Zašto je potrebno imati 'offline' prodaju

Zašto je potrebno imati ‘offline’ prodaju, iako poslujete na Internetu

Prvi dan OMGcommerce 2016 konferencije koja se održava u prostorijama kongresne dvorane Velesajma u Zagrebu, obeležiće predavanja posvećena digitalnoj trgovini i marketingu u turizmu. Pored ostalih stručnih predavača, priliku da se obrati publici imao je i Damjan Geber, koji je svim prisutnima poredio različite prednosti koje donose online i offline prodaja, sa posebim fokusom na to koliko je zapravo offline svet, tačnije otvaranje fizičkih prodavnica određenih proizvoda, bitno za ovu vrstu poslovanja.

Dajman-Geber-Brigada
Foto: Luka Travaš

Svi smo već veoma dobro upoznati sa činjenicom da e-trgovina i prodaja na Internetu vremenom beleži sve veći rast na ovim prostorima, ali se i dalje veliki broj ljudi odlučuje za kupovinu određenih proizvoda putem tradicionalnih prodavnica. Međutim, u čemu je zapravo reč, zašto kupovina u radnjama i dalje ima prednost nad onom „iz fotelje“ – otkriva nam Damjan Geber koji stiže iz „Brigade“ – agencije za projektovanje i optimizaciju prodajnog mesta.

Na početku svog izlaganja, Damjan ističe da je fizički prostor (prodavnice, kancelarije) jedne trgovine, brenda podjednako bitan kao i onaj u online svetu. Iznete činjenice, Geber dodatno potkrepljuje statistikama koje dolaze iz SAD-a, a koje jasno ukazuju na to da 90% zarade tamošnjih trgovina dolazi upravo iz realnih prodavnica.

Sa druge strane, brendovi moraju biti svesni da je spoj online-a i offline-a veoma bitna stvar prilikom prodaje, navodeći neke od ključnih razloga zbog kojih se potrošači pre odlučuju za offline kupovinu, navodeći se prema pojedinim istraživanjima:

  • 30% kupaca želi da isproba proizvod uživo.
  • Njih 30% posto želi odmah posedovati proizvod nakon obavljene kupovine.
  • 17% kupaca želi da sačuva privatnost.
  • Na kraju, 14% ispitanika u istraživanjima navodi da ima nameru da uštedi na trošku dostave.

Kako bi putem relevantnih informacija publici dao primer najbolje upotrebljene sprege između online i offline prodavnica, Damjan priča o Amazonu, osvrćući se na jednostavnost ovog sajta, te da je poprilično isto korisničko iskustvo preneseno i prilagođeno iz digitalnog u realni svet – skorašnjim otvaranjem book storea – koji je prema mišljenjima većine korisnika pravi pogodak, tom prilikom on je istakao:

Primer Amazona nam samo dokazuje da ono što je kvalitetno, te uspeva i radi na jednom mestu, radiće i na drugom. Danas je sve više ljudi na Internetu koji istražuju proizvod koji ce kupiti u pravim radnjama. Sa druge strane, prostor, brend, proizvodi i osoblje su ključni elementi vaše trgovine.

Doživljaj kao neprevaziđena kategorija

Još jedna od statistika koja može biti zanimljiva prodavcima, jeste da korisnici čak 76% odluka donesu kada se nađu u određenom prostoru, u ovom slučaju prodavnici, te se dobro postavljeni sistem maloprodaja ogleda u dva elementa: Dobro organizovan prostor mora biti najuspešniji prodavac, dok putovanje kroz trgovinu mora teći bez prekida, od ulaska do kupovine proizvoda.- poenta je da ono što sjajno funkcioniše u offline okruženju, dovedemo na skoro identičan nivo u online-u.

Geber takođe daje primer jednog od američkih sajtova za prodaju odeće, te da su otvorili offline prodavnicu za isprobavanje svojih proizvoda, koji se ipak ne mogu kupiti, ali da korisnici dobijaju posebno iskustvo tokom isprobavanja različitih modela – što Internet ipak ne može da ponudi, pa se na taj način stvara svojevrsna veza sa brendom.

Na samom kraju svog izlaganja, on ističe da i Booking.com ima svoje offline „prodavnice“, koje su zapravo njihove kancelarije u okviru kojih se ugovaraju poslovi sa hotelijerima. „Ako otvorite offline store, sigurno ćete dobiti neke nove kupce koje ranije niste imali. Sa druge strane, online ipak neće izgubiti od offline-a, ali je realno očekivati da ovaj drugi svakako uzme veliki deo kolača prilikom prodaje – jer ga krasi najbitnija stvar za korisnika prilikom kupovine, a to je jednom rečju doživljaj!“, zaključuje na kraju Damjan.

grafika_nova-600x870

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.