Da mi kupiš, Cale – rečnik digitale

Da mi kupiš, Cale – rečnik digitale

Ko su Big Data analitičari srpskog Interneta i brendova? Kako stvari stoje, to su zaposleni u jednoj domaćoj agenciji koja se bavi komunikacijama. Tako se barem predstavljaju. Da li prodavci magle sada imaju još veću ponudu šarenih oblaka?

O tome šta je Big Data i Data science biće dovoljno da bacite pogled na ljude koji se time zaista bave, pa da vam odmah bude jasno da je reč o ozbiljnoj nauci i matematici. Da li Big Data analitičari srpskog Interneta i brendova stvarno postoje, zaključite sami.

Vreme digitalnog buvljaka – od Silvane do Nirvane

Prisustvo u online okruženju postalo je obavezno za sve – bilo da je reč o multinacionalnoj kompaniji koja štiti pregršt brendova ili maloj porodičnoj radionici. Svima je jasno da ako nisu na netu, ne postoje. Ali, najčešće im nije jasno štošta što proizilazi iz njihovog online prisustva. A u toj mutnoj, ali brzoj reci nejasnosti love razni “stručnjaci” i trljaju svoje ručice.

Good The Simpsons GIF - Find & Share on GIPHY

Nije tajna da advertajzing agencije u komunikaciji često koriste skraćenice. Običnom čoveku te skraćenice ne znače ništa, pa nema ni nevolje… Ipak, u digitalnom svetu, situacija je donekle drugačija – jer se mahom koriste engleske reči koje imaju neko značenje. U trci da se uzme deo digitalnog kolača koji je već postao torta na sedam spratova, agencije obećavaju digitalne kule i gradove, držeći govore prepune termina koji ne znače ama baš ništa ili, najjednostavnije rečeno, ne postoje.

I to nas vraća na Big Data analitičare brendova.

Buć, udica je bačena. Ne sumnjam da će se neko zaista i upecati. Big Data, database, analytics, conversion funnels, e-commerce, content strategije, social media management, to sve nešto zapravo znači ili zvuči kao nešto što otprilike znamo šta je. Problem je što nije baš uvek tako.

Naravno, ne možemo očekivati da će svi biti vrsni poznavaoci digitala – ni ne treba da budu. No to ne znači da treba da se koristimo tuđim neznanjem. Decenijama nas je pratila odrednica “prodavci magle”, mislila sam da smo joj davno pobegli iz vidokruga.

Ipak, kada nabasam na ponude nekih pojedinaca (a, vala, i agencija) ne mogu da se uzdržim od misli da su se braća Troter digitalizovala i doselila u Srbiju. U velikom stilu se prodaje sve i svašta, reklamiraju se usluge koje ne postoje, stručnjaci koji to nisu itd. I svi žele da iduće godine u ovo vreme budu milioneri. Očigledno. Au contraire, rekao bi Del Boj (i ne znajući šta to zapravo znači).

Svima nam je znanje nadohvat ruke. Kao što smo naučili da čitamo i pišemo, treba da naučimo i osnove digitala. Ne da bismo postali “stručnjaci” ili stručnjaci, već da nam razni Big Data analitičari brendova ne bi prodavali… (znate već šta za šta). Ne dajte se upecati na bućkalicu!

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Index Health osigurao dodatnih $3 miliona investicije za unapređenje proizvoda

Startap domaćeg osnivača Luke Ivićevića, Index Health iz Majamija, koji nudi usluge telemedicine zasnovane na personalizovanim podacima pacijenata, podigao je novih $3 miliona u 'seed' rundi investiranja.

Karijere

Borislav Vesnić: I game dev industrija u Srbiji se suočava sa otkazima, ali i dalje je u blagom porastu

Visoki porezi i nedostatak mentorstva u vođenju biznisa i dalje su glavni neprijatelji domaće gejming industrije, kaže Borislav Vesnić, jedan od osnivača Tricoman Studios. O tome, ali i o drugim izazovima (i dobrim stranama) njegovog preduzetničkog puta sa njim razgovaramo u intervjuu koji sledi.

Tehnologija

Mislav Malenica: Razvoj veštačke inteligencije nije uticao na otkaze u IT industriji

Mislav Malenica, osnivač AI startapa Mindsmiths i potpredsednik organizacije Cro AI, na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu bio je jedan od panelista, a u intervjuu za Netokraciju objasnio je zašto veštačka inteligencija ne može zameniti ljude i kako takav stav štetno utiče na njen razvoj.

Propustili ste

Intervju

Decenter u Srbiji pokreće R&D odeljenje sa ciljem razvoja novih naprednih Web3 rešenja

R&D kompanije Decenter podrazumeva grupu hakera koji imaju slobodu da istražuju, rešavaju probleme i stvaraju nova rešenja bez mnogo brige o biznisu, rokovima ili tržištu.

Kolumna

Kako je domaći startap Hunch postao prepoznatljiv brend u Holandiji

Hunch već drugu godinu za redom sponzoriše Dutch Search Awards, dodelu nagrada za najbolje holandske marketinške agencije, koja se održava u Utrehtu. Ove godine se vraćamo bogatiji za tri nagrade koje je osvojila agencija sa kojom radimo, i sa misijom da uspostavimo dominaciju na holandskom tržištu.

Startapi i poslovanje

Srpsko-nemački randevu.tech zatvorio ‘pre-seed’ investiciju od € 325.000

ICT Hub Venture, TS Ventures Fond i Earlybird Vision Lab inkubator udruženo su investirali u randevu.tech - tehnološku kompaniju sa sedištem u Berlinu i Beogradu koja transformiše način na koje kompanije grade i razvijaju B2B marketplace rešenja i digitalne proizvode.

Office Talks Podcast

Stanje IT industrije i odnos programera prema HR-u

U 169. epizodi Office Talks podkasta sa Ivom Marinković (Smallpdf) i Anom Golobočanin (Daon), analiziramo trenutno stanje na IT tržištu kao i probleme sa kojima se susreću tehnološke kompanije.

Karijere

Popunite anketu o transparentnosti IT plata u Srbiji

Inicijativa "Anketa o platama - Transparentnost zarada u IT industriji" biće anonimna, a pokrenuta je sa ciljem unapređenja transparentnosti i otvorenosti unutar srpske IT zajednice.

Novost

Trickest lansira javnu verziju svoje platforme za orkestraciju security workflow-a

Trickest, startap koji posluje u domenu automatizacije cybersecurity procesa, lansirao je svima dostupnu verziju svoje platforme za orkestraciju security workflow-a.