DaiBau mesečno poseti milion korisnika koji traže izvođače radova

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

DaiBau mesečno poseti milion korisnika koji traže izvođače radova – kompanija sada aktivno širi tim u Novom Sadu

U DaiBau investirali su Henkel i SC Ventures, a servis koji na 11 evropskih tržišta okuplja preko 70.000 građevinskih izvođača za Netokraciju otkriva svoje planove za širenje tima u Srbiji.

Svaki put kada želimo da obavimo neki posao koji uključuje majstore i neki oblik građevinsko-molerskih radova, uglavnom se već u startu hvatamo za glavu jer dobrih majstora je malo, a po pravilu do onih najboljih dolazi se isključivo na preporuku. Internet i društvene mreže u najvećoj meri nisu uspele da demokratizuju ovu oblast, uprkos brojnim pokušajima.

Međutim, pre samo nekoliko meseci pisali smo o DaiBau.rs, online servisu koji okuplja izvođače radova, ponude i proizvode za gradnju i renoviranje, a koji je u februaru ove godine osigurao Series A rundu finansiranja od strane kompanije Henkel i fonda South Central Ventures. Kompanija danas posluje na 11 evropskih tržišta, okuplja više od 70.000 izvođača radova, a svakog meseca više od 1.000.000 posetilaca pretražuje majstore i komunicira sa njima oko ponuda za najrazličitije građevinske projekte.

U Sloveniji ova kompanija posluje pod brendom mojmojster.net, u Hrvatskoj pod imenom emajstor.hr, dok se ime DaiBau koristi na tržištima Austrije (daibau.at), Bosne i Hercegovine (daibau.ba), Rumunije (daibau.ro) i Slovačke (daibau.sk).

DaiBau je osnovan 2013. godine u Sloveniji od strane dvojice mladih arhitekti Martina Pelcla i Gregora Černelča koji su u biznis ušli iz potrebe da i sami dođu do kvalitetnih izvođača radova. Veći rast kompanija je zabeležila tek nekoliko godina kasnije o čemu smo razgovarali u velikom intervjuu sa Martinom koji je za Netokraciju govorio o skaliranju posla, o potrebama za širenjem tima u Srbiji gde se danas i nalazi najveći broj zaposlenih, pa sve do planova za dalji rast uz podršku velikih korporativnih klijenata među kojima je i njihov glavni investitor.

Martine, koji je bio glavni razlog zbog kojeg ste ti i Gregor pokrenuli DaiBau? Koji je to problem koji ste ti i tvoj partner pokušavali da rešite?

Kao mlade arhitekte, brzo smo shvatili da je teško pronaći kvalitetne i dostupne izvođače radova. Ovo je industrija u kojoj se preporuke daju uglavnom usmenim putem, a budući da smo u eri digitalnih komunikacija, bilo nam je dosta čudno to što ne postoji platforma ili servis koji će s jedne strane okupiti izvođače radova i majstore, a sa druge strane korisnike tj. naručioce usluge.

Krenuli smo prilično naivno sa idejom da možemo da napravimo mesto na kojem investitori mogu da dobiju sve potrebne podatke za budžetiranje i donošenje starteških odluka na osnovu unapred selektovanih izvođača radova koji bi prošli našu proveru. U početku smo se zaista mučili jer tržište za takav servis nije postojalo, a građevinski stručnjaci su oklevali da nam veruju uglavnom zato što su im veliku štetu nanele nepravedne prakse u obliku web portala, uzimajući novac bez stvarnog efekta.

Bilo da razmišljate o renoviranju ili o gradnji od nule, DaiBau svojim korisnicima nudi pregled velikog broja verifikovanih izvođača radova iz najrazličitijih oblasti.

Kada ste krenuli ozbiljnije da radite na DaiBau i koji je prelomni trenutak bio kada ste odlučili da je ovo posao koji dalje želite da razvijate?

Uprkos turbolentnom početku, DaiBau je rastao malo po malo. U prvim godinama nismo imali prihode pa smo razvoj servisa finansirali Gregor i ja kroz različite arhitektonske projekte na kojima smo radili. Međutim, pravi uspeh došao je onog trenutka kada smo promenili poslovni model. Uveli smo probni period za naše subscribere i složeniji pristup prodaji, te smo za kratko vreme procvetali. Uspeh u Hrvatskoj, a potom i u Austriji, pokazao nam je da postoji mnogo prostora za naše međunarodno širenje.

Ko je sve do sada investirao u DaiBau i koliko vam je bitna podrška, network i know-how velikih korporativnih igrača – vaših investitora?

Do sada smo imali dva kruga ulaganja. Prvi krug su vodili South Central Ventures i Vito ONE – Viessman fond koji je učestvovao. Seriju A vodio je Henkel, a South Central Ventures je potom usledio. Kako su u našem fokusu potrošači, te pretraga malih i srednjih izvođača i građevinskih profesionalaca, korporativna partnerstva do sada nam nisu bila toliko važna. Međutim, kako se DaiBau širi tako i korporativna partnerstva postaju sve važnija jer na taj način možemo testirati nova rešenja i steći važne prednosti na obe strane.

Kako DaiBau danas izgleda u brojkama? Na koliko ste tržišta prisutni i koji je poslovni model platforme?

U ovom trenutku sarađujemo sa preko 70.000 građevinskih profesionalaca na 11 evropskih tržišta, pri čemu smo pomogli da se realizuje više od 300.000 građevinskih projekata. Naš poslovni model je jednostavan i zasniva se na pretplatama. Svaka kvalifikovana kompanija plaća određenu količinu lidova do potencijalnih klijenata, pri čemu DaiBau ne naplaćuje procenat od izvršenih poslova. Na taj način želimo da budemo potpuno transparentni prema potrošačima, ali i prema investitorima tj. krajnjim korisnicima građevinskih usluga.

