Zašto je potrebno imati 'offline' prodaju

Zašto je potrebno imati ‘offline’ prodaju, iako poslujete na Internetu

Prvi dan OMGcommerce 2016 konferencije koja se održava u prostorijama kongresne dvorane Velesajma u Zagrebu, obeležiće predavanja posvećena digitalnoj trgovini i marketingu u turizmu. Pored ostalih stručnih predavača, priliku da se obrati publici imao je i Damjan Geber, koji je svim prisutnima poredio različite prednosti koje donose online i offline prodaja, sa posebim fokusom na to koliko je zapravo offline svet, tačnije otvaranje fizičkih prodavnica određenih proizvoda, bitno za ovu vrstu poslovanja.

Dajman-Geber-Brigada
Foto: Luka Travaš

Svi smo već veoma dobro upoznati sa činjenicom da e-trgovina i prodaja na Internetu vremenom beleži sve veći rast na ovim prostorima, ali se i dalje veliki broj ljudi odlučuje za kupovinu određenih proizvoda putem tradicionalnih prodavnica. Međutim, u čemu je zapravo reč, zašto kupovina u radnjama i dalje ima prednost nad onom „iz fotelje“ – otkriva nam Damjan Geber koji stiže iz „Brigade“ – agencije za projektovanje i optimizaciju prodajnog mesta.

Na početku svog izlaganja, Damjan ističe da je fizički prostor (prodavnice, kancelarije) jedne trgovine, brenda podjednako bitan kao i onaj u online svetu. Iznete činjenice, Geber dodatno potkrepljuje statistikama koje dolaze iz SAD-a, a koje jasno ukazuju na to da 90% zarade tamošnjih trgovina dolazi upravo iz realnih prodavnica.

Sa druge strane, brendovi moraju biti svesni da je spoj online-a i offline-a veoma bitna stvar prilikom prodaje, navodeći neke od ključnih razloga zbog kojih se potrošači pre odlučuju za offline kupovinu, navodeći se prema pojedinim istraživanjima:

  • 30% kupaca želi da isproba proizvod uživo.
  • Njih 30% posto želi odmah posedovati proizvod nakon obavljene kupovine.
  • 17% kupaca želi da sačuva privatnost.
  • Na kraju, 14% ispitanika u istraživanjima navodi da ima nameru da uštedi na trošku dostave.

Kako bi putem relevantnih informacija publici dao primer najbolje upotrebljene sprege između online i offline prodavnica, Damjan priča o Amazonu, osvrćući se na jednostavnost ovog sajta, te da je poprilično isto korisničko iskustvo preneseno i prilagođeno iz digitalnog u realni svet – skorašnjim otvaranjem book storea – koji je prema mišljenjima većine korisnika pravi pogodak, tom prilikom on je istakao:

Primer Amazona nam samo dokazuje da ono što je kvalitetno, te uspeva i radi na jednom mestu, radiće i na drugom. Danas je sve više ljudi na Internetu koji istražuju proizvod koji ce kupiti u pravim radnjama. Sa druge strane, prostor, brend, proizvodi i osoblje su ključni elementi vaše trgovine.

Doživljaj kao neprevaziđena kategorija

Još jedna od statistika koja može biti zanimljiva prodavcima, jeste da korisnici čak 76% odluka donesu kada se nađu u određenom prostoru, u ovom slučaju prodavnici, te se dobro postavljeni sistem maloprodaja ogleda u dva elementa: Dobro organizovan prostor mora biti najuspešniji prodavac, dok putovanje kroz trgovinu mora teći bez prekida, od ulaska do kupovine proizvoda.- poenta je da ono što sjajno funkcioniše u offline okruženju, dovedemo na skoro identičan nivo u online-u.

Geber takođe daje primer jednog od američkih sajtova za prodaju odeće, te da su otvorili offline prodavnicu za isprobavanje svojih proizvoda, koji se ipak ne mogu kupiti, ali da korisnici dobijaju posebno iskustvo tokom isprobavanja različitih modela – što Internet ipak ne može da ponudi, pa se na taj način stvara svojevrsna veza sa brendom.

Na samom kraju svog izlaganja, on ističe da i Booking.com ima svoje offline „prodavnice“, koje su zapravo njihove kancelarije u okviru kojih se ugovaraju poslovi sa hotelijerima. „Ako otvorite offline store, sigurno ćete dobiti neke nove kupce koje ranije niste imali. Sa druge strane, online ipak neće izgubiti od offline-a, ali je realno očekivati da ovaj drugi svakako uzme veliki deo kolača prilikom prodaje – jer ga krasi najbitnija stvar za korisnika prilikom kupovine, a to je jednom rečju doživljaj!“, zaključuje na kraju Damjan.

grafika_nova-600x870

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Propustili ste

Novost

ICT Hub pokrenuo novu online eHUB platformu za deljenje poslovnih znanja i iskustva

U cilju prilagođavanja novonastalim okolnostima, ICT Hub je lansirao online platformu za razmenu znanja o inovacijama, dizajnu poslovnih modela i transformaciji poslovanja - pod nazivom eHUB.

Startapi i poslovanje

5 milijardi evra vredan ekonomski paket upravo je predstavljen

Vlada Srbije upravo je predstavila niz ekonomskih mera u cilju očuvanja privrede zbog pandemije korona virusa.

Tehnologija

Kako naručiti hranu putem Interneta – vodič za vaše roditelje, bake i deke

Naručivanje hrane putem Interneta nikada nije bilo lakše, ali se naši roditelji i stariji ukućani verovatno do sada nisu susreli sa tim procesom. Ne brinite, imamo rešenje.

Mobilno

Da li biste kupili telefon brenda za koji nikad ranije niste čuli?

Ako me pitate koji je telefon trenutno najbolji na tržištu, ne bih mogao da vam dam pravi odgovor. Zapravo, najbolji telefon je onaj koji najviše odgovara zahtevima pojedinačnog korisnika.

Kultura 2.0

Do kraja aprila đaci će programiranje učiti u virtuelnim učionicama

Inicijativa "Digitalna Srbija" i Fondacija Petlja do kraja aprila omogućiće prve funkcionalnosti virtuelne učionice za nastavnike i učenike na časovima informatike i računarstva, dok će tokom naredne školske godine postepeno biti uvođeni i drugi predmeti.

Internet marketing

$340 miliona pomoći u Google reklamama za mala i srednja preduzeća širom sveta

Kompanija Google (Alphabet) u zvaničnom blog postu najavila je niz mera koje će ovaj gigant preduzeti ne bi li doprineo borbi protiv korona virusa i ekonomskih posledica koje će pandemija ostaviti za sobom.