Devtech uvodi fleksibilni model rada i nastavlja sa daljim širenjem tima u Beogradu

Devtech uvodi fleksibilni model rada i nastavlja sa daljim širenjem tima u Beogradu

Pandemija korona virusa je, posebno prošle godine, promenila mnoge navike u našim profesionalnim i privatnim životima. Možda najupečatljivija stavka kada govorimo o IT industriji jeste postepeni prelazak na rad od kuće - što se u narednom periodu može ispostaviti kao praksa na duže staze.

Mnoge kompanije su se u prethodnih godinu i po dana silno trudile, ali se i dalje trude da svojim zaposlenima period prošlogodišnje ali i aktuelne pandemije učine što jednostavnijim kada je rad u pitanju. Iako smo najgore možda i prošli, posebno kada je karantin u pitanju ali i najveći peak virusa, i dalje treba biti na oprezu i voditi računa o zdravlju.

Baš ova epidemija nas je naučila, ukoliko govorimo o poslu, da nam je za rad potreban dobar računar i stabilna internet konekcija, a lokaciju odakle ćemo raditi sami možemo birati. Ove benefite nažalost i dalje ne mogu da koriste svi i uglavnom se vezuju za industrije kao što je IT.

Upravo rad od kuće ili van kancelarija bio je jedan od povoda da porazgovaramo sa osnivačem i direktorom kompanije Devtech, Milovanom Milićem. On nam je detaljno u ovom intervjuu objasnio kako je ova kompanija izlazila na kraj sa pandemijom i šta podrazumeva uvođenje fleksibilnog modela rada – što će u narednom periodu biti standardna praksa za zaposlene u Devtech-u.

Odakle i kako je nastala interna ideja u kompaniji Devtech za uvođenje i prelazak na fleksibilni model rada?

Mi smo još od 2015. u Devtech-u uveli opciju rada van kancelarija, tako da neki od fundamentalnih aspekata ovog načina rada nama nisu strani, mada nikada ranije nismo imali punu fleksibilnost. Na početku je to bilo do mesec dana godišnje, a kasnije smo tu opciju povećali na dva meseca godišnje i zaposleni su imali mogućnost da biraju kako i koliko često će koristiti te dane rada van kancelarija.

Tako da nam je čak i pre pandemije ta fleksibilnost delovala kao super koncept i nešto što je zaista svima nama značilo, a prošla godina nam je pokazala da je potpuna fleksibilnost moguća. Takođe, dobili smo dosta feedback-a od naših kolega da individualna fleksibilnost jeste dobra stvar i model rada koji bi većina preferirala. Tačnije, svega 4% naših kolega je indikovalo da želi da radi iz kancelarije svaki dan. Tako da smo sada odlučili da odemo još korak dalje i omogućimo našim zaposlenima potpunu fleksibilnost da izaberu da li će i koliko često će raditi iz kancelarije.

Koje će u tom slučaju krajnje benefite imati zaposleni u Devtech-u?

Pod ovim načinom rada podrazumevamo da zaposleni može da izabere, bez obzira na izbore menadžera i članova tima, da li želi da radi iz ili van kancelarije. Na primer, jedan član tima će možda odabrati da svih pet dana radi iz kancelarije, drugi da nijedan dan ne radi iz kancelarije, a treći kombinaciju ova dva načina rada. Takođe zaposleni to mogu da menjaju iz dana u dan i iz nedelje u nedelju, kako im u datom trenutku najviše odgovara.

Kao neke od glavnih benefita ovakvog načina rada vidimo uštedu u vremenu za one koji ne žive blizu kancelarije i samim tim mogućnost provođenja više vremena sa porodicom ili ulaganja tog vremena u druge aktivnosti, mogućnost selidbe i rada iz drugog grada u Srbiji gde sada nemamo kancelarije. Takođe, budući da pandemija i dalje traje, zaposleni koji se i pored mera prevencija širenja koronavirusa ne osećaju bezbedno da trenutno idu u kancelariju ne moraju to da rade, već mogu sebi da kreiraju uslove rada kakve oni žele.

Kada govorimo o radu i internoj komunikaciji, na koji način je kompanija izlazila na kraj sa pandemijom?

Misliš, kako i dalje izlazimo na kraj sa pandemijom? Nakon što smo uvideli da situacija sa koronom nije nešto što će proći za nekoliko meseci, intenzivirali smo frekvenciju internih komunikacija. Na primer, naši Monthly Meetups nam pomažu u informisanju svih o najvažnijim dešavanjima i usaglašavanju kada je reč o strategiji kompanije, ciljevima koje ostvarujemo, izazovima sa kojima se suočavamo.

