Pametna kanta za reciklažu pobednička ideja prvog Devtech hakatona

Pametna kanta koja prepoznaje reciklažni otpad pobednička ideja prvog Devtech hakatona

Nove prostorije kompanije Devtech u Beogradu ugostile su preko vikenda prvi cloud, IoT i AI hakaton na kojem je učestvovalo 12 timova. Čak 10 ekipa predstavilo je stručnom žiriju svoje rešenje, a pobedu i nagradu u iznosu 1 BTC (7.300 dolara) odneo je tim Zero Days sa rešenjem za pametne ekološke kante namenjene reciklaži.

Takmičarima je za vreme hakatona bio na raspolaganju gotovo ceo kancelarijski prostor kompanije Devtech, dok su timovi na osnovu unapred propisanih pravila učestvovanja imali zadatak da razviju rešenja bazirano na cloud, IoT i AI tehnologijama iz oblasti ekologije i zaštite životne sredine, bezbednosti na radu ili pomoći osobama sa invaliditetom.

Žiri koji su činili Nikola Milanović (Devtech), Valentina Milenković (Euro ICC), Vukašin Stojkov (Startit) i Saša Galić (Microsoft) imali su priliku da saslušaju prezentacije deset timova i upoznaju se sa njihovim rešenjima, nakog čega je žiri na kraju izabrao pet najboljih kojima su uručene i vredne nagrade.

Pobedu i nagradu od jednog bitcoina odneo je petočlani tim po imenu Zero Days koji je razvio pametnu kantu za reciklažu, sposobnu da prepozna tri vrste otpada: plastiku, staklo i aluminijum. Sama kanta pruža mogućnost plasiranja reklama putem ugrađenog monitora, što je tim istakao kao jedan od primera direktne monetizacije takvog rešenja. Na pitanje Netokracije šta pobeda na Devtech hakatonu predstavlja za njih, tim Zero Days kaže:

Ova pobeda nam mnogo znači, upravo iz razloga što smo uložili mnogo truda i rada, a ovo je za nas prava nagrada. Osvojena sredstva uložićemo na opremanje iznajmljenog lokala sa potrebnim alatima kako bismo ubuduće radili na razvoju našeg projekta.

Strateški cilj kompanije bio je proširenje poslovanja na Beograd

Drugo mesto i osvojenih 0.5 BTC-a pripalo je momcima čiji tim nosi naziv Samsara, a koji su tokom 48 sati razvili rešenje Sentinel za borbu protiv Alchajmerove bolesti i drugih vidova demencije. Za treće mesto koje je osvojila ekipa Ljute grmečlije sa projektom Drippy, kompanija Devtech obezbedila je poseban IoT gadgets box pomoću kog dalje mogu razvijati svoj prototip pametne slavine – zasnovane na senzorima za redukovanje potrošnje tople i hladne vode.

Četvrto mesto zauzela je ekipa Undefined (pametno rešenje Planty za praćenje statusa biljke), a peto mesto dvočlani tim iz Kragujevca pod nazivom F4-1 (pametna kamera Blindai koja uz pomoć zvučnika pomaže slepim ljudima da saznaju šta ih okružuje). Kompanija Devtech ovim timovima je obezbedila IoT box kao nagradu.

Nešto više o pozadini organizovanja hakatona, te značaju jednog ovakvog takmičenja za Devtech, saznali smo u razgovoru sa Nikolom Milanovićem koji radi na poziciji CTO-a u pomenutoj kompaniji. On za Netokraciju kaže da je tokom kreiranja planova za ovu godinu, pored akcenta na podizanje kvaliteta usluga i proizvoda, jedan od strateških ciljeva čitavog tima bilo proširenje poslovanja na Beograd i otvaranje nove kancelarije, koja već uveliko zapošljava nove kadrove.

Takmičari su na raspolaganju imali 48 sati za razvijanje projekata, dok su u svakom trenutku imali i pomoć zaposlenih u kompaniji Devtech.

Potencijal ‘cloud’ tehnologije vidi se iz daleka

Kako Milovanović kaže, umesto da se otvaranje nove kancelarije obeleži proslavom (kako je to uobičajeno), ideja je bila da se ipak uradi nešto drugačije – da se po prvi put organizuje takmičenje u maratonskom programiranju i na taj način napravi jedan veliki izazov za sve zaposlene. Komentarišući temu hakatona i primenu IoT, cloud i veštačke inteligencije, Nikola dodaje:

Svi smo svesni tempa kojim se tehnologija oko nas razvija i napreduje. Takođe, svi znamo koliko je lični razvoj i napredak bitan ljudima iz naše profesije. Hteli smo da ljude navedemo da razmišljaju o načinima na koje ove tehnologije mogu biti iskorišćene jer verujemo da ćemo na taj način podstaći kreativnost i inovativnost koja će izroditi sledeću veliku ideju. Sa zadovoljstvom mogu reći da smo u tome i uspeli.

Posebno je zanimljivo da je nagrada za takmičenje bila izražena u bitcoinima, virtuelnoj valuti o kojoj se sve češće govori. Naš sagovornik kaže da je cilj nagrada bio pokazati originalnost, uraditi nešto što niko ranije nije. “Svesni smo da je na ovakvim takmičenjima nagradni fond bitan, ali nismo hteli da to bude glavni motiv za nečije učešće. Zato nam se bitcoin učinio kao idealan izbor jer predstavlja neki vid kocke, takmičari u vreme prijave ne znaju koliko će ta nagrada vredeti kada takmičenje bude završeno i samim tim preuzimaju rizik”, dodao je Milanović.

Osvrnuvši se više ka daljim planovima kada je reč o poslovanju ove kompanije, Nikola kaže da je cloud tehnologija srž poslovanja, te da se svakodnevno razvijaju rešenja koja se zasnivaju na tim konceptima i koja rešavaju drugačiji set problema.”Želja nam je da o cloudu edukujemo i ostale ljude, kako bi svi mogli da iskoriste njegov pun potencijal. Upravo zbog toga u planu imamo seriju okupljanja na ovu temu, a posle sjajnog uspeha ovog hakatona, već planiramo temu za sledeću godinu”, zaključio je na kraju Nikola.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpski Constellation lansira AimFox – sveobuhvatno rešenje za automatizaciju komunikacije na LinkedInu

AimFox je cloud-based aplikacija namenjena svima koji žele da se bave networkingom, prodajom, regrutingom ili bilo kojim procesima koji podrazumevaju 'jedan na jedan' komunikaciju sa odabranom ciljnom grupom.

Startapi i poslovanje

Payoneer istraživanje: Globalizacija je šansa za razvoj malih i srednjih preduzeća

Procenat očekivanog rasta prihoda malih i srednjh preduzeća ostvarenog od izvoza u Srbiji iznosi 12% u periodu od 2021. do 2023 - pokazuju rezultati istraživanja koja je sproveo Payoneer.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Propustili ste

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.

Kultura 2.0

Trudna Barbi i Ken Sugar Daddy – kako je Mattel forama na svoj račun prešao marketing igru?

Drugi deo svoje kolumne o filmu "Barbie" posvetila sam marketinškim strategijama kompanije Mattel koja je aktivno učestvovala u produkciji i realizaciji filma.