#DigitalnaKarijera održana u Novom Sadu: Humanisti 'kroje' svaki korak digitala

#DigitalnaKarijera održana u Novom Sadu: Humanisti ‘kroje’ svaki korak digitala

Šta je to digitalna ekonomija? Da li su ljudi u Srbiji dorasli onima u svetskim centrima? Tim pitanjima započela je druga po redu #DigitalnaKarijera koja se ovaj put održala u Novom Sadu. Kako su izvozu digitalnih proizvoda i usluga u velikoj meri doprineli i oni koji se ne bave programiranjem i dizajnom, cilj konferencije bio je da mladim humanistima pokaže kako da se i oni uključe u digitalnu sferu.

Stotinak ljudi različitih obrazovnih profila u kino sali Filozofskog fakulteta u Novom Sadu okupilo na #DigitalnojKarijeri sa jednim ciljem – saznati koja su znanja i veštine potrebne za ulazak u svet digitalne ekonomije.

Šta je to User Acquisition, SEO i čime se to bavi Product Owner? Koji su obrazovni profili tih stručnjaka? Kako postati digitalni marketar? Da li je formalno obrazovanje neophodno, poželjno ili potpuno nebitno? Evo šta su rekli predavači:

Pratite konkurenciju i gledajte šta rade – kako biste bili bolji od nje

Svetozar Krunić (ActiveCollab) otvorio je novosadsko izdanje #DigitalneKarijere pričom o tome kako je završio ‘u digitalu’. Relja V Simić

Fakultet je, kaže Svetozar Krunić, Head of Acquisition u novosadskoj kompaniji ActiveCollab, najbolja prilika da naučite kako da učite nove stvari – što brže, što jače, ispred svih. Znanje je autoritet – grabite ga i donosiće vam sve veću nezavisnost u poslu i dati vam nov pogled na stvari koje već znate:

Programeri uglavnom ne ispoljavaju svoju kreativnost osim kroz kod i to je prilika za nas – društvenjake. Mi poznajemo biznis analitiku, storytelling i druge delove biznisa. Kada shvatite koje je vaše polje interesovanja u ovoj industriji, osmislite projekat na kome ćete eksperimentisati, nađite uzore, praksu. Razumite Internet, trudite se da testirate znanje koje imate i shvatićete da nema ništa lepše nego raditi ono što zacrtaš i ono što ti sam instinkt govori.

Komunikativni ljubitelji tehnologije

Nevena Marjanov (Addiko Bank) odgovarala je na pitanja učesnika o tome kako izgleda razvoj digitalnih proizvoda – iz ugla jedne banke. Relja V Simić

Šta to Digital Marketing Senior Officer radi, a šta drugi misle da on radi? Nevena Marjanov iz Addiko Banke kaže da joj to pitanje postavljaju i kolege, a da ona zatim objašnjava da je to mnogo više od prostog pojavljivanja na društvenim mrežama:

U isto vreme morate i prodati proizvod i poboljšati brend svog klijenta, definisati kampanje, sarađivati sa agencijama i drugim delovima kompanije i još mnogo toga. A koje su veštine potrebne za to? Prvo, potrebno je da se interesujete za nove tehnologije i da ste komunikativni i analitični. Morate razumeti različite digitalne kanale, voleti da kreirate sadržaje i, na kraju, lako prihvatati nove aplikacije i promene koje ovaj svet neminovno nosi.

Mora li ta matematika?

Sanja Lalević Cvetković (Direct Media) dočarala je publici razvojni put od profesorke engleskog do upravljanja digitalnim odeljenjem u marketinškoj agenciji. Relja V Simić

“Otkud ja u svetu digitala? I ja se već 17 godina to pitam”, kaže Sanja Lalević-Cvetković, Digital Media Manager u agenciji Direct Media. Pitanje koje je krajnje logično budući da je volela engleski, a matematiku i ne baš:

Kroz čitav svoj razvojni put kroz agenciju naučila sam sledeće: Excel vam je najbolji drug, a matematika mora da se zna. I ono što je ključno: od prvog dana me nije sramota da pitam, što je i logično, jer se svet digitalnog marketinga stalno menja. Kada se bavite ovim poslom, obaveza vam je da stalno budete u toku.

I zapamtite: stručnost se pokazuje rezultatima, ne terminima koje neko upotrebljava. Prilagodite svoju komunikaciju prema tome ko vam je sagovornik – bio on klijent, kolega ili neko treći. Jer, ako se bavite medijskim poslom, prestajete da budete prosečan korisnik Interneta i “obuvate tuđe cipele”.

Niko nije odgovoran, osim vas

Dejan Radeka (Bosch Global): Ukoliko niste spremni na promene u svakom trenutku, ali i na konstantno učenje, digital može izgledati kao poprilično okrutno mesto. Relja V Simić

Dejan Radeka, po obrazovanju je psiholog, a Product Owner po poziciji koju trenutno zauzima u kompaniji Bosch Global, kaže da je ključna stvar u poslu kojim se on bavi, kao i u životu – prepoznati problem, rešiti ga i imati pritom veliku sposobnost adaptacije:

Kroz život sam želeo da budem najpre đubretar kao klinac, pa astronaut, postao medicinski tehničar, a zatim završio psihologiju. Nakon toga pronašao sam se u svetu digitala. Ono što mi je na tom putu pomoglo je ta sposobnost adaptacije plus istrajnost.

Nije kriva država, roditelji, učiteljica klavira već vi. Vi i vaš stav odgovorni ste za svoj život – razmišljajte o izborima, ne borite se protiv onog čega se plašite, već se borite za ono što volite.

Budite negde gde možete da pravite promene

Radomir Basta (Four Dots): Vaša karijera u digitalu isključivo počinje od vas samih – niko neće da uči za vas. Relja V Simić

U poslednjih nekoliko godina javlja se sve veća potreba za potpuno novim profesijama, proizvodima i uslugama i činjenica je da je Srbija strava ako imate proizvod ili uslugu koju možete prodavati na globalnom tržištu: Kinezi jesu jeftiniji, kaže Radomor Basta, CEO i Lead Strategist u agenciji Four Dots, ali mi smo “zli” i snalažljiviji:

Šta raditi kada imate bilo kakvu tezgu ili posao? Radite kao konji. Niko nema vremena da vas nešto podrobno nauči – to morate sami. Ne možete da budete ekspert u svemu i to odjednom, bavite se samo onim za šta znate da ste dobri.

Ognjen Vuković (Four Dots) – od studenta mašinstva do osobe koja se bavi akvizicijom novih korisnika za digitalne alate koje Four Dots razvija. Relja V Simić

I u celom tom procesu učenja i istraživanja, dodaje Ognjen Vuković, stručnjak za User Acquisition u istoj agenciji, ne dozvolite sistemu da vas ukalupi. “Ako hoćete da ostvarite bilo šta uvek budite čovek koji najviše radi. Odvalite se od posla i tada znate da možete sve”, kaže i dodaje:

Najveći problem je strah od neuspeha, a kada pravite projekat od nule najbitnija stvar je da grešite, pa čak i novčano. Deset puta možda omaneš, ali jedanaesti ćeš uspeti. I još nešto: sada je prilika da idete negde gde možete da pravite promene. Razlika u plati sad nije baš bitna (osim ako nije egzistencijalne prirode), a kada imate kontakte, brojke, pa čak i loše, to će vam kasnije doneti sve ono što želite, pa i novac.

Nakon Novog Sada, #DigitalnaKarijera održaće se 5. juna na Ekonomskom fakultetu u Kragujevcu – nakon letnje pauze i u Subotici i Beogradu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.