Daon ima novu kancelariju u Beogradu i otkriva kako je uz pomoć hibridnog modela rada stvorio efikasnije radno okruženje

Daon ima novu kancelariju u Beogradu i otkriva kako je uz pomoć hibridnog modela rada stvorio efikasnije radno okruženje

Dolazak pandemije značajno je promenio radne navike. I dok se mnoge industrije još uvek navikavaju na novu normalnost rada, u IT ekosistemu kompanije pokušavaju da pronađu najbolji način 'remote' funkcionisanja - što je bila krovna tema razgovora sa zaposlenima iz kompanije Daon.

Postoji jedno ustaljeno mišljenje da je snalažljivost i brzo prilagođavanje novonastalim i kriznim situacijama jedna od najboljih osobina pojedinaca, organizacija i, naravno, kompanija. Koliko god IT industrija bila snažna i brzorastuća, aktuelna pandemija uzdrmala je njene, ali i temelje mnogih manjih ili većih biznisa.

Prošla godina ujedno je bila i svojevrsni poligon koji nam je svima služio da pokušamo da se prilagodimo situaciji i usvojimo neke nove prakse rada koje su se prenele na ovu godinu.

Jedna od tih dobrih praksi je i hibridni model rada, tačnije unapređena verzija remote kulture poslovanja, koja je u naprednoj industriji kao što je IT bila poznata i mnogo pre korona virusa. Ljudi su imali tu slobodu da rade od kuće, ali samo u određenom vremenskom periodu. Danas je sve to znatno drugačije, s obzirom na činjenicu da se pojedine kolege iz kompanija nisu viđale i po nekoliko meseci.

Kompanija Daon o čijem smo biometrijskom rešenju imali priliku da pišemo u septembru ove godine, upravo je uspostavila novi sistem hibridnog rada, otvarajući u isto vreme novu kancelariju sa ciljem širenja prostornih i kadrovskih kapaciteta. Kako bismo detaljno saznali koji su njihovi planovi u vezi otvaranja novih prostora ali i nastavka rada u doba pandemije, razgovarali smo sa Dijanom Tomašević (Data Team Lead), Filipom Petrovićem (Senior Java Engineer) i Anom Golobočanin (HR Business Partner).

Organizovan dolazak uz korišćenje online sistema rezervacija

“Kada je Daon tek otvorio kancelariju u Beogradu pre tri godine, imali smo mali broj zaposlenih i coworking prostor je zadovoljavao većinu naših potreba. Uporedo sa ubrzanim zapošljavanjem novih kolega i širenjem timova, ukazala se potreba za većim prostorom i sopstvenom kancelarijom”, započinje Filip razgovor za Netokraciju.

Boravak za zaposlene u novim kancelarijama ove kompanije osmišljen je da stvori opuštajuću atmosferu.

Pored toga, on dodaje i kako je ideja čitavog tima u kompaniji bila da se uredi okruženje po njihovom ukusu, kao i da ga obogate različitim sadržajima, što nije uvek moguće u coworking prostorima. Svestan benefita koje kompanija dobija sa novim prostorom, Filip ističe sledeće: 

Sada imamo mnogo komforniju kancelariju koja je napravljena prateći activity-based working koncept, koji zaposlenima daje izbor okruženja koja su optimizovana za različitetaskove” koje neko može da obavlja.

Izdvojio bih prostorije za rad, sa standardnim i radnim stolovima podesive visine, zatim pet konferencijskih sala namenjenih sastancima i timskim diskusijama. Takođe, postoje izdvojeni delovi za odmor i druženje kolega, poput lounge room-a ispunjenog udobnim nameštajem, društvenim igrama i drugim zabavnim sadržajima.

Govoreći o tome na koji način su zapravo koncipirane ove prostorije za rad, Filipova koleginica Dijana nam otkriva kako je ova radna površina u stvari kombinacija open space-a i broja manjih i većih prostorija. Samim tim, zaposleni nisu usmereni samo na svoj radni sto i imaju slobodu da svaki put biraju okruženje iz kojeg će da rade, individualno ili sa timom. “Shodno različitim okolnostima u kojima se nalazimo, imamo i nekoliko manjih prostorija za koje se možemo opredeliti u toku radnog dana”, kaže Dijana, koja pored toga otkriva još detalja: 

Ideja je da sa smenom aktivnosti koju obavljamo možemo adekvatno promeniti okruženje – otići u salu za konferencije, iskoristiti jedan od kutaka za odmor ili se družiti sa kolegama na ručku. U suštini, većina prostora je personalizovana i trudimo se da različitim detaljima oplemenimo prostor u kojem se nalazimo. Fleksibilnost je važna i u odabiru lokacije za rad te nam je ostavljena mogućnost da iskoristimo kancelarijski prostor na način koji nam je najudobniji.

Sa druge strane, Ana iskreno kaže da su, zbog rada od kuće, timska komunikacija uživo ali i kolege svima najviše nedostajali, pa je upravo to bila inicijalna kapisla da se iz ove kompanije opredele za model po kojem se dolazak u kancelariju organizuje po timovima. Ovo je naročito važan momenat za nove kolege, pa su zato iz Daona podržali timska okupljanja uživo kako bi onboarding novih kolega bio što bolje iskustvo.

Nezaobilazan deo za sve kolege u jednoj kompaniji je i kuhinja, mesto za druženje i razmenu ideja.

Upravo će u tom procesu znatno pomoći nove prostorije u kojima tim može biti zajedno, ali opet poštujući distancu i ostale epidemiološke mere. Ono što je za čitav tim važno jeste da na proširenje kancelerije gledaju kao na preduslov efikasne hibridne organizacije koja može da podrži različite potrebe zaposlenih.

S obzirom na to da je u Daonu na snazi upravo hibridni način rada, Filip nam je govorio šta konkretno to znači za njega i njegove kolege, kao i kako funkcioniše u praksi. Prema njegovim rečima, od početka pandemije kompanija je prešla na pomenuti model rada koji se odlično pokazao, a najbolje se može opisati kao izraženija fleksibilnost po pitanju dolaska u kancelariju.

“Svesni smo da imamo zaposlene sa potpuno suprotnim pogledima na novonastale okolnosti u svetu i trudimo se da nikoga ne pritiskamo, izbacujemo iz zone komfora ili diskriminišemo po bilo kom osnovu. Na kraju krajeva, najbitnije je da se posao obavlja a ne odakle se obavlja”, objašnjava nam Filip i kaže: 

U poslednje vreme ohrabrujemo kolege da dolaze u kancelariju jer mislimo da je korisno da se ljudi lično upoznaju – to naročito važi za novozaposlene kojih ima mnogo a koji još uvek nisu stigli da se dobro upoznaju sa svojim timovima.

Ono što smo uveli kao zanimljiv koncept jeste rezervisanje stolova za rad i parking mesta korišćenjem online sistema rezervacija. Koristeći taj sistem možemo u svakom trenutku da pristupimo mapi cele kancelarije, rezervišemo sto po izboru ili konferencijsku salu i na taj način najavimo svoj dolazak određenim danom.

Dešava se da se ceo tim dogovori da dođe pojedinim danima pa rezerviše salu za sastanke. Takođe, česta je pojava da kolege dogovaraju pair-programing pa im odgovara da rezervišu dva spojena stola kako bi lakše sarađivali taj dan. Sve je stvar dogovora.

IT industrija je podložna brzom prilagođavanju i to treba iskoristiti

U nastavku ovog intervjua, Ana nam je govorila o tome kako rad iz kancelarije ili od kuće utiče na produktivnost timova u organizaciji kompanije, a koja je tim povodom istakla da rad u ovoj kompaniji u velikoj meri podrazumeva saradnju sa kolegama iz drugih država, kao i dobro razvijene alate i prakse komunikacije. Takođe, zaposleni u Daonu su i pre pandemije imali opciju rada od kuće, kao i fleksibilan raspored radnog vremena, pa samim tim nisu imali posebnih izazova u organizaciji remote rada 100% vremena, kada su uslovi to zahtevali.

Sala za sastanke, ali i kuhinja su zaokružili potpuni utisak jednog modernog radnog prostora.

Takođe, Ana dodaje da je fleksibilnost u radu jedan od tri glavna faktora u privlačenju talenata, ali i zadržavanju i zadovoljstvu zaposlenih, kako su i pokazala istraživanja koja su sprovedena od strane kompanije. “Zato nam je bitno da imamo funkcionalni hibridni model organizacije, koji će zadovoljiti različite potrebe zaposlenih, a sve ovo se pozitivno odrazilo na samu produktivnost. Tako je Daon u Srbiji za dve godine porastao sa 20 na 60 zaposlenih“, kaže Ana, objašnjavajući dalje:

Ono što takođe ide u prilog ovome je i naš relativno novi proizvod VeriFLY, koji je nastao na početku pandemije, u potpuno remote okruženju, a danas broji preko četiri miliona korisnika. U okviru njega trenutno uspešno sarađuje 30 ljudi, sa različitih lokacija u okviru tri kontinenta, u hibridnom modelu rada

Na pitanje Netokracije da li svaki tim ima autonomiju da se po pitanju rada od kuće ili rada iz kancelarije organizuje onako kako njemu odgovara, Dijana kaže da s obzirom na hibridni način rada koji je Daon implementirao u poslednjih nekoliko meseci, svi timovi kao i individue imaju mogućnost da lokaciju svog rada organizuju po potrebi. Na osnovu njenog mišljenja, suština fleksibilnosti koju kompanija pruža, jeste povećanje produktivnosti timova i pojedinaca tako da svaki zaposleni može izabrati način rada po svojoj meri.

Iako se rad od kuće pokazao vrlo plodonosnim, povremenim okupljanjem timova olakšan je proces onboarding-a novih kolega kao i transfer znanja unutar tima. Dijana dodaje i sledeće

Do sada se pokazalo da je uravnotežen rad od kuće i iz kancelarije imao fenomenalne rezultate – gde se u radu od kuće i fleksibilnim satima svakom daje mogućnost da radi u optimalnim okolnostima dok se timska saradnja pospešuje okupljanjem u kancelariji.

U praksi, kolege koje rade zajedno na projektima se najčešće mogu sresti u prostorijama firme ali osim toga, neretko se okupljamo kako bismo obeležili radne godišnjice, dostignuća timova, rođendane i tome slično.

Kako Daon razvija proizvode koji se koriste u širokom spektru uslova, od velike je pomoći činjenica da testiranja mogu biti izvršena i u kućnim uslovimakakvi su očekivani i kod klijenata. Naravno, u početku je bilo izazovno organizovati kancelarijske resurse koji su potrebni za rad, međutim ispostavilo se da je svaki logistički problem lako rešiv dobrom komunikacijom i timskim radom.

Moderan izgled radnog dela kancelarija je u duhu bolje organizovanosti i komunikacije između kolega.

Za sam kraj razgovora sa našim sagovornicima, zanimalo nas je kakva su njihova predviđanja kada je reč o konačnom povratku u kancelariju, da li će se IT industrija ikada opet vratiti na tu trasu kao i kakvi su njihovi planovi po tom pitanju.

Ana tom prilikom napominje da bez namere da se umanje i relativizuju ogromne negativne posledice koje će ova kriza imati na čitavu planetu, ona jeste donela određene pozitivne promene za budućnost, od kojih je jedan od najznačajnijih za funkcionisanje biznisa način rada, u okviru kojeg dobijamo sasvim novo shvatanje pojma radnog mesta u lokacijskom smislukoje je danas daleko fleksibilnije.

Ona ocenjuje da je ovde svakako reč o velikoj transformaciji u kojoj su se najagilniji najbolje snašli. Štaviše, Ana smatra da je IT industrija očekivano pokazala zavidnu sposobnost prilagodljivosti novonastalim situacijama i u tom smislu još jednom opravdala status trendsetter-a na domaćem tržištu rada: 

Sam pojam hibridne organizacije smatram sinonimom za fleksibilnost i orijentisanost na potrebe ljudi, što me kao predstavnika HR-a posebno raduje. S tim u vezi, naši planovi se nisu mnogo promenili u suštinskom smislunastavićemo da osluškujemo potrebe zaposlenih i organizujemo se u skladu sa njima.

“Planiramo da, kao i do sada, pratimo situaciju i svetska dešavanja, u odnosu na pandemiju i ovaj način rada, kako bismo bili u mogućnosti da donesemo ispravne odluke i organizovali se pravovremeno u skladu sa tim”, zaključila je Ana na kraju.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Kultura 2.0

Inviggo svojim zaposlenima nudi stalnu podršku psihoterapeuta i time demistifikuje psihoterapiju

Kompanija Inviggo svojim zaposlenima omogućila je opciju da, ukoliko žele, mogu imati redovne razgovore sa psihoterapeutom. O tome, ali i značaju mentalnog zdravlja, razgovaramo sa direktorkom ove kompanije.

Propustili ste

Kultura 2.0

Inviggo svojim zaposlenima nudi stalnu podršku psihoterapeuta i time demistifikuje psihoterapiju

Kompanija Inviggo svojim zaposlenima omogućila je opciju da, ukoliko žele, mogu imati redovne razgovore sa psihoterapeutom. O tome, ali i značaju mentalnog zdravlja, razgovaramo sa direktorkom ove kompanije.

Startapi i poslovanje

Bugarski Eleven sa novim fondom vrednim €60 miliona želi da se vrati investiranju u srpske startape

Treći fond deset je puta veći od fonda iz 2018. godine, a u fokusu bugarskog Elevena biće kompanije iz Rumunije, Grčke, Hrvatske i Srbije.

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Društvene mreže

Facebook, Instagram i Twitter planiraju da omasove NFT sadržaj – šta to znači za korisnike?

Kompanija Meta, u ovom slučaju Instagram i Facebook, planiraju da korisnicima omoguće da kreiraju, prikazuju i prodaju NFT sadržaj u okviru svojih sistema. Štaviše, i Twitter je odlučio da počne sa prikazivanjem NFT-a što nas može uvesti u jednu novu eru društvenih mreža.

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Global Infrastructure and Cloud Architect?

Svoja razmišljanja za Netokraciju deli Igor Kosanović iz kompanije STADA IT Solutions (STADA GIS Serbia).

Office Talks Podcast

Od prvog gosta do globalne booking platforme

Prethodne dve godine slušali smo i čitali kako je pandemija pokosila industriju turizma. Može li se ovaj ogromni globalni sektor oporaviti brže zahvaljujući većem uplivu tehnologija? Upravo o tome razgovaramo u 78. epizodi Office Talks podcasta sa Đorđem Jevtićem iz startapa SerbianBookers.