Šesta godišnja konferencija Digital Day u organizaciji IAB Srbija otvorena je jutros i to predstavljanjem rezultata AdEx istraživanja za 2015. godinu. Tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji ostvarilo je rast od 11,2% u odnosu na prethodnu godinu i sada iznosi 20,01 milion evra, pri čemu je video oglašavanje apsolutni pobednik - ostvarivši rast od neverovatnih 128%!

Rezultati IAB-ovog AdEx istraživanja za 2015. godinu konačno su dostupni. Po svemu sudeći ovo je bila uzbudljiva godina za digitalno oglašavanje, a samo tržište i ovoga puta zabeležilo je dvocifren rast od 11,2 odsto (11,8 u 2014.) i ono sada iznosi 20,01 milion evra (18,2 u 2014.).
Ovogodišnji Digital Day otvorio je Vladimir Aranđelović, predsednik Upravnog odbora IAB Srbija koji je pozdravio prisutne izjavivši da je IAB zadržao dominantnu poziciju kao jedna od najvećih organizacija koja se bavi digitalnim advertajzingom, koja u Srbiji okuplja preko 60 korporativnih klijenata, a kroz čije je obuke prošlo više od domaćih 300 digitalaca.
Video oglašavanje jasni pobednik
Istraživanje AdEx za 2015. godinu dolazi sa nekoliko promena od kojih je ujedno i najveća segmentovanje dodatnih kategorija, kako bi i sami rezultati bili relevantniji. Ovoga puta imamo tri glavne kategorije: display oglašavanje, plaćene pretrage (paid search) i oglasi i listinzi.
AdEx15:1.Vrednost tržišta 20M€ 2.Dig trž ↗️11,2% https://t.co/FqbPUUNWCS video ↗️128% 4.Display ↘️-1,7% #digitalday pic.twitter.com/MoUxHdU6AM
— Ivan Zivkovic (@ivanziv) May 25, 2016
Svakako najveću promenu pretrpela je kategorija display oglašavanja koju sada čine sami display, mobilno display oglašavanje, online video, social media display, affiliate marketing, integrisani sadržaji te newsletter oglašavanje. Kada je mobilno oglašavanje u pitanju, ostvaren je rast od 43% i ono sada iznosi 1,81 milion evra, dok je video oglašavanje poraslo za 128% u odnosu na 2014. godinu – stavljajući nam jasno do znanja da ovaj format polako preuzima primat, te da je sve više onih oglašivača koji se odlučuju na video sadržaj.
Facebook reklame i dalje dominantne
Kada govorimo o oglašavanju na društvenim mrežama gotovo 3,3 miliona evra uloženo je u ovaj vid reklamiranja, pri čemu je kategorija ostvarila rast od 4,4 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Ujedno i najveći deo budžeta otišao je upravo na Facebook oglašavanje (2,75 miliona evra), dok je daleko manje novca utrošeno na Twitter i LinkedIn.

Međutim, daleko manje investicije zabeležili su affiliate marketing (145.000 evra), integrisani sadržaji (185.000 evra), newsletter oglašavanje (20.000 evra), dok je na nativno ogašavanje utrošeno 150.000 evra u 2015. godini. Takođe, svega 3% display oglašavanja dolazi iz programatskog zakupa. AdEx istraživanjem zaključeno je da je tržište zadržalo dvocifren rast i ovoga puta, ali da je bitno nastaviti sa daljim ulaganjima i edukacijom, kako bi interaktivnom oglašavanju bio omogućeno da drži korak sa poslednjim trendovima koji već uveliko obliku industriju, ali i našu svakodnevnicu.
Rezultate AdEx istraživanja za 2016. godinu pronađite na zvaničnom sajtu IAB Srbija.