AdEx 2015: €20 miliona evra za digitalno oglašavanje u Srbiji

€20 miliona evra za digitalno oglašavanje u 2015, zadržan dvocifren rast od 11%

Šesta godišnja konferencija Digital Day u organizaciji IAB Srbija otvorena je jutros i to predstavljanjem rezultata AdEx istraživanja za 2015. godinu. Tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji ostvarilo je rast od 11,2% u odnosu na prethodnu godinu i sada iznosi 20,01 milion evra, pri čemu je video oglašavanje apsolutni pobednik - ostvarivši rast od neverovatnih 128%!

dd
Małgorzata Jankowska-Blank (Gemius) otvara Digital Day 2016. (Foto: Stefan Đaković)

Rezultati IAB-ovog AdEx istraživanja za 2015. godinu konačno su dostupni. Po svemu sudeći ovo je bila uzbudljiva godina za digitalno oglašavanje, a samo tržište i ovoga puta zabeležilo je dvocifren rast od 11,2 odsto (11,8 u 2014.) i ono sada iznosi 20,01 milion evra (18,2 u 2014.).

Ovogodišnji Digital Day otvorio je Vladimir Aranđelović, predsednik Upravnog odbora IAB Srbija koji je pozdravio prisutne izjavivši da je IAB zadržao dominantnu poziciju kao jedna od najvećih organizacija koja se bavi digitalnim advertajzingom, koja u Srbiji okuplja preko 60 korporativnih klijenata, a kroz čije je obuke prošlo više od domaćih 300 digitalaca.

Video oglašavanje jasni pobednik

Istraživanje AdEx za 2015. godinu dolazi sa nekoliko promena od kojih je ujedno i najveća segmentovanje dodatnih kategorija, kako bi i sami rezultati bili relevantniji. Ovoga puta imamo tri glavne kategorije: display oglašavanje, plaćene pretrage (paid search) i oglasi i listinzi.

Svakako najveću promenu pretrpela je kategorija display oglašavanja koju sada čine sami display, mobilno display oglašavanje, online video, social media display, affiliate marketing, integrisani sadržaji te newsletter oglašavanje. Kada je mobilno oglašavanje u pitanju, ostvaren je rast od 43% i ono sada iznosi 1,81 milion evra, dok je video oglašavanje poraslo za 128% u odnosu na 2014. godinu – stavljajući nam jasno do znanja da ovaj format polako preuzima primat, te da je sve više onih oglašivača koji se odlučuju na video sadržaj.

Facebook reklame i dalje dominantne

Kada govorimo o oglašavanju na društvenim mrežama gotovo 3,3 miliona evra uloženo je u ovaj vid reklamiranja, pri čemu je kategorija ostvarila rast od 4,4 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Ujedno i najveći deo budžeta otišao je upravo na Facebook oglašavanje (2,75 miliona evra), dok je daleko manje novca utrošeno na Twitter i LinkedIn.

digitalday
Više od 400 digitalaca ‘okupiralo’ je veliku salu Doma omladine povodom šeste godišnje Digital Day konferencije (Foto: Stefan Đaković)

Međutim, daleko manje investicije zabeležili su affiliate marketing (145.000 evra), integrisani sadržaji (185.000 evra), newsletter oglašavanje (20.000 evra), dok je na nativno ogašavanje utrošeno 150.000 evra u 2015. godini. Takođe, svega 3% display oglašavanja dolazi iz programatskog zakupa. AdEx istraživanjem zaključeno je da je tržište zadržalo dvocifren rast i ovoga puta, ali da je bitno nastaviti sa daljim ulaganjima i edukacijom, kako bi interaktivnom oglašavanju bio omogućeno da drži korak sa poslednjim trendovima koji već uveliko obliku industriju, ali i našu svakodnevnicu.

Rezultate AdEx istraživanja za 2016. godinu pronađite na zvaničnom sajtu IAB Srbija.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Web 3.0

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Devtech obezbedio €12,25 miliona za dalje širenje poslovanja u Srbiji i regionu

Globalna kompanija za digitalne inovacije iz Srbije Devtech, objavila je partnerstvo sa Claret Capital Partners, investicionim fondom iz Londona koji finansira razvoj brzorastućih tehnoloških kompanija.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Miloš od Frontend programera postao JavaScript Tech Lead

Ukoliko imate dobro početno znanje i volju da učite, IT industrija vas može nagraditi brzim napretkom kroz tehnološku hijerarhiju kompanije. Svoj karijerni put ka tituli senior programera, ovog puta nam detaljno otkriva Miloš Cvetković koji je JavaScript Tech Lead u kompaniji Levi9.

Office Talks Podcast

Relax Gaming: Put od formiranja studija do nagrađivanih igara

Gost 99. epizode Office Talks podcasta bio je Srđan Zdravković, Head of Studio u kompaniji Relax Gaming koja se bavi razvojem online igara na sreću, a čiji tim u Srbiji stoji iza nekih od najnagrađivanijih naslova u iGaming industriji.

Recenzija

Telegram ili WhatsApp: Koje nam prednosti i rizike donosi svakodnevno dopisivanje na ovim aplikacijama?

Telegram je uveo premium opciju koja za 4,99 dolara mesečno korisnicima obezbeđuje pristup dodatnim funkcijama. Da li je ovo samo nastavak 'borbe' za korisnike između ovog chat servisa i giganta kao što je WhatsApp?

Web 3.0

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Startapi i poslovanje

Florence Healthcare sa velikom kancelarijom u Beogradu obezbedio novih $27 miliona investicije

Cilj ove investicije je da podrži misiju kompanije da u narednoj deceniji udvostruči rezultate kliničkih istraživanja tako što će omogućiti remote pristup njihovoj dokumentaciji.