CX Awards u Srbiji: Nagrade za najbolje korisničko iskustvo uskoro i u Beogradu

Neil Skehel: Želimo da podignemo svest o značaju CX-a u Srbiji kroz dodelu nagrada

Kompanija 'Awards International' koja dodeljuje biznis nagrade širom sveta otvara prve 'Customer Experience' nagrade i za naš region - u Beogradu. Direktor i osnivač ove firme otkriva nam više detalja o predstojećem događaju i daljim planovima za poslovanje u Srbiji i regionu.

Awards International osnovan je pre 12 godina i od tada je, kažu njegovi predstavnici, posvećen razvitku profesionalnih programa za poslovne nagrade koje se dodeljuju širom sveta: u Velikoj Britaniji, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Holandiji, a sada i u Jugoistočnoj Evropi – u Beogradu.

Oni svoje predstavništvo u Srbiji imaju već pet godina, i to u vidu dve kancelarije u kojima radi preko 25 zaposlenih, a čiji je glavni zadatak da dodatno istaknu značaj koji za poslovanje ima iskustvo potrošača i nagrade one kompanije koje svog kupca stavljaju na prvo mesto.

Prijave za nagrade i prateću konferenciju i dalje traju, tačnije do 7. februara, a o tome šta ova manifestacija znači za domaće tržište i gde je Srbija kada je reč o CX-u razgovarali smo sa Neilom Skehelom, osnivačem i direktorom pomenute kompanije.

Šta stručna javnost može očekivati od ovog događaja – i da li će naučiti nešto novo?

Publika će imati priliku da čuje i nauči više o CX inicijativama, a da se uz to i zabavi. Dan pun prezentacija, kao i izazov koji će tim ili osoba koja prezentuje panelu sudija imati može dodatno motivisati učesnike. Ukoliko se odlučite da imate više od jedne prezentacije dan postaje još uzbudljiviji.

Pobednici će uzeti titulu prvih pobednika SEE CXA-a! Ovo će biti jedinstveno dostignuće. Sudije će imati priliku da steknu nova znanja, ostvare nove kontakte, a i igraće važnu ulogu u odlučivanju pobednika.

Zašto ste izabrali baš Beograd kao grad za dodelu nagrada u ovom delu Evrope?

Mi smo organizovali mnoge nagrade u različitim krajevima uz pomoć našeg sjajnog tima u Srbiji, tako da iz te perspektive ne sumnjamo u uspeh. Uz to, pravi je čas, svest o CX-u je sve veća, ovi prostori postaju internacionalni, poslovni svet zna šta CX predstavlja i ima sve više CX profesionalaca. Ja želim da mi budemo prvi koji će ovo uraditi na ovim prostorima, i ne želimo da čekamo da neko ukrade našu slavu.

Koliko je podizanje svesti o važnosti razvoja i unapređenja CX-a bitno za tržište i kompanije u Srbiji, ali i regionu?

Ovaj događaj se svakako organizuje da podigne svest o CX-u u ovim prostorima. Siguran sam da ovo mnogim sektorima ne znači puno, ali za mnoge organizacije u ovdašnjem regionu ima veliko značenje. Ovde pružamo priliku da oni koji ne znaju dovoljno o ovoj temi dođu i steknu nova znanja, kao i priliku da oni koji su već u ovome dođu i dobiju priznanje za njihov uspeh.

Ukoliko ne znate ništa o CX-u a imate klijente, ovo je odlična prilika da saznate. Čak 85 % kompanija su u upitniku Gartner, sprovedenog 2018. godine, rekli da je ovo najveći problem vlasnika kompanije, a ako taj problem u kompaniji ne postoji, treba se njim pozabaviti, nevezano za veličinu kompanije. Za one koji ne žele da apliciraju za nagrade, postoje karte da prisustvuju događaju.

Kako, iz vašeg ugla, kompanije u Srbiji mogu unaprediti svoje poslovanje u ovom domenu?

Pre svega, zapitajte se šta je CX i ko se njime bavi? Istražite tržište. Mi imamo Experience Center na Novom Beogradu, gde naš tim može da vam pomogne da steknete nova znanja, i postoje mnoge inicijative i organizacije izvan ovih prostora. Proverite šta je CXPA i kako da se kvalifikujete i postanete CCXP. Nakon toga možete započeti promene znajući da ulažete u nešto što je priznato širom sveta.

Moj omiljeni savet je da iskustvo potrošača podrazumeva klijente, tehnologiju i zaposlene – to je novi program rada. Organizacije koje isključuju bilo koju navedenu stavku rizikuju da prestanu sa radom, a organizacije koje su fokusirane na samo jednu stavku neće daleko dogurati. Moja druga omiljena stavka je planeta. Ne postoji CX bez planete, tako da zaista moramo da radimo više na tome da spasimo našu planetu i podignemo svest o ekologiji.

Da li nagrade ovog tipa mogu da stimulišu kompanije da postanu još konkurentnije?

Nije tajna da naše nagrade stimulišu kompanije da rade bolji posao. Mogu da vam dam primere izvrsnih osoba koje su transformisale organizacije i ciljno koriste naše događaje. Kažu svom timu, kada uvedemo ovaj novi program za potrošače, svoje rezultate ćemo prikazati na nagradama Customer Experience Awards i pobedićemo.

Nikki Moss, CX Director iz kompanije Capita Zurich Team u Dubaju ovo praktikuje više od jedne decenije i izuzetno je u tome uspešna. Takođe znam da je 80% klijenata koji su učestovali u upitniku kompanije Boost Marketing 2018. godine rekli da bi pre kupili proizvode kompanije koja je nagrađivana. Pobrinite se da nakon što pobedite pokažete svima uspeh.

Kakvi su planovi Awards International-a u narednom periodu?

Moj cilj je da za deset godina organizujem događaje u 25 država. Većina naših zaposlenih su u Srbiji. Naš plan je da nastavimo u istom smeru, dok god nam ekonomija i politika to dozvoljavaju. Naši zaposleni su izvrsni i zašto bih ih menjao? Kako bih rekao – volim da budem deo transformacije ovih prostora.

Želim da pomognem ljudima koji su meni pomogli proteklih pet godina da imaju sjajne karijere. Već smo jednog zaposlenog iz Srbije, kolegu Aleksandra Ilića, poslali u Dubai da bi postao naš regionalni menadžer. Štaviše, ovo ne predstavlja odliv mozgova zato što on zapravo radi u kompaniji koja je osnovana u Srbiji. On radi sa kompanijom iz Srbije kao i sa ljudima iz UAE, što je obostrana dobit.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.