Dažbog Games je srpski studio koji tržište osvaja društvenom igrom Overime

Dažbog Games je još jedan board game studio iz Srbije koji ovo tržište osvaja igrom Overtime

Baš ove godine kroz intervju sa pojedinim studijima otkrili smo da se u Srbiji prave vrlo zanimljive društvene igre i da naše tržište ima potencijala. Ovog puta sledi priča o kreativnom timu iz Beograda, o Dažbog Games-u, koji uspešno radi na osmišljavanju i stvaranju 'board' igara.

Moglo bi se reći da je Dažbog Games nastao kao svojevrsno udruženje istomišljenika dizajnera čija se ideja zasnivala na pravljenju a kasnije i proizvodnji društvenih igara. Čitava priča oko ovog studija počinje okvirno pre sedam godina, kada je tim i počeo sa zajedničkim radom, dok se 2018. godine pokreće prvi Kickstarter projekat za igru Overtime.

Od tada su krenuli i da proširuju svoje znanje o svetu izdavaštva, kao i o tome koji ih sve izazovi tu očekuju. Kako su osnivači i sami ljubitelji društvenih igara, ideja im je da rade na stvaranju igara koje smatraju zabavnim i privlačnim kako za ljubitelje ovog žanra, tako i za one koji se tek upoznaju sa istim.

I dok svakodnevno sa svojim timom inspiraciju za razvoj board igara pronalazi u raznim društveno-kreativnim temama i idejama kako bi pronašli pravu formulu za svoju igru, Pavle Ilijašević, suosnivač ovog studija, izdvojio je malo vremena da sa nama porazgovara. Tema razgovora je, naravno, dosadašnji razvoj studija, igre na kojima rade i poslovni planovi za naredni period.

Uspešna Kickstarter kampanja kao ‘odskočna daska’ za dalji uspeh igre

“Moje iskustvo sa dizajnom igara je započelo 2015 godine, kada sam prvi put učestvovao na Global Game Jam-u u Beogradu. Drugar me je pozvao da učestvujem i da zajedno napavimo neku igru na temu perspektiva – tako sam napravio svoju prvu društvenu igru poz nazivom To D Island, započinje Pavle razgovor za Netokraciju, otkrivajući kako je ušao u kreativan svet kreiranja igara.

Kako nam je iskreno govorio, svidela mu se pre svega kreativnost u procesu stvaranja igara, a kada je zajedno sa svojim drugarom shvatio da igra koju su zajedno razvili funkcioniše nakon svega 48 sata rada, bio je siguran da je veština razvoja društvenih igara ono čime želi da se bavi u narednom periodu. Ta želja je i rezultovala pokretanjem Dažbog Games studija koji je zvanično nastao 2017. godine kada je osnovano udruženje iza kojeg je stajalo četiri drugara, sa idejom da zajedno rade na stvaranju igara.

“Posle malo rada i nekoliko igara kasnije, shvatili smo da nam je potrebno ime kao družini pod kojim možemo da predstavimo naše igre i privučemo ljudima pažnju. O tome kako smo došli do ideje da to bude baš Dažbog, sada ne bih mogao da kažem”, otkriva nam Pavle i dodaje sledeće:

Znam da smo imali makar 20 predloga pre njega, koje smo jedan po jedan odbacili jer već postoji kompanija ili udruženje u svetu pod tim imenom. “Dažbog” nam je na kraju bio prikladan jer je staroslovenski bog igre i sreće (između ostalog). Od tada smo učestvovali zajedno na raznim takmičenjima (uglavnom Game Jam-ovima) i čak smo organizovali događaje gde smo predstavljali drugima svoje igre.

Novih ideja smo imali i previše, a vremena nikada dovoljno, ali smo uvek na raspolaganju imali nekoliko novih igara u obliku prototipa koje treba testirati i unaprediti. Ekipu Dažbog Games, pored mene, čine Damjan Miladinović, Milan Rančić i Vuk Dragičević.

Kao udruženje, otvoreni smo za sve koji žele da nauče kako da prave igre, ili da krenu putem dizajnera (od zamisli do izdavanja igre), a kao ekipa zajedno radimo na više projekata, grupno i pojedinačno. Do sada, kao Dažbog Games, izdali smo dve igre: “Tell a Tale” i “Overtime”, a trenutno radimo na narednim projektima kao što je “Shelfit”.

