Tržište rada od vas zahteva konstantno učenje i kritičko razmišljanje - i pre nego dobijete diplomu

Tržište rada od vas zahteva konstantno učenje i kritičko razmišljanje – i pre nego dobijete diplomu

Ovogodišnji Netokracijin nacionalni projekat #DigitalnaKarijera zvanično je završen u utorak na Ekonomskom fakultetu u Beogradu. Zainteresovani studenti imali su priliku da saznaju kako su izgledali karijerni putevi uspešnih digitalaca i kako mogu da iskoriste otvorene prakse i znanje koje je dostupno na Internetu.

Studentima se na samom početku poslednje stanice #DigitalneKarijere obratila prodekanka Ekonomskog fakulteta u Beogradu, prof. dr Žaklina Stojanović koja je istakla kako je cilj predavanja da studente spremi za izazove i poslove budućnosti koji će se, kako vreme odmiče, sve više tražiti na tržištu rada:

Znanje je nešto što će vas razlikovati od konkurencije na tržištu. Učenje je proces koji se dešava čitavog života, a fakultet je tu da pruži osnovu da prilagodite svoje stečeno znanje i da ga kasnije što je bolje moguće prilagodite u budućem poslu i karijeri.

Žaklina je istakla da se na EKOF-u poslednjih godina trude da unaprede saradnju sa poslovnim organizacijama, kao i da se fakultet kreće u smeru digitalizacije, uvodeći  servise kao što su e-upis, e-ankete, e-molbe i e-prisustvo u nastavi. Pored toga, uveden je i Startup Centar sa idejom da podrži mlade timove i njihove startap ideje.

Dušan Milenković

Moj put u digitalni svet

Na ovu temu pred studentima govorila je Tamara Prodanović koja dolazi iz Infostud Grupe i radi kao deo tima za razvoj sajta HelloWorld.rs. Ona je publiku upoznala sa svojim razvojnim putem, te koliko joj je proaktivnost i konstantno usavršavanje pomoglo prilikom zaposlenja i kasnije u njenoj karijeri.

Moj posao se sastoji od nekoliko različitih segmenata a tiče se praćenja analitike, slanja newslettera, osmišljavanja vizuala, brendiranja poslodavca, vođenja društvenih mreža i drugo. Pozicija na kojoj radim je interdisciplinarna i upravo iz tog razloga sam primorana da konstantno učim i radim na danas nezaobilaznim alatima u digitalu kao što su WordPress, Google analitika, Google Ads, Mail Chimp i drugo.

Čak i kada se zaposlite, morate da budete proaktivni. Na početku ćete raditi jednostavnije stvari, ali kako vreme bude odmicalo, obaveze i zahtevi će se povećavati. Zato uvek pitajte starije kolege da vam pokažu kako neki alati funkcionišu.

Važno je da krenete od onog pitanja zašto nešto radite i zašto se budite svakog dana. U današnjoj eri informacija, sve što vam je potrebno jeste računar, Internet i dobra ideja. Mi smo kreatori digitalnog sveta i treba da izvučemo sve benefite toga.

Dušan Milenković

Kako da uploviš u vode razvoja online proizvoda?

Nakon svoje koleginice iz Infostud Grupe, na scenu je stupila Marija Cvjetković koja je zajedno sa svojim timom radi na razvoju sajta poslovi.infostud. Fokus njenog predavanja bilo je konkretno usmeravanje studenata ka tome na koji način bi trebalo da pristupe pisanju CV-a i kako da budu bolji od svoje konkurencije kada je reč o razgovoru za posao.

Pre svega, ulažite u sebe i svoje znanja, samo tako možete da se izdvojite od 100 kandidata koji su konkurisali za isti posao. Čak iako ste i dalje na fakultetu, veoma je važno da prikupite sadržaj ili “meso” za vaš CV – na primer napravite svoj prvi sajt, igrajte se sa analitikom, interesuj se za UX.

Da bi napravili kvalitetan CV potrebno je da istaknete iskustvo koje možete da povežete sa željenom pozicijom, kvantifikujte postignuća i u propratnom istaknite zašto ste izabrali baš tu kompaniju za koju implicirate.

Intervju za posao nije bauk ako se na primer pripremiš kao za kolokvijum, saznaj što više o kompaniji i odgovaraj iskreno i brzo. Potrebno je da pokažete da niste konfliktna osoba.  Veliki broj kandidata ne zna da se predstavi u dva minuta, a to je ključna stvar na svim intervjuima, te je veoma važo da se informišete o kompanji pre nego dođete na razgovor za posao.

Dušan Milenković

Kako postati digitalac za devet dana?

