Šta ‘obični’ brendovi mogu da nauče od luksuznih u pogledu digitalne strategije?

Radila je za mnoge luksuzne brendove – Tom Ford, Sergio Rossi, Olivia Palermo, Loewe i druge. Pored toga, Ana Anđelić je i doktor sociologije. Danas je Chief Brand Officer za brend Rebecca Minkoff. U intervjuu za Netokraciju, uoči njenog predavanja na konferenciji Digital Day, objašnjava zašto je poklanjanje proizvoda više odraz očajanja nego pametne strategije.

Humano-centrični pristup pri izradi promotivnih strategija za luksuzne brendove, Anu Anđelić doveo je do toga da na listu svojih klijenata, pored gorepomenutih, upiše i Aldo, Topshop and Topman, Toyotu i mnoge druge. U razgovoru uoči Digital Day konferencije na kojoj će govoriti o najboljem obliku medijskog planiranja, pitali smo je kako zapravo ta metoda klijentima garantuje inovaciju i zašto je to njeno glavno „oružje“ od kako je započela svoju karijeru Njujorku:

Kada je kompanija blizu svojim potrošačima i kada zna kako se njeni kupci ponašaju, na šta i na koga obraćaju pažnju, šta utiče na njihovo postupke i koje njihove potrebe nisu zadovoljene, onda može da radi stvari koje niko drugi ne radi. To je ono što humano-centrični pristup omogućuje kompaniji i što joj omogućava da napravi i isporuči proizvode i servise koji su njihovim potrošačima istinski potrebni.

Kako na digitalu obezbediti ekskluzivnost koju pružaju fizičke prodavnice luksuznih brendova?

Sama ideja luksuza više nije ista kao deceniju unazad – „prodavnica definitivno više nije zastrašujući i ekskluzivni hram“. Brendovi koji u to i dalje veruju, kaže Ana, sve su manje relevantni_

Moderni luksuz se ne zasniva na ekskluzivnosti nego na posebnosti doživljaja. Ta posebnost može da se postigne kroz servis, kroz limited-edition proizvode, kroz personalizaciju, kroz CRM, originalne sadržaje, događanja, ili partnerstva. Moderni luksuzni brendovi čine život potrošača boljim i posebnijim, ne ekskluzivnijim.

Ta vrsta doživljaja najviše zavisi od kvaliteta servisa i to je njihova definišuća karakteristika, ocenjuje Ana. „Proizvodi su sekundarni. Ako je servis početna tačka, onda su digitalne tehnologije kritične u njegovom isporučivanju“. Međutim, kako online kupcu obezbediti jedinstven ugođaj koji prati ceo proces trgovine poput onog u prodavnici?

Ideja luksuznog događaja je da bude jedan korak ispred potrošaca, da je fleksibilan, da se brzo prilagođava željama potrošača i da deluje kao da je bez napora. Sve ovo je moguće zahvaljujući digitalnim bazama podataka, aIi i online i offline integraciji. Bez digitala nema modernog luksuza i to je previsa čitavog prodajnog procesa, ma kojim kanalom se on odvijao.

Kuda sa budžetima?

Svaka tačka kontakta sa potrošačima, dakle, prilika je za konverziju – „Instagram priče su odličan načina za e-mail sign up, Instagram sadržaj je odličan za click-through na stranice sa proizvodima, FB communities su traffic driver za online i fizičke prodavnice.

S druge strane, nefunkcionalnost sajtova nekih luksuznih brendova Ana ne vidi kao preveliki problem jer, kako kaže, sami potrošači dolaze iz velikog broja različitih konteksta i vrlo često i ne vide početnu stranu.

Ma kojim se kanalima odvijali, uvek ostaje pitanje pametno potrošenog budžeta. Kako to, po njenom mišljenju, treba izvesti?

