AdEx 2015: €20 miliona evra za digitalno oglašavanje u Srbiji

€20 miliona evra za digitalno oglašavanje u 2015, zadržan dvocifren rast od 11%

Šesta godišnja konferencija Digital Day u organizaciji IAB Srbija otvorena je jutros i to predstavljanjem rezultata AdEx istraživanja za 2015. godinu. Tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji ostvarilo je rast od 11,2% u odnosu na prethodnu godinu i sada iznosi 20,01 milion evra, pri čemu je video oglašavanje apsolutni pobednik - ostvarivši rast od neverovatnih 128%!

dd
Małgorzata Jankowska-Blank (Gemius) otvara Digital Day 2016. (Foto: Stefan Đaković)

Rezultati IAB-ovog AdEx istraživanja za 2015. godinu konačno su dostupni. Po svemu sudeći ovo je bila uzbudljiva godina za digitalno oglašavanje, a samo tržište i ovoga puta zabeležilo je dvocifren rast od 11,2 odsto (11,8 u 2014.) i ono sada iznosi 20,01 milion evra (18,2 u 2014.).

Ovogodišnji Digital Day otvorio je Vladimir Aranđelović, predsednik Upravnog odbora IAB Srbija koji je pozdravio prisutne izjavivši da je IAB zadržao dominantnu poziciju kao jedna od najvećih organizacija koja se bavi digitalnim advertajzingom, koja u Srbiji okuplja preko 60 korporativnih klijenata, a kroz čije je obuke prošlo više od domaćih 300 digitalaca.

Video oglašavanje jasni pobednik

Istraživanje AdEx za 2015. godinu dolazi sa nekoliko promena od kojih je ujedno i najveća segmentovanje dodatnih kategorija, kako bi i sami rezultati bili relevantniji. Ovoga puta imamo tri glavne kategorije: display oglašavanje, plaćene pretrage (paid search) i oglasi i listinzi.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Svakako najveću promenu pretrpela je kategorija display oglašavanja koju sada čine sami display, mobilno display oglašavanje, online video, social media display, affiliate marketing, integrisani sadržaji te newsletter oglašavanje. Kada je mobilno oglašavanje u pitanju, ostvaren je rast od 43% i ono sada iznosi 1,81 milion evra, dok je video oglašavanje poraslo za 128% u odnosu na 2014. godinu – stavljajući nam jasno do znanja da ovaj format polako preuzima primat, te da je sve više onih oglašivača koji se odlučuju na video sadržaj.

Facebook reklame i dalje dominantne

Kada govorimo o oglašavanju na društvenim mrežama gotovo 3,3 miliona evra uloženo je u ovaj vid reklamiranja, pri čemu je kategorija ostvarila rast od 4,4 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Ujedno i najveći deo budžeta otišao je upravo na Facebook oglašavanje (2,75 miliona evra), dok je daleko manje novca utrošeno na Twitter i LinkedIn.

digitalday
Više od 400 digitalaca ‘okupiralo’ je veliku salu Doma omladine povodom šeste godišnje Digital Day konferencije (Foto: Stefan Đaković)

Međutim, daleko manje investicije zabeležili su affiliate marketing (145.000 evra), integrisani sadržaji (185.000 evra), newsletter oglašavanje (20.000 evra), dok je na nativno ogašavanje utrošeno 150.000 evra u 2015. godini. Takođe, svega 3% display oglašavanja dolazi iz programatskog zakupa. AdEx istraživanjem zaključeno je da je tržište zadržalo dvocifren rast i ovoga puta, ali da je bitno nastaviti sa daljim ulaganjima i edukacijom, kako bi interaktivnom oglašavanju bio omogućeno da drži korak sa poslednjim trendovima koji već uveliko obliku industriju, ali i našu svakodnevnicu.

Rezultate AdEx istraživanja za 2016. godinu pronađite na zvaničnom sajtu IAB Srbija.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Posetili smo promociju pet srpskih startapa u Cirihu

Ovim povodom, osnivači pet domaćih startapa pitch-ovali su svoje ideje pred investitorima, a Lav Odrović imenovan je za počasnog predstavnika Privredne komore Srbije u Švajcarskoj.

Startapi i poslovanje

Hipokratija: Izaberi lekara uz preko 6.000 recenzija pacijenata iz Srbije

Na platformi Hipokratija, pacijenti ostavljaju iskrene recenzije o medicinskim uslugama širom Srbije kako bi pomogli drugim ljudima u odabiru pravog lekara.

Office Talks Podcast

Više rada a manje povišica za programere

U novoj epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o stanju na IT tržištu koje je i dalje uzdrmano otkazima i smanjenom broju zapošljavanja stručnih kadrova.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Hipokratija: Izaberi lekara uz preko 6.000 recenzija pacijenata iz Srbije

Na platformi Hipokratija, pacijenti ostavljaju iskrene recenzije o medicinskim uslugama širom Srbije kako bi pomogli drugim ljudima u odabiru pravog lekara.

Office Talks Podcast

Više rada a manje povišica za programere

U novoj epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o stanju na IT tržištu koje je i dalje uzdrmano otkazima i smanjenom broju zapošljavanja stručnih kadrova.

Digitalni mediji

Social Serbia 2024: Ljudi u Srbiji se plaše AI alata i manje veruju influenserima!

Kakvo je stanje u digitalu, koje platforme koristimo, kome verujemo i šta se u navikama korisnika promenilo u poslednjih godinu dana – pitanja su na koja odgovara upravo objavljeno istraživanje Social Serbia 2024.

Karijere

Na koji ćeš faks? Poseti Metaverse sajam obrazovanja koji je okupio 128.000 studenata

Predstavljamo vam virtuelni 3D sajam obrazovanja zasnovan na Metaverse tehnologiji, koji mladima u Srbiji i regionu značajno olakšava potragu za idealnim izborom fakulteta i budućim zaposlenjem!

Karijere

Otvoren Mejkers lab konkurs: 25.000 učenika imaće pristup učionicama budućnosti!

Grupa za obrazovanje koju čine Nordeus Fondacija, Centar za promociju nauke, Dostignuća mladih u Srbiji i Inicijativa Digitalna Srbija, otvorila je konkurs za pokretanje Mejkers lab učionica u srednjim školama širom Srbije.

Karijere

Kako je kompanija ASEE uz Miloša Ljevaju stvorila jak tim za cyber bezbednost

Ovo je inspirativna priča o Milošu Ljevaji, superheroju u poslovnom i privatnom životu. Igra za "plavi", odbrambeni tim. Počeo je da radi kao priznati IT stručnjak u ASEE Grupi na strateškom razvoju u oblasti sajber bezbednosti još 2010. godine, ali njegova avantura se nije tu zaustavila.