Da mi kupiš, Cale – rečnik digitale

Da mi kupiš, Cale – rečnik digitale

Ko su Big Data analitičari srpskog Interneta i brendova? Kako stvari stoje, to su zaposleni u jednoj domaćoj agenciji koja se bavi komunikacijama. Tako se barem predstavljaju. Da li prodavci magle sada imaju još veću ponudu šarenih oblaka?

O tome šta je Big Data i Data science biće dovoljno da bacite pogled na ljude koji se time zaista bave, pa da vam odmah bude jasno da je reč o ozbiljnoj nauci i matematici. Da li Big Data analitičari srpskog Interneta i brendova stvarno postoje, zaključite sami.

Vreme digitalnog buvljaka – od Silvane do Nirvane

Prisustvo u online okruženju postalo je obavezno za sve – bilo da je reč o multinacionalnoj kompaniji koja štiti pregršt brendova ili maloj porodičnoj radionici. Svima je jasno da ako nisu na netu, ne postoje. Ali, najčešće im nije jasno štošta što proizilazi iz njihovog online prisustva. A u toj mutnoj, ali brzoj reci nejasnosti love razni „stručnjaci“ i trljaju svoje ručice.

Good The Simpsons GIF - Find & Share on GIPHY

Nije tajna da advertajzing agencije u komunikaciji često koriste skraćenice. Običnom čoveku te skraćenice ne znače ništa, pa nema ni nevolje… Ipak, u digitalnom svetu, situacija je donekle drugačija – jer se mahom koriste engleske reči koje imaju neko značenje. U trci da se uzme deo digitalnog kolača koji je već postao torta na sedam spratova, agencije obećavaju digitalne kule i gradove, držeći govore prepune termina koji ne znače ama baš ništa ili, najjednostavnije rečeno, ne postoje.

I to nas vraća na Big Data analitičare brendova.

Buć, udica je bačena. Ne sumnjam da će se neko zaista i upecati. Big Data, database, analytics, conversion funnels, e-commerce, content strategije, social media management, to sve nešto zapravo znači ili zvuči kao nešto što otprilike znamo šta je. Problem je što nije baš uvek tako.

Naravno, ne možemo očekivati da će svi biti vrsni poznavaoci digitala – ni ne treba da budu. No to ne znači da treba da se koristimo tuđim neznanjem. Decenijama nas je pratila odrednica „prodavci magle“, mislila sam da smo joj davno pobegli iz vidokruga.

Ipak, kada nabasam na ponude nekih pojedinaca (a, vala, i agencija) ne mogu da se uzdržim od misli da su se braća Troter digitalizovala i doselila u Srbiju. U velikom stilu se prodaje sve i svašta, reklamiraju se usluge koje ne postoje, stručnjaci koji to nisu itd. I svi žele da iduće godine u ovo vreme budu milioneri. Očigledno. Au contraire, rekao bi Del Boj (i ne znajući šta to zapravo znači).

Svima nam je znanje nadohvat ruke. Kao što smo naučili da čitamo i pišemo, treba da naučimo i osnove digitala. Ne da bismo postali „stručnjaci“ ili stručnjaci, već da nam razni Big Data analitičari brendova ne bi prodavali… (znate već šta za šta). Ne dajte se upecati na bućkalicu!

Ostavi komentar

    • Nevena Rudan

      Nevena Rudan

      14. 12. 2017. u 15:06 Odgovori

      Imate pravo! Hvala!
      I od mene jedna ispravka – nisam završila Filološki, ali sam na istom dogurala dovoljno daleko da mi se takve greške ne praštaju 🙂
      Puno pozdrava, Nevena

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.