CX Awards u Srbiji: Nagrade za najbolje korisničko iskustvo uskoro i u Beogradu

Neil Skehel: Želimo da podignemo svest o značaju CX-a u Srbiji kroz dodelu nagrada

Kompanija 'Awards International' koja dodeljuje biznis nagrade širom sveta otvara prve 'Customer Experience' nagrade i za naš region - u Beogradu. Direktor i osnivač ove firme otkriva nam više detalja o predstojećem događaju i daljim planovima za poslovanje u Srbiji i regionu.

Awards International osnovan je pre 12 godina i od tada je, kažu njegovi predstavnici, posvećen razvitku profesionalnih programa za poslovne nagrade koje se dodeljuju širom sveta: u Velikoj Britaniji, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Holandiji, a sada i u Jugoistočnoj Evropi – u Beogradu.

Oni svoje predstavništvo u Srbiji imaju već pet godina, i to u vidu dve kancelarije u kojima radi preko 25 zaposlenih, a čiji je glavni zadatak da dodatno istaknu značaj koji za poslovanje ima iskustvo potrošača i nagrade one kompanije koje svog kupca stavljaju na prvo mesto.

Prijave za nagrade i prateću konferenciju i dalje traju, tačnije do 7. februara, a o tome šta ova manifestacija znači za domaće tržište i gde je Srbija kada je reč o CX-u razgovarali smo sa Neilom Skehelom, osnivačem i direktorom pomenute kompanije.

Šta stručna javnost može očekivati od ovog događaja – i da li će naučiti nešto novo?

Publika će imati priliku da čuje i nauči više o CX inicijativama, a da se uz to i zabavi. Dan pun prezentacija, kao i izazov koji će tim ili osoba koja prezentuje panelu sudija imati može dodatno motivisati učesnike. Ukoliko se odlučite da imate više od jedne prezentacije dan postaje još uzbudljiviji.

Pobednici će uzeti titulu prvih pobednika SEE CXA-a! Ovo će biti jedinstveno dostignuće. Sudije će imati priliku da steknu nova znanja, ostvare nove kontakte, a i igraće važnu ulogu u odlučivanju pobednika.

Zašto ste izabrali baš Beograd kao grad za dodelu nagrada u ovom delu Evrope?

Mi smo organizovali mnoge nagrade u različitim krajevima uz pomoć našeg sjajnog tima u Srbiji, tako da iz te perspektive ne sumnjamo u uspeh. Uz to, pravi je čas, svest o CX-u je sve veća, ovi prostori postaju internacionalni, poslovni svet zna šta CX predstavlja i ima sve više CX profesionalaca. Ja želim da mi budemo prvi koji će ovo uraditi na ovim prostorima, i ne želimo da čekamo da neko ukrade našu slavu.

Koliko je podizanje svesti o važnosti razvoja i unapređenja CX-a bitno za tržište i kompanije u Srbiji, ali i regionu?

Ovaj događaj se svakako organizuje da podigne svest o CX-u u ovim prostorima. Siguran sam da ovo mnogim sektorima ne znači puno, ali za mnoge organizacije u ovdašnjem regionu ima veliko značenje. Ovde pružamo priliku da oni koji ne znaju dovoljno o ovoj temi dođu i steknu nova znanja, kao