Demotivacija je Linkedin stranica koja vas uči kako da NE BUDETE motivisani

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

LinkedIn stranica ‘Demotivacija’ uči vas kako da NE BUDETE motivisani barem pola sata dnevno – kažu da je dobro za zdravlje

Ako vam u moru motivacionih poruka na društvenim mrežama fali malo realnosti i sarkazma, ovo je tekst za vas. Predstavljamo vam jednu od prvih (i najboljih) meme stranica na LinkedInu na ovim prostorima - stranicu Demotivacija.

Iako ćemo identitet autora stranice Demotivacija ostaviti anonimnim, u ovom intervjuu predstavićemo vam stručnjaka za eksperte, copywriter-a i idola Slavici i Goranu (takođe stručnjacima koji autora ove stranice fanatično prate na LinkedInu).

Admin je tehnički jedan čovek, ali budući da je Demotivacija od starta komuna (a i da autor često nije sam u glavi), naš sagovornik voli da kaže kako se ova stranica zapravo sastoji od hiljade autora. “Svako ko ostavi digitalni trag, komentar, status o svom CEO-vanju, već je postao Demot autor”, objašnjava on i dodaje:

Nema tu mnogo tajni. Ljudi obično misle da smo anonimni iz nekog tripa i misterije, ali mi samo u suštini ne želimo da dobijemo batine.

Inače, dolazimo (i već godinama “konačno odlazimo”) iz advertajzinga, najviše copywriting-a. Znači, naš profesionalni život se sastoji od dve stvari: ubeđivanja sirotinje da potroši teško stečeni novac na proizvode i usluge koje im ne trebaju i izazivanja ekstaze kod direktora srbaljskih kompanija kad im pokažemo prezentaciju u kojoj ih hvalimo kao majka đače prvače.

O tome kako im to polazi za rukom, admin nam otkriva u nastavku teksta.

Ko su Goran i Slavica, najvatreniji fanovi (de)motivacije na društvenim mrežama?

“Prva iskra inspiracije krenula je jednog vrelog leta, tokom perioda kopirajtovanja u maloj domaćoj agenciji”, priseća se admin na samom početku razgovora i dočarava nam sledeću scenu:

Ulazi kreativni direktor, sedmi put vraća kampanju za domaći sladoled. Iza njega stoji klijent, mršti se. Onako zajedničkim snagama, iznad glave nam viču “Sladoled je emocija, hoćemo to da vidimo!”

Tad je palo i prvo “Ne, Gorane, to je obična ušećerena ledena voda koju ližeš!” Onda smo to podelili na Linkedinu, u nadi da izventiliramo i, kako to ide, dežurni lajfkoučevi Linkedina su počeli da izbacuju umotvorine… Ostalo je istorija.

Tada nastaju i u nekim krugovima čuveni Goran i Slavica, najveći fanovi motivacije i lajfkoučinga, a admin nam otkriva njihovu priču. “Goran je tipični srpski CEO. Kladim se da svako od vas ima osobu u okruženju za koju može da kaže da je Goran. To su ti oni likovi koji su prosto… Goran”, objašnjava nam on.

Slavica je, sa druge strane, pandan američkoj Karen – mada između njih postoji mala kulturološka razlika. “Prosto vidiš da je neko Slavica i sve ti je jasno. Neprevodiv pojam. Slavica je koncept. Možemo reći da nam je omiljena”, naglašava admin i dodaje da ih, osim lajfkoučinga, interesuju i različiti problemi sa kojima se susreće domaća digitalna industrija.

To je za njega bila i prilika da na satiričan način svojstven ovoj stranici predstavi različite nelogičnosti industrije u kojoj radi, a nas je zanimalo i odakle crpi inspiraciju (ili, možda još bolje, odakle je NE crpi). Admin objašnjava:

Hajde da budemo realni. Svako ko je nogom zakoračio u digitalnu industriju, morao je da namiriše paradoks (i znoj pregorelog akaunta) od vrata. Inspiraciju nalazimo u ličnom iskustvu – neretko se sprdamo (je l’ ova reč sme uživo?) i na sopstveni račun. Namerno kažem račun jer trošiš radno vreme na sprdačinu.

Međutim, dosta inspiracije nam daju i iskustva koje dele domaće kompanije i pojedinci iz industrije. Taj svakodnevni #motivacija #sakses #hustle #grind #gerivi-porn nam govori da smo najjači u ovom delu kosmosa. Mi smo naprosto kanal, mi moramo da kanališemo. Entuzijastični praktikanti u domaćim advertajzing vodama usplahireno dele #agencylife objave dok sagorevaju sedamnaest sati dnevno za tepsiju bureka. Samostalni paušalci sa radnjom na obroncima Kosjerića postaju CEO-vi, antrapreneri i kinot spikeri.

