Šta 'obični' brendovi mogu da nauče od luksuznih u pogledu digitalne strategije?

Šta ‘obični’ brendovi mogu da nauče od luksuznih u pogledu digitalne strategije?

Radila je za mnoge luksuzne brendove – Tom Ford, Sergio Rossi, Olivia Palermo, Loewe i druge. Pored toga, Ana Anđelić je i doktor sociologije. Danas je Chief Brand Officer za brend Rebecca Minkoff. U intervjuu za Netokraciju, uoči njenog predavanja na konferenciji Digital Day, objašnjava zašto je poklanjanje proizvoda više odraz očajanja nego pametne strategije.

Humano-centrični pristup pri izradi promotivnih strategija za luksuzne brendove, Anu Anđelić doveo je do toga da na listu svojih klijenata, pored gorepomenutih, upiše i Aldo, Topshop and Topman, Toyotu i mnoge druge. U razgovoru uoči Digital Day konferencije na kojoj će govoriti o najboljem obliku medijskog planiranja, pitali smo je kako zapravo ta metoda klijentima garantuje inovaciju i zašto je to njeno glavno „oružje“ od kako je započela svoju karijeru Njujorku:

Kada je kompanija blizu svojim potrošačima i kada zna kako se njeni kupci ponašaju, na šta i na koga obraćaju pažnju, šta utiče na njihovo postupke i koje njihove potrebe nisu zadovoljene, onda može da radi stvari koje niko drugi ne radi. To je ono što humano-centrični pristup omogućuje kompaniji i što joj omogućava da napravi i isporuči proizvode i servise koji su njihovim potrošačima istinski potrebni.

Kako na digitalu obezbediti ekskluzivnost koju pružaju fizičke prodavnice luksuznih brendova?

Sama ideja luksuza više nije ista kao deceniju unazad – „prodavnica definitivno više nije zastrašujući i ekskluzivni hram“. Brendovi koji u to i dalje veruju, kaže Ana, sve su manje relevantni_

Moderni luksuz se ne zasniva na ekskluzivnosti nego na posebnosti doživljaja. Ta posebnost može da se postigne kroz servis, kroz limited-edition proizvode, kroz personalizaciju, kroz CRM, originalne sadržaje, događanja, ili partnerstva. Moderni luksuzni brendovi čine život potrošača boljim i posebnijim, ne ekskluzivnijim.

Ta vrsta doživljaja najviše zavisi od kvaliteta servisa i to je njihova definišuća karakteristika, ocenjuje Ana. „Proizvodi su sekundarni. Ako je servis početna tačka, onda su digitalne tehnologije kritične u njegovom isporučivanju“. Međutim, kako online kupcu obezbediti jedinstven ugođaj koji prati ceo proces trgovine poput onog u prodavnici?

Ideja luksuznog događaja je da bude jedan korak ispred potrošaca, da je fleksibilan, da se brzo prilagođava željama potrošača i da deluje kao da je bez napora. Sve ovo je moguće zahvaljujući digitalnim bazama podataka, aIi i online i offline integraciji. Bez digitala nema modernog luksuza i to je previsa čitavog prodajnog procesa, ma kojim kanalom se on odvijao.

Kuda sa budžetima?

Svaka tačka kontakta sa potrošačima, dakle, prilika je za konverziju – „Instagram priče su odličan načina za e-mail sign up, Instagram sadržaj je odličan za click-through na stranice sa proizvodima, FB communities su traffic driver za online i fizičke prodavnice.

S druge strane, nefunkcionalnost sajtova nekih luksuznih brendova Ana ne vidi kao preveliki problem jer, kako kaže, sami potrošači dolaze iz velikog broja različitih konteksta i vrlo često i ne vide početnu stranu.

Ma kojim se kanalima odvijali, uvek ostaje pitanje pametno potrošenog budžeta. Kako to, po njenom mišljenju, treba izvesti?

Niko više ne definiše PR kroz press releases i poklanjanje proizvoda slavim ličnostima i online influenserima. Bar se nadam da ne, pošto je ROI na ove akcije jako mali i više je odraz očajanja nekog brenda nego pametne strategije. Najbolje digitalne promocije su strateške i fokusiraju se na sadržaje, mikro influensere, community building. Sve počinje od stava brenda i kako taj stav i vrednosti mogu za zažive kroz digitalne akcije.

Najbolji moderni luksuzni brendovi, rezimira Ana, tačno znaju ko je njihov potrošač i na šta je spreman da potroši novac. „Razumevanje potrošača i prepoznavanje šta im nedostaje da vode bolji, produktivniji, zdraviji, lepši život je ono što definiše digital-first moderne luksuzne brendove“. Svi ostali, zaključuje ona, mogu dosta da nauče od ovog humano-cetrizma i fokusa na servis.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Hoće li soba za gejming i dalje biti ‘glavni adut’ poslodavaca ili nas zbog korone očekaju bolji benefiti i povlastice?

Pandemija je promenila mnogo toga, pa i način na koji poslodavci i zaposleni posmatraju kompanijske benefite. U nastavku otkrivamo koje će to povlastice zaposleni u IT-ju moći da očekuju sada kada rad od kuće više nije 'ništa posebno'.

Office Talks Podcast

Zašto ne gotivimo Baku Praseta i Marka Zuckerberga? (gost Goran Jankuloski)

Ova godina se može opisati samo jednom rečju - turbulentno. Osim pandemije i drugih nedaća, svedoci smo i različitih dešavanja na društvenim mrežama, počev od kontraverznih stavova Trampa na Tviteru pa preko novih promena na Facebooku i odnosa sa brendovima.

Kultura 2.0

Kako su dve marketinške agencije i Pozorište Puž napravili dečiju Viber predstavu koju je pratilo 20.000 ljudi

Kada se udruže volja, kreativnost i znanje, postoji rešenje za sve, a to nam pokazuje primer agencija Saatchi and Saatchi, Leo Burnett, kao i Pozorišta Puž i Vibera. Njihovi timovi su usred pandemije odlučili da obraduju mališane i organizuju predstavu - ni manje ni više nego baš na Viberu.

Tehnologija

Spotify je zvanično stigao u Srbiju – pretplata kreće od 580 dinara

Spotify, jedna od najpoznatijih platformi za 'streaming' muzike, dostupan je na tržištu Srbije od srede 15. jula. Šta dolazak ovog servisa znači za domaće korisnike i da li bi isti mogao da ostane u senci veoma prisutnog Deezera?

Startapi i poslovanje

Duško Vesin (Alchemy): Budućnost startapa najviše zavisi od partnera i investitora – ne od proizvoda

Jedan od osnivača startapa Alchemy i nekadašnjeg dryTools, Duško Vesin, otkriva za Netokraciju kako je tekla njihova poslovna priča i na osnovu tog iskustva deli savete za sve buduće preduzetnike.

Startapi i poslovanje

Korisnici žele da sa bankama rade na daljinu, a rešenje nudi domaći Blinking

Video 'onboarding' korisnika, tačnije sistem video identifikacije na daljinu, polako postaje 'mainstream' širom sveta. Domaći Blinking razvio je takvo rešenje, a u nastavku teksta razgovaramo o tome kako ono može da nam skrati čekanje u redovima.