Uz to, tokom trajanja tog meetup-a ljudi mogu da postavljaju transparenta, anonimna pitanja na koja odgovaramo na licu mesta ili ukoliko je potrebno da proverimo informacije ili donesemo odluku, odgovore šaljemo putem mesečnih internih newsletter-a. Više jedan na jedan sastanaka sa ljudima, kao i eksterni program za mentalnu podršku koji smo lansirali krajem prošle godine su takođe bili korisni.

Unapredili smo neke interne sisteme kako bismo dodatno povećali transparentnost unutar kompanije. A u poslednjih šest meseci smo gledali da se u manjim grupama (na nivou timova i sl.) nalazimo face-to-face barem s vremena na vreme (na različitim internim treninzima, radionicama i sl.) – definitivno taj ljudski kontakt, koji nije preko Zoom-a, veoma znači.

Fleksibilni model rada može doneti i određene rizike. Kako vi gledate na to i da li se u tom procesu nalaze određeni izazovi?

Gledamo da celu organizaciju posla uradimo tako da bude maksmilno inkluzivna – bilo da radiš od kuće fulltime, bilo da radiš iz kancelarije fulltime, ili imaš neki miks te dve stvari koji tebi najviše odgovara s vremena na vreme. Jedna od lošijih stvari koja može da se dogodi jeste da se neko oseti zapostavljenim ili pak privilegovanijim zato što radi na ovaj ili onaj način.

Takođe, negovanje međuljudskih odnosa jeste važno a ukoliko se taj faktor zapostavi, može imati negativne posledice. Pored međuljudskih odnosa, još jedna stvar koja je izazovnija u ovakvom načinu rada jeste građenje kompanijske kulture, održavanje kompanijskih vrednosti, transparentnosti, stila i učestalosti komunikacije itd.

Rizici definitivno postoje, ali verujem da i to može da se premosti uz dobru volju i dobar plan, jer ima mnogo benefita u fleksibilnom načinu rada. Verujem da to jeste budućnost i način na koji će se raditi (i to ne samo u IT industriji), i veoma mi je nelogično da su se neke kompanije vratile onakvom radu kakav je bio pre početka pandemije ili pak da su i dalje u neku ruku rigidne, pa očekuju da svi zaposleni rade iz kancelarije određenim danima u toku nedelje.

Kako sada u ovom trenutku izgleda rad u kompaniji Devtech, da li se kolege vraćaju polako u kancelariju ili određeni deo i dalje radi od kuće?

Naše kancelarije u Srbiji se ponovo otvaraju 12. jula za one koji budu želeli da rade iz kancelarija s tim da kolege imaju mogućnost da se organizuju kako im najviše odgovara po pitanju same lokacije rada. Imali smo nekoliko situacija u kojima kolege nisu imale adekvatne uslove za rad na daljinu od početka pandemije, pa im je odobreno korišćenje kancelarija, mahom smo radili od kuće. Ove godine smo sporadično, u manjim grupama, koristili kancelarije za interne treninge, radionice i slično.

Da li kompanija aktivno zapošljava u ovom trenutku i koliko je pandemija uticala na regrutaciju novih kadrova?

Trend fluktuacije ljudi u Devtech-u nam je trenutno najniži u poslednjih pet godina, ali jesmo imali neke odlične kolege koji su odlučili da naprave karijerne promene van naše kompanije u poslednjih 15 meseci. Od početka pandemije do sada nam se priključilo 65 novih kolega, njih 40 tokom prve polovine 2021. godine, a i dalje rastemo i aktivno zapošljavamo.

Za sada, 51% inženjerskih pozicija koje smo popunili od starta pandemije je na seniorskim rolama, 47% na mediorskim. Izazova u regrutaciji ljudi u IT sektoru je bilo i pre, a svakako da ih ima i tokom pandemije. Takođe, izazovi postoje i u samom onboarding-u novih ljudi kada svi radite van kancelarije.

Na koji način ti, ali i čitav tim iz Devtech-a, gleda na budućnost radnog mesta u IT kompanijama?

IT runs the world. Kada kažem to, mislim da je IT sadašnjost i budućnost – ako to nije bilo jasno pre pandemije, mislim da je postalo jasno nakon što je svet otišao u lockdown. U tom kontekstu, svakako da je radno mestu u IT sektoru perspektivno. Ono što takođe jeste činjenica, je da je sektor (u Srbiji, a i globalno) mlad u poređenju sa nekim drugim industrijama, ali rekao bih i poprilično progresivan kada je u pitanju način rada. Verujem da ćemo u narednim godinama videti sve više kompanija koje prelaze na fleksibilni model rada.

