Srbi i Hrvati boje se za posao, većina želi da radi u stranim kompanijama

Srbi i Hrvati boje se za posao, većina želi da radi u stranim kompanijama

Rezultati uporednog istraživanja tržišta rada u Srbiji, BiH i Hrvatskoj pokazuju da ispitanici iz naše zemlje najviše strahuju od gubitka posla, kao i da su im na radnom mestu najbitniji dobri međuljudski odnosi. Mladi u Srbiji smatraju da u potragu za poslom treba krenuti tek nakon sticanja diplome, dok se u našoj zemlji 90% poslova traži putem specijalizovanih sajtova.

d1

Tokom trajanja sedmog regionalnog online sajma zapošljavanja i obrazovanja pod nazivom „Virtualni dani karijera i znanja“, sajt Poslovi.infostud.com u saradnji s vodećim portalima za oglašavanje poslova u Bosni i Hercegovini (Posao.ba) i Hrvatskoj (Mojposao.net), sproveo je istraživanje o stanju na tržištu rada u sve tri zemlje u kojem je učestvovalo više od 2.500 ispitanika – čak 1.400 iz Srbije od kojih je 52% nezaposlenih, 38% zaposlenih, a oko 10% još uvek se školuje.

Ne strahuju baš svi od gubitka posla

Za razliku od prethodne godine gde se za radno mesto najviše strahovalo u Hrvatskoj, ove godine, po rezultatima sprovedenog istraživanja, Srbi se najviše brinu za svoju poziciju (36%). Ukoliko ih uporedimo sa ispitanicima iz Hrvatske (32%) i BiH (24%), zanimljivo je da više od polovine ispitanika u sve tri zemlje uopšte nema strah od gubitka posla. Iako većina njih i dalje veruje da se do posla najlakše stiže preko veze (54%), sve više studenata i nezaposlenih smatra da je za dolazak do radne pozicije važnije radno iskustvo kao i stečeno znanje.

Ukoliko govorimo o odabiru poslodavaca, više od trećina anketiranih u regionu izjavilo je da radi za inostrane kompanije, dok sličan procenat ispitanika navodi da bi pre radilo za sebe, a tek svaki peti bi odabrao rad za državnu firmu. Sa druge strane, zaposlenima su najbitniji međuljudski odnosi (35%) i priznanje za obavljeni rad (24%) – te se novac našao tek na trećem mestu (23%).

is1Poslovi.infostud.com
Podaci su jasni – većina mladih prvo čeka da završi fakultet pre nego krene u potragu za poslom.

Internet sve važniji u pohodu na karijeru

S obziorm na to da statistika obuhvata više od 50% nezaposlenih, bitno je istaći kako oni navode da su im na prvom mestu najvažniji novac (65%) i sigurnost posla (63%). Istraživanje takođe pokazuje da mladi posao u najvećoj meri traže tek nakon školovanja, dok trećina njih koji se i dalje školuju razmišlja o zapošljavanju pre sticanja diplome.

Štaviše, ovi podaci jasno ukazuju da je glavni uzrok nezaposlenosti u Srbiji i BiH nemogućnost pronalaska posla nakon školovanja – a u Hrvatskoj je to istek ugovora na određeno vreme.

Nezaposleni su istakli u velikoj meri spremnost na volontiranje ukoliko nakon toga mogu očekivati stalno zaposlenje, a blizu 20% ispitanih u Srbiji nije spremno za volonterski rad, dok je taj procenat nešto manji u susednim zemljama (Hrvatska 10% i BiH 11%). Potraga za poslom putem Interenta je i dalje najpopularnija u sve tri zemlje regiona, te je zanimljiva činjenica da se u Srbiji 90% poslova traži putem specijalizovanih web sajtova, u Hrvatskoj 79%, dok u BiH primat imaju društvene mreže sa 74%, navodi se u istraživanju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Propustili ste

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.

Tehnologija

10 zanimljivih gedžeta koji mogu biti vaši na Crni petak!

Crni petak, dan poznat po velikim popustima na razne proizvode polako nam se bliži. Ako želite da izbegnete stampedo ljudi u šoping centrima, mi smo za vas pripremili zanimljive gedžete koje možete kupiti preko domaćih web prodavnica.