AdEx 2017: Na digitalni marketing u Srbiji utrošeno 29,48 miliona evra - rast od 25,2%

Na digitalni marketing u Srbiji utrošeno 29,48 miliona evra – rast od 25,2%

U prostorijama JDP-a svečano je otvorena osma po redu Digital Day konferecnija pod sloganom 'New Signal' koja je ove godine posvećena novim trendovima u oglašavanju. Na počektu događaja publika je imala priliku da se upozna sa IAB AdEx 2017. istraživanjem koje pokazuje da je vrednost tržišta digitalnog marketinga u prethodnoj godini iznosila čak 29,4 miliona evra!

Prema podacima koje je izneo Rade Tričković iz kompanije Httpool, vrednost tržišta digitalnog marketing u Srbiji protekle godine dostigla je brojku od 29,48 miliona evra, dok je udeo online oglašavanja u ukupnom marketinškom zbiru između 15% i 20%. Tričković posebno napominje da nove statistike svakako jesu ohrabrujuće i bolje nego one iz 2016. godine, te napominje da je Srbija i dalje daleko od razvijenih zemalja Zapadne Evrope.

Inače, prisutni na Digital Day konferenciji su na samom početku saznali da je rast tržišta digitalnog marketinga iznosio čak 25,2%, te da bi još trebalo da raste ne bi li se približilo evropskom proseku. Zanimljivo je napomenuti da se od 2010. godine do danas konstantno beleži stopa rasta tržišta oglašavanja u zemljama regiona, više nego u drugim državama Evrope. Ovo je svakako razumljivo s obzirom na to da su u pitanju već razvijena tržišta koja su ranije dostigla i usvojila određene standarde.

Vrednost ‘mobile’ oglašavanja 12,99 miliona evra

Ako se vratimo na brojke sa AdEx 2017. istraživanja, videćemo da je display kao širok pojam online oglašavanja porastao za 26%, zabeleživši vrednost od 21,2 miliona evra. Paid for search kategroija vredela je 4,21 milion uz rast od 22%, dok je classified and directories sektor zabeležio vrednost od 3,14 miliona i 19% rasta.

Ukoliko pogledamo na Local display deo, evidentan je rast u 2017. godini od 6,1% (vrednost 9,7 miliona evra), a kako Tričković kaže, na ovu brojku su u velikoj meri uticale političke kampanje ali i standardizacija na mobile-u koja je povećala potrošnju ali i rast native oglašavanja. Na osnovu pomenutog istraživanja, potrošnja na mobile oglašavanja iznosila je 12,99 miliona evra, online video je vredeo 3,53 miliona dok se social media kategorija zaustavila na 5,6 miliona evra, uz napomenu da su sve kategorije imale zadovoljavajući rast.

Na samom kraju, Rade je izneo neke od ključnih stvari kada se rezimira čitavo istraživanje za prošlu godinu, a to su svakako ukupna vrednost digitalnog marketinga, snažan rast mobile oglašavanja, te da Local display i dalje drži veliki deo investicija u digitalnom marketingu sa ukupnim udelom od 32,7%.

Kompletno AdEx istraživanje za 2017. godinu biće uskoro dostupno na zvaničnom sajtu IAB Serbia.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.