#DigitalnaKarijera održana u Novom Sadu: Humanisti 'kroje' svaki korak digitala

#DigitalnaKarijera održana u Novom Sadu: Humanisti ‘kroje’ svaki korak digitala

Šta je to digitalna ekonomija? Da li su ljudi u Srbiji dorasli onima u svetskim centrima? Tim pitanjima započela je druga po redu #DigitalnaKarijera koja se ovaj put održala u Novom Sadu. Kako su izvozu digitalnih proizvoda i usluga u velikoj meri doprineli i oni koji se ne bave programiranjem i dizajnom, cilj konferencije bio je da mladim humanistima pokaže kako da se i oni uključe u digitalnu sferu.

Stotinak ljudi različitih obrazovnih profila u kino sali Filozofskog fakulteta u Novom Sadu okupilo na #DigitalnojKarijeri sa jednim ciljem – saznati koja su znanja i veštine potrebne za ulazak u svet digitalne ekonomije.

Šta je to User Acquisition, SEO i čime se to bavi Product Owner? Koji su obrazovni profili tih stručnjaka? Kako postati digitalni marketar? Da li je formalno obrazovanje neophodno, poželjno ili potpuno nebitno? Evo šta su rekli predavači:

Pratite konkurenciju i gledajte šta rade – kako biste bili bolji od nje

Relja V Simić
Svetozar Krunić (ActiveCollab) otvorio je novosadsko izdanje #DigitalneKarijere pričom o tome kako je završio ‘u digitalu’.

Fakultet je, kaže Svetozar Krunić, Head of Acquisition u novosadskoj kompaniji ActiveCollab, najbolja prilika da naučite kako da učite nove stvari – što brže, što jače, ispred svih. Znanje je autoritet – grabite ga i donosiće vam sve veću nezavisnost u poslu i dati vam nov pogled na stvari koje već znate:

Programeri uglavnom ne ispoljavaju svoju kreativnost osim kroz kod i to je prilika za nas – društvenjake. Mi poznajemo biznis analitiku, storytelling i druge delove biznisa. Kada shvatite koje je vaše polje interesovanja u ovoj industriji, osmislite projekat na kome ćete eksperimentisati, nađite uzore, praksu. Razumite Internet, trudite se da testirate znanje koje imate i shvatićete da nema ništa lepše nego raditi ono što zacrtaš i ono što ti sam instinkt govori.

Komunikativni ljubitelji tehnologije

Relja V Simić
Nevena Marjanov (Addiko Bank) odgovarala je na pitanja učesnika o tome kako izgleda razvoj digitalnih proizvoda – iz ugla jedne banke.

Šta to Digital Marketing Senior Officer radi, a šta drugi misle da on radi? Nevena Marjanov iz Addiko Banke kaže da joj to pitanje postavljaju i kolege, a da ona zatim objašnjava da je to mnogo više od prostog pojavljivanja na društvenim mrežama:

U isto vreme morate i prodati proizvod i poboljšati brend svog klijenta, definisati kampanje, sarađivati sa agencijama i drugim delovima kompanije i još mnogo toga. A koje su veštine potrebne za to? Prvo, potrebno je da se interesujete za nove tehnologije i da ste komunikativni i analitični. Morate razumeti različite digitalne kanale, voleti da kreirate sadržaje i, na kraju, lako prihvatati nove aplikacije i promene koje ovaj svet neminovno nosi.

Mora li ta matematika?

Relja V Simić
Sanja Lalević Cvetković (Direct Media) dočarala je publici razvojni put od profesorke engleskog do upravljanja digitalnim odeljenjem u marketinškoj agenciji.

„Otkud ja u svetu digitala? I ja se već 17 godina to pitam“, kaže Sanja Lalević-Cvetković, Digital Media Manager u agenciji Direct Media. Pitanje koje je krajnje logično budući da je volela engleski, a matematiku i ne baš:

Kroz čitav svoj razvojni put kroz agenciju naučila sam sledeće: Excel vam je najbolji drug, a matematika mora da se zna. I ono što je ključno: od prvog dana me nije sramota da pitam, što je i logično, jer se svet digitalnog marketinga stalno menja. Kada se bavite ovim poslom, obaveza vam je da stalno budete u toku.

I zapamtite: stručnost se pokazuje rezultatima, ne terminima koje neko upotrebljava. Prilagodite svoju komunikaciju prema tome ko vam je sagovornik – bio on klijent, kolega ili neko treći. Jer, ako se bavite medijskim poslom, prestajete da budete prosečan korisnik Interneta i „obuvate tuđe cipele“.

Niko nije odgovoran, osim vas

Relja V Simić
Dejan Radeka (Bosch Global): Ukoliko niste spremni na promene u svakom trenutku, ali i na konstantno učenje, digital može izgledati kao poprilično okrutno mesto.

Dejan Radeka, po obrazovanju je psiholog, a Product Owner po poziciji koju trenutno zauzima u kompaniji Bosch Global, kaže da je ključna stvar u poslu kojim se on bavi, kao i u životu – prepoznati problem, rešiti ga i imati pritom veliku sposobnost adaptacije:

Kroz život sam želeo da budem najpre đubretar kao klinac, pa astronaut, postao medicinski tehničar, a zatim završio psihologiju. Nakon toga pronašao sam se u svetu digitala. Ono što mi je na tom putu pomoglo je ta sposobnost adaptacije plus istrajnost.

Nije kriva država, roditelji, učiteljica klavira već vi. Vi i vaš stav odgovorni ste za svoj život – razmišljajte o izborima, ne borite se protiv onog čega se plašite, već se borite za ono što volite.

Budite negde gde možete da pravite promene

Relja V Simić
Radomir Basta (Four Dots): Vaša karijera u digitalu isključivo počinje od vas samih – niko neće da uči za vas.

U poslednjih nekoliko godina javlja se sve veća potreba za potpuno novim profesijama, proizvodima i uslugama i činjenica je da je Srbija strava ako imate proizvod ili uslugu koju možete prodavati na globalnom tržištu: Kinezi jesu jeftiniji, kaže Radomor Basta, CEO i Lead Strategist u agenciji Four Dots, ali mi smo „zli“ i snalažljiviji:

Šta raditi kada imate bilo kakvu tezgu ili posao? Radite kao konji. Niko nema vremena da vas nešto podrobno nauči – to morate sami. Ne možete da budete ekspert u svemu i to odjednom, bavite se samo onim za šta znate da ste dobri.

Relja V Simić
Ognjen Vuković (Four Dots) – od studenta mašinstva do osobe koja se bavi akvizicijom novih korisnika za digitalne alate koje Four Dots razvija.

I u celom tom procesu učenja i istraživanja, dodaje Ognjen Vuković, stručnjak za User Acquisition u istoj agenciji, ne dozvolite sistemu da vas ukalupi. „Ako hoćete da ostvarite bilo šta uvek budite čovek koji najviše radi. Odvalite se od posla i tada znate da možete sve“, kaže i dodaje:

Najveći problem je strah od neuspeha, a kada pravite projekat od nule najbitnija stvar je da grešite, pa čak i novčano. Deset puta možda omaneš, ali jedanaesti ćeš uspeti. I još nešto: sada je prilika da idete negde gde možete da pravite promene. Razlika u plati sad nije baš bitna (osim ako nije egzistencijalne prirode), a kada imate kontakte, brojke, pa čak i loše, to će vam kasnije doneti sve ono što želite, pa i novac.

Nakon Novog Sada, #DigitalnaKarijera održaće se 5. juna na Ekonomskom fakultetu u Kragujevcu – nakon letnje pauze i u Subotici i Beogradu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.