Da mi kupiš, Cale – rečnik digitale

Da mi kupiš, Cale – rečnik digitale

Ko su Big Data analitičari srpskog Interneta i brendova? Kako stvari stoje, to su zaposleni u jednoj domaćoj agenciji koja se bavi komunikacijama. Tako se barem predstavljaju. Da li prodavci magle sada imaju još veću ponudu šarenih oblaka?

O tome šta je Big Data i Data science biće dovoljno da bacite pogled na ljude koji se time zaista bave, pa da vam odmah bude jasno da je reč o ozbiljnoj nauci i matematici. Da li Big Data analitičari srpskog Interneta i brendova stvarno postoje, zaključite sami.

Vreme digitalnog buvljaka – od Silvane do Nirvane

Prisustvo u online okruženju postalo je obavezno za sve – bilo da je reč o multinacionalnoj kompaniji koja štiti pregršt brendova ili maloj porodičnoj radionici. Svima je jasno da ako nisu na netu, ne postoje. Ali, najčešće im nije jasno štošta što proizilazi iz njihovog online prisustva. A u toj mutnoj, ali brzoj reci nejasnosti love razni „stručnjaci“ i trljaju svoje ručice.

Good The Simpsons GIF - Find & Share on GIPHY

Nije tajna da advertajzing agencije u komunikaciji često koriste skraćenice. Običnom čoveku te skraćenice ne znače ništa, pa nema ni nevolje… Ipak, u digitalnom svetu, situacija je donekle drugačija – jer se mahom koriste engleske reči koje imaju neko značenje. U trci da se uzme deo digitalnog kolača koji je već postao torta na sedam spratova, agencije obećavaju digitalne kule i gradove, držeći govore prepune termina koji ne znače ama baš ništa ili, najjednostavnije rečeno, ne postoje.

I to nas vraća na Big Data analitičare brendova.

Buć, udica je bačena. Ne sumnjam da će se neko zaista i upecati. Big Data, database, analytics, conversion funnels, e-commerce, content strategije, social media management, to sve nešto zapravo znači ili zvuči kao nešto što otprilike znamo šta je. Problem je što nije baš uvek tako.

Naravno, ne možemo očekivati da će svi biti vrsni poznavaoci digitala – ni ne treba da budu. No to ne znači da treba da se koristimo tuđim neznanjem. Decenijama nas je pratila odrednica „prodavci magle“, mislila sam da smo joj davno pobegli iz vidokruga.

Ipak, kada nabasam na ponude nekih pojedinaca (a, vala, i agencija) ne mogu da se uzdržim od misli da su se braća Troter digitalizovala i doselila u Srbiju. U velikom stilu se prodaje sve i svašta, reklamiraju se usluge koje ne postoje, stručnjaci koji to nisu itd. I svi žele da iduće godine u ovo vreme budu milioneri. Očigledno. Au contraire, rekao bi Del Boj (i ne znajući šta to zapravo znači).

Svima nam je znanje nadohvat ruke. Kao što smo naučili da čitamo i pišemo, treba da naučimo i osnove digitala. Ne da bismo postali „stručnjaci“ ili stručnjaci, već da nam razni Big Data analitičari brendova ne bi prodavali… (znate već šta za šta). Ne dajte se upecati na bućkalicu!

Ostavi komentar

    • Nevena Rudan

      Nevena Rudan

      14. 12. 2017. u 15:06 Odgovori

      Imate pravo! Hvala!
      I od mene jedna ispravka – nisam završila Filološki, ali sam na istom dogurala dovoljno daleko da mi se takve greške ne praštaju 🙂
      Puno pozdrava, Nevena

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nike, IBM i McDonald’s koriste srpski Vacation Tracker kako bi pratili godišnje odmore svojih zaposlenih

Praćenje godišnjih odmora, bolovanja i slobodnih dana u kompanijama sa velikim brojem zaposlenih često ume da bude komplikovan i zamoran proces. Rešenje ovog izazova u vidu digitalnog servisa Vacation Tracker ponudio je razvojni tim kompanije Cloud Horizon u Srbiji.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.