Vladimir Kovač: Iz zajednice se regrutuje radna snaga, zato kompanije treba da budu deo događaja

Vladimir Kovač: Iz zajednice se regrutuje radna snaga, zato kompanije treba da budu deo događaja

Zrenjaninski hotel Vojvodina tradicionalno će krajem aprila ugostiti još jednu DigiTalk konferenciju i edukaciju posvećenu e-trgovini. O važnosti održavanja ovakvih događaja za kreativnu, digitalnu i IT zajednicu, razgovaramo sa jednim od osnivača i organizatora konferencije.

Da li nas je pandemija otuđila, ili nas je ipak dodatno uželela mnogih događaja, pitanje je koje je i dalje aktuelno među mnogima koji su vezani za kancelarije i svoje poslove obavljaju ispred monitora. Kako god bilo, kontakt uživo, razmena ideja i znanja nezamenjiv su resurs kada govorimo o preko potrebnom sticanju iskustva i ličnih performansi kako bi što bolje obavljali određeni posao.

Niti jedan audio ili video poziv ne može da zameni ono što naučimo u realnom razgovoru sa ljudima, tačnije kolegama iz branše. Prava prilika za takva okupljanja su upravo manji, jednodnevni događaji ili veće konferencije koje mogu trajati par dana.

Iako se ponekad čini da smo sve čuli i sve saznali na mnogim događajima ovakvog tipa, stvar je ipak drugačija, jer ljudi ih posećuju upravo radi druženja i razmene iskustava, a činjenica je da se uvek nađe par dobrih predavanja, jer istini za volju tehnologija napreduje nekada i neuhvatljivom brzinom.

Na kraju dana, uvek je lepo da znanje koje sakupimo napornim radom tokom godine podelimo sa drugima, bilo u lobiju hotela ili na samoj pozornici pred ljudima i reflektorima. Kako sve to izgleda iza kulisa, najbolje zna Vladimir Kovač, neko ko je svoju karijeru posvetio organizovanjem konferencija za IT i digitalnu zajednicu i koji nastavlja u tom smeru. Jer nema jake zajednice, bez jakih konferencija, kao što i nema dobrih astronauta, bez moderne tehnologije.

Kako je tačno koncipirana ovogodišnja DigiTalk konferencija u Zrenjaninu i koje konkretne vrednosti može doneti publici?

Vladimir: Treću godinu zaredom mi se držimo recepta koji zaista nailazi na izuzetno pozitivne rezultate kod naše publike kada je konferencija u pitanju. Imamo tri dana programa koji obuhvata priče iz čitavog digitalnog ekosistema, tako da pored priča koje su povezane sa IT industrijom imamo predavanja koja se tiču kreativnosti, poslovnih veština koje vam mogu pomoći da izgradite sebe i svoju profesionalnu karijeru u pravcu koji želite, pričamo uspešne priče tehnoloških preduzetnika i startapa koje vam mogu pomoći da steknete uvide kako ljudi razmišljaju, donose odluke i razvijaju svoje biznise i projekte u digitalnoj ekonomiji. Drugim rečima, želimo da inspirišemo, motivišemo i promenimo mindset kod naše publike kako bi bili uspešniji u digitalnom okruženju.

Možeš li nešto više detalja da nam kažeš o E-Commerce delu konferencije, tačnije šta publika može očekivati od ovog događaja?

Vladimir: E-Commerce Days se vrlo brzo nakon pandemije nametnuo kao najveći događaj posvećen elektronskoj trgovini u Srbiji. Verujem da je tome najviše doprinelo to što temama koje obrađujemo na samom događaju obuhvatamo ceo e-commerce ekosistem, znači priča se o svim delovima ciklusa elektronske trgovine.

Naravno, relevantnost predavača i kompanija koje su prisutne na našem događaju tome značajno doprinosi. I ove godine ćemo uz nekoliko studija slučaja koje vrlo detaljno opisuju neke uspešne projekte i implementirane procese i softvere, pričati o važnim marketinškim temama koje su usko vezane za e-commerce, imaćemo zaista sjajan panel o logistici koja je i dalje vrlo aktuelna tema u ovoj oblasti, dok će biti reči i o plaćanju, e-commerce platformama i nekim novim rešenjima za oglašavanje.

Puna sala hotela Vojvodina tokom prošlogodišnje DigiTalk konferencije.

