#DigitalnaKarijera održana u Novom Sadu: Humanisti ‘kroje’ svaki korak digitala

Šta je to digitalna ekonomija? Da li su ljudi u Srbiji dorasli onima u svetskim centrima? Tim pitanjima započela je druga po redu #DigitalnaKarijera koja se ovaj put održala u Novom Sadu. Kako su izvozu digitalnih proizvoda i usluga u velikoj meri doprineli i oni koji se ne bave programiranjem i dizajnom, cilj konferencije bio je da mladim humanistima pokaže kako da se i oni uključe u digitalnu sferu.

Stotinak ljudi različitih obrazovnih profila u kino sali Filozofskog fakulteta u Novom Sadu okupilo na #DigitalnojKarijeri sa jednim ciljem – saznati koja su znanja i veštine potrebne za ulazak u svet digitalne ekonomije.

Šta je to User Acquisition, SEO i čime se to bavi Product Owner? Koji su obrazovni profili tih stručnjaka? Kako postati digitalni marketar? Da li je formalno obrazovanje neophodno, poželjno ili potpuno nebitno? Evo šta su rekli predavači:

Pratite konkurenciju i gledajte šta rade – kako biste bili bolji od nje

Relja V Simić
Svetozar Krunić (ActiveCollab) otvorio je novosadsko izdanje #DigitalneKarijere pričom o tome kako je završio ‘u digitalu’.

Fakultet je, kaže Svetozar Krunić, Head of Acquisition u novosadskoj kompaniji ActiveCollab, najbolja prilika da naučite kako da učite nove stvari – što brže, što jače, ispred svih. Znanje je autoritet – grabite ga i donosiće vam sve veću nezavisnost u poslu i dati vam nov pogled na stvari koje već znate:

Programeri uglavnom ne ispoljavaju svoju kreativnost osim kroz kod i to je prilika za nas – društvenjake. Mi poznajemo biznis analitiku, storytelling i druge delove biznisa. Kada shvatite koje je vaše polje interesovanja u ovoj industriji, osmislite projekat na kome ćete eksperimentisati, nađite uzore, praksu. Razumite Internet, trudite se da testirate znanje koje imate i shvatićete da nema ništa lepše nego raditi ono što zacrtaš i ono što ti sam instinkt govori.

Komunikativni ljubitelji tehnologije

Relja V Simić
Nevena Marjanov (Addiko Bank) odgovarala je na pitanja učesnika o tome kako izgleda razvoj digitalnih proizvoda – iz ugla jedne banke.

Šta to Digital Marketing Senior Officer radi, a šta drugi misle da on radi? Nevena Marjanov iz Addiko Banke kaže da joj to pitanje postavljaju i kolege, a da ona zatim objašnjava da je to mnogo više od prostog pojavljivanja na društvenim mrežama:

U isto vreme morate i prodati proizvod i poboljšati brend svog klijenta, definisati kampanje, sarađivati sa agencijama i drugim delovima kompanije i još mnogo toga. A koje su veštine potrebne za to? Prvo, potrebno je da se interesujete za nove tehnologije i da ste komunikativni i analitični. Morate razumeti različite digitalne kanale, voleti da kreirate sadržaje i, na kraju, lako prihvatati nove aplikacije i promene koje ovaj svet neminovno nosi.

Mora li ta matematika?

Relja V Simić
Sanja Lalević Cvetković (Direct Media) dočarala je publici razvojni put od profesorke engleskog do upravljanja digitalnim odeljenjem u marketinškoj agenciji.

„Otkud ja u svetu digitala? I ja se već 17 godina to pitam“, kaže Sanja Lalević-Cvetković, Digital Media Manager u agenciji Direct Media. Pitanje koje je krajnje logično budući da je volela engleski, a matematiku i ne baš:

Kroz čitav svoj razvojni put kroz agenciju naučila sam sledeće: Excel vam je najbolji drug, a matematika mora da se zna. I ono što je ključno: od prvog dana me nije sramota da pitam, što je i logično, jer se svet digitalnog marketinga stalno menja. Kada se bavite ovim poslom, obaveza vam je da stalno budete u toku.

I zapamtite: stručnost se pokazuje rezultatima, ne terminima koje neko upotrebljava. Prilagodite svoju komunikaciju prema tome ko vam je sagovornik – bio on klijent, kolega ili neko treći. Jer, ako se bavite medijskim poslom, prestajete da budete prosečan korisnik Interneta i „obuvate tuđe cipele“.

Niko nije odgovoran, osim vas

Relja V Simić
Dejan Radeka (Bosch Global): Ukoliko niste spremni na promene u svakom trenutku, ali i na konstantno učenje, digital može izgledati kao poprilično okrutno mesto.

Dejan Radeka, po obrazovanju je psiholog, a Product Owner po poziciji koju trenutno zauzima u kompaniji Bosch Global, kaže da je ključna stvar u poslu kojim se on bavi, kao i u životu – prepoznati problem, rešiti ga i imati pritom veliku sposobnost adaptacije:

Kroz život sam želeo da budem najpre đubretar kao klinac, pa astronaut, postao medicinski tehničar, a zatim završio psihologiju. Nakon toga pronašao sam se u svetu digitala. Ono što mi je na tom putu pomoglo je ta sposobnost adaptacije plus istrajnost.

