Zašto je potrebno imati 'offline' prodaju

Zašto je potrebno imati ‘offline’ prodaju, iako poslujete na Internetu

Prvi dan OMGcommerce 2016 konferencije koja se održava u prostorijama kongresne dvorane Velesajma u Zagrebu, obeležiće predavanja posvećena digitalnoj trgovini i marketingu u turizmu. Pored ostalih stručnih predavača, priliku da se obrati publici imao je i Damjan Geber, koji je svim prisutnima poredio različite prednosti koje donose online i offline prodaja, sa posebim fokusom na to koliko je zapravo offline svet, tačnije otvaranje fizičkih prodavnica određenih proizvoda, bitno za ovu vrstu poslovanja.

Dajman-Geber-Brigada
Foto: Luka Travaš

Svi smo već veoma dobro upoznati sa činjenicom da e-trgovina i prodaja na Internetu vremenom beleži sve veći rast na ovim prostorima, ali se i dalje veliki broj ljudi odlučuje za kupovinu određenih proizvoda putem tradicionalnih prodavnica. Međutim, u čemu je zapravo reč, zašto kupovina u radnjama i dalje ima prednost nad onom „iz fotelje“ – otkriva nam Damjan Geber koji stiže iz „Brigade“ – agencije za projektovanje i optimizaciju prodajnog mesta.

Na početku svog izlaganja, Damjan ističe da je fizički prostor (prodavnice, kancelarije) jedne trgovine, brenda podjednako bitan kao i onaj u online svetu. Iznete činjenice, Geber dodatno potkrepljuje statistikama koje dolaze iz SAD-a, a koje jasno ukazuju na to da 90% zarade tamošnjih trgovina dolazi upravo iz realnih prodavnica.

Sa druge strane, brendovi moraju biti svesni da je spoj online-a i offline-a veoma bitna stvar prilikom prodaje, navodeći neke od ključnih razloga zbog kojih se potrošači pre odlučuju za offline kupovinu, navodeći se prema pojedinim istraživanjima:

  • 30% kupaca želi da isproba proizvod uživo.
  • Njih 30% posto želi odmah posedovati proizvod nakon obavljene kupovine.
  • 17% kupaca želi da sačuva privatnost.
  • Na kraju, 14% ispitanika u istraživanjima navodi da ima nameru da uštedi na trošku dostave.

Kako bi putem relevantnih informacija publici dao primer najbolje upotrebljene sprege između online i offline prodavnica, Damjan priča o Amazonu, osvrćući se na jednostavnost ovog sajta, te da je poprilično isto korisničko iskustvo preneseno i prilagođeno iz digitalnog u realni svet – skorašnjim otvaranjem book storea – koji je prema mišljenjima većine korisnika pravi pogodak, tom prilikom on je istakao:

Primer Amazona nam samo dokazuje da ono što je kvalitetno, te uspeva i radi na jednom mestu, radiće i na drugom. Danas je sve više ljudi na Internetu koji istražuju proizvod koji ce kupiti u pravim radnjama. Sa druge strane, prostor, brend, proizvodi i osoblje su ključni elementi vaše trgovine.

Doživljaj kao neprevaziđena kategorija

Još jedna od statistika koja može biti zanimljiva prodavcima, jeste da korisnici čak 76% odluka donesu kada se nađu u određenom prostoru, u ovom slučaju prodavnici, te se dobro postavljeni sistem maloprodaja ogleda u dva elementa: Dobro organizovan prostor mora biti najuspešniji prodavac, dok putovanje kroz trgovinu mora teći bez prekida, od ulaska do kupovine proizvoda.- poenta je da ono što sjajno funkcioniše u offline okruženju, dovedemo na skoro identičan nivo u online-u.