Miloš Skokić i Goran Jankuloski, osnivači kreativne agencije Žiška, koji su prisutnima govorili o svom iskustvu rada u kreativnoj industriji, te na koji način čovek mora konstantno da se edukuje ne bi li  uvek bio u koraku sa novim trendovima koji su sada već dokazano svake godine različiti.

Digital je „rovovski“ posao gde se svaki dan izmišlja i dešava nešto novo. Upravo zato ste pod pritiskom da uvek budete kreativni i da radite nešto novo. Ako želite da se bavite digitalnim marketingom, morate da izbacite sve što znate i počnete da učite nešto novo. Tvoj zadatak je da napraviš da se nešto dogodi jer iako nisi ekspert, treba da uvek da pokušavaš da uradiš nešto kvalitetno.

Agencijski posao je jedna od najvećih škola na početku karijere. Ako želiš da stvaraš, onda to možeš ovde, jer ćeš imati vreme da učiš. Jeste stresan posao, ali te mnogo nagrađue. Na kraju dana ne možete samo da budete umetnici koji snimaju videe ili prave fotografije, već morate da razumete zašto i zbog čega to služi i koju poruku šalje krajnjem korisniku.

Dušan Milenković

Digitalizacija ili kako tradicionalni posao raditi na moderan način

Drugi deo #DigitalneKarijere otvorilo je predavanje Aleksandra Stojića, koji dolazi iz kompanije Philip Morris International gde je zaposlen na poziciji menadžera za razvoj strategije kanala prodaje. Opisujući svoj put napretka u ovoj kompaniji, Aleksandar je pokazao studentima gde bi trebalo da obrate pažnju kada započinju svoju digitalnu karijeru i koliko je analitičnost u poslu važan faktor za dalje napredovanje.

Jako je bitno da kada započinjete svoju karijeru nekako unapred znate gde ćete biti za 5 – 10 godina i da te “stanice na putu” prilagodite svom cilju, jer će vam u suprotnom biti teško da se vratite na pravi kolosek. Potrebno je da budete analitični i da se okrenete ka ostvarenju ciljeva, a u tome vam znatno može pomoći analitičnost i sposobnost odlučivanja.

Kompanija PMI je okrenuta inovacijama i modernim rešenjima, a na tom putu nam mogu pomoći i studenti željni usavršavanja koji više detalja mogu pronaći na našem programu plaćenje prakse InKompass koji je pokrenula kompanija Philip Morris International.

Dušan Milenković

Od toga šta je digital do kupio nas je Facebook

Pred početak panela koji je zatvorio predavanja na Ekonomskom fakultetu, studenti su imali priliku da poslušaju predavanje Ane Šiljković koja u IT industriji radi već oko pet godina i kako je za to vreme imala priliku da vodi timove, organizuje projekte i drugo.

Važno je da izgradite vaš lični brend i da iskoristite preporuke i kontakte ljudi iz drugih poslova i praksi. Probajte da nađete priliku za prikupljanje tih kontakata na sve većem broju meetupova koji vam mogu pomoći da se edukujete o ovoj industriji i iskoristite vreme koje sada imate da investirate u znanje.

Ako imate volju da naučite osnove nekog posla, onda ćete sigurno pronaći put to toga, naučićete bar delove, a kasnije i znatno složenije stvari. Uvek gledajte sa kim radite i kako izgleda vaše poslovno okruženje. Zapamtite da je konstantno učenje i nakon fakulteta krucijalno za napredak u karijeri i uvek se držite ove prakse.

Dušan Milenković

Panel: Karijerni razvoj u digitalno doba

Koje su to veštine mladima potrebne da bi se zaposlili u digitalu i šta mladi mogu da očekuju kada se zaposle u velikim korporacijama? Ovo su samo neka od pitanja koje je moderator Lidija Stepanović postavila sagovornicima na panelu na kojem su učestvovali Srđan Novaković (Addiko bank), Milica Knežević (GoDaddy) i Uroš Mirić (Delhaize Serbia).

Panelisti su bili složni da digitalizacija iz korena menja sisteme i način poslovanje velikih firmi. Upravo zbog toga za studente je važno da pored znanja sa fakulteta, steknu i preko potrebno neformalno znanje.

Na pitanje moderatora panelistima koje savete bi studentima dali da se najbolje pripreme za budućnost tržišta rada, oni zaključuju da je za početak važno da se uče nove stvari i donesu odluke koje su najbolje za pojedinca.

“Pored formalnog znanja gledajte da se dodatno edukujete, idite na kurseve, budite samouvereni i pokažite entuzijazam. Aktivirajte se, prikupljajte što više informacija, fakultet jeste puno, ali je samo ulaznica za pozorište koje sledi”, zatvorili su panelisti #Digitalnu Karijeru u Beogradu, a samim tim i čitav ovogodišnji događaj koji je Netokracija realizovala u pet gradova u Srbiji.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.