Ko su Big Data analitičari srpskog Interneta i brendova? Kako stvari stoje, to su zaposleni u jednoj domaćoj agenciji koja se bavi komunikacijama. Tako se barem predstavljaju. Da li prodavci magle sada imaju još veću ponudu šarenih oblaka?
O tome šta je Big Data i Data science biće dovoljno da bacite pogled na ljude koji se time zaista bave, pa da vam odmah bude jasno da je reč o ozbiljnoj nauci i matematici. Da li Big Data analitičari srpskog Interneta i brendova stvarno postoje, zaključite sami.
Vreme digitalnog buvljaka – od Silvane do Nirvane
Prisustvo u online okruženju postalo je obavezno za sve – bilo da je reč o multinacionalnoj kompaniji koja štiti pregršt brendova ili maloj porodičnoj radionici. Svima je jasno da ako nisu na netu, ne postoje. Ali, najčešće im nije jasno štošta što proizilazi iz njihovog online prisustva. A u toj mutnoj, ali brzoj reci nejasnosti love razni “stručnjaci” i trljaju svoje ručice.
Nije tajna da advertajzing agencije u komunikaciji često koriste skraćenice. Običnom čoveku te skraćenice ne znače ništa, pa nema ni nevolje… Ipak, u digitalnom svetu, situacija je donekle drugačija – jer se mahom koriste engleske reči koje imaju neko značenje. U trci da se uzme deo digitalnog kolača koji je već postao torta na sedam spratova, agencije obećavaju digitalne kule i gradove, držeći govore prepune termina koji ne znače ama baš ništa ili, najjednostavnije rečeno, ne postoje.
I to nas vraća na Big Data analitičare brendova.
Buć, udica je bačena. Ne sumnjam da će se neko zaista i upecati. Big Data, database, analytics, conversion funnels, e-commerce, content strategije, social media management, to sve nešto zapravo znači ili zvuči kao nešto što otprilike znamo šta je. Problem je što nije baš uvek tako.
Naravno, ne možemo očekivati da će svi biti vrsni poznavaoci digitala – ni ne treba da budu. No to ne znači da treba da se koristimo tuđim neznanjem. Decenijama nas je pratila odrednica “prodavci magle”, mislila sam da smo joj davno pobegli iz vidokruga.
Ipak, kada nabasam na ponude nekih pojedinaca (a, vala, i agencija) ne mogu da se uzdržim od misli da su se braća Troter digitalizovala i doselila u Srbiju. U velikom stilu se prodaje sve i svašta, reklamiraju se usluge koje ne postoje, stručnjaci koji to nisu itd. I svi žele da iduće godine u ovo vreme budu milioneri. Očigledno. Au contraire, rekao bi Del Boj (i ne znajući šta to zapravo znači).
Svima nam je znanje nadohvat ruke. Kao što smo naučili da čitamo i pišemo, treba da naučimo i osnove digitala. Ne da bismo postali “stručnjaci” ili stručnjaci, već da nam razni Big Data analitičari brendova ne bi prodavali… (znate već šta za šta). Ne dajte se upecati na bućkalicu!
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!