Na digitalni marketing u Srbiji utrošeno 29,48 miliona evra – rast od 25,2%

U prostorijama JDP-a svečano je otvorena osma po redu Digital Day konferecnija pod sloganom 'New Signal' koja je ove godine posvećena novim trendovima u oglašavanju. Na počektu događaja publika je imala priliku da se upozna sa IAB AdEx 2017. istraživanjem koje pokazuje da je vrednost tržišta digitalnog marketinga u prethodnoj godini iznosila čak 29,4 miliona evra!

Prema podacima koje je izneo Rade Tričković iz kompanije Httpool, vrednost tržišta digitalnog marketing u Srbiji protekle godine dostigla je brojku od 29,48 miliona evra, dok je udeo online oglašavanja u ukupnom marketinškom zbiru između 15% i 20%. Tričković posebno napominje da nove statistike svakako jesu ohrabrujuće i bolje nego one iz 2016. godine, te napominje da je Srbija i dalje daleko od razvijenih zemalja Zapadne Evrope.

Inače, prisutni na Digital Day konferenciji su na samom početku saznali da je rast tržišta digitalnog marketinga iznosio čak 25,2%, te da bi još trebalo da raste ne bi li se približilo evropskom proseku. Zanimljivo je napomenuti da se od 2010. godine do danas konstantno beleži stopa rasta tržišta oglašavanja u zemljama regiona, više nego u drugim državama Evrope. Ovo je svakako razumljivo s obzirom na to da su u pitanju već razvijena tržišta koja su ranije dostigla i usvojila određene standarde.

Vrednost ‘mobile’ oglašavanja 12,99 miliona evra

Ako se vratimo na brojke sa AdEx 2017. istraživanja, videćemo da je display kao širok pojam online oglašavanja porastao za 26%, zabeleživši vrednost od 21,2 miliona evra. Paid for search kategroija vredela je 4,21 milion uz rast od 22%, dok je classified and directories sektor zabeležio vrednost od 3,14 miliona i 19% rasta.

Ukoliko pogledamo na Local display deo, evidentan je rast u 2017. godini od 6,1% (vrednost 9,7 miliona evra), a kako Tričković kaže, na ovu brojku su u velikoj meri uticale političke kampanje ali i standardizacija na mobile-u koja je povećala potrošnju ali i rast native oglašavanja. Na osnovu pomenutog istraživanja, potrošnja na mobile oglašavanja iznosila je 12,99 miliona evra, online video je vredeo 3,53 miliona dok se social media kategorija zaustavila na 5,6 miliona evra, uz napomenu da su sve kategorije imale zadovoljavajući rast.

Na samom kraju, Rade je izneo neke od ključnih stvari kada se rezimira čitavo istraživanje za prošlu godinu, a to su svakako ukupna vrednost digitalnog marketinga, snažan rast mobile oglašavanja, te da Local display i dalje drži veliki deo investicija u digitalnom marketingu sa ukupnim udelom od 32,7%.

Kompletno AdEx istraživanje za 2017. godinu biće uskoro dostupno na zvaničnom sajtu IAB Serbia.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5 automobila renomiranih auto kuća koji su gorivo zamenili strujom

Najpoznatiji i najveći auto brendovi sve više se okreću elektro pogonu. Mercedes i Audi predstavili su na salonu u Parizu svoje prve potpuno električne automobile, dok svoj odgovor tržištu i spremaju i BMW, Jaguar i Porsche.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Startapi i poslovanje

Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?

Propustili ste

Nesortirano

5 lekcija koje svaki softverski tim lider mora da savlada

Sama uloga tim lidera u različitim kompanijama ima različito značenje. Neke kompanije posmatraju ovu poziciju kao unapređenje u vidu titule, dok druge vide ovu poziciju kao novu, neizostavnu ulogu u timu. U mnogim kompanijama se ovo razlikuje čak i od projekta do projekta.

Tehnologija

Planirate da posetite Dubai? Tamo vas može voziti novi taksi bez vozača

Pitanje je vremena kada bismo samovozeće automobile mogli da vidimo na ulicama širom sveta. Prvi veliki korak ka tome, pored kompanija iz SAD-a, napravila je uprava za saobraćaj i transport u Dubaiju.

Digitalni mediji

NBA League Pass od danas dostupan u Telenoru!

Uoči predstojeće NBA sezone, Telenor je u svoju ponudu digitalnih servisa od danas uvrstio i aplikaciju NBA League Pass čime je ljubiteljima najveće košarkaške lige omogućeno da gledaju utakmice na svojim pametnim uređajima.

Intervju

Kako započeti svoju (digitalnu) karijeru u korporaciji i zašto baš tu?

Pitali smo mentora i studenta kako je izgledao program prakse i koji su to zadaci i izazovi na kojima su radili.

Upoznajte poslodavce

13 odgovora na vaša pitanja o zapošljavanju u digitalnoj industriji

Pitali smo vas, studente, koja biste pitanja postavili HR menadžerima u vezi sa procesom prijave za posao? Nekoliko desetina pitanja stiglo je na našu adresu, a mi vam u saradnji sa HR-ovcima Infostud Grupe, u okviru koje posluju i sajtovi Polovniautomobili.com i Poslovi.infostud.com, donosimo najbolje odgovore - važne savete koji vam mogu pomoći da se pripremite za razgovor o vašem prvom poslu!

Novost

Od danas moguće plaćanje karticama Poštanske štedionice na portalu eUprava

Banka Poštanska štedionica postala je partner Kancelarije za IT i eUpravu, omogućivši elektronsko plaćanje platnim karticama na Portalu eUprava i posredstvom POS terminala na šalterima javne uprave.