Šta 'obični' brendovi mogu da nauče od luksuznih u pogledu digitalne strategije?

Šta ‘obični’ brendovi mogu da nauče od luksuznih u pogledu digitalne strategije?

Radila je za mnoge luksuzne brendove – Tom Ford, Sergio Rossi, Olivia Palermo, Loewe i druge. Pored toga, Ana Anđelić je i doktor sociologije. Danas je Chief Brand Officer za brend Rebecca Minkoff. U intervjuu za Netokraciju, uoči njenog predavanja na konferenciji Digital Day, objašnjava zašto je poklanjanje proizvoda više odraz očajanja nego pametne strategije.

Humano-centrični pristup pri izradi promotivnih strategija za luksuzne brendove, Anu Anđelić doveo je do toga da na listu svojih klijenata, pored gorepomenutih, upiše i Aldo, Topshop and Topman, Toyotu i mnoge druge. U razgovoru uoči Digital Day konferencije na kojoj će govoriti o najboljem obliku medijskog planiranja, pitali smo je kako zapravo ta metoda klijentima garantuje inovaciju i zašto je to njeno glavno „oružje“ od kako je započela svoju karijeru Njujorku:

Kada je kompanija blizu svojim potrošačima i kada zna kako se njeni kupci ponašaju, na šta i na koga obraćaju pažnju, šta utiče na njihovo postupke i koje njihove potrebe nisu zadovoljene, onda može da radi stvari koje niko drugi ne radi. To je ono što humano-centrični pristup omogućuje kompaniji i što joj omogućava da napravi i isporuči proizvode i servise koji su njihovim potrošačima istinski potrebni.

Kako na digitalu obezbediti ekskluzivnost koju pružaju fizičke prodavnice luksuznih brendova?

Sama ideja luksuza više nije ista kao deceniju unazad – „prodavnica definitivno više nije zastrašujući i ekskluzivni hram“. Brendovi koji u to i dalje veruju, kaže Ana, sve su manje relevantni_

Moderni luksuz se ne zasniva na ekskluzivnosti nego na posebnosti doživljaja. Ta posebnost može da se postigne kroz servis, kroz limited-edition proizvode, kroz personalizaciju, kroz CRM, originalne sadržaje, događanja, ili partnerstva. Moderni luksuzni brendovi čine život potrošača boljim i posebnijim, ne ekskluzivnijim.

Ta vrsta doživljaja najviše zavisi od kvaliteta servisa i to je njihova definišuća karakteristika, ocenjuje Ana. „Proizvodi su sekundarni. Ako je servis početna tačka, onda su digitalne tehnologije kritične u njegovom isporučivanju“. Međutim, kako online kupcu obezbediti jedinstven ugođaj koji prati ceo proces trgovine poput onog u prodavnici?

Ideja luksuznog događaja je da bude jedan korak ispred potrošaca, da je fleksibilan, da se brzo prilagođava željama potrošača i da deluje kao da je bez napora. Sve ovo je moguće zahvaljujući digitalnim bazama podataka, aIi i online i offline integraciji. Bez digitala nema modernog luksuza i to je previsa čitavog prodajnog procesa, ma kojim kanalom se on odvijao.

Kuda sa budžetima?

Svaka tačka kontakta sa potrošačima, dakle, prilika je za konverziju – „Instagram priče su odličan načina za e-mail sign up, Instagram sadržaj je odličan za click-through na stranice sa proizvodima, FB communities su traffic driver za online i fizičke prodavnice.

S druge strane, nefunkcionalnost sajtova nekih luksuznih brendova Ana ne vidi kao preveliki problem jer, kako kaže, sami potrošači dolaze iz velikog broja različitih konteksta i vrlo često i ne vide početnu stranu.

Ma kojim se kanalima odvijali, uvek ostaje pitanje pametno potrošenog budžeta. Kako to, po njenom mišljenju, treba izvesti?

Niko više ne definiše PR kroz press releases i poklanjanje proizvoda slavim ličnostima i online influenserima. Bar se nadam da ne, pošto je ROI na ove akcije jako mali i više je odraz očajanja nekog brenda nego pametne strategije. Najbolje digitalne promocije su strateške i fokusiraju se na sadržaje, mikro influensere, community building. Sve počinje od stava brenda i kako taj stav i vrednosti mogu za zažive kroz digitalne akcije.

Najbolji moderni luksuzni brendovi, rezimira Ana, tačno znaju ko je njihov potrošač i na šta je spreman da potroši novac. „Razumevanje potrošača i prepoznavanje šta im nedostaje da vode bolji, produktivniji, zdraviji, lepši život je ono što definiše digital-first moderne luksuzne brendove“. Svi ostali, zaključuje ona, mogu dosta da nauče od ovog humano-cetrizma i fokusa na servis.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.