#DigitalnaKarijera održana u Novom Sadu: Humanisti ‘kroje’ svaki korak digitala

Šta je to digitalna ekonomija? Da li su ljudi u Srbiji dorasli onima u svetskim centrima? Tim pitanjima započela je druga po redu #DigitalnaKarijera koja se ovaj put održala u Novom Sadu. Kako su izvozu digitalnih proizvoda i usluga u velikoj meri doprineli i oni koji se ne bave programiranjem i dizajnom, cilj konferencije bio je da mladim humanistima pokaže kako da se i oni uključe u digitalnu sferu.

Stotinak ljudi različitih obrazovnih profila u kino sali Filozofskog fakulteta u Novom Sadu okupilo na #DigitalnojKarijeri sa jednim ciljem – saznati koja su znanja i veštine potrebne za ulazak u svet digitalne ekonomije.

Šta je to User Acquisition, SEO i čime se to bavi Product Owner? Koji su obrazovni profili tih stručnjaka? Kako postati digitalni marketar? Da li je formalno obrazovanje neophodno, poželjno ili potpuno nebitno? Evo šta su rekli predavači:

Pratite konkurenciju i gledajte šta rade – kako biste bili bolji od nje

Relja V Simić
Svetozar Krunić (ActiveCollab) otvorio je novosadsko izdanje #DigitalneKarijere pričom o tome kako je završio ‘u digitalu’.

Fakultet je, kaže Svetozar Krunić, Head of Acquisition u novosadskoj kompaniji ActiveCollab, najbolja prilika da naučite kako da učite nove stvari – što brže, što jače, ispred svih. Znanje je autoritet – grabite ga i donosiće vam sve veću nezavisnost u poslu i dati vam nov pogled na stvari koje već znate:

Programeri uglavnom ne ispoljavaju svoju kreativnost osim kroz kod i to je prilika za nas – društvenjake. Mi poznajemo biznis analitiku, storytelling i druge delove biznisa. Kada shvatite koje je vaše polje interesovanja u ovoj industriji, osmislite projekat na kome ćete eksperimentisati, nađite uzore, praksu. Razumite Internet, trudite se da testirate znanje koje imate i shvatićete da nema ništa lepše nego raditi ono što zacrtaš i ono što ti sam instinkt govori.

Komunikativni ljubitelji tehnologije

Relja V Simić
Nevena Marjanov (Addiko Bank) odgovarala je na pitanja učesnika o tome kako izgleda razvoj digitalnih proizvoda – iz ugla jedne banke.

Šta to Digital Marketing Senior Officer radi, a šta drugi misle da on radi? Nevena Marjanov iz Addiko Banke kaže da joj to pitanje postavljaju i kolege, a da ona zatim objašnjava da je to mnogo više od prostog pojavljivanja na društvenim mrežama:

U isto vreme morate i prodati proizvod i poboljšati brend svog klijenta, definisati kampanje, sarađivati sa agencijama i drugim delovima kompanije i još mnogo toga. A koje su veštine potrebne za to? Prvo, potrebno je da se interesujete za nove tehnologije i da ste komunikativni i analitični. Morate razumeti različite digitalne kanale, voleti da kreirate sadržaje i, na kraju, lako prihvatati nove aplikacije i promene koje ovaj svet neminovno nosi.

Mora li ta matematika?

Relja V Simić
Sanja Lalević Cvetković (Direct Media) dočarala je publici razvojni put od profesorke engleskog do upravljanja digitalnim odeljenjem u marketinškoj agenciji.

„Otkud ja u svetu digitala? I ja se već 17 godina to pitam“, kaže Sanja Lalević-Cvetković, Digital Media Manager u agenciji Direct Media. Pitanje koje je krajnje logično budući da je volela engleski, a matematiku i ne baš:

Kroz čitav svoj razvojni put kroz agenciju naučila sam sledeće: Excel vam je najbolji drug, a matematika mora da se zna. I ono što je ključno: od prvog dana me nije sramota da pitam, što je i logično, jer se svet digitalnog marketinga stalno menja. Kada se bavite ovim poslom, obaveza vam je da stalno budete u toku.

