Šta 'obični' brendovi mogu da nauče od luksuznih u pogledu digitalne strategije?

Šta ‘obični’ brendovi mogu da nauče od luksuznih u pogledu digitalne strategije?

Radila je za mnoge luksuzne brendove – Tom Ford, Sergio Rossi, Olivia Palermo, Loewe i druge. Pored toga, Ana Anđelić je i doktor sociologije. Danas je Chief Brand Officer za brend Rebecca Minkoff. U intervjuu za Netokraciju, uoči njenog predavanja na konferenciji Digital Day, objašnjava zašto je poklanjanje proizvoda više odraz očajanja nego pametne strategije.

Humano-centrični pristup pri izradi promotivnih strategija za luksuzne brendove, Anu Anđelić doveo je do toga da na listu svojih klijenata, pored gorepomenutih, upiše i Aldo, Topshop and Topman, Toyotu i mnoge druge. U razgovoru uoči Digital Day konferencije na kojoj će govoriti o najboljem obliku medijskog planiranja, pitali smo je kako zapravo ta metoda klijentima garantuje inovaciju i zašto je to njeno glavno „oružje“ od kako je započela svoju karijeru Njujorku:

Kada je kompanija blizu svojim potrošačima i kada zna kako se njeni kupci ponašaju, na šta i na koga obraćaju pažnju, šta utiče na njihovo postupke i koje njihove potrebe nisu zadovoljene, onda može da radi stvari koje niko drugi ne radi. To je ono što humano-centrični pristup omogućuje kompaniji i što joj omogućava da napravi i isporuči proizvode i servise koji su njihovim potrošačima istinski potrebni.

Kako na digitalu obezbediti ekskluzivnost koju pružaju fizičke prodavnice luksuznih brendova?

Sama ideja luksuza više nije ista kao deceniju unazad – „prodavnica definitivno više nije zastrašujući i ekskluzivni hram“. Brendovi koji u to i dalje veruju, kaže Ana, sve su manje relevantni_

Moderni luksuz se ne zasniva na ekskluzivnosti nego na posebnosti doživljaja. Ta posebnost može da se postigne kroz servis, kroz limited-edition proizvode, kroz personalizaciju, kroz CRM, originalne sadržaje, događanja, ili partnerstva. Moderni luksuzni brendovi čine život potrošača boljim i posebnijim, ne ekskluzivnijim.

Ta vrsta doživljaja najviše zavisi od kvaliteta servisa i to je njihova definišuća karakteristika, ocenjuje Ana. „Proizvodi su sekundarni. Ako je servis početna tačka, onda su digitalne tehnologije kritične u njegovom isporučivanju“. Međutim, kako online kupcu obezbediti jedinstven ugođaj koji prati ceo proces trgovine poput onog u prodavnici?

Ideja luksuznog događaja je da bude jedan korak ispred potrošaca, da je fleksibilan, da se brzo prilagođava željama potrošača i da deluje kao da je bez napora. Sve ovo je moguće zahvaljujući digitalnim bazama podataka, aIi i online i offline integraciji. Bez digitala nema modernog luksuza i to je previsa čitavog prodajnog procesa, ma kojim kanalom se on odvijao.

Kuda sa budžetima?

Svaka tačka kontakta sa potrošačima, dakle, prilika je za konverziju – „Instagram priče su odličan načina za e-mail sign up, Instagram sadržaj je odličan za click-through na stranice sa proizvodima, FB communities su traffic driver za online i fizičke prodavnice.

S druge strane, nefunkcionalnost sajtova nekih luksuznih brendova Ana ne vidi kao preveliki problem jer, kako kaže, sami potrošači dolaze iz velikog broja različitih konteksta i vrlo često i ne vide početnu stranu.

Ma kojim se kanalima odvijali, uvek ostaje pitanje pametno potrošenog budžeta. Kako to, po njenom mišljenju, treba izvesti?

Niko više ne definiše PR kroz press releases i poklanjanje proizvoda slavim ličnostima i online influenserima. Bar se nadam da ne, pošto je ROI na ove akcije jako mali i više je odraz očajanja nekog brenda nego pametne strategije. Najbolje digitalne promocije su strateške i fokusiraju se na sadržaje, mikro influensere, community building. Sve počinje od stava brenda i kako taj stav i vrednosti mogu za zažive kroz digitalne akcije.

Najbolji moderni luksuzni brendovi, rezimira Ana, tačno znaju ko je njihov potrošač i na šta je spreman da potroši novac. „Razumevanje potrošača i prepoznavanje šta im nedostaje da vode bolji, produktivniji, zdraviji, lepši život je ono što definiše digital-first moderne luksuzne brendove“. Svi ostali, zaključuje ona, mogu dosta da nauče od ovog humano-cetrizma i fokusa na servis.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Propustili ste

Novost

ICT Hub pokrenuo novu online eHUB platformu za deljenje poslovnih znanja i iskustva

U cilju prilagođavanja novonastalim okolnostima, ICT Hub je lansirao online platformu za razmenu znanja o inovacijama, dizajnu poslovnih modela i transformaciji poslovanja - pod nazivom eHUB.

Startapi i poslovanje

5 milijardi evra vredan ekonomski paket upravo je predstavljen

Vlada Srbije upravo je predstavila niz ekonomskih mera u cilju očuvanja privrede zbog pandemije korona virusa.

Tehnologija

Kako naručiti hranu putem Interneta – vodič za vaše roditelje, bake i deke

Naručivanje hrane putem Interneta nikada nije bilo lakše, ali se naši roditelji i stariji ukućani verovatno do sada nisu susreli sa tim procesom. Ne brinite, imamo rešenje.

Mobilno

Da li biste kupili telefon brenda za koji nikad ranije niste čuli?

Ako me pitate koji je telefon trenutno najbolji na tržištu, ne bih mogao da vam dam pravi odgovor. Zapravo, najbolji telefon je onaj koji najviše odgovara zahtevima pojedinačnog korisnika.

Kultura 2.0

Do kraja aprila đaci će programiranje učiti u virtuelnim učionicama

Inicijativa "Digitalna Srbija" i Fondacija Petlja do kraja aprila omogućiće prve funkcionalnosti virtuelne učionice za nastavnike i učenike na časovima informatike i računarstva, dok će tokom naredne školske godine postepeno biti uvođeni i drugi predmeti.

Internet marketing

$340 miliona pomoći u Google reklamama za mala i srednja preduzeća širom sveta

Kompanija Google (Alphabet) u zvaničnom blog postu najavila je niz mera koje će ovaj gigant preduzeti ne bi li doprineo borbi protiv korona virusa i ekonomskih posledica koje će pandemija ostaviti za sobom.