‘I sirotinji je dosta da je leraju kvazibesplatnim kursevima, savetima, usiljenom pozitivom’

Demotivacija, naravno, pored LinkedIn, ima i Facebook i Instagram stranicu, a kako to priliči svakom dobrom CM-u, sadržaj na svakoj od njih se međusobno razlikuje i specijalno je prilagođen. “To nam je profesionalna deformacija: pričaj s ljudima koji te slušaju, na način na koji oni žele da slušaju”, objašnjava nam admin i dodaje:

Deluje naporno ali, verovali ili ne, nije – zato što materijal uglavnom ne smišljamo sami, već ga skupljamo iz okoline i stavljamo u Demot kontekst. Hvala, komuno, CEO-vi, Gorani i Slavice, samo nastavite!

Naporno je, doduše, na Instagramu pošto odgovaramo bukvalno svima i komuniciramo pretežno preko story-ja i pravi Demot se odigrava u DM-u. U jednom trenutku smo imali preko 100 poruka dnevno, pa smo zagasili profil. Tačnije, žene su nam pogasile, bilo je kritično. Ali jednom zavisnici – uvek zavisnici i onda smo vratili nalog i deo zajednice.

Od ovih 300 i kusur ljudi, trećina redovno odgovara na sve. Odgovaramo kad naše polovine ne vide. Najpopularniji je Linkedin trenutno jer, složićete se, sad je sav hajp tamo. A i tamo je Geri Vi ❤️

Takvu posvećenost publika itekako zna da ceni, a “nećemo pogrešiti ni ako neskromno kažemo da smo sa Demotivacijom uspeli da ubodemo direktno u nametnuti mehur megapozitive i hustle-porna”, ističe admin objašnjavajući dalje:

I, što se više rugamo, ljudi više reaguju. Prepoznaju se. Komentarišu, šalju u inbokse… Valjda je sirotinji nekako dosta da je leraju kvazibesplatnim kursevima, savetima, usiljenom pozitivom.

Nemamo mi ništa protiv pozitive. Barem ništa efikasno. Jasno je nama da ljudi dosta stvari furaju jer to donosi engagement, klijente, lepo je za ego… (isprozivaće te Demotivacija, bez brige, druže i drugarice.) Ali ono što svi članovi Demot komune osećaju, to je da je prirodno da si ponekad drkadžija. I da ne treba da se osećaš loše zbog toga. Budi nadrkan pola sata dnevno, dobro je za tvoje zdravlje. Društvo te pritiska da se smeješ kao degenerik 24/7 i da nešto tu uspevaš svakodnevno. Šta god taj uspeh u očima društva bio. I onda neminovno sagoriš.

Vi ste imali sjajnu epizodu podkasta sa Ognjenom o sagorevanju i hustle-pornu. 90% ljudi to dobro prihvata i sudeći po porukama koje dobijamo na svakodnevnom nivou, definitivno smo uspeli da oformimo jednu zajednicu drkadžija.

Kada bi menadžeri shvatili koliko guše potrošače, to bi bila prilika za saradnju sa Demotivacijom

Admina smo pitali i da li kao i svi uticajni ljudi po Internetima želi da ostvari i saradnju sa nekim brendom, a on nam je iskreno odgovorio da je i njima cilj da sirotilji uzmu neke pare – ali samo pod određenim uslovima:

Najpre je pitanje da li bi domaći brendovi imali dovoljno “cojones” za realnu komunikaciju s ljudima. Kad bi menadžeri sišli sa korpo-planine i pogledali koliko guše potrošače ili prestali da se kriju iza svoje kOmPaniJskE viZijE (možda kada bi je zapravo sproveli, m?), e onda bi možda tu bilo prostora za saradnju.

Jer Demot komuna je zajednica ljudi koji umeju da namirišu bulšit (stvarno se kontrolišemo). Izdali bismo sve te ljude kad bismo im valjali zapakovano njesra (e, jbga). Verovatno ima brendova koji su dovoljno hrabri za to, samo mi za njih još ne znamo. Iz našeg iskustva, mali brendovi-u-nastajanju imaju tu žicu jer se zapravo bore za svakog klijenta i spremni su da pričaju s njim na istoj talasnoj dužini. Pa makar to značilo i da rizikuju. Prozivali smo mi nedavno i Bosch Srbija, ali besplatno. Od srca.