Koliko ljudi DaiBau trenutno zapošljava i kako ste podeljeni? Koliko ljudi zapošljavate u Srbiji i koje su to pozicije koje aktivno tražite?

Naš tim trenutno broji 57 ljudi. Od toga se najveći broj, čak 37, nalazi u Novom Sadu ili u Srbiji. Trenutno smo u potrazi za brending stručnjakom koji bi nam pomogao da na svakom tržištu na kom poslujemo izgradimo renomirani brend i pozicioniramo se kao primarno mesto za sve koji se bave građevinom. Potrebna nam je adekvatna i aktivna podrška u izgradnji efikasnog odeljenja za marketing koji će usmeriti veoma uspešan i kreativan content tim koji smo već uspostavili.

Da li je COVID-19 uticao na vaš biznis ili je pandemija samo dodatno ubrzala sve građevinske radove?

Tokom pandemije DaiBau je porastao za neverovatnih 70% što nam je dodatno potvrdilo da smo na pravom putu, posebno sada kada je digitalizacija zahvatila svaki aspekt našeg života. Uprkos brojnim izazovima koje je COVID-19 nametnuo poslodavcima, a posebno u pogledu regrutovanja, tokom 2020. godine duplirali smo tim u Novom Sadu sa jasnim ciljem da do kraja ove godine imamo lokalnu kancelariju u kojoj radi više od 60 zaposlenih.

Šta na profesionalnom planu očekujete od novih kolega i kako biste opisali vrednosti koje kompanija neguje? Po čemu se DaiBau ističe kao poslodavac?

Iako su startap dani iza nas, trudimo se da zadržimo mentalitet agilnosti, kreativnosti i brzog rasta. Pažljivo slušamo šta svako od naših članova u timu ima da kaže jer želimo da izvučemo maksimum iz ljudi. DaiBau je proizvod svih nas, te smo uvek spremni da nagradimo lični uspeh i lojalnost – to je naš moto od početka. Puno toga smo već izgradili i postavili, zato smo sada otvoreni za top talenat koji će se priključiti našoj priči i usmeriti nas dodatno u pobedničkom pravcu.

Koji su dalji planovi za DaiBau? Pokušavate da postanete jedno od top digitalnih mesta za građevinu kada je Evropa u pitanju?

DaiBau je već prisutan u većem delu Evrope. Budući da smo relativno nedavno otvorili nova tržišta, pred nama je značajan posao da osiguramo našu poziciju i dalji rast. Međutim, nećemo se zaustaviti na tome – sa korporativnim partnerima i rastom celokupnog tržišta građevinskih radova, kao i sa tendencijom da se sve više usluga digitalizuje, uvereni smo da DaiBau može postati sjajna globalna priča.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Kultura 2.0

Da li ćemo zbog anglicizama u IT industriji zaboraviti maternji jezik? Razgovarali smo sa profesorkom engleskog jezika

Bojana Stanojević, profesorka engleskog jezika i književnosti u intervjuu za Netokraciju govori o upotrebi anglicizama u savremenom poslovanju, o tome koje su reči i izrazi neprevodivi, a za koje postoje adekvatni prevodi na srpski jezik.

Novost

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Analiza

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Propustili ste

Tehnologija

Srbija postala članica Globalnog partnerstva za veštačku inteligenciju

Na sastanku Ministarskog saveta Globalnog partnerstva za veštačku inteligenciju u Tokiju, Srbija je konsenzusom 26 država izabrana za članicu ove organizacije.

Startapi i poslovanje

Investiciona prognoza: Evropski fond menadžeri predviđaju ‘zahlađenje’ u VC industriji

Venture kapitalisti (VC) obično su optimisti po prirodi. Veruju u preduzetnike, veruju da postoje rešenja koja menjaju svet i žele da - u šansama gde 10% portfolio kompanija uspeva - ostvare određen uspeh.

Startapi i poslovanje

TS Ventures investirao u domaće startape Anari AI, Bitebell i Brush Galaxy

TS Ventures Fond je nakon temeljnog procesa i detaljne analize idejnih rešenja, novu rundu sredstava dodelio za čak tri nova startapa i time nastavio da pomaže razvoj startap industrije u našoj zemlji.

Tehnologija

Unapredite svoje DevTools veštine na ‘masterclass’ radionici svetski poznatog developera

Sajt HelloWorld.rs 9. decembra u 17h organizuje veliku 'masterclass' radionicu u Naučno-tehnološkom parku u Beogradu, gde će govoriti jedan od najboljih svetskih front-end developera Heri Roberts.

Startapi i poslovanje

Raising Stars: Do 20.000 švajcarskih franaka bespovratno za startape u ranim fazama razvoja

NTP Beograd raspisao je uz podršku Vlade Švajcarske i u partnerstvu sa NTP Niš i NTP Čačak treći poziv za Raising Starts, prvi pre-seed akceleratorski program u Srbiji koji startap timovima obezbeđuje stručnu i finansijsku podršku za ubrzan razvoj.

Internet marketing

GOstudy — platforma koja uvodi ljude u svet digitalnog marketinga

Za ostvarivanje poslovnog uspeha na internetu ne treba da posedujete formalno obrazovanje, ali je važno da ste željni znanja i naoružani disciplinom, savetuje Vladimir Mladenov, osnivač GOstudy platforme. U okviru 20 emisija na nacionalnom servisu gledaoci će imati priliku se upoznaju s radom platforme.