Možeš li za kraj da nam kažeš više o narednim planovima kompanije, posebno kada je reč o zapošljavanju i radu na novim projektima?

Naša aspiracija je da budemo strateški partner najinovativnijim tehnološkim kompanijama u svetu. Želimo da pružamo usluge koje kreiraju značajnu dodatnu vrednost našim klijentima, pa nam je interni R&D izuzetno važan u tom pogledu. Aktivno radimo na kreiranju naše intelektualne svojine i proizvoda koji su komplementarni ili dopunjuju usluge koje pružamo i probleme koje rešavamo klijentima.

Takođe, aktivno zapošljavamo i očekujemo da se ovaj trend nastavi tokom cele godine, pa bih pozvao sve koji su zainteresovani da čuju više o tome šta radimo u Devtech-u i koje otvorene pozicije imamo, da nas zaprate na društvenim mrežama i pogledaju našu Careers stranicu na sajtu.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Katarina Anđelković: Veći broj žena na čelnim pozicijama u IT kompanijama – to bih volela da vidim

Povodom međunarodnog dana žena, donosimo vam specijal inspirativnih priča dama koje svojim radom svakodnevno doprinose razvoju domaće IT industrije.

Startapi i poslovanje

ICT Hub otvorio nove prostorije u Beogradu – 520m2 za 90 ljudi

Redakcija Netokracije imala je ekskluzivnu priliku da poseti novootvorene kancelarije ICT Hub-a u Beogradu koje se nalaze na Trgu Nikole Pašića. Ovo je drugi veliki coworking prostor ICT Hub-a pored kancelarija u ulici kralja Milana, koja nastavlja da radi normalnim tokom.

Startapi i poslovanje

Srpski Hyperfacade pomoću veštačke inteligencije projektuje fasade širom Evrope

Startap iz Pančeva nudi digitalizovana rešenja koja olakšavaju proces fasadnog inženjeringa, spajajući građevinsku i tehnološku industriju. O Hyperfacade startapu i misiji kojom je vođen, razgovarali smo sa osnivačem Nenadom Simićem.

Propustili ste

Najava

Portal Frilenseri: Od 3. aprila startuje novi model samooporezivanja za paušalce i frilensere

Frilenseri koji to žele, prijavu mogu da podnesu već od aprila na postojećoj PP OPO prijavi ili da sačekaju početak rada portala koji će biti dostupan na adresi frilenseri.purs.gov.rs.

Office Talks Podcast

Kako je Jovan Simić pokrenuo FK Miljakovac?

Gost 135. epizode Office Talks podkasta bio je Jovan Simić, čovek koji živi za sport, konkretno fudbal. Ta strast ga je vodila od humanitarnih sportskih akcija, preko PR pozicije u FK Voždovcu i Olimpijskom komitetu, pa sve do pokretanja svog fudbalskog kluba Miljakovac.

Analiza

Kako obračunati ‘ekstra porez’ za 2022. godinu i na koga se on primenjuje?

U tekstu koji sledi, donosimo vam odgovore na sva pitanja koja imate u vezi sa godišnjim porezom na dohodak građana, te vašim obavezama prilikom oporezivanja.

Sponzorisano

Pet razloga zbog kojih ćete želeti da koristite mobilnu aplikaciju UniCredit Banke

Mobilna aplikacija UniCredit Banke Srbija ocenjena je od strane svojih korisnika najvišim ocenama na tržištu, u onlajn prodavnicama App Store i Google Play, u kategoriji mobilne bankarske aplikacije.

Karijere

Koja su prava radnika u slučaju otkaza i gde kompanije najčešće greše?

Poslednjih nekoliko nedelja u IT zajednici sve češće slušamo o otkazima i zamrzavanju zapošljavanja. To nas je nateralo da se zapitamo kako su u Srbiji regulisani otkazi usled smanjenja obima posla, te koja prava radnici mogu da ostvare ukoliko ostanu bez posla?

Internet marketing

DigiTalk u Zrenjaninu i ovog aprila o razvoju digitalne ekonomije u Srbiji

Digitalk, organizacija koju čine Vladimir Kovač, Ivan Minić i Vitomir Ognjanović, najavljuje dva vezana događaja u aprilu posvećena digitalnoj ekonomiji u Srbiji: Digitalk e-Commerce Days i Digitalk Konferenciju 2023.