AdEx 2017: Na digitalni marketing u Srbiji utrošeno 29,48 miliona evra - rast od 25,2%

Na digitalni marketing u Srbiji utrošeno 29,48 miliona evra – rast od 25,2%

U prostorijama JDP-a svečano je otvorena osma po redu Digital Day konferecnija pod sloganom 'New Signal' koja je ove godine posvećena novim trendovima u oglašavanju. Na počektu događaja publika je imala priliku da se upozna sa IAB AdEx 2017. istraživanjem koje pokazuje da je vrednost tržišta digitalnog marketinga u prethodnoj godini iznosila čak 29,4 miliona evra!

Prema podacima koje je izneo Rade Tričković iz kompanije Httpool, vrednost tržišta digitalnog marketing u Srbiji protekle godine dostigla je brojku od 29,48 miliona evra, dok je udeo online oglašavanja u ukupnom marketinškom zbiru između 15% i 20%. Tričković posebno napominje da nove statistike svakako jesu ohrabrujuće i bolje nego one iz 2016. godine, te napominje da je Srbija i dalje daleko od razvijenih zemalja Zapadne Evrope.

Inače, prisutni na Digital Day konferenciji su na samom početku saznali da je rast tržišta digitalnog marketinga iznosio čak 25,2%, te da bi još trebalo da raste ne bi li se približilo evropskom proseku. Zanimljivo je napomenuti da se od 2010. godine do danas konstantno beleži stopa rasta tržišta oglašavanja u zemljama regiona, više nego u drugim državama Evrope. Ovo je svakako razumljivo s obzirom na to da su u pitanju već razvijena tržišta koja su ranije dostigla i usvojila određene standarde.

Vrednost ‘mobile’ oglašavanja 12,99 miliona evra

Ako se vratimo na brojke sa AdEx 2017. istraživanja, videćemo da je display kao širok pojam online oglašavanja porastao za 26%, zabeleživši vrednost od 21,2 miliona evra. Paid for search kategroija vredela je 4,21 milion uz rast od 22%, dok je classified and directories sektor zabeležio vrednost od 3,14 miliona i 19% rasta.

Ukoliko pogledamo na Local display deo, evidentan je rast u 2017. godini od 6,1% (vrednost 9,7 miliona evra), a kako Tričković kaže, na ovu brojku su u velikoj meri uticale političke kampanje ali i standardizacija na mobile-u koja je povećala potrošnju ali i rast native oglašavanja. Na osnovu pomenutog istraživanja, potrošnja na mobile oglašavanja iznosila je 12,99 miliona evra, online video je vredeo 3,53 miliona dok se social media kategorija zaustavila na 5,6 miliona evra, uz napomenu da su sve kategorije imale zadovoljavajući rast.

Na samom kraju, Rade je izneo neke od ključnih stvari kada se rezimira čitavo istraživanje za prošlu godinu, a to su svakako ukupna vrednost digitalnog marketinga, snažan rast mobile oglašavanja, te da Local display i dalje drži veliki deo investicija u digitalnom marketingu sa ukupnim udelom od 32,7%.

Kompletno AdEx istraživanje za 2017. godinu biće uskoro dostupno na zvaničnom sajtu IAB Serbia.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Office Talks Podcast

Šta najbolji programeri traže pored plate?

Kako se kompanije danas trude da privuku kvalitetan kadar, šta podrazumeva presonalizacija benefita i kako tokom pandemije izgleda proces zadržavanja zaposlenih? O ovim temama razgovaramo sa Tanjom Mladenović iz kompanije Nutanix u desetoj epizodi Office Talks podcasta.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Kako napraviti uspešan biznis od trčanja? (gost Veroljub Zmijanac)

Sa osnivačem sajta trcanje.rs, Belgrade running klub i organizacije Serbia Business Run razgovaramo o tome kako je ušao u svet trčanja i zašto su svi njegovi poduhvati na preseku tehnologije, sporta i preduzetništva.

Startapi i poslovanje

Lokalnim biznisima Visa nudi besplatnu edukaciju, marketinšku podršku i održavanje web prodavnice

Početkom jula kompanija Visa je lansirala kampanju #PodržimoLokalno sa namerom da malim i srednjim porodičnim i lokalnim biznisima pomogne u neizvesnim vremenima. Sa Vladimirom Đorđevićem, generalnim direktorom kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, detaljnije razgovaramo o nastavku i proširenju ove inicijative.

Društvene mreže

Zašto Facebook preti obustavom poslovanja u Evropi i šta to znači za digitalne biznise?

Tehnološka kompanija iz Menlo Parka zapretila je da će zaustaviti i povući svoje poslovanje u Evropi ukoliko se ne povuče odluka regulatorne komisije o zabrani transfera podataka korisnika sa Starog kontinenta ka SAD-u.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Startapi i poslovanje

Vladimir Vulić: Inovacije predstavljaju jedini ‘protivotrov’ za sve jaču konkurenciju i moraju postati DNK vaše kompanije

Uoči #CIC2020 sa Vladimirom Vulićem, menadžment konsultantom i suosnivačem Digitalizuj.Me, razgovaramo o tome kako napraviti 'revoluciju' u menadžmentu koji treba da podstanke na inovacije u svom timu.

Startapi i poslovanje

Predstavite svoj ‘fintech’ projekat na takmičenju Elevator Lab Challenge 2020 i osvojite i do €10.000

Raiffeisen banka i Startit pozivaju sve zainteresovane startape da se prijave na Elevator Lab Challenge 2020. Timovi koji se uključe u takmičenje imaće priliku da predstave svoje inovacije i najnovija rešenja iz oblasti finansijskih tehnologija pred stručnjacima iz industrije i startap ekosistema.