Srbi i Hrvati boje se za posao, većina želi da radi u stranim kompanijama

Srbi i Hrvati boje se za posao, većina želi da radi u stranim kompanijama

Rezultati uporednog istraživanja tržišta rada u Srbiji, BiH i Hrvatskoj pokazuju da ispitanici iz naše zemlje najviše strahuju od gubitka posla, kao i da su im na radnom mestu najbitniji dobri međuljudski odnosi. Mladi u Srbiji smatraju da u potragu za poslom treba krenuti tek nakon sticanja diplome, dok se u našoj zemlji 90% poslova traži putem specijalizovanih sajtova.

d1

Tokom trajanja sedmog regionalnog online sajma zapošljavanja i obrazovanja pod nazivom „Virtualni dani karijera i znanja“, sajt Poslovi.infostud.com u saradnji s vodećim portalima za oglašavanje poslova u Bosni i Hercegovini (Posao.ba) i Hrvatskoj (Mojposao.net), sproveo je istraživanje o stanju na tržištu rada u sve tri zemlje u kojem je učestvovalo više od 2.500 ispitanika – čak 1.400 iz Srbije od kojih je 52% nezaposlenih, 38% zaposlenih, a oko 10% još uvek se školuje.

Ne strahuju baš svi od gubitka posla

Za razliku od prethodne godine gde se za radno mesto najviše strahovalo u Hrvatskoj, ove godine, po rezultatima sprovedenog istraživanja, Srbi se najviše brinu za svoju poziciju (36%). Ukoliko ih uporedimo sa ispitanicima iz Hrvatske (32%) i BiH (24%), zanimljivo je da više od polovine ispitanika u sve tri zemlje uopšte nema strah od gubitka posla. Iako većina njih i dalje veruje da se do posla najlakše stiže preko veze (54%), sve više studenata i nezaposlenih smatra da je za dolazak do radne pozicije važnije radno iskustvo kao i stečeno znanje.

Ukoliko govorimo o odabiru poslodavaca, više od trećina anketiranih u regionu izjavilo je da radi za inostrane kompanije, dok sličan procenat ispitanika navodi da bi pre radilo za sebe, a tek svaki peti bi odabrao rad za državnu firmu. Sa druge strane, zaposlenima su najbitniji međuljudski odnosi (35%) i priznanje za obavljeni rad (24%) – te se novac našao tek na trećem mestu (23%).

is1Poslovi.infostud.com
Podaci su jasni – većina mladih prvo čeka da završi fakultet pre nego krene u potragu za poslom.

Internet sve važniji u pohodu na karijeru

S obziorm na to da statistika obuhvata više od 50% nezaposlenih, bitno je istaći kako oni navode da su im na prvom mestu najvažniji novac (65%) i sigurnost posla (63%). Istraživanje takođe pokazuje da mladi posao u najvećoj meri traže tek nakon školovanja, dok trećina njih koji se i dalje školuju razmišlja o zapošljavanju pre sticanja diplome.

Štaviše, ovi podaci jasno ukazuju da je glavni uzrok nezaposlenosti u Srbiji i BiH nemogućnost pronalaska posla nakon školovanja – a u Hrvatskoj je to istek ugovora na određeno vreme.

Nezaposleni su istakli u velikoj meri spremnost na volontiranje ukoliko nakon toga mogu očekivati stalno zaposlenje, a blizu 20% ispitanih u Srbiji nije spremno za volonterski rad, dok je taj procenat nešto manji u susednim zemljama (Hrvatska 10% i BiH 11%). Potraga za poslom putem Interenta je i dalje najpopularnija u sve tri zemlje regiona, te je zanimljiva činjenica da se u Srbiji 90% poslova traži putem specijalizovanih web sajtova, u Hrvatskoj 79%, dok u BiH primat imaju društvene mreže sa 74%, navodi se u istraživanju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.