Demotivacija je Linkedin stranica koja vas uči kako da NE BUDETE motivisani

LinkedIn stranica ‘Demotivacija’ uči vas kako da NE BUDETE motivisani barem pola sata dnevno – kažu da je dobro za zdravlje

Ako vam u moru motivacionih poruka na društvenim mrežama fali malo realnosti i sarkazma, ovo je tekst za vas. Predstavljamo vam jednu od prvih (i najboljih) meme stranica na LinkedInu na ovim prostorima - stranicu Demotivacija.

Iako ćemo identitet autora stranice Demotivacija ostaviti anonimnim, u ovom intervjuu predstavićemo vam stručnjaka za eksperte, copywriter-a i idola Slavici i Goranu (takođe stručnjacima koji autora ove stranice fanatično prate na LinkedInu).

Admin je tehnički jedan čovek, ali budući da je Demotivacija od starta komuna (a i da autor često nije sam u glavi), naš sagovornik voli da kaže kako se ova stranica zapravo sastoji od hiljade autora. „Svako ko ostavi digitalni trag, komentar, status o svom CEO-vanju, već je postao Demot autor“, objašnjava on i dodaje:

Nema tu mnogo tajni. Ljudi obično misle da smo anonimni iz nekog tripa i misterije, ali mi samo u suštini ne želimo da dobijemo batine.

Inače, dolazimo (i već godinama „konačno odlazimo“) iz advertajzinga, najviše copywriting-a. Znači, naš profesionalni život se sastoji od dve stvari: ubeđivanja sirotinje da potroši teško stečeni novac na proizvode i usluge koje im ne trebaju i izazivanja ekstaze kod direktora srbaljskih kompanija kad im pokažemo prezentaciju u kojoj ih hvalimo kao majka đače prvače.

O tome kako im to polazi za rukom, admin nam otkriva u nastavku teksta.

Ko su Goran i Slavica, najvatreniji fanovi (de)motivacije na društvenim mrežama?

„Prva iskra inspiracije krenula je jednog vrelog leta, tokom perioda kopirajtovanja u maloj domaćoj agenciji“, priseća se admin na samom početku razgovora i dočarava nam sledeću scenu:

Ulazi kreativni direktor, sedmi put vraća kampanju za domaći sladoled. Iza njega stoji klijent, mršti se. Onako zajedničkim snagama, iznad glave nam viču „Sladoled je emocija, hoćemo to da vidimo!“

Tad je palo i prvo „Ne, Gorane, to je obična ušećerena ledena voda koju ližeš!“ Onda smo to podelili na Linkedinu, u nadi da izventiliramo i, kako to ide, dežurni lajfkoučevi Linkedina su počeli da izbacuju umotvorine… Ostalo je istorija.

Tada nastaju i u nekim krugovima čuveni Goran i Slavica, najveći fanovi motivacije i lajfkoučinga, a admin nam otkriva njihovu priču. „Goran je tipični srpski CEO. Kladim se da svako od vas ima osobu u okruženju za koju može da kaže da je Goran. To su ti oni likovi koji su prosto… Goran“, objašnjava nam on.

Slavica je, sa druge strane, pandan američkoj Karen – mada između njih postoji mala kulturološka razlika. „Prosto vidiš da je neko Slavica i sve ti je jasno. Neprevodiv pojam. Slavica je koncept. Možemo reći da nam je omiljena“, naglašava admin i dodaje da ih, osim lajfkoučinga, interesuju i različiti problemi sa kojima se susreće domaća digitalna industrija.

To je za njega bila i prilika da na satiričan način svojstven ovoj stranici predstavi različite nelogičnosti industrije u kojoj radi, a nas je zanimalo i odakle crpi inspiraciju (ili, možda još bolje, odakle je NE crpi). Admin objašnjava:

Hajde da budemo realni. Svako ko je nogom zakoračio u digitalnu industriju, morao je da namiriše paradoks (i znoj pregorelog akaunta) od vrata. Inspiraciju nalazimo u ličnom iskustvu – neretko se sprdamo (je l’ ova reč sme uživo?) i na sopstveni račun. Namerno kažem račun jer trošiš radno vreme na sprdačinu.

