Danas smo prisustvovali predstavljanju platforme serbia.dealroom.co koja obezbeđuje komunikaciju srpskog startap ekosistema na lokalnom i svetskom nivou, omogućavajući na taj način veću vidljivost na mapi investitora.
Danas smo imali priliku da prisustvujemo događaju u organizaciji Incijative Digitalna Srbija povodom predstavljanja srpskog startap ekosistema na globalnoj platformi Dealroom.
O važnosti pozicioniranja startap ekosistema Srbije na ovoj platformi, ključnim benefitima za startape, investitore i druge učesnike ekosistema, kao i podacima koje će platforma omogućiti govorili su Jelena Begović, ministarka nauke, tehnološkog razvoja i inovacija, Nebojša Bjelotomić, direktor Inicijative Digitalna Srbija, Jan Kobler, izvršni partner fonda South Central Ventures i Ivan Kadić, osnivač i CEO startapa 60 seconds i Reputeo.
Startapi su zaslužni za nova radna mesta
U svom izlaganju, ministarka Jelena Begović objasnila je da platforma Dealroom omogućava komunikaciju našeg startap ekosistema sa svetom, na lokalnom nivou, a takođe i komunikaciju s investitorima:
U pitanju je platforma koja daje snažan fokus na ekosistem i spaja preduzetnike i investitore omogućavajući sklapanje partnerskih odnosa.
Takođe, ona je istakla izuzetnu važnost startapa na privredu, jer čine veliki deo svetskih ekonomija. Prema njenim rečima:
Startapi su zaslužni za otvaranje novih radnih mesta – čime se smanjuje odliv mozgova – ali i omogućavaju ekonomsku raznolikost i diverzifikaciju privrede, jer privlače širok spektar kapitalnih investicija. Uzevši sve to u obzir, platforma povećava međunarodnu konkurentnost i podstiče oživljavanje domaće ekonomije.
Na kraju izlaganja, ministarka je ukazala i na činjenicu da su startapi i nauka su veoma blisko povezani jer naučnici svoja istraživanja transformišu u poslovne inovacije. Time startapi imaju dvojak značaj na društvo — s jedne strane pozitivno utičići na naučni razvoj, a s druge na rast ekonomije.
Vidljivost na platformi povećava šansu za privlačenje svetskih VC fondova
Ministarkina poruka je da treba šo više ulagati u naučno-tehnološke parkove, koji su početno utočište za sve velike ideje koje imaju potencijal da postanu profitabulan biznis, ali i da svi domaći startapi treba da se uključe i zajedničkim snagama doprinesu rastu ekosistemu pridruživši se platformi koja trenutno broji 243 registrovana člana.

Nakon nje, prisutnima se obratio Nebojša Bjelotomić, direktor Inicijative Digitalna Srbija. Nadovezavši se na njene reči, objasno je kako je platforma veoma korisna jer sadrži sve vezano za startap ekosistem.
Iz tih razloga, od krucijalnog značaja je da se na nju registruje što više startapa, jer vidljivost povećava šansu za privlačenje svetskih VC fondova. Po njegovim rečima platforma pruža priliku startapima da se međusobno upoznaju i ugledaju se jedni na druge, a posebno ističe sledeće:
Proizvodi privlače ljude različite obrazovne strukture, zbog čega startapi od starta treba da imaju domenska znanja kako bi kreirali proizvode za kojima postoji globalna potražnja.
Kada je reč o planovima za budućnost i održavanje platforme, Bjelotomić je ukazao na to da je neophodno da se stalno unose podaci kako bi Dealroom ostao referentan, te pozvao sve startape da se prijave i zajedno učestvuju u rastu domaćeg ekosistema.
Komunikacija je ključna za rast domaćeg startap ekosistema
Tvrdnju o neophodnosti širenja zajednice i stalne komunikacije između startapa, iz prve ruke potvrdio je Ivan Kadić, osnivač i CEO startapa 60 seconds i Reputeo:
Osnivači startapa su specifična kategorija ljudi, jer su po svojoj prirodi izuzetno introvertni. U Srbiji postoji 500 startapa i veoma je važno uspostaviti dobru komunikaciju unutar zajednice.
Stoga, smatram da je Dealroom najvažniji kanal komunikacije koja je ključna za opstanak. Uz to, u pitanju je platforma koja nas povezuje sa stranim investitorima, što je čini dodatno vrednom.
Iz perspektive investitora, o Dealroom platformi govorio je Jan Kobler, izvršni partner fonda South Central Ventures. Prema njegovim rečima, to je platforma koja — unapređujući komunikaciju — daje kredibilitet čitavom ekosistemu, poznatom po svojoj introvertnosti. Polazeći od sebe, on je ukazao na to kako funkcioniše investiranje u startape:
Kao investicioni fond ulažemo i biramo firme koje su još uvek u infantilnoj fazi, a glavni zadatak nam je da privučemo kapital koji ima više domenskog znanja, a to su uglavnom zapadni fondovi.
Za kraj, Kobler je istakao da svoj investicioni fond u budućnosti vidi kao most između domaćeg tržišta i zapadnih fondova, čiji će kapital umnogome doprineti rastu srpskog startap ekosistema.
Ovim povodom pozivamo vas da registrujete svoj startap na platformi serbia.dealroom.co i povećate šanse za vidljivost na mapi svetskih investitora!
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!