Igra Overtime napravljena je 2017. godine, a već godinu dana posle je pokrenuta Kickstarter kampanja za ovaj naslov koja je uspešno i završena. Kako nam je naš sagovornik otkrio, nakon kampanje tim je imao priliku da iskusi logistiku i planiranje potrebno za dalje izdavanje društvene igre, kao i prodaju iste po sajmovima poput Essen Spiel.

Tržište društvenih igara u Srbiji ima potencijala, što pokazuju i uspešne priče domaćih ‘board games’ studija koje smo i predstavili do sada na Netokraciji.

Činjenica je da se mnogo kreatora društvenih igara odlučuje za pokretanje Kickstarter kampanja ne bi li prikupili sredstva za njihovo izdavanje. Otuda nam je Pavle govorio o tome kako su on i njegov tim bili zadovoljni kampanjom koju su pokrenuli, a prema njegovim rečima, iako su svi bili zadovoljni, on smatra da uvek može bolje, kao i da njihov uspeh nije mali s obzirom na kratko vreme koje su imali da spreme kampanju:

Pored uspeha koji smo ostvarili objavljivanjem igre na tržištu, dosta smo toga naučili na osnovu napravljenih grešaka, tako da smo stekli značajno iskustvo za naredne kampanje. Sada smo definitivno spremniji za sledeći pokušaj, kada se budemo odlučili za njega, a imamo i iskustvo koje možemo da podelimo sa drugim dizajnerima koji spremaju sopstvenu Kickstarter kampanju.

Za nas je ovo drugo podjednako bitno, jer je jedan od ciljeva Dažbog Games da pomognemo drugim dizajnerima na svom putu u realizaciji sopstvenih projekata. Tako da svako koga interesuje da krene putem Kickstarter kampanje, može slobodno da nam se obrati za pomoć.

Naime, igra Overtime o kojoj se govori u tekstu je satirična kartična igra, u kojoj igrači uzimaju uloge radnika koji ostaju prekovremeno u firmi. Prvi igrač koji se reši svih svojih zadataka pobeđuje a igrači mogu ili da rade pošteno ili da uvaljuju drugima svoje obaveze. Kako god da odluče da igraju, prvi igrač koji to učini pre 8. kruga pobeđuje. Govoreći o drugom važnom naslovu koji Dažbog Games razvija, Pavle nam otkriva više detalja:

Shelfit je drugačiji tip igre – takozvani Roll and Write u kojoj igrači skupljaju društvene igre i slažu svoje kolekcije na police. Cilj svakog igrača je da skupi najviše poena, tako što najbolje popuni policu. Bacanjem kockica određuje se koje igre (i veličine igara) se dodeljuju tog poteza a zatim ih igrač koji je na potezu deli na gomile po broju igrača.

Svaki igrač bira jednu gomilu koju dodaje na svoju policu. Igrači se trude da grupišu igre po veličini, boji i broju (koja predstavlja određen tip igre), odnosno da ispune neku od ponuđenih opcija za slaganje na osnovu kojih se dobijaju poeni. Na kraju partije, posle 15 krugova, igrač koji skupi najviše poena pobeđuje.

Rad na novim naslovima jedan od prioriteta za studio

Ono što je specifično za Dažbog Games jeste da pored izdavanja društvenih igara, ovaj studio sarađuje sa lokalima koji su držali klubove društvenih igara, a koji su u isto vreme predstavlja i neku vrstu hub-a za dizajnere.

Set na snimanju za Kickstarter kampanju za igru Overtime. Kampanja je uspešno prošla i pomogla je studiju da igru plasira dalje na tržište.

Sa njima su pravili razna testiranja, okupljanja i događaje na kojima su se trudili da prisutnima predstave svoje igre i ideje, kao i da skupe mišljenja i kritike kako da iste unaprede, što nam je Pavle i objasnio:

Pored toga, sa klubom Astal smo imali dobru saradnju i kod njih organizovali Designers Hub, mesto gde možemo da se okupimo i družimo sa drugim dizajnerima i da zajedno unapređujemo igre. Redovno smo se okupljali svake druge subote i savetovali jedni druge o načinima putem kojih možemo da unapredimo igre na kojima radimo.

Sada, zbog pandemije, Designers Hub se odigrava online preko Discord kanala. U toku avgusta smo organizovali i interni Deginers Hub Game Jam, da testiramo svoje sposobnosti, a planiramo da pravimo još takvih događaja u narednom periodu koji će biti otvoreni i za javnost. Kada bude bilo prilike, voleli bismo da ponovo organizujemo Designers Hub okupljanja uživo, ali za to još uvek čekamo povoljnije epidemiološke prilike.