Međutim, dosta inspiracije nam daju i iskustva koje dele domaće kompanije i pojedinci iz industrije. Taj svakodnevni #motivacija #sakses #hustle #grind #gerivi-porn nam govori da smo najjači u ovom delu kosmosa. Mi smo naprosto kanal, mi moramo da kanališemo. Entuzijastični praktikanti u domaćim advertajzing vodama usplahireno dele #agencylife objave dok sagorevaju sedamnaest sati dnevno za tepsiju bureka. Samostalni paušalci sa radnjom na obroncima Kosjerića postaju CEO-vi, antrapreneri i kinot spikeri.

‘I sirotinji je dosta da je leraju kvazibesplatnim kursevima, savetima, usiljenom pozitivom’

Demotivacija, naravno, pored LinkedIn, ima i Facebook i Instagram stranicu, a kako to priliči svakom dobrom CM-u, sadržaj na svakoj od njih se međusobno razlikuje i specijalno je prilagođen. „To nam je profesionalna deformacija: pričaj s ljudima koji te slušaju, na način na koji oni žele da slušaju“, objašnjava nam admin i dodaje:

Deluje naporno ali, verovali ili ne, nije – zato što materijal uglavnom ne smišljamo sami, već ga skupljamo iz okoline i stavljamo u Demot kontekst. Hvala, komuno, CEO-vi, Gorani i Slavice, samo nastavite!

Naporno je, doduše, na Instagramu pošto odgovaramo bukvalno svima i komuniciramo pretežno preko story-ja i pravi Demot se odigrava u DM-u. U jednom trenutku smo imali preko 100 poruka dnevno, pa smo zagasili profil. Tačnije, žene su nam pogasile, bilo je kritično. Ali jednom zavisnici – uvek zavisnici i onda smo vratili nalog i deo zajednice.

Od ovih 300 i kusur ljudi, trećina redovno odgovara na sve. Odgovaramo kad naše polovine ne vide. Najpopularniji je Linkedin trenutno jer, složićete se, sad je sav hajp tamo. A i tamo je Geri Vi ❤️

Takvu posvećenost publika itekako zna da ceni, a „nećemo pogrešiti ni ako neskromno kažemo da smo sa Demotivacijom uspeli da ubodemo direktno u nametnuti mehur megapozitive i hustle-porna“, ističe admin objašnjavajući dalje:

I, što se više rugamo, ljudi više reaguju. Prepoznaju se. Komentarišu, šalju u inbokse… Valjda je sirotinji nekako dosta da je leraju kvazibesplatnim kursevima, savetima, usiljenom pozitivom.

Nemamo mi ništa protiv pozitive. Barem ništa efikasno. Jasno je nama da ljudi dosta stvari furaju jer to donosi engagement, klijente, lepo je za ego… (isprozivaće te Demotivacija, bez brige, druže i drugarice.) Ali ono što svi članovi Demot komune osećaju, to je da je prirodno da si ponekad drkadžija. I da ne treba da se osećaš loše zbog toga. Budi nadrkan pola sata dnevno, dobro je za tvoje zdravlje. Društvo te pritiska da se smeješ kao degenerik 24/7 i da nešto tu uspevaš svakodnevno. Šta god taj uspeh u očima društva bio. I onda neminovno sagoriš.

Vi ste imali sjajnu epizodu podkasta sa Ognjenom o sagorevanju i hustle-pornu. 90% ljudi to dobro prihvata i sudeći po porukama koje dobijamo na svakodnevnom nivou, definitivno smo uspeli da oformimo jednu zajednicu drkadžija.

Kada bi menadžeri shvatili koliko guše potrošače, to bi bila prilika za saradnju sa Demotivacijom

Admina smo pitali i da li kao i svi uticajni ljudi po Internetima želi da ostvari i saradnju sa nekim brendom, a on nam je iskreno odgovorio da je i njima cilj da sirotilji uzmu neke pare – ali samo pod određenim uslovima:

Najpre je pitanje da li bi domaći brendovi imali dovoljno „cojones“ za realnu komunikaciju s ljudima. Kad bi menadžeri sišli sa korpo-planine i pogledali koliko guše potrošače ili prestali da se kriju iza svoje kOmPaniJskE viZijE (možda kada bi je zapravo sproveli, m?), e onda bi možda tu bilo prostora za saradnju.