Nije kriva država, roditelji, učiteljica klavira već vi. Vi i vaš stav odgovorni ste za svoj život – razmišljajte o izborima, ne borite se protiv onog čega se plašite, već se borite za ono što volite.

Budite negde gde možete da pravite promene

Relja V Simić
Radomir Basta (Four Dots): Vaša karijera u digitalu isključivo počinje od vas samih – niko neće da uči za vas.

U poslednjih nekoliko godina javlja se sve veća potreba za potpuno novim profesijama, proizvodima i uslugama i činjenica je da je Srbija strava ako imate proizvod ili uslugu koju možete prodavati na globalnom tržištu: Kinezi jesu jeftiniji, kaže Radomor Basta, CEO i Lead Strategist u agenciji Four Dots, ali mi smo „zli“ i snalažljiviji:

Šta raditi kada imate bilo kakvu tezgu ili posao? Radite kao konji. Niko nema vremena da vas nešto podrobno nauči – to morate sami. Ne možete da budete ekspert u svemu i to odjednom, bavite se samo onim za šta znate da ste dobri.

Relja V Simić
Ognjen Vuković (Four Dots) – od studenta mašinstva do osobe koja se bavi akvizicijom novih korisnika za digitalne alate koje Four Dots razvija.

I u celom tom procesu učenja i istraživanja, dodaje Ognjen Vuković, stručnjak za User Acquisition u istoj agenciji, ne dozvolite sistemu da vas ukalupi. „Ako hoćete da ostvarite bilo šta uvek budite čovek koji najviše radi. Odvalite se od posla i tada znate da možete sve“, kaže i dodaje:

Najveći problem je strah od neuspeha, a kada pravite projekat od nule najbitnija stvar je da grešite, pa čak i novčano. Deset puta možda omaneš, ali jedanaesti ćeš uspeti. I još nešto: sada je prilika da idete negde gde možete da pravite promene. Razlika u plati sad nije baš bitna (osim ako nije egzistencijalne prirode), a kada imate kontakte, brojke, pa čak i loše, to će vam kasnije doneti sve ono što želite, pa i novac.

Nakon Novog Sada, #DigitalnaKarijera održaće se 5. juna na Ekonomskom fakultetu u Kragujevcu – nakon letnje pauze i u Subotici i Beogradu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Koje opcije za razvoj karijere imaju senior programeri?

Nekadašnje nepisano pravilo glasilo je: ako želiš više novca i privilegija, ideš u IT menadžment. Istražujemo kakve opcije seniori danas imaju na raspolaganju.

Kultura 2.0

Kako postati digitalni nomad – iz ugla dvojca iza ‘Us two and the view’?

Jovana i Milan početkom godine rešili su da promene svoju poslovnu rutinu i da kancelariju zamene plažom ili džunglom. Kako im je to pošlo za rukom i koji su im trenutno najveći izazovi kao digitalnim nomadima?

Startapi i poslovanje

Mogu li protesti zadržati Car:Go – prvu IT kompaniju koja je izašla na ulice?

Saga zvana Car:Go i dalje traje. Novi protesti protiv ministarke Mihajlović i blokiranje ulica najavljeni su za petak. Pitamo se - da li je ovo pravi potez?

Propustili ste

Tehnologija

E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, direktor i suosnivač kompanije E-prime Milan Manojlović, govori o novim električnim biciklima kompanije, ali i o planiranom širenju poslovanja i izvozu na evropsko tržište.

Startapi i poslovanje

Kako voditi korisničku podršku ako radite u SaaS industriji?

Negativna iskustva sa korisničkom poprilično su česta. Međutim, kada vam uspešnost biznisa zavisi od takvih predrasuda morate uraditi sve da ih prevaziđete. Kako se to radi u SaaS kompanijama?

E-commerce

Ivan Kovačević o ‘omnichannel’ prodaji: Kako uspešno kombinovati ‘offline’ i ‘online’?

Direktor Digital Shopper hub-a u hrvatskoj agenciji Bruketa&Žinić&Grey sledeće nedelje na Webiz edukaciji govoriće o redefinisanju uloge fizičkog prodajnog mesta i spajanju 'online' i 'ofline' prodajnog sveta. Koji je njegov savet 'retaileri'-ima?

Karijere

Ladies of New Business: Zašto je preduzetništvo širi pojam od samostalnog vođenja biznisa?

Šesta po redu konferencija Ladies of News Business održana je juče u prostorijama ICT Hub-a. Tokom tročasovnog programa publika je imala priliku da sazna kako napraviti balans između privatnog i poslovnog života, kao i koliko je važno kontinuirano usavršavanje.

Startapi i poslovanje

Uprkos problemima u Srbiji, CarGo proširio svoje poslovanje – na Beč

Srpska softverska kompanija CarGo Technologies širi svoje poslovanje na još jedan evropski grad - Beč, čime će se naći rame uz rame sa svetski poznatim brendom Uber.

Gaming

Nikola Čavić: Osnovali smo SGA jer gejming zaslužuje poseban status u privredi Srbije

Gejming industrija u Srbiji iz godine u godinu raste i jedan je od značajnijih IT sektora u zemlji. Kako bi se dodatno osnažio razvoj video igara ali i esporta, pre godinu dana nastala je organizacija Serbia Games Association.