Da mi kupiš, Cale – rečnik digitale

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Da mi kupiš, Cale – rečnik digitale

Ko su Big Data analitičari srpskog Interneta i brendova? Kako stvari stoje, to su zaposleni u jednoj domaćoj agenciji koja se bavi komunikacijama. Tako se barem predstavljaju. Da li prodavci magle sada imaju još veću ponudu šarenih oblaka?

O tome šta je Big Data i Data science biće dovoljno da bacite pogled na ljude koji se time zaista bave, pa da vam odmah bude jasno da je reč o ozbiljnoj nauci i matematici. Da li Big Data analitičari srpskog Interneta i brendova stvarno postoje, zaključite sami.

Vreme digitalnog buvljaka – od Silvane do Nirvane

Prisustvo u online okruženju postalo je obavezno za sve – bilo da je reč o multinacionalnoj kompaniji koja štiti pregršt brendova ili maloj porodičnoj radionici. Svima je jasno da ako nisu na netu, ne postoje. Ali, najčešće im nije jasno štošta što proizilazi iz njihovog online prisustva. A u toj mutnoj, ali brzoj reci nejasnosti love razni “stručnjaci” i trljaju svoje ručice.

Good The Simpsons GIF - Find & Share on GIPHY

Nije tajna da advertajzing agencije u komunikaciji često koriste skraćenice. Običnom čoveku te skraćenice ne znače ništa, pa nema ni nevolje… Ipak, u digitalnom svetu, situacija je donekle drugačija – jer se mahom koriste engleske reči koje imaju neko značenje. U trci da se uzme deo digitalnog kolača koji je već postao torta na sedam spratova, agencije obećavaju digitalne kule i gradove, držeći govore prepune termina koji ne znače ama baš ništa ili, najjednostavnije rečeno, ne postoje.

I to nas vraća na Big Data analitičare brendova.

Buć, udica je bačena. Ne sumnjam da će se neko zaista i upecati. Big Data, database, analytics, conversion funnels, e-commerce, content strategije, social media management, to sve nešto zapravo znači ili zvuči kao nešto što otprilike znamo šta je. Problem je što nije baš uvek tako.

Naravno, ne možemo očekivati da će svi biti vrsni poznavaoci digitala – ni ne treba da budu. No to ne znači da treba da se koristimo tuđim neznanjem. Decenijama nas je pratila odrednica “prodavci magle”, mislila sam da smo joj davno pobegli iz vidokruga.

Ipak, kada nabasam na ponude nekih pojedinaca (a, vala, i agencija) ne mogu da se uzdržim od misli da su se braća Troter digitalizovala i doselila u Srbiju. U velikom stilu se prodaje sve i svašta, reklamiraju se usluge koje ne postoje, stručnjaci koji to nisu itd. I svi žele da iduće godine u ovo vreme budu milioneri. Očigledno. Au contraire, rekao bi Del Boj (i ne znajući šta to zapravo znači).

Svima nam je znanje nadohvat ruke. Kao što smo naučili da čitamo i pišemo, treba da naučimo i osnove digitala. Ne da bismo postali “stručnjaci” ili stručnjaci, već da nam razni Big Data analitičari brendova ne bi prodavali… (znate već šta za šta). Ne dajte se upecati na bućkalicu!

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Gaming

Wargaming Forge: Novi edukativni program o kreiranju globalnih video igra – uz potencijalno zaposlenje

Industrija razvoja video igara jeste zanimljiva, ali u isto vreme kompleksna stvar. Potencijale talenata koji tu istu industriju grade, prepoznala je kompanija Wargaming koja je pored kancelarija u Beogradu, otvorila i 'Forge' program prakse, sa čijom smo programskom menadžerkom razgovarali.

Propustili ste

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Startapi i poslovanje

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Karijere

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Tehnologija

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.

Intervju

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.