Jer Demot komuna je zajednica ljudi koji umeju da namirišu bulšit (stvarno se kontrolišemo). Izdali bismo sve te ljude kad bismo im valjali zapakovano njesra (e, jbga). Verovatno ima brendova koji su dovoljno hrabri za to, samo mi za njih još ne znamo. Iz našeg iskustva, mali brendovi-u-nastajanju imaju tu žicu jer se zapravo bore za svakog klijenta i spremni su da pričaju s njim na istoj talasnoj dužini. Pa makar to značilo i da rizikuju. Prozivali smo mi nedavno i Bosch Srbija, ali besplatno. Od srca.

Osim toga, za zajednicu besplatno organizuju i eventove poput Divimo se Slobodanu Mlinareviću sa Rtnja i gledamo u sunce 24/7, a na pitanje hoće li sličnih događaja biti u budućnosti, admin odgovara sigurno – ukoliko ih Mlinarević ne upuca iz snajpera:

Naredni event u planu jeste #teambuilding #agile u šumi (korona je, moramo da se pazimo). Planirali smo da povedemo sve Demot komunjare, igramo tradicionalne šamanske igre i slušamo remiks Kneza – „Da l si ikada mene voljela“ u krug dok ne popadamo. Ko izdrži 24/7, zaposlimo ga.

Osim toga, dodaje on, dalji planovi su nimalo ambiciozni. „Mrzi nas da radimo i ovo što radimo za pare, kamoli da se bavimo satirom džabe za sirotinju. Ali možemo eto da kažemo da smo iskucali knjigu „Nepokretnim stepenicama neuspeha“ koja će biti besplatna i probaće ljudima da uvali nešto, samo da smislimo šta. To još nije viđeno kod nas“, objašnjava on.

Za kraj, admin nam otkriva i da njegov dizajnerski tim trenutno radi i na ambalaži za čaj O-čaj. „Čuće se više o tome. Uzećemo bilbord kod Brankovog mosta i radićemo remarketing dok ne isečete kabl za internet makazama. I tako. Navratite nam“, zaključuje on, dodajući svoje omiljene heštegove:

#hustle #grind #sakses #gerivi #ljubibratCEO


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Office Talks Podcast

Šta najbolji programeri traže pored plate?

Kako se kompanije danas trude da privuku kvalitetan kadar, šta podrazumeva presonalizacija benefita i kako tokom pandemije izgleda proces zadržavanja zaposlenih? O ovim temama razgovaramo sa Tanjom Mladenović iz kompanije Nutanix u desetoj epizodi Office Talks podcasta.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Maratonci trče počasni krug (gost Veroljub Zmijanac)

Sa osnivačem sajta trcanje.rs, Belgrade running klub i organizacije Serbia Business Run razgovaramo o tome kako je ušao u svet trčanja i zašto su svi njegovi poduhvati na preseku tehnologije, sporta i preduztništva.

Startapi i poslovanje

Lokalnim biznisima Visa nudi besplatnu edukaciju, marketinšku podršku i održavanje web prodavnice

Početkom jula kompanija Visa je lansirala kampanju #PodržimoLokalno sa namerom da malim i srednjim porodičnim i lokalnim biznisima pomogne u neizvesnim vremenima. Sa Vladimirom Đorđevićem, generalnim direktorom kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, detaljnije razgovaramo o nastavku i proširenju ove inicijative.

Društvene mreže

Zašto Facebook preti obustavom poslovanja u Evropi i šta to znači za digitalne biznise?

Tehnološka kompanija iz Menlo Parka zapretila je da će zaustaviti i povući svoje poslovanje u Evropi ukoliko se ne povuče odluka regulatorne komisije o zabrani transfera podataka korisnika sa Starog kontinenta ka SAD-u.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Startapi i poslovanje

Vladimir Vulić: Inovacije predstavljaju jedini ‘protivotrov’ za sve jaču konkurenciju i moraju postati DNK vaše kompanije

Uoči #CIC2020 sa Vladimirom Vulićem, menadžment konsultantom i suosnivačem Digitalizuj.Me, razgovaramo o tome kako napraviti 'revoluciju' u menadžmentu koji treba da podstanke na inovacije u svom timu.

Startapi i poslovanje

Predstavite svoj ‘fintech’ projekat na takmičenju Elevator Lab Challenge 2020 i osvojite i do €10.000

Raiffeisen banka i Startit pozivaju sve zainteresovane startape da se prijave na Elevator Lab Challenge 2020. Timovi koji se uključe u takmičenje imaće priliku da predstave svoje inovacije i najnovija rešenja iz oblasti finansijskih tehnologija pred stručnjacima iz industrije i startap ekosistema.