Niko više ne definiše PR kroz press releases i poklanjanje proizvoda slavim ličnostima i online influenserima. Bar se nadam da ne, pošto je ROI na ove akcije jako mali i više je odraz očajanja nekog brenda nego pametne strategije. Najbolje digitalne promocije su strateške i fokusiraju se na sadržaje, mikro influensere, community building. Sve počinje od stava brenda i kako taj stav i vrednosti mogu za zažive kroz digitalne akcije.

Najbolji moderni luksuzni brendovi, rezimira Ana, tačno znaju ko je njihov potrošač i na šta je spreman da potroši novac. „Razumevanje potrošača i prepoznavanje šta im nedostaje da vode bolji, produktivniji, zdraviji, lepši život je ono što definiše digital-first moderne luksuzne brendove“. Svi ostali, zaključuje ona, mogu dosta da nauče od ovog humano-cetrizma i fokusa na servis.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Koje opcije za razvoj karijere imaju senior programeri?

Nekadašnje nepisano pravilo glasilo je: ako želiš više novca i privilegija, ideš u IT menadžment. Istražujemo kakve opcije seniori danas imaju na raspolaganju.

Startapi i poslovanje

Beogradski B2Bee automatizuje veleprodajni sektor – uz napredno SaaS rešenje

Sa osnivačima startapa B2Bee razgovaramo o rešenju za automatizaciju i organizaciju veleprodaje, širenju na druga tržišta i kako su za kratko vreme došli do 16 značajnih klijenata.

Startapi i poslovanje

Mogu li protesti zadržati Car:Go – prvu IT kompaniju koja je izašla na ulice?

Saga zvana Car:Go i dalje traje. Novi protesti protiv ministarke Mihajlović i blokiranje ulica najavljeni su za petak. Pitamo se - da li je ovo pravi potez?

Propustili ste

E-commerce

Ivan Kovačević o ‘omnichannel’ prodaji: Kako uspešno kombinovati ‘offline’ i ‘online’?

Direktor Digital Shopper hub-a u hrvatskoj agenciji Bruketa&Žinić&Grey sledeće nedelje na Webiz edukaciji govoriće o redefinisanju uloge fizičkog prodajnog mesta i spajanju 'online' i 'ofline' prodajnog sveta. Koji je njegov savet 'retaileri'-ima?

Karijere

Ladies of New Business: Zašto je preduzetništvo širi pojam od samostalnog vođenja biznisa?

Šesta po redu konferencija Ladies of News Business održana je juče u prostorijama ICT Hub-a. Tokom tročasovnog programa publika je imala priliku da sazna kako napraviti balans između privatnog i poslovnog života, kao i koliko je važno kontinuirano usavršavanje.

Startapi i poslovanje

Uprkos problemima u Srbiji, CarGo proširio svoje poslovanje – na Beč

Srpska softverska kompanija CarGo Technologies širi svoje poslovanje na još jedan evropski grad - Beč, čime će se naći rame uz rame sa svetski poznatim brendom Uber.

Gaming

Nikola Čavić: Osnovali smo SGA jer gejming zaslužuje poseban status u privredi Srbije

Gejming industrija u Srbiji iz godine u godinu raste i jedan je od značajnijih IT sektora u zemlji. Kako bi se dodatno osnažio razvoj video igara ali i esporta, pre godinu dana nastala je organizacija Serbia Games Association.

Gaming

Nacionalne lige su važan korak ka daljem razvoju esporta u regionu

Početkom godine najavljena je saradnja između turnirske platforme Challengermode i regionalnog organizatora takmičenja Fortune Esports koja za cilj ima rast amaterske esport scene u regionu - pre svega kroz sistem Nacionalnih Esport Liga.

Startapi i poslovanje

Startapi, prijavite se za inovacione vaučere u vrednosti do 800.000 dinara

Fond za inovacionu delatnost objavio je javni poziv za dodelu inovacionih vaučera mikro, malim i srednjim preduzećima ne bi li uz pomoć akademskog sektora poboljšali svoje proizvode i usluge.