Kakve su reakcije publike ali i kompanija učesnica kada govorimo o prošlogodišnjoj konferenciji u Zrenjaninu i Nišu?

Vladimir: 2022. godine su zaista i publika i kompanije bili željni druženja uživo s obzirom na to da smo imali pauzu od dve godine zbog pandemije, pa je za nas pravi test da li radimo pravu stvar bila upravo prošla, 2023. godina. U Zrenjaninu smo prošle godine na E-Commerce Days-u zabeležili porast od 40% kada su u pitanju kompanije partneri, što nam je zaista dalo vetar u leđa.

Sa druge strane, događaj u Nišu prošle godine u oktobru, uprkos velikom broju izazova sa kojim smo se susreli, bio je verovatno najbolji Digitalk događaj do sada, imali smo neverovatnu pojavu da su ljudi i mesec dana nakon događaja delili svoje pozitivne utiske na društvenim mrežama, tako da sa strane saradnji i utisaka posetilaca mogu zaista sa velikim ponosom da kažem da je 2023. godina za nas bila veoma uspešna, što nam je potvrdilo da idemo u dobrom pravcu.

Zašto je prema tvom mišljenju bitno za tech i kreativnu zajednicu da se organizuju ovakvi događaji?

Vladimir: Događaji su važni jer daju priliku velikom broju ljudi različitih profila i senioriteta da na jednom mestu razgovaraju jedni sa drugima, slušaju jedni druge, ali i da svi steknemo uvid u kom pravcu industrija ide, šta je to što je aktuelno i važno u datom trenutku. Mogućnost da razgovarate, diskutujete i razmenjujete mišljenja uživo, to je ta vrednost. Posebno sada kada je hibridni i rad od kuće uzeo maha u tech industriji, mislim da su događaji uživo važniji nego ikada. Ni jedna tehnologija i ekran ne mogu da zamene razgovor i viđenje uživo.

Koju vrednost DigiTalk donosi upravo toj zajednici?

Vladimir: Mi smo više od petnaest godina aktivni u zajednici, organizujemo događaje, povezujemo ljude, razgovaramo i savetujemo kako ljude, tako i kompanije. Imamo uvide šta je u kom trenutku potrebno zajednici, i onda gledamo da to sve lepo upakujemo u Digitalk događaj.

To što nas prate i poznaju ljudi koji su pre petnaestak godina stvarali tu zajednicu a sada su na nekim C-level pozicijama u kompanijama, ali i veliki broj mladih ljudi koji imaju želju za ličnim razvojem i edukacijom, to nama daje mogućnost da spajamo ljude sa različitim preferencijama i karijernim fazama, i da svakome od njih dajemo upravo ono što im treba.

Posebnu draž i energiju daje to što su naši događaji izmešteni iz Beograda i Novog Sada, pa su ljudi nekako opušteni i prirodno upućeni jedni na druge tokom tih par dana dok događaj traje, što zaista daje neku posebno pozitivnu atmosferu koja jednostavno ne može da se veštački napravi i kopira.

Zanimljivih tema za predavanje uvek ima, s obzirom na to da se u poslednje vreme dešava mnogo promena u tech i kreativnoj sferi.

Iz ugla nekoga ko je dugo u event industriji, zašto smatraš da je za IT kompanije i organizacije važno da se uključe u ovakve edukativne događaje?

Vladimir: Pre svega mislim da je važno iz razloga što sve te kompanije crpe informacije o kadrovima, stanju na tržištu, preferencijama i interesovanjima ljudi upravo u toj zajednici. Iz te zajednice regrutuju radnu snagu, i to je glavni razlog zašto kompanije moraju biti važan deo događaja kako bi bile vidljivije i gde mogu vrlo transparentno da predstave svoje aktivnosti, svoju kulturu, ali i da se kompanijski ljudi direktno povežu za zajednicom. Vrlo često, pogotovo sada kada velika kriza potresa čitavu IT industriju čujem odgovor: “Nemamo u strategiji i planovima podršku zajednici”.

Verujem da je to jedna velika greška, jer saradnja i aktivno učešće u rastu i razvoju te zajednice mora da bude esencijalni deo strategije svake kompanije. Upravo ta zajednica daje znanje, informacije i vrlo značajne uvide kako pojedincima, tako i kompanijama. One kompanije koje to razumeju i aktivno podržavaju i učestvuju u aktivnostima koje okupljaju i razvijaju zajednicu će biti uspešnije i značajno pozitivnije percipirane od strane pojedinaca, zaposlenih i šire javnosti od onih koje to ne shvataju.

