Dara Kosrovšahi prvi 'pik' za novog direktora UBER-a

Dara Kosrovšahi prvi ‘pik’ za novog direktora UBER-a

Nagađanja da se Travis Kalanik neće vraćati na mesto CEO-a kompanije UBER više nisu samo to – nagađanja. Izvor blizak UBER-u navodi da je odbor ove kompanije odlučio da mesto izvršnog direktora ponudi Dari Kosrovšahi, američkom biznismenu iranskog porekla i trenutnom direktoru kompanije Expedia.

CEO pozicija u jednoj od najpoznatijih prevoznih kompanija otvorena je još od juna, a mnogi kojima je ponuđena (poput Meg Vitman, CEO-a kompanije Hewlett Packard Enterprise i Džefa Imelta iz kompanije General Electric) javno su tvitom objavili da ponuđenu poziciju ne žele.

Jalov posao?

Njihova odluka se, pak, ne može smatrati kontraverznom, budući da problemi sa kojima se UBER součava po svim parametrima mogu smatrati prilično ozbiljnim.

Naime, kompanija se u poslednje vreme součila sa brojnim poteškoćama, od kojih su optužbe za seksualna zlostavljanja, pravna bitka sa Alfabetom (roditeljskom kompanijom Gugla), Kalinikova tužba sa Benchmark-om, sumnjivi video sadržaji i mejlovi prethodnog izvršnog direktora su samo neki od problema. Stoga će novoizabranog CEO-a, ma ko on (ili ona) bio očekivati težak i mukotrpan posao ne bi li kompaniju vratio na put rasta koji je imala pre 2017.

Mišljenje odbora članova UBER-a je, kako piše TechCrunch, ipak vrlo jasno: Dara Kosrovšahi je prava osoba za taj posao. Ovaj bivši izbeglica i veliki protivnik Trampove politike se od 2005. nalazi na čelu kompanije Expedia i u poslednjih pet godina doveo je do toga da se njene akcije gotovo utrostruče. Pored toga, član je nekoliko izvršnih odbora (od kojih je jedan odbor čuvenog New York Times-a), a sudeći po ocenama zaposlenih, Kosrovšahi je 39. na listi najboljih direktora gde mu je oko 2.200 zaposlenih dalo 94% podrške.

CEO Expedie i potencijalni kandidat za novog direktora UBER-a proglašen je 2016. godine za jednog od najplaćenijih direktora u IT industriji.

Priča se nastavlja

Pa ipak, koliko god Kalinik u očima nekih investitora bio persona non grata on je i dalje jedan od članova odbora, ima 10% udela u kompaniji i 16% glasačkih prava. Stoga će Benchmark Capital, glavni protivnik bivšeg CEO-a, uprkos podnetim tužbama za prevaru, kršenje ugovora i povredu fiducijarne dužnosti – morati i dalje da uvažava njegovo mišljenje.

Uprkos tim unutarkompanijskim sukobima, isti investitor skoro je u javnost izneo procenu da bi ova kompanija u narednih nekoliko godina mogla da dostigne vrednost od 100 milijardi američkih dolara, iako Uber trenutno vredi 60 milijardi i suočava se sa brojnim što finansijskim, što tehničkim problemima.

A da li će Kosrovšahi biti prava osoba za to, ostaje da vidimo.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpski Constellation lansira AimFox – sveobuhvatno rešenje za automatizaciju komunikacije na LinkedInu

AimFox je cloud-based aplikacija namenjena svima koji žele da se bave networkingom, prodajom, regrutingom ili bilo kojim procesima koji podrazumevaju 'jedan na jedan' komunikaciju sa odabranom ciljnom grupom.

Startapi i poslovanje

Payoneer istraživanje: Globalizacija je šansa za razvoj malih i srednjih preduzeća

Procenat očekivanog rasta prihoda malih i srednjh preduzeća ostvarenog od izvoza u Srbiji iznosi 12% u periodu od 2021. do 2023 - pokazuju rezultati istraživanja koja je sproveo Payoneer.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Propustili ste

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.

Kolumna

Trudna Barbi i Ken Sugar Daddy – kako je Mattel forama na svoj račun prešao marketing igru?

Drugi deo svoje kolumne o filmu "Barbie" posvetila sam marketinškim strategijama kompanije Mattel koja je aktivno učestvovala u produkciji i realizaciji filma.