Osim toga, za zajednicu besplatno organizuju i eventove poput Divimo se Slobodanu Mlinareviću sa Rtnja i gledamo u sunce 24/7, a na pitanje hoće li sličnih događaja biti u budućnosti, admin odgovara sigurno – ukoliko ih Mlinarević ne upuca iz snajpera:

Naredni event u planu jeste #teambuilding #agile u šumi (korona je, moramo da se pazimo). Planirali smo da povedemo sve Demot komunjare, igramo tradicionalne šamanske igre i slušamo remiks Kneza – “Da l si ikada mene voljela” u krug dok ne popadamo. Ko izdrži 24/7, zaposlimo ga.

Osim toga, dodaje on, dalji planovi su nimalo ambiciozni. “Mrzi nas da radimo i ovo što radimo za pare, kamoli da se bavimo satirom džabe za sirotinju. Ali možemo eto da kažemo da smo iskucali knjigu “Nepokretnim stepenicama neuspeha” koja će biti besplatna i probaće ljudima da uvali nešto, samo da smislimo šta. To još nije viđeno kod nas”, objašnjava on.

Za kraj, admin nam otkriva i da njegov dizajnerski tim trenutno radi i na ambalaži za čaj O-čaj. “Čuće se više o tome. Uzećemo bilbord kod Brankovog mosta i radićemo remarketing dok ne isečete kabl za internet makazama. I tako. Navratite nam”, zaključuje on, dodajući svoje omiljene heštegove:

#hustle #grind #sakses #gerivi #ljubibratCEO


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Dejan Milošević: Istraživanje i rad na sebi sastavni su deo karijere svakog uspešnog developera

Prethodnih 20 godina Dejan Milošević radi u IT industriji, gde je imao priliku da se susretne sa različitim programskim jezicima i stručnim pozicijama. Sada je član kompanije HTEC, a on nam je otkrio kako je izgledala njegova karijera na 'tech' sceni i šta tačno podrazumeva pozicija Tech Excellence Specialist na kojoj trenutno radi.

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.

Office Talks Podcast

Demagog sa dva nova naslova osvaja tržište indie igara

Razvoj video igara u Srbiji ima sve veći značaj na globalnoj sceni. Tom prilikom smo u 105. epizodi Office Talks podkasta ugostili beogradski Demagog studio čija je video igra Golf Club Wasteland do sada zabeležila značajne rezultate na AppStore i Google Play prodavnicama.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Demagog sa dva nova naslova osvaja tržište indie igara

Razvoj video igara u Srbiji ima sve veći značaj na globalnoj sceni. Tom prilikom smo u 105. epizodi Office Talks podkasta ugostili beogradski Demagog studio čija je video igra Golf Club Wasteland do sada zabeležila značajne rezultate na AppStore i Google Play prodavnicama.

Kolumna

IT Srbija od ‘outsourcinga’ do vodeće zemlje za razvoj digitalnih proizvoda i usluga

O razvoju i rastu domaće IT industrije govorimo već nekoliko godina unazad. Prethodne dve, bile su najintenzivnije kada je reč o ovoj grani koja ima značajan udeo u domaćem BDP-u. Kako godine prolaze, informaciona i tehnološka industrija u Srbiji započela je put napretka od 'outsourcinga' do kompanija koje razvijaju zahtevne proizvode.

Gaming

Epic Games kreće sa izgradnjom kampusa u Novom Sadu

Kompanije Epic Games i 3Lateral najavljuju početak izgradnje svog kampusa nadomak Univerzitetskog centra, u Radničkoj ulici u Novom Sadu. Reč je o savremenom R&D centru koji podržava razvoj hardverskih i softverskih rešenja koja omogućavaju kreiranje fotorealističnih digitalnih ljudi.

Intervju

Kako je platforma Native Teams stvorila uslove za uspešno i jednostavno ‘freelance’ poslovanje

Zahvaljujući Native Teams platformi, 'freelance' radnici imaju mogućnost da ostvare sve benefite onih koji su zaposleni 'za stalno', online ili putem mobilne aplikacije.

Gaming

Playstudios sa fondom od $10 miliona i osnivanjem novog blockchain tima ulazi u web3

Kompanija Playstudios, kreator revolucionarne platforme lojalnosti 'playAWARDS' i brojnih nagrađivanih mobilnih igara, juče je najavila pokretanje novog blokchain departmana pod nazivom 'playBLOCKS'.

Karijere

HelloWorld i ove godine ispituje ‘Puls srpske IT zajednice’: IT-jevci, popunite anketu i podržite istraživanje

Sajt za zapošljavanje IT kadrova HelloWorld.rs i međunarodna istraživačka agencija MASMI trenutno sprovode istraživanje o iskustvima na poslu u IT sektoru.