Za sam kraj naš sagovornik je nešto detaljnije govorio o tome na koji način on vidi tržište board, odnosno društvenih igara u Srbiji, gde Pavle dodaje da se ono svake godine sve više razvija, kako u svetu tako i kod nas. Sve više igara dobija svoju lokalizovanu verziju na srpskom jeziku, što čini igre pristupačnijim igračima u Srbiji. “Pored toga, sve više ljudi se upoznaje sa čarima društvenih igara, one su odličan format za mala društva i porodice i predstavljaju sjajan način da se provede veče ili čak dan”, ističe Ilijašević.

Ono što predstoji za Dažbog Games u narednom periodu jeste rad na novim naslovima i njihovo osmišljavanje. Za sada su planovi, kaže Pavle, stavljanje fokusa ka Designers Hub-u, njegovom proširenju i uspostavljanju redovnijih sesija za razvoj i testiranje igara koje njihovi članovi vredno “krčkaju” u svojim glavama.

“A šta nas čeka dalje niz put, to ćemo tek videti. Svakako, preporučujemo svima koji su zainteresovani za ovu temu da nas zaprate na našoj Facebook i Instagram stranici, kao i da nam se pridruže na Discord kanalu u nekoj od narednih Hub sesija”, zaključio je Pavle na kraju.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Plaćali ste CarGo putem PayPala? NBS će vam poslati sporazum o priznanju krivice

Zatekla vas je koverta i u prvi mah ne verujete šta čitate. Bez panike, uz sporazumno priznanje krivice ne plaćate nikakvu kaznu.

Karijere

Platforme za zapošljavanje otkrivaju trendove u IT-ju: Ko su najtraženiji kadrovi i tehnologije?

Otkrivamo kako u ovom trenutku u Srbiji izgleda presek stanja na IT tržištu po pitanju zapošljavanja.

Gaming

Kako je gejming promenio svet: Od arkadnih mašina do veštačke inteligencije i online igranja

Na nedavno završenom Weekend Media Festivalu održan je panel o globalno sve zanimljivijoj temi 'Kako je gejming promenio svet'. Panelisti su u najvećoj meri govorili o istorijatu i budućnosti ove industrije u regionu ali i šire.

Propustili ste

Gaming

Kako je gejming promenio svet: Od arkadnih mašina do veštačke inteligencije i online igranja

Na nedavno završenom Weekend Media Festivalu održan je panel o globalno sve zanimljivijoj temi 'Kako je gejming promenio svet'. Panelisti su u najvećoj meri govorili o istorijatu i budućnosti ove industrije u regionu ali i šire.

Karijere

Huawei poziva studente iz Srbije da upoznaju 5G i AI iz prve ruke kroz edukativni program

Studenti tehničkih fakulteta i informacionih tehnologija u Srbiji do 7. oktobra mogu da se prijave za učešće u programu za mlade talente kompanije Huawei. U sklopu programa studenti će imati priliku iz prve ruke da uče o novim tehnologijama koje aktivno menjaju svet oko nas.

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Delivery direktor?

Nikola Đorđević iz kompanije Levi9 deli svoja razmišljanja.

Startapi i poslovanje

Za domaći Alt Labs stiže milionska investicija u tokenima za dalju decentralizaciju data centara

Ovaj tim dobio je prvi finansijski doprinos prikupljanjem vrednosti od preko milion dolara od Protocol Labs-a za razvoj svog ekosistema Filmine čiji je krajnji cilj decentralizacija data centara.

Office Talks Podcast

U čemu je tajna najboljih IT poslodavaca?

O brendiranju poslodavaca sve se više priča u korporativnom i IT svetu u Srbiji. Čini se da je ovo jedna od retkih oblasti gde naša zemlja ne kaska mnogo za razvijenim državama. Upravo o ovoj oblasti i dobrim praksama razgovaramo sa Katarinom Šonjić - Employer Branding konsultantom.

Startapi i poslovanje

Domaći Tapni osigurao €200.000 investicije od investitora okupljenih oko Inicijative Digitalna Srbija

Poslovni anđeli koja okuplja DSI investirali su 200.000 evra u domaći startap Tapni koji nudi rešenje za digitalizovanje vizit karti tj. razmenu poslovnih kontakata.