Zašto je potrebno imati 'offline' prodaju

Zašto je potrebno imati ‘offline’ prodaju, iako poslujete na Internetu

Prvi dan OMGcommerce 2016 konferencije koja se održava u prostorijama kongresne dvorane Velesajma u Zagrebu, obeležiće predavanja posvećena digitalnoj trgovini i marketingu u turizmu. Pored ostalih stručnih predavača, priliku da se obrati publici imao je i Damjan Geber, koji je svim prisutnima poredio različite prednosti koje donose online i offline prodaja, sa posebim fokusom na to koliko je zapravo offline svet, tačnije otvaranje fizičkih prodavnica određenih proizvoda, bitno za ovu vrstu poslovanja.

Dajman-Geber-Brigada
Foto: Luka Travaš

Svi smo već veoma dobro upoznati sa činjenicom da e-trgovina i prodaja na Internetu vremenom beleži sve veći rast na ovim prostorima, ali se i dalje veliki broj ljudi odlučuje za kupovinu određenih proizvoda putem tradicionalnih prodavnica. Međutim, u čemu je zapravo reč, zašto kupovina u radnjama i dalje ima prednost nad onom „iz fotelje“ – otkriva nam Damjan Geber koji stiže iz „Brigade“ – agencije za projektovanje i optimizaciju prodajnog mesta.

Na početku svog izlaganja, Damjan ističe da je fizički prostor (prodavnice, kancelarije) jedne trgovine, brenda podjednako bitan kao i onaj u online svetu. Iznete činjenice, Geber dodatno potkrepljuje statistikama koje dolaze iz SAD-a, a koje jasno ukazuju na to da 90% zarade tamošnjih trgovina dolazi upravo iz realnih prodavnica.

Sa druge strane, brendovi moraju biti svesni da je spoj online-a i offline-a veoma bitna stvar prilikom prodaje, navodeći neke od ključnih razloga zbog kojih se potrošači pre odlučuju za offline kupovinu, navodeći se prema pojedinim istraživanjima:

  • 30% kupaca želi da isproba proizvod uživo.
  • Njih 30% posto želi odmah posedovati proizvod nakon obavljene kupovine.
  • 17% kupaca želi da sačuva privatnost.
  • Na kraju, 14% ispitanika u istraživanjima navodi da ima nameru da uštedi na trošku dostave.

Kako bi putem relevantnih informacija publici dao primer najbolje upotrebljene sprege između online i offline prodavnica, Damjan priča o Amazonu, osvrćući se na jednostavnost ovog sajta, te da je poprilično isto korisničko iskustvo preneseno i prilagođeno iz digitalnog u realni svet – skorašnjim otvaranjem book storea – koji je prema mišljenjima većine korisnika pravi pogodak, tom prilikom on je istakao:

Primer Amazona nam samo dokazuje da ono što je kvalitetno, te uspeva i radi na jednom mestu, radiće i na drugom. Danas je sve više ljudi na Internetu koji istražuju proizvod koji ce kupiti u pravim radnjama. Sa druge strane, prostor, brend, proizvodi i osoblje su ključni elementi vaše trgovine.

Doživljaj kao neprevaziđena kategorija

Još jedna od statistika koja može biti zanimljiva prodavcima, jeste da korisnici čak 76% odluka donesu kada se nađu u određenom prostoru, u ovom slučaju prodavnici, te se dobro postavljeni sistem maloprodaja ogleda u dva elementa: Dobro organizovan prostor mora biti najuspešniji prodavac, dok putovanje kroz trgovinu mora teći bez prekida, od ulaska do kupovine proizvoda.- poenta je da ono što sjajno funkcioniše u offline okruženju, dovedemo na skoro identičan nivo u online-u.

Geber takođe daje primer jednog od američkih sajtova za prodaju odeće, te da su otvorili offline prodavnicu za isprobavanje svojih proizvoda, koji se ipak ne mogu kupiti, ali da korisnici dobijaju posebno iskustvo tokom isprobavanja različitih modela – što Internet ipak ne može da ponudi, pa se na taj način stvara svojevrsna veza sa brendom.

Na samom kraju svog izlaganja, on ističe da i Booking.com ima svoje offline „prodavnice“, koje su zapravo njihove kancelarije u okviru kojih se ugovaraju poslovi sa hotelijerima. „Ako otvorite offline store, sigurno ćete dobiti neke nove kupce koje ranije niste imali. Sa druge strane, online ipak neće izgubiti od offline-a, ali je realno očekivati da ovaj drugi svakako uzme veliki deo kolača prilikom prodaje – jer ga krasi najbitnija stvar za korisnika prilikom kupovine, a to je jednom rečju doživljaj!“, zaključuje na kraju Damjan.

grafika_nova-600x870

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Startapi i poslovanje

3Lateral kupio parcelu u Novom Sadu vrednu €7,7 miliona evra – da li je na pomolu izgradnja njihovog kampusa?

3Lateral kupio je plac u Novom Sadu od skoro 6.500 m2, a koji je plaćen više od 7,7 miliona evra. Znači li to da ova kompanija planira gradnju kampusa?

Gaming

Ovi momci su vicešampioni eEuro 2020 i profesionalni PES igrači u Srbiji

Većina muške populacije je u školskim danima provodila vreme igrajući čuveni PES sa svojim drugarima. Još tada se znalo ko je glavni u kraju, ko ima talenta za ovu igru i ko 'puni mreže' protivnicima. Upravo taj 'PES talenat', Marko Roksić Roksa i Stefan Slavković Kepa podigli su na profesionalni nivo igranja ove igre, napravivši sjajne individualne i reprezentativne rezultate na svetskom nivou.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Upoznajte Stefana Feješa, najmlađeg programera koji radi u GitHubu i jedinog koji dolazi iz Srbije

Stefan Feješ ima 20 godina, fakultet bi trebalo da završi 2022. godine, a već je kreirao šesti najbrže rastući 'open source' projekat u 2018. godini, govorio na nekim od najpoznatijih 'tech' konferencija širom sveta, a prošlog meseca postao je i najmlađi član GitHub tima.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Startapi i poslovanje

ICT Hub Venture investirao u beogradski startap Trickest sa ciljem da se podrži razvoj rešenja u oblasti ‘cyber’ bezbednosti

ICT Hub Venture, investicioni fond sa sedištem u Beogradu koji ulaže u startape u ranoj fazi razvoja, investirao je u Trickest, beogradski startap koji se bavi 'cyber' bezbednošću. Cilj je da se podrži razvoj 'cloud-based' platforme koja će omogućiti dinamično testiranje radi pronalaska slabih tačaka i ranjivosti svakog sistema.

Gaming

Kako sam sa C# prešao na C++ i zašto to ne bih uspeo bez mentora?

Industrija video igara definitivno napreduje - kako na svetskoj tako i na domaćoj sceni. Ono što doprinosi njenoj ekspanziji je prisustvo raznih besplatnih 'subscription' ili 'premium game engine'-a, među kojima se najčešće nailazi na rešenja koja koriste C# ili C++. Ovo je moja priča kako sam sa prvog programskog jezika prešao na drugi.

Startapi i poslovanje

Payoneer potvrdio: Kartice su ponovo aktivne za sve korisnike

Kompanija Payoneer upravo je potvrdila da su njihove Prepaid Mastercard kartice ponovo aktivne nakon što je prošle nedelje 'fintech' kompanija Wirecard, njihov provajder, proglasila bankrot.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.