Koji su naredni planovi za DigiTalk konferenciju za ovu ali i naredne godine?

Vladimir: Naši planovi su uvek vrlo dugoročni i okrenuti upravo razvoju te zajednice o kojoj sam malopre pričao. Kroz podcast ćemo se truditi da kreiramo još kvalitetniji sadržaj kako bismo kroz taj digitalni format zajednici pružili što više besplatnog znanja, dok naši planovi za događaje za sada ostaju vrlo koncizni – razvijamo naše događaje u Zrenjaninu i Nišu, pomažemo i podržavamo razvoj tamošnjih zajednica, i to ne samo kroz naše događaje već i kroz niz drugih aktivnosti koje radimo tokom cele godine.

Mi smo tim koji dugoročno planira, imamo datume naših događaja za narednih par godina, ali svakako se rado odazivamo i na pozive kolega i prijatelja, pa verujem da ćemo sigurno u narednom periodu iznenaditi zajednicu i sa nekim novitetima, a možda i novim formatima događaja.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki ‘Cosmic Buildings’ podigao investiciju od $1,5 miliona i predstavio svoju održivu kuću u San Francisku

Startap Cosmic Buildings koji je osnovao Saša Jokić, podigao je pre-seed rundu investicije u iznosu od 1,5 miliona dolara koju predvodi domaći fond Fifth Quarter Ventures uz učešće Ciri Ventures, Navitas Capital, Climate Capital i vodećih 'angel' investitora.

Office Talks Podcast

Tech feminizam i Mudrinićev američki san

Nakon kraće pauze, 182. epizoda Office Talks podkasta bila je internog tipa: Mudrinić je s nama podelio utiske sa svoje 'američke turneje', a Anastasija je analizirala položaj žena u srpskoj tech industriji.

Društvene mreže

Twitter punoletstvo: Da li je Mask stavio X na instituciju uticajnih tviteraša?

Na godišnjicu prvog tvita, razmatramo da li će Maskovi eksperimenti zaista napraviti revoluciju, ili je u pitanju 'mnogo vike ni oko čega'?

Propustili ste

Gaming

SGA izveštaj: Video igre kreirane u Srbiji za 2023. godinu prihodovale €175 miliona

Uprkos izazovima koje je donela 2023. godina, gejming industrija Srbije uspela je ne samo da očuva stabilnost, već i da poveća prihode i broj zaposlenih, pokazuje istraživanje Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) koje je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije predstavljeno javnosti.

Startapi i poslovanje

Srpski Collabwriting podigao €1,1 milion za AI implementaciju u poslovanje!

Nakon osvojenih €880.000 na prošlogodišnjoj 'How To Web' konferenciji, startap Sandre Iđoški i Ivana Ralića nastavlja da pridobija povrenje investitora.

Novost

Bitcoin Halving je počeo, zašto je on važan za ovu kriptovalutu i njene rudare?

Bitcoin Halving koji se dešava danas je redak događaj u mehanizmu Bitcoina, nakon kog obično uslede značajne promene kada je reč o ovoj kriptovaluti.

Intervju

Ko je zapravo lažna dr Emili Roberts o kojoj je izvestilo preko 50 domaćih medija?

Učesnica ovogodišnjeg Dana internet domena i njeno predavanje na temu 'Borba protiv uznemiravanja u deepfake eri' privukla je ogromnu medijsku pažnju i to s dobrim razlogom!

Office Talks Podcast

Biznis podcasti omladinu kvare?

U 186. epizodi podkasta govorili smo o sve većoj ekspanziji zapaljivog sadržaja o izgradnji biznisa, uspehu i brzom obogaćivanju. Sve to smo uporedili i analizirali sa realnim pričama o izgradnji preduzetništva u Srbiji i gde zapravo u ovom slučaju postoje kontradiktornosti.

Najava

Otvoren konkurs za StarTech grantove do $50.000

Konkurs je deo šireg projekta kompanije Philip Morris, ukupno vrednog osam miliona evra, koji sprovodi NALED uz podršku Vlade Srbije.