Srbi i Hrvati boje se za posao, većina želi da radi u stranim kompanijama

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Srbi i Hrvati boje se za posao, većina želi da radi u stranim kompanijama

Rezultati uporednog istraživanja tržišta rada u Srbiji, BiH i Hrvatskoj pokazuju da ispitanici iz naše zemlje najviše strahuju od gubitka posla, kao i da su im na radnom mestu najbitniji dobri međuljudski odnosi. Mladi u Srbiji smatraju da u potragu za poslom treba krenuti tek nakon sticanja diplome, dok se u našoj zemlji 90% poslova traži putem specijalizovanih sajtova.

d1

Tokom trajanja sedmog regionalnog online sajma zapošljavanja i obrazovanja pod nazivom “Virtualni dani karijera i znanja”, sajt Poslovi.infostud.com u saradnji s vodećim portalima za oglašavanje poslova u Bosni i Hercegovini (Posao.ba) i Hrvatskoj (Mojposao.net), sproveo je istraživanje o stanju na tržištu rada u sve tri zemlje u kojem je učestvovalo više od 2.500 ispitanika – čak 1.400 iz Srbije od kojih je 52% nezaposlenih, 38% zaposlenih, a oko 10% još uvek se školuje.

Ne strahuju baš svi od gubitka posla

Za razliku od prethodne godine gde se za radno mesto najviše strahovalo u Hrvatskoj, ove godine, po rezultatima sprovedenog istraživanja, Srbi se najviše brinu za svoju poziciju (36%). Ukoliko ih uporedimo sa ispitanicima iz Hrvatske (32%) i BiH (24%), zanimljivo je da više od polovine ispitanika u sve tri zemlje uopšte nema strah od gubitka posla. Iako većina njih i dalje veruje da se do posla najlakše stiže preko veze (54%), sve više studenata i nezaposlenih smatra da je za dolazak do radne pozicije važnije radno iskustvo kao i stečeno znanje.

Ukoliko govorimo o odabiru poslodavaca, više od trećina anketiranih u regionu izjavilo je da radi za inostrane kompanije, dok sličan procenat ispitanika navodi da bi pre radilo za sebe, a tek svaki peti bi odabrao rad za državnu firmu. Sa druge strane, zaposlenima su najbitniji međuljudski odnosi (35%) i priznanje za obavljeni rad (24%) – te se novac našao tek na trećem mestu (23%).

is1
Podaci su jasni – većina mladih prvo čeka da završi fakultet pre nego krene u potragu za poslom. Poslovi.infostud.com

Internet sve važniji u pohodu na karijeru

S obziorm na to da statistika obuhvata više od 50% nezaposlenih, bitno je istaći kako oni navode da su im na prvom mestu najvažniji novac (65%) i sigurnost posla (63%). Istraživanje takođe pokazuje da mladi posao u najvećoj meri traže tek nakon školovanja, dok trećina njih koji se i dalje školuju razmišlja o zapošljavanju pre sticanja diplome.

Štaviše, ovi podaci jasno ukazuju da je glavni uzrok nezaposlenosti u Srbiji i BiH nemogućnost pronalaska posla nakon školovanja – a u Hrvatskoj je to istek ugovora na određeno vreme.

Nezaposleni su istakli u velikoj meri spremnost na volontiranje ukoliko nakon toga mogu očekivati stalno zaposlenje, a blizu 20% ispitanih u Srbiji nije spremno za volonterski rad, dok je taj procenat nešto manji u susednim zemljama (Hrvatska 10% i BiH 11%). Potraga za poslom putem Interenta je i dalje najpopularnija u sve tri zemlje regiona, te je zanimljiva činjenica da se u Srbiji 90% poslova traži putem specijalizovanih web sajtova, u Hrvatskoj 79%, dok u BiH primat imaju društvene mreže sa 74%, navodi se u istraživanju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Sponzorisano

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Patrik Kolins: Ako govorimo o izgradnji startap ekosistema, Srbija je na sjajnom putu

Iskusni mentor u radu sa startapima analizirao je srpski ekosistem i dao korisne savete domaćim osnivačima čiji su tehnološki startapi spremni za osvajanje svetskog tržišta.

Kultura 2.0

Može li veštačka inteligencija ubiti kreativnost?

Kada je Jason Allen, inače dizajner video igara, pobedio na Takmičenju likovne umetnosti Državnog sajma Kolorado u kategoriji Digital Arts/Digitally-Manipulated Photography sa delom 'Théâtre D’opéra Spatial', koje je nastalo uz pomoć najpopularnijeg programa veštačke inteligencije Midjourney, povela se polemika o tome šta je umetnost danas, kakva je njena budućnost i da li to ona zapravo 'umire pred našim očima'?

Tehnologija

Brnabić: Izvoz srpske IT industrije preko €2,5 milijardi u 2022. godini

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je da će izvoz IT industrije ove godine premašiti 2,5 milijarde evra, od čega će suficit biti preko 1,5 milijarde evra, a da je u proteklih godinu dana svako drugo novo radno mesto bilo u IT sektoru.

Startapi i poslovanje

500 Emerging Europe: Novih €70 miliona za lokalne startape sa globalnim ambicijama

Istanbulski ogranak poznatog VC fonda 500 startups saopštio je da se sa novim fondom još više fokusira na države Centralne i Istočne Evrope, među kojima je i Srbija.

Intervju

Stvaranje i edukacija novih talenata moraju biti u fokusu domaćih ‘game dev’ kompanija

Ulazak u 'game dev' svet često može da krene od različitih interesovanja. Svoju priču o tome kako više od jedne decenije radi u IT industriji i sada u gaming sektoru iako se za to nije stručno edukovao, otkriva nam Dušan Jovanović, Studio Production Manager kompanije Ubisoft u Beogradu.

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.