Geber takođe daje primer jednog od američkih sajtova za prodaju odeće, te da su otvorili offline prodavnicu za isprobavanje svojih proizvoda, koji se ipak ne mogu kupiti, ali da korisnici dobijaju posebno iskustvo tokom isprobavanja različitih modela – što Internet ipak ne može da ponudi, pa se na taj način stvara svojevrsna veza sa brendom.

Na samom kraju svog izlaganja, on ističe da i Booking.com ima svoje offline „prodavnice“, koje su zapravo njihove kancelarije u okviru kojih se ugovaraju poslovi sa hotelijerima. „Ako otvorite offline store, sigurno ćete dobiti neke nove kupce koje ranije niste imali. Sa druge strane, online ipak neće izgubiti od offline-a, ali je realno očekivati da ovaj drugi svakako uzme veliki deo kolača prilikom prodaje – jer ga krasi najbitnija stvar za korisnika prilikom kupovine, a to je jednom rečju doživljaj!“, zaključuje na kraju Damjan.

grafika_nova-600x870

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Internet kupovina u Srbiji raste – novoosnovana eCommerce Asocijacija Srbije odgovoriće nam kako i koliko

Zorana Milidrag u razgovoru za Netokraciju otkriva kako je nastala prva eCommerce Asocijacija u Srbiji, koji su ciljevi udruženja i zašto je za dalji i brži rast potrebno okupiti sve ključne igrače na tržištu.

Analiza

Od nepoznate reči do najjačeg IT sektora: Kako se Blockchain razvijao u Srbiji?

Kada su u maju ove godine objavljeni rezultati Startap Genome istraživanja, mnogi od nas ostali su začuđeni nad činjenicom da se Srbija našla u top 5 zemalja po broju blockchain developera na svetu. U ovom tekstu vraćamo se u prošlost, kada je ta zajednica bila tek na začetku sa ciljem da odgovorimo na pitanje - kako je do toga došlo?

Intervju

Kome biste poverili budućnost vaše kompanije ako ona zahteva kompletan preobražaj poslovanja?

Koliko smo puta do sada slušali o ubrzanoj digitalizaciji koja zahvata skoro svaki segment naših života? Zašto ta praksa nije dobra i kako pravilno i postepeno pristupiti transformaciji privrednog sektora, otkriva nam direktor inovacija kompanije TeleGroup.

Propustili ste

Analiza

Od nepoznate reči do najjačeg IT sektora: Kako se Blockchain razvijao u Srbiji?

Kada su u maju ove godine objavljeni rezultati Startap Genome istraživanja, mnogi od nas ostali su začuđeni nad činjenicom da se Srbija našla u top 5 zemalja po broju blockchain developera na svetu. U ovom tekstu vraćamo se u prošlost, kada je ta zajednica bila tek na začetku sa ciljem da odgovorimo na pitanje - kako je do toga došlo?

Tehnologija

Od 1. bitkoin ATM-a u Beogradu do 20.000 korisnika – kako je ECD.rs popularizovao kriptovalute u Srbiji?

Od pojavljivanja bitkoina 2009. godine plaćanje kriptovalutama brzo se raširilo širom sveta, a vrednost digitalnog novca rapidno je rasla. Međutim, da li je inicijalni 'hype' rudarenja prošao, kako stoje stvari sa Srbijom na tržištu kriptovaluta i koja je njihova budućnost?

Tehnologija

Otvoren MarTech Challenge – regionalno takmičenje za marketing startape

Tehnološki startapi koji se bave primenom novih tehnologija u marketingu i komunikacijama u oblastima poput oglašavanja, veštačke inteligencije, mašinskog učenja, medija, društvenih mreža i slično pozvani su da se priključe takmičenju.

Karijere

Čime se bavi IT admin i da li je on zadužen za baš sve tehničke probleme u kompaniji?

IT administratori imaju multifunkcionalne zadatke radeći na održavanju sistema, mrežnih infrastruktura i sajber bezbednosti. Kako u realnim uslovima izgleda baviti se ovom profesijom?

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.