I zapamtite: stručnost se pokazuje rezultatima, ne terminima koje neko upotrebljava. Prilagodite svoju komunikaciju prema tome ko vam je sagovornik – bio on klijent, kolega ili neko treći. Jer, ako se bavite medijskim poslom, prestajete da budete prosečan korisnik Interneta i „obuvate tuđe cipele“.

Niko nije odgovoran, osim vas

Relja V Simić
Dejan Radeka (Bosch Global): Ukoliko niste spremni na promene u svakom trenutku, ali i na konstantno učenje, digital može izgledati kao poprilično okrutno mesto.

Dejan Radeka, po obrazovanju je psiholog, a Product Owner po poziciji koju trenutno zauzima u kompaniji Bosch Global, kaže da je ključna stvar u poslu kojim se on bavi, kao i u životu – prepoznati problem, rešiti ga i imati pritom veliku sposobnost adaptacije:

Kroz život sam želeo da budem najpre đubretar kao klinac, pa astronaut, postao medicinski tehničar, a zatim završio psihologiju. Nakon toga pronašao sam se u svetu digitala. Ono što mi je na tom putu pomoglo je ta sposobnost adaptacije plus istrajnost.

Nije kriva država, roditelji, učiteljica klavira već vi. Vi i vaš stav odgovorni ste za svoj život – razmišljajte o izborima, ne borite se protiv onog čega se plašite, već se borite za ono što volite.

Budite negde gde možete da pravite promene

Relja V Simić
Radomir Basta (Four Dots): Vaša karijera u digitalu isključivo počinje od vas samih – niko neće da uči za vas.

U poslednjih nekoliko godina javlja se sve veća potreba za potpuno novim profesijama, proizvodima i uslugama i činjenica je da je Srbija strava ako imate proizvod ili uslugu koju možete prodavati na globalnom tržištu: Kinezi jesu jeftiniji, kaže Radomor Basta, CEO i Lead Strategist u agenciji Four Dots, ali mi smo „zli“ i snalažljiviji:

Šta raditi kada imate bilo kakvu tezgu ili posao? Radite kao konji. Niko nema vremena da vas nešto podrobno nauči – to morate sami. Ne možete da budete ekspert u svemu i to odjednom, bavite se samo onim za šta znate da ste dobri.

Relja V Simić
Ognjen Vuković (Four Dots) – od studenta mašinstva do osobe koja se bavi akvizicijom novih korisnika za digitalne alate koje Four Dots razvija.

I u celom tom procesu učenja i istraživanja, dodaje Ognjen Vuković, stručnjak za User Acquisition u istoj agenciji, ne dozvolite sistemu da vas ukalupi. „Ako hoćete da ostvarite bilo šta uvek budite čovek koji najviše radi. Odvalite se od posla i tada znate da možete sve“, kaže i dodaje:

Najveći problem je strah od neuspeha, a kada pravite projekat od nule najbitnija stvar je da grešite, pa čak i novčano. Deset puta možda omaneš, ali jedanaesti ćeš uspeti. I još nešto: sada je prilika da idete negde gde možete da pravite promene. Razlika u plati sad nije baš bitna (osim ako nije egzistencijalne prirode), a kada imate kontakte, brojke, pa čak i loše, to će vam kasnije doneti sve ono što želite, pa i novac.

Nakon Novog Sada, #DigitalnaKarijera održaće se 5. juna na Ekonomskom fakultetu u Kragujevcu – nakon letnje pauze i u Subotici i Beogradu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Novost

Agencije Pioniri i Ovation BBDO osvojili SoMo Borac nagrade u tri kategorije

Drugog dana Weekend media festivala u Rovinju, proglašeni su pobednici poznate SoMo Borac nagrade za najbolje marketinške kampanje u tekućoj godini. Predstavnici iz Srbije pobedili su u tri kategorije.

Kultura 2.0

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.