompaniji, Aleksandar je pokazao studentima gde bi trebalo da obrate pažnju kada započinju svoju digitalnu karijeru i koliko je analitičnost u poslu važan faktor za dalje napredovanje.

Jako je bitno da kada započinjete svoju karijeru nekako unapred znate gde ćete biti za 5 – 10 godina i da te „stanice na putu“ prilagodite svom cilju, jer će vam u suprotnom biti teško da se vratite na pravi kolosek. Potrebno je da budete analitični i da se okrenete ka ostvarenju ciljeva, a u tome vam znatno može pomoći analitičnost i sposobnost odlučivanja.

Kompanija PMI je okrenuta inovacijama i modernim rešenjima, a na tom putu nam mogu pomoći i studenti željni usavršavanja koji više detalja mogu pronaći na našem programu plaćenje prakse InKompass koji je pokrenula kompanija Philip Morris International.

Dušan Milenković

Od toga šta je digital do kupio nas je Facebook

Pred početak panela koji je zatvorio predavanja na Ekonomskom fakultetu, studenti su imali priliku da poslušaju predavanje Ane Šiljković koja u IT industriji radi već oko pet godina i kako je za to vreme imala priliku da vodi timove, organizuje projekte i drugo.

Važno je da izgradite vaš lični brend i da iskoristite preporuke i kontakte ljudi iz drugih poslova i praksi. Probajte da nađete priliku za prikupljanje tih kontakata na sve većem broju meetupova koji vam mogu pomoći da se edukujete o ovoj industriji i iskoristite vreme koje sada imate da investirate u znanje.

Ako imate volju da naučite osnove nekog posla, onda ćete sigurno pronaći put to toga, naučićete bar delove, a kasnije i znatno složenije stvari. Uvek gledajte sa kim radite i kako izgleda vaše poslovno okruženje. Zapamtite da je konstantno učenje i nakon fakulteta krucijalno za napredak u karijeri i uvek se držite ove prakse.

Dušan Milenković

Panel: Karijerni razvoj u digitalno doba

Koje su to veštine mladima potrebne da bi se zaposlili u digitalu i šta mladi mogu da očekuju kada se zaposle u velikim korporacijama? Ovo su samo neka od pitanja koje je moderator Lidija Stepanović postavila sagovornicima na panelu na kojem su učestvovali Srđan Novaković (Addiko bank), Milica Knežević (GoDaddy) i Uroš Mirić (Delhaize Serbia).

Panelisti su bili složni da digitalizacija iz korena menja sisteme i način poslovanje velikih firmi. Upravo zbog toga za studente je važno da pored znanja sa fakulteta, steknu i preko potrebno neformalno znanje.

Na pitanje moderatora panelistima koje savete bi studentima dali da se najbolje pripreme za budućnost tržišta rada, oni zaključuju da je za početak važno da se uče nove stvari i donesu odluke koje su najbolje za pojedinca.

„Pored formalnog znanja gledajte da se dodatno edukujete, idite na kurseve, budite samouvereni i pokažite entuzijazam. Aktivirajte se, prikupljajte što više informacija, fakultet jeste puno, ali je samo ulaznica za pozorište koje sledi“, zatvorili su panelisti #Digitalnu Karijeru u Beogradu, a samim tim i čitav ovogodišnji događaj koji je Netokracija realizovala u pet gradova u Srbiji.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Nesortirano

Otvoren poziv za ‘online’ prekvalifikaciju za IT – prijave traju do 30. septembra

Projekat prekvalifikacije organizuju Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu u saradnji sa Programom Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP), a otvoren je za zaposlena lica širom Srbije.

Propustili ste

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.

Novost

‘Freelance hours rate’ anketa: Frilenseri treba više da cene svoj rad

Ova anketa nastala je kao rezultat diskusije na drušvenim mrežama u vezi angažovanja frilensera po veoma niskim cenama, a nastoji da detaljnije približi stanje kada je reč o zaradi na tržištu slobodnog rada. Organizator ankete je srpski IT preduzetnik koji je želeo da ostane anoniman.

Office Talks Podcast

Kako napraviti uspešan biznis od trčanja? (gost Veroljub Zmijanac)

Sa osnivačem sajta trcanje.rs, Belgrade running klub i organizacije Serbia Business Run razgovaramo o tome kako je ušao u svet trčanja i zašto su svi njegovi poduhvati na preseku tehnologije, sporta i preduzetništva.

Startapi i poslovanje

Lokalnim biznisima Visa nudi besplatnu edukaciju, marketinšku podršku i održavanje web prodavnice

Početkom jula kompanija Visa je lansirala kampanju #PodržimoLokalno sa namerom da malim i srednjim porodičnim i lokalnim biznisima pomogne u neizvesnim vremenima. Sa Vladimirom Đorđevićem, generalnim direktorom kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, detaljnije razgovaramo o nastavku i proširenju ove inicijative.

Društvene mreže

Zašto Facebook preti obustavom poslovanja u Evropi i šta to znači za digitalne biznise?

Tehnološka kompanija iz Menlo Parka zapretila je da će zaustaviti i povući svoje poslovanje u Evropi ukoliko se ne povuče odluka regulatorne komisije o zabrani transfera podataka korisnika sa Starog kontinenta ka SAD-u.