Pametna kanta za reciklažu pobednička ideja prvog Devtech hakatona

Pametna kanta koja prepoznaje reciklažni otpad pobednička ideja prvog Devtech hakatona

Nove prostorije kompanije Devtech u Beogradu ugostile su preko vikenda prvi cloud, IoT i AI hakaton na kojem je učestvovalo 12 timova. Čak 10 ekipa predstavilo je stručnom žiriju svoje rešenje, a pobedu i nagradu u iznosu 1 BTC (7.300 dolara) odneo je tim Zero Days sa rešenjem za pametne ekološke kante namenjene reciklaži.

Takmičarima je za vreme hakatona bio na raspolaganju gotovo ceo kancelarijski prostor kompanije Devtech, dok su timovi na osnovu unapred propisanih pravila učestvovanja imali zadatak da razviju rešenja bazirano na cloud, IoT i AI tehnologijama iz oblasti ekologije i zaštite životne sredine, bezbednosti na radu ili pomoći osobama sa invaliditetom.

Žiri koji su činili Nikola Milanović (Devtech), Valentina Milenković (Euro ICC), Vukašin Stojkov (Startit) i Saša Galić (Microsoft) imali su priliku da saslušaju prezentacije deset timova i upoznaju se sa njihovim rešenjima, nakog čega je žiri na kraju izabrao pet najboljih kojima su uručene i vredne nagrade.

Pobedu i nagradu od jednog bitcoina odneo je petočlani tim po imenu Zero Days koji je razvio pametnu kantu za reciklažu, sposobnu da prepozna tri vrste otpada: plastiku, staklo i aluminijum. Sama kanta pruža mogućnost plasiranja reklama putem ugrađenog monitora, što je tim istakao kao jedan od primera direktne monetizacije takvog rešenja. Na pitanje Netokracije šta pobeda na Devtech hakatonu predstavlja za njih, tim Zero Days kaže:

Ova pobeda nam mnogo znači, upravo iz razloga što smo uložili mnogo truda i rada, a ovo je za nas prava nagrada. Osvojena sredstva uložićemo na opremanje iznajmljenog lokala sa potrebnim alatima kako bismo ubuduće radili na razvoju našeg projekta.

Strateški cilj kompanije bio je proširenje poslovanja na Beograd

Drugo mesto i osvojenih 0.5 BTC-a pripalo je momcima čiji tim nosi naziv Samsara, a koji su tokom 48 sati razvili rešenje Sentinel za borbu protiv Alchajmerove bolesti i drugih vidova demencije. Za treće mesto koje je osvojila ekipa Ljute grmečlije sa projektom Drippy, kompanija Devtech obezbedila je poseban IoT gadgets box pomoću kog dalje mogu razvijati svoj prototip pametne slavine – zasnovane na senzorima za redukovanje potrošnje tople i hladne vode.

Četvrto mesto zauzela je ekipa Undefined (pametno rešenje Planty za praćenje statusa biljke), a peto mesto dvočlani tim iz Kragujevca pod nazivom F4-1 (pametna kamera Blindai koja uz pomoć zvučnika pomaže slepim ljudima da saznaju šta ih okružuje). Kompanija Devtech ovim timovima je obezbedila IoT box kao nagradu.

Nešto više o pozadini organizovanja hakatona, te značaju jednog ovakvog takmičenja za Devtech, saznali smo u razgovoru sa Nikolom Milanovićem koji radi na poziciji CTO-a u pomenutoj kompaniji. On za Netokraciju kaže da je tokom kreiranja planova za ovu godinu, pored akcenta na podizanje kvaliteta usluga i proizvoda, jedan od strateških ciljeva čitavog tima bilo proširenje poslovanja na Beograd i otvaranje nove kancelarije, koja već uveliko zapošljava nove kadrove.

Takmičari su na raspolaganju imali 48 sati za razvijanje projekata, dok su u svakom trenutku imali i pomoć zaposlenih u kompaniji Devtech.

Potencijal ‘cloud’ tehnologije vidi se iz daleka

Kako Milovanović kaže, umesto da se otvaranje nove kancelarije obeleži proslavom (kako je to uobičajeno), ideja je bila da se ipak uradi nešto drugačije – da se po prvi put organizuje takmičenje u maratonskom programiranju i na taj način napravi jedan veliki izazov za sve zaposlene. Komentarišući temu hakatona i primenu IoT, cloud i veštačke inteligencije, Nikola dodaje:

Svi smo svesni tempa kojim se tehnologija oko nas razvija i napreduje. Takođe, svi znamo koliko je lični razvoj i napredak bitan ljudima iz naše profesije. Hteli smo da ljude navedemo da razmišljaju o načinima na koje ove tehnologije mogu biti iskorišćene jer verujemo da ćemo na taj način podstaći kreativnost i inovativnost koja će izroditi sledeću veliku ideju. Sa zadovoljstvom mogu reći da smo u tome i uspeli.

Posebno je zanimljivo da je nagrada za takmičenje bila izražena u bitcoinima, virtuelnoj valuti o kojoj se sve češće govori. Naš sagovornik kaže da je cilj nagrada bio pokazati originalnost, uraditi nešto što niko ranije nije. „Svesni smo da je na ovakvim takmičenjima nagradni fond bitan, ali nismo hteli da to bude glavni motiv za nečije učešće. Zato nam se bitcoin učinio kao idealan izbor jer predstavlja neki vid kocke, takmičari u vreme prijave ne znaju koliko će ta nagrada vredeti kada takmičenje bude završeno i samim tim preuzimaju rizik“, dodao je Milanović.

Osvrnuvši se više ka daljim planovima kada je reč o poslovanju ove kompanije, Nikola kaže da je cloud tehnologija srž poslovanja, te da se svakodnevno razvijaju rešenja koja se zasnivaju na tim konceptima i koja rešavaju drugačiji set problema.“Želja nam je da o cloudu edukujemo i ostale ljude, kako bi svi mogli da iskoriste njegov pun potencijal. Upravo zbog toga u planu imamo seriju okupljanja na ovu temu, a posle sjajnog uspeha ovog hakatona, već planiramo temu za sledeću godinu“, zaključio je na kraju Nikola.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Gaming

Kako objaviti video igru ili aplikaciju na Google Play i AppStore – korak po korak

Imate ideju za video igru na pametnim telefonima, razradili ste biznis plan, krenuli u razvoj, došli do finalne verzije i sledeći korak je plasiranje proizvoda na AppStore i Google Play. U nastavku vam objašnjavamo kako da prevaziđete poslednji izazov i uspešno lansirate svoju igru ili aplikaciju u 'svet'.

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Startapi i poslovanje

Google bi mogao da akvizira Nutanix – šta to znači za Srbiju?

Poslednjih dana u svetskim medijima kruže glasine kako bi kompanija Alphabet koja stoji iza Google-a mogla akvizirati Nutanix kao deo strategije za dalje unapređenje svoje 'cloud' platforme. Da li će se to odraziti na srpski ogranak ove kompanije?

Mobilno

Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Teatar nazvan po jednom od najvećih tehnoloških genija pre dva dana bio je svedok još jednog Apple događaja - verovatno i najdosadnijeg do sada.

Tehnologija

Gežeti sa platforme Aliexpress koji vam mogu olakšati život, a pristupačni su svima

Škola je počela, od povratka u amfiteatre fakulteta ima još tri nedelje, te je ovo prava prilika da vam predstavimo vodič sa nekoliko pristupačnih Aliexpress gedžeta sa koji vam mogu olakšati svakodnevicu.

Gaming

Nordeus Hub: Počinje sa radom besplatan ‘co-working’ za potrebe gejming zajednice i studente

Danas počinje sa radom Nordeus Hub, besplatan 'co-working' prostor na Novom Beogradu koji je specijalno kreiran za potrebe gejming industrije, a namenjen razvoju indie gejm timova, startapova i osnaživanju talenata sa ciljem unapređenja ekosistema igara u Srbiji.

Internet marketing

Webiz edukacija konačno stiže u Niš i to na temu DIGITALNE EKONOMIJE

Vladimir Kovač za Netokraciju govori o Webiz edukaciji u Nišu i programu koji će se tokom dvodnevnog događaja baviti različitim aspektima digitalne ekonomije.