AdEx 2015: €20 miliona evra za digitalno oglašavanje u Srbiji

€20 miliona evra za digitalno oglašavanje u 2015, zadržan dvocifren rast od 11%

Šesta godišnja konferencija Digital Day u organizaciji IAB Srbija otvorena je jutros i to predstavljanjem rezultata AdEx istraživanja za 2015. godinu. Tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji ostvarilo je rast od 11,2% u odnosu na prethodnu godinu i sada iznosi 20,01 milion evra, pri čemu je video oglašavanje apsolutni pobednik - ostvarivši rast od neverovatnih 128%!

dd
Małgorzata Jankowska-Blank (Gemius) otvara Digital Day 2016. (Foto: Stefan Đaković)

Rezultati IAB-ovog AdEx istraživanja za 2015. godinu konačno su dostupni. Po svemu sudeći ovo je bila uzbudljiva godina za digitalno oglašavanje, a samo tržište i ovoga puta zabeležilo je dvocifren rast od 11,2 odsto (11,8 u 2014.) i ono sada iznosi 20,01 milion evra (18,2 u 2014.).

Ovogodišnji Digital Day otvorio je Vladimir Aranđelović, predsednik Upravnog odbora IAB Srbija koji je pozdravio prisutne izjavivši da je IAB zadržao dominantnu poziciju kao jedna od najvećih organizacija koja se bavi digitalnim advertajzingom, koja u Srbiji okuplja preko 60 korporativnih klijenata, a kroz čije je obuke prošlo više od domaćih 300 digitalaca.

Video oglašavanje jasni pobednik

Istraživanje AdEx za 2015. godinu dolazi sa nekoliko promena od kojih je ujedno i najveća segmentovanje dodatnih kategorija, kako bi i sami rezultati bili relevantniji. Ovoga puta imamo tri glavne kategorije: display oglašavanje, plaćene pretrage (paid search) i oglasi i listinzi.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Svakako najveću promenu pretrpela je kategorija display oglašavanja koju sada čine sami display, mobilno display oglašavanje, online video, social media display, affiliate marketing, integrisani sadržaji te newsletter oglašavanje. Kada je mobilno oglašavanje u pitanju, ostvaren je rast od 43% i ono sada iznosi 1,81 milion evra, dok je video oglašavanje poraslo za 128% u odnosu na 2014. godinu – stavljajući nam jasno do znanja da ovaj format polako preuzima primat, te da je sve više onih oglašivača koji se odlučuju na video sadržaj.

Facebook reklame i dalje dominantne

Kada govorimo o oglašavanju na društvenim mrežama gotovo 3,3 miliona evra uloženo je u ovaj vid reklamiranja, pri čemu je kategorija ostvarila rast od 4,4 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Ujedno i najveći deo budžeta otišao je upravo na Facebook oglašavanje (2,75 miliona evra), dok je daleko manje novca utrošeno na Twitter i LinkedIn.

digitalday
Više od 400 digitalaca ‘okupiralo’ je veliku salu Doma omladine povodom šeste godišnje Digital Day konferencije (Foto: Stefan Đaković)

Međutim, daleko manje investicije zabeležili su affiliate marketing (145.000 evra), integrisani sadržaji (185.000 evra), newsletter oglašavanje (20.000 evra), dok je na nativno ogašavanje utrošeno 150.000 evra u 2015. godini. Takođe, svega 3% display oglašavanja dolazi iz programatskog zakupa. AdEx istraživanjem zaključeno je da je tržište zadržalo dvocifren rast i ovoga puta, ali da je bitno nastaviti sa daljim ulaganjima i edukacijom, kako bi interaktivnom oglašavanju bio omogućeno da drži korak sa poslednjim trendovima koji već uveliko obliku industriju, ali i našu svakodnevnicu.

Rezultate AdEx istraživanja za 2016. godinu pronađite na zvaničnom sajtu IAB Srbija.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Vega IT ulaže €1.000.000 u osnivanje novog startapa Thrivea

Kao nastavak globalnog širenja poslovanja, kompanija Vega IT najavila je novi poslovni poduhvat. Ovog puta, rade na razvoju inovativnog HR SaaS rešenja pod imenom Thrivea.

Startapi i poslovanje

Anygo je novi servis za deljenje vozila u Beogradu putem aplikacije – čija se mreža širi

Na ulicama glavnog grada pojavili su se mali gradski Hyundai automobili sa natpisom 'Anygo car sharing'. Prestonica je konačno dobila jedan ovakav servis, a mi vam u intervjuu sa osnivačem startapa 'Anygo' otkrivamo kako on funkcioniše i na koji način je nastao.

Novost

Sve što treba da znate o aplikaciji Agencije za privredne registre

APR je uveo aplikaciju za sastavljanje i podnošenje finansijskih izveštaja za 2023. godinu, u skladu sa Zakonom o računovodstvu. Za vas smo izdvojili najvažnije pojedinosti vezane za njeno korišćenje.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Novi GapMinder Fond II s kapitalom od €80 miliona targetira i srpske startape!

GapMinder Ventures, VC fond koji je dosad primarno ulagao u tehnološke kompanije iz Rumunije, pokreće GapMinder Fond II, investicioni paket od 80 miliona evra koji će biti alociran i na širem istočnoevropskom regionu, pa tako i Srbiji i Hrvatskoj.

Tehnologija

SEO Spam: Kako su AI generisani advokati pokušali da prevare Netokraciju?

Razvojem veštačke inteligencije cyber kriminalci postaju sve veštiji, a napadi sve maliciozniji. Donosimo vam priču o tome kako smo uspeli da raskrinkamo jedan takav pokušaj ucene.

Office Talks Podcast

Da li će Bitcoin doći do $100.000?

Dolazak Bitcoin ETF-a izazvao je pažnju mnogih u Web3 svetu. Upravo o ovoj temi ali i o stanju na tržištu kriptovaluta, razgovarali smo u novoj epizodi podkasta sa Aleksandrom Matanovićem, direktorom i osnivačem kripto menjačnice ECD.rs.

Mobilno

Uživo praćenje prevoza u Beogradu od danas na Google mapama!

Google je u okviru svoje aplikacije mapa na pametnim telefonima omogućio praćenje javnog prevoza u realnom vremenu za našu prestonicu.

Digitalni mediji

Vladimir Kovač: Iz zajednice se regrutuje radna snaga, zato kompanije treba da budu deo događaja

Zrenjaninski hotel Vojvodina tradicionalno će krajem aprila ugostiti još jednu DigiTalk konferenciju i edukaciju posvećenu e-trgovini. O važnosti održavanja ovakvih događaja za kreativnu, digitalnu i IT zajednicu, razgovaramo sa jednim od osnivača i organizatora konferencije.

Intervju

Bosch inženjerski centar u Srbiji zapošljava IT stručnjake koji razvijaju rešenja za auto industriju

Ubrzani razvoj 'automotive' industrije i okretanje u smeru sve veće integracije digitalnih rešenja, otvorile su jedno sasvim novo poglavlje za tehnološke i IT kompanije. Jedan od lidera u razvoju digitalnih rešenja za auto industriju je i kompanija Bosch, čiji IT sektor u Srbiji zapošljava više od 400 stručnjaka.