Srbi i Hrvati boje se za posao, većina želi da radi u stranim kompanijama

Srbi i Hrvati boje se za posao, većina želi da radi u stranim kompanijama

Rezultati uporednog istraživanja tržišta rada u Srbiji, BiH i Hrvatskoj pokazuju da ispitanici iz naše zemlje najviše strahuju od gubitka posla, kao i da su im na radnom mestu najbitniji dobri međuljudski odnosi. Mladi u Srbiji smatraju da u potragu za poslom treba krenuti tek nakon sticanja diplome, dok se u našoj zemlji 90% poslova traži putem specijalizovanih sajtova.

d1

Tokom trajanja sedmog regionalnog online sajma zapošljavanja i obrazovanja pod nazivom „Virtualni dani karijera i znanja“, sajt Poslovi.infostud.com u saradnji s vodećim portalima za oglašavanje poslova u Bosni i Hercegovini (Posao.ba) i Hrvatskoj (Mojposao.net), sproveo je istraživanje o stanju na tržištu rada u sve tri zemlje u kojem je učestvovalo više od 2.500 ispitanika – čak 1.400 iz Srbije od kojih je 52% nezaposlenih, 38% zaposlenih, a oko 10% još uvek se školuje.

Ne strahuju baš svi od gubitka posla

Za razliku od prethodne godine gde se za radno mesto najviše strahovalo u Hrvatskoj, ove godine, po rezultatima sprovedenog istraživanja, Srbi se najviše brinu za svoju poziciju (36%). Ukoliko ih uporedimo sa ispitanicima iz Hrvatske (32%) i BiH (24%), zanimljivo je da više od polovine ispitanika u sve tri zemlje uopšte nema strah od gubitka posla. Iako većina njih i dalje veruje da se do posla najlakše stiže preko veze (54%), sve više studenata i nezaposlenih smatra da je za dolazak do radne pozicije važnije radno iskustvo kao i stečeno znanje.

Ukoliko govorimo o odabiru poslodavaca, više od trećina anketiranih u regionu izjavilo je da radi za inostrane kompanije, dok sličan procenat ispitanika navodi da bi pre radilo za sebe, a tek svaki peti bi odabrao rad za državnu firmu. Sa druge strane, zaposlenima su najbitniji međuljudski odnosi (35%) i priznanje za obavljeni rad (24%) – te se novac našao tek na trećem mestu (23%).

is1Poslovi.infostud.com
Podaci su jasni – većina mladih prvo čeka da završi fakultet pre nego krene u potragu za poslom.

Internet sve važniji u pohodu na karijeru

S obziorm na to da statistika obuhvata više od 50% nezaposlenih, bitno je istaći kako oni navode da su im na prvom mestu najvažniji novac (65%) i sigurnost posla (63%). Istraživanje takođe pokazuje da mladi posao u najvećoj meri traže tek nakon školovanja, dok trećina njih koji se i dalje školuju razmišlja o zapošljavanju pre sticanja diplome.

Štaviše, ovi podaci jasno ukazuju da je glavni uzrok nezaposlenosti u Srbiji i BiH nemogućnost pronalaska posla nakon školovanja – a u Hrvatskoj je to istek ugovora na određeno vreme.

Nezaposleni su istakli u velikoj meri spremnost na volontiranje ukoliko nakon toga mogu očekivati stalno zaposlenje, a blizu 20% ispitanih u Srbiji nije spremno za volonterski rad, dok je taj procenat nešto manji u susednim zemljama (Hrvatska 10% i BiH 11%). Potraga za poslom putem Interenta je i dalje najpopularnija u sve tri zemlje regiona, te je zanimljiva činjenica da se u Srbiji 90% poslova traži putem specijalizovanih web sajtova, u Hrvatskoj 79%, dok u BiH primat imaju društvene mreže sa 74%, navodi se u istraživanju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nike, IBM i McDonald’s koriste srpski Vacation Tracker kako bi pratili godišnje odmore svojih zaposlenih

Praćenje godišnjih odmora, bolovanja i slobodnih dana u kompanijama sa velikim brojem zaposlenih često ume da bude komplikovan i zamoran proces. Rešenje ovog izazova u vidu digitalnog servisa Vacation Tracker ponudio je razvojni tim kompanije Cloud Horizon u Srbiji.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.