Srbi i Hrvati boje se za posao, većina želi da radi u stranim kompanijama

Srbi i Hrvati boje se za posao, većina želi da radi u stranim kompanijama

Rezultati uporednog istraživanja tržišta rada u Srbiji, BiH i Hrvatskoj pokazuju da ispitanici iz naše zemlje najviše strahuju od gubitka posla, kao i da su im na radnom mestu najbitniji dobri međuljudski odnosi. Mladi u Srbiji smatraju da u potragu za poslom treba krenuti tek nakon sticanja diplome, dok se u našoj zemlji 90% poslova traži putem specijalizovanih sajtova.

d1

Tokom trajanja sedmog regionalnog online sajma zapošljavanja i obrazovanja pod nazivom „Virtualni dani karijera i znanja“, sajt Poslovi.infostud.com u saradnji s vodećim portalima za oglašavanje poslova u Bosni i Hercegovini (Posao.ba) i Hrvatskoj (Mojposao.net), sproveo je istraživanje o stanju na tržištu rada u sve tri zemlje u kojem je učestvovalo više od 2.500 ispitanika – čak 1.400 iz Srbije od kojih je 52% nezaposlenih, 38% zaposlenih, a oko 10% još uvek se školuje.

Ne strahuju baš svi od gubitka posla

Za razliku od prethodne godine gde se za radno mesto najviše strahovalo u Hrvatskoj, ove godine, po rezultatima sprovedenog istraživanja, Srbi se najviše brinu za svoju poziciju (36%). Ukoliko ih uporedimo sa ispitanicima iz Hrvatske (32%) i BiH (24%), zanimljivo je da više od polovine ispitanika u sve tri zemlje uopšte nema strah od gubitka posla. Iako većina njih i dalje veruje da se do posla najlakše stiže preko veze (54%), sve više studenata i nezaposlenih smatra da je za dolazak do radne pozicije važnije radno iskustvo kao i stečeno znanje.

Ukoliko govorimo o odabiru poslodavaca, više od trećina anketiranih u regionu izjavilo je da radi za inostrane kompanije, dok sličan procenat ispitanika navodi da bi pre radilo za sebe, a tek svaki peti bi odabrao rad za državnu firmu. Sa druge strane, zaposlenima su najbitniji međuljudski odnosi (35%) i priznanje za obavljeni rad (24%) – te se novac našao tek na trećem mestu (23%).

is1Poslovi.infostud.com
Podaci su jasni – većina mladih prvo čeka da završi fakultet pre nego krene u potragu za poslom.

Internet sve važniji u pohodu na karijeru

S obziorm na to da statistika obuhvata više od 50% nezaposlenih, bitno je istaći kako oni navode da su im na prvom mestu najvažniji novac (65%) i sigurnost posla (63%). Istraživanje takođe pokazuje da mladi posao u najvećoj meri traže tek nakon školovanja, dok trećina njih koji se i dalje školuju razmišlja o zapošljavanju pre sticanja diplome.

Štaviše, ovi podaci jasno ukazuju da je glavni uzrok nezaposlenosti u Srbiji i BiH nemogućnost pronalaska posla nakon školovanja – a u Hrvatskoj je to istek ugovora na određeno vreme.

Nezaposleni su istakli u velikoj meri spremnost na volontiranje ukoliko nakon toga mogu očekivati stalno zaposlenje, a blizu 20% ispitanih u Srbiji nije spremno za volonterski rad, dok je taj procenat nešto manji u susednim zemljama (Hrvatska 10% i BiH 11%). Potraga za poslom putem Interenta je i dalje najpopularnija u sve tri zemlje regiona, te je zanimljiva činjenica da se u Srbiji 90% poslova traži putem specijalizovanih web sajtova, u Hrvatskoj 79%, dok u BiH primat imaju društvene mreže sa 74%, navodi se u istraživanju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Mobilno

Izabrali smo za vas 40 najboljih telefona u ovom trenutku – od €250 do preko €1.000

Da li se i vi često zbunite kada planirate da kupite novi mobilni telefon, posebno sada kada je tržište prezasićeno raznim modelima? Ponuda mobilnih telefona nije nikada bila bogatija za sve ciljne grupe korisnika. Mi smo se potrudili da vam te ponude detaljnije približimo kroz cenovne kategorije najinteresantnijih modela za kupovinu.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Pandemija korona virusa bila je inicijalna kapisla Lazaru Stojkoviću da u svoj startap portfolio doda još jedan projekat pod nazivom 'Dev Shopper' - servis za brže nalaženje partnerske firme za softverske projekte.

Netokracija

Generacije razdvojene galaksijom

Tokom vikenda IT zajednicu zahvatila je vest da su pojedine kompanije povukle svoju podršku za realizaciju filma o prvom srpskom računaru Galaksija.

Gaming

Državni fakulteti u Beogradu i Kragujevcu dobijaju gejming programe na master studijama

U okviru projekta Master 4.0 studenti master studija nekih od državnih fakulteta uskoro će moći da biraju dva nova programa koji će povezati svet tehnologije i svet umetnosti. Sredstva za realizaciju dobili su beogradski Univerzitet umetnosti u saradnji sa Matematičkim fakultetom i fakulteti Univerziteta u Kragujevcu, koji su nosioci programa.

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.

Novost

‘Freelance hours rate’ anketa: Frilenseri treba više da cene svoj rad

Ova anketa nastala je kao rezultat diskusije na drušvenim mrežama u vezi angažovanja frilensera po veoma niskim cenama, a nastoji da detaljnije približi stanje kada je reč o zaradi na tržištu slobodnog rada. Organizator ankete je srpski IT preduzetnik koji je želeo da ostane anoniman.