Daon ima novu kancelariju u Beogradu i otkriva kako je uz pomoć hibridnog modela rada stvorio efikasnije radno okruženje

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Daon ima novu kancelariju u Beogradu i otkriva kako je uz pomoć hibridnog modela rada stvorio efikasnije radno okruženje

Dolazak pandemije značajno je promenio radne navike. I dok se mnoge industrije još uvek navikavaju na novu normalnost rada, u IT ekosistemu kompanije pokušavaju da pronađu najbolji način 'remote' funkcionisanja - što je bila krovna tema razgovora sa zaposlenima iz kompanije Daon.

Postoji jedno ustaljeno mišljenje da je snalažljivost i brzo prilagođavanje novonastalim i kriznim situacijama jedna od najboljih osobina pojedinaca, organizacija i, naravno, kompanija. Koliko god IT industrija bila snažna i brzorastuća, aktuelna pandemija uzdrmala je njene, ali i temelje mnogih manjih ili većih biznisa.

Prošla godina ujedno je bila i svojevrsni poligon koji nam je svima služio da pokušamo da se prilagodimo situaciji i usvojimo neke nove prakse rada koje su se prenele na ovu godinu.

Jedna od tih dobrih praksi je i hibridni model rada, tačnije unapređena verzija remote kulture poslovanja, koja je u naprednoj industriji kao što je IT bila poznata i mnogo pre korona virusa. Ljudi su imali tu slobodu da rade od kuće, ali samo u određenom vremenskom periodu. Danas je sve to znatno drugačije, s obzirom na činjenicu da se pojedine kolege iz kompanija nisu viđale i po nekoliko meseci.

Kompanija Daon o čijem smo biometrijskom rešenju imali priliku da pišemo u septembru ove godine, upravo je uspostavila novi sistem hibridnog rada, otvarajući u isto vreme novu kancelariju sa ciljem širenja prostornih i kadrovskih kapaciteta. Kako bismo detaljno saznali koji su njihovi planovi u vezi otvaranja novih prostora ali i nastavka rada u doba pandemije, razgovarali smo sa Dijanom Tomašević (Data Team Lead), Filipom Petrovićem (Senior Java Engineer) i Anom Golobočanin (HR Business Partner).

Organizovan dolazak uz korišćenje online sistema rezervacija

“Kada je Daon tek otvorio kancelariju u Beogradu pre tri godine, imali smo mali broj zaposlenih i coworking prostor je zadovoljavao većinu naših potreba. Uporedo sa ubrzanim zapošljavanjem novih kolega i širenjem timova, ukazala se potreba za većim prostorom i sopstvenom kancelarijom”, započinje Filip razgovor za Netokraciju.

Boravak za zaposlene u novim kancelarijama ove kompanije osmišljen je da stvori opuštajuću atmosferu.

Pored toga, on dodaje i kako je ideja čitavog tima u kompaniji bila da se uredi okruženje po njihovom ukusu, kao i da ga obogate različitim sadržajima, što nije uvek moguće u coworking prostorima. Svestan benefita koje kompanija dobija sa novim prostorom, Filip ističe sledeće: 

Sada imamo mnogo komforniju kancelariju koja je napravljena prateći activity-based working koncept, koji zaposlenima daje izbor okruženja koja su optimizovana za različitetaskove” koje neko može da obavlja.

Izdvojio bih prostorije za rad, sa standardnim i radnim stolovima podesive visine, zatim pet konferencijskih sala namenjenih sastancima i timskim diskusijama. Takođe, postoje izdvojeni delovi za odmor i druženje kolega, poput lounge room-a ispunjenog udobnim nameštajem, društvenim igrama i drugim zabavnim sadržajima.

Govoreći o tome na koji način su zapravo koncipirane ove prostorije za rad, Filipova koleginica Dijana nam otkriva kako je ova radna površina u stvari kombinacija open space-a i broja manjih i većih prostorija. Samim tim, zaposleni nisu usmereni samo na svoj radni sto i imaju slobodu da svaki put biraju okruženje iz kojeg će da rade, individualno ili sa timom. “Shodno različitim okolnostima u kojima se nalazimo, imamo i nekoliko manjih prostorija za koje se možemo opredeliti u toku radnog dana”, kaže Dijana, koja pored toga otkriva još detalja: 

Ideja je da sa smenom aktivnosti koju obavljamo možemo adekvatno promeniti okruženje – otići u salu za konferencije, iskoristiti jedan od kutaka za odmor ili se družiti sa kolegama na ručku. U suštini, većina prostora je personalizovana i trudimo se da različitim detaljima oplemenimo prostor u kojem se nalazimo. Fleksibilnost je važna i u odabiru lokacije za rad te nam je ostavljena mogućnost da iskoristimo kancelarijski prostor na način koji nam je najudobniji.

Sa druge strane, Ana iskreno kaže da su, zbog rada od kuće, timska komunikacija uživo ali i kolege svima najviše nedostajali, pa je upravo to bila inicijalna kapisla da se iz ove kompanije opredele za model po kojem se dolazak u kancelariju organizuje po timovima. Ovo je naročito važan momenat za nove kolege, pa su zato iz Daona podržali timska okupljanja uživo kako bi onboarding novih kolega bio što bolje iskustvo.

Nezaobilazan deo za sve kolege u jednoj kompaniji je i kuhinja, mesto za druženje i razmenu ideja.

Upravo će u tom procesu znatno pomoći nove prostorije u kojima tim može biti zajedno, ali opet poštujući distancu i ostale epidemiološke mere. Ono što je za čitav tim važno jeste da na proširenje kancelerije gledaju kao na preduslov efikasne hibridne organizacije koja može da podrži različite potrebe zaposlenih.

S obzirom na to da je u Daonu na snazi upravo hibridni način rada, Filip nam je govorio šta konkretno to znači za njega i njegove kolege, kao i kako funkcioniše u praksi. Prema njegovim rečima, od početka pandemije kompanija je prešla na pomenuti model rada koji se odlično pokazao, a najbolje se može opisati kao izraženija fleksibilnost po pitanju dolaska u kancelariju.

“Svesni smo da imamo zaposlene sa potpuno suprotnim pogledima na novonastale okolnosti u svetu i trudimo se da nikoga ne pritiskamo, izbacujemo iz zone komfora ili diskriminišemo po bilo kom osnovu. Na kraju krajeva, najbitnije je da se posao obavlja a ne odakle se obavlja”, objašnjava nam Filip i kaže: 

U poslednje vreme ohrabrujemo kolege da dolaze u kancelariju jer mislimo da je korisno da se ljudi lično upoznaju – to naročito važi za novozaposlene kojih ima mnogo a koji još uvek nisu stigli da se dobro upoznaju sa svojim timovima.

Ono što smo uveli kao zanimljiv koncept jeste rezervisanje stolova za rad i parking mesta korišćenjem online sistema rezervacija. Koristeći taj sistem možemo u svakom trenutku da pristupimo mapi cele kancelarije, rezervišemo sto po izboru ili konferencijsku salu i na taj način najavimo svoj dolazak određenim danom.

Dešava se da se ceo tim dogovori da dođe pojedinim danima pa rezerviše salu za sastanke. Takođe, česta je pojava da kolege dogovaraju pair-programing pa im odgovara da rezervišu dva spojena stola kako bi lakše sarađivali taj dan. Sve je stvar dogovora.

IT industrija je podložna brzom prilagođavanju i to treba iskoristiti

U nastavku ovog intervjua, Ana nam je govorila o tome kako rad iz kancelarije ili od kuće utiče na produktivnost timova u organizaciji kompanije, a koja je tim povodom istakla da rad u ovoj kompaniji u velikoj meri podrazumeva saradnju sa kolegama iz drugih država, kao i dobro razvijene alate i prakse komunikacije. Takođe, zaposleni u Daonu su i pre pandemije imali opciju rada od kuće, kao i fleksibilan raspored radnog vremena, pa samim tim nisu imali posebnih izazova u organizaciji remote rada 100% vremena, kada su uslovi to zahtevali.

Sala za sastanke, ali i kuhinja su zaokružili potpuni utisak jednog modernog radnog prostora.

Takođe, Ana dodaje da je fleksibilnost u radu jedan od tri glavna faktora u privlačenju talenata, ali i zadržavanju i zadovoljstvu zaposlenih, kako su i pokazala istraživanja koja su sprovedena od strane kompanije. “Zato nam je bitno da imamo funkcionalni hibridni model organizacije, koji će zadovoljiti različite potrebe zaposlenih, a sve ovo se pozitivno odrazilo na samu produktivnost. Tako je Daon u Srbiji za dve godine porastao sa 20 na 60 zaposlenih“, kaže Ana, objašnjavajući dalje:

Ono što takođe ide u prilog ovome je i naš relativno novi proizvod VeriFLY, koji je nastao na početku pandemije, u potpuno remote okruženju, a danas broji preko četiri miliona korisnika. U okviru njega trenutno uspešno sarađuje 30 ljudi, sa različitih lokacija u okviru tri kontinenta, u hibridnom modelu rada

Na pitanje Netokracije da li svaki tim ima autonomiju da se po pitanju rada od kuće ili rada iz kancelarije organizuje onako kako njemu odgovara, Dijana kaže da s obzirom na hibridni način rada koji je Daon implementirao u poslednjih nekoliko meseci, svi timovi kao i individue imaju mogućnost da lokaciju svog rada organizuju po potrebi. Na osnovu njenog mišljenja, suština fleksibilnosti koju kompanija pruža, jeste povećanje produktivnosti timova i pojedinaca tako da svaki zaposleni može izabrati način rada po svojoj meri.

Iako se rad od kuće pokazao vrlo plodonosnim, povremenim okupljanjem timova olakšan je proces onboarding-a novih kolega kao i transfer znanja unutar tima. Dijana dodaje i sledeće

Do sada se pokazalo da je uravnotežen rad od kuće i iz kancelarije imao fenomenalne rezultate – gde se u radu od kuće i fleksibilnim satima svakom daje mogućnost da radi u optimalnim okolnostima dok se timska saradnja pospešuje okupljanjem u kancelariji.

U praksi, kolege koje rade zajedno na projektima se najčešće mogu sresti u prostorijama firme ali osim toga, neretko se okupljamo kako bismo obeležili radne godišnjice, dostignuća timova, rođendane i tome slično.

Kako Daon razvija proizvode koji se koriste u širokom spektru uslova, od velike je pomoći činjenica da testiranja mogu biti izvršena i u kućnim uslovimakakvi su očekivani i kod klijenata. Naravno, u početku je bilo izazovno organizovati kancelarijske resurse koji su potrebni za rad, međutim ispostavilo se da je svaki logistički problem lako rešiv dobrom komunikacijom i timskim radom.

Moderan izgled radnog dela kancelarija je u duhu bolje organizovanosti i komunikacije između kolega.

Za sam kraj razgovora sa našim sagovornicima, zanimalo nas je kakva su njihova predviđanja kada je reč o konačnom povratku u kancelariju, da li će se IT industrija ikada opet vratiti na tu trasu kao i kakvi su njihovi planovi po tom pitanju.

Ana tom prilikom napominje da bez namere da se umanje i relativizuju ogromne negativne posledice koje će ova kriza imati na čitavu planetu, ona jeste donela određene pozitivne promene za budućnost, od kojih je jedan od najznačajnijih za funkcionisanje biznisa način rada, u okviru kojeg dobijamo sasvim novo shvatanje pojma radnog mesta u lokacijskom smislukoje je danas daleko fleksibilnije.

Ona ocenjuje da je ovde svakako reč o velikoj transformaciji u kojoj su se najagilniji najbolje snašli. Štaviše, Ana smatra da je IT industrija očekivano pokazala zavidnu sposobnost prilagodljivosti novonastalim situacijama i u tom smislu još jednom opravdala status trendsetter-a na domaćem tržištu rada: 

Sam pojam hibridne organizacije smatram sinonimom za fleksibilnost i orijentisanost na potrebe ljudi, što me kao predstavnika HR-a posebno raduje. S tim u vezi, naši planovi se nisu mnogo promenili u suštinskom smislunastavićemo da osluškujemo potrebe zaposlenih i organizujemo se u skladu sa njima.

“Planiramo da, kao i do sada, pratimo situaciju i svetska dešavanja, u odnosu na pandemiju i ovaj način rada, kako bismo bili u mogućnosti da donesemo ispravne odluke i organizovali se pravovremeno u skladu sa tim”, zaključila je Ana na kraju.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Dejan Milošević: Istraživanje i rad na sebi sastavni su deo karijere svakog uspešnog developera

Prethodnih 20 godina Dejan Milošević radi u IT industriji, gde je imao priliku da se susretne sa različitim programskim jezicima i stručnim pozicijama. Sada je član kompanije HTEC, a on nam je otkrio kako je izgledala njegova karijera na 'tech' sceni i šta tačno podrazumeva pozicija Tech Excellence Specialist na kojoj trenutno radi.

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.

Office Talks Podcast

Demagog sa dva nova naslova osvaja tržište indie igara

Razvoj video igara u Srbiji ima sve veći značaj na globalnoj sceni. Tom prilikom smo u 105. epizodi Office Talks podkasta ugostili beogradski Demagog studio čija je video igra Golf Club Wasteland do sada zabeležila značajne rezultate na AppStore i Google Play prodavnicama.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Demagog sa dva nova naslova osvaja tržište indie igara

Razvoj video igara u Srbiji ima sve veći značaj na globalnoj sceni. Tom prilikom smo u 105. epizodi Office Talks podkasta ugostili beogradski Demagog studio čija je video igra Golf Club Wasteland do sada zabeležila značajne rezultate na AppStore i Google Play prodavnicama.

Tehnologija

IT Srbija od ‘outsourcinga’ do vodeće zemlje za razvoj digitalnih proizvoda i usluga

O razvoju i rastu domaće IT industrije govorimo već nekoliko godina unazad. Prethodne dve, bile su najintenzivnije kada je reč o ovoj grani koja ima značajan udeo u domaćem BDP-u. Kako godine prolaze, informaciona i tehnološka industrija u Srbiji započela je put napretka od 'outsourcinga' do kompanija koje razvijaju zahtevne proizvode.

Novost

Epic Games kreće sa izgradnjom kampusa u Novom Sadu

Kompanije Epic Games i 3Lateral najavljuju početak izgradnje svog kampusa nadomak Univerzitetskog centra, u Radničkoj ulici u Novom Sadu. Reč je o savremenom R&D centru koji podržava razvoj hardverskih i softverskih rešenja koja omogućavaju kreiranje fotorealističnih digitalnih ljudi.

Intervju

Kako je platforma Native Teams stvorila uslove za uspešno i jednostavno ‘freelance’ poslovanje

Zahvaljujući Native Teams platformi, 'freelance' radnici imaju mogućnost da ostvare sve benefite onih koji su zaposleni 'za stalno', online ili putem mobilne aplikacije.

Novost

Playstudios sa fondom od $10 miliona i osnivanjem novog blockchain tima ulazi u web3

Kompanija Playstudios, kreator revolucionarne platforme lojalnosti 'playAWARDS' i brojnih nagrađivanih mobilnih igara, juče je najavila pokretanje novog blokchain departmana pod nazivom 'playBLOCKS'.

Karijere

HelloWorld i ove godine ispituje ‘Puls srpske IT zajednice’: IT-jevci, popunite anketu i podržite istraživanje

Sajt za zapošljavanje IT kadrova HelloWorld.rs i međunarodna istraživačka agencija MASMI trenutno sprovode istraživanje o iskustvima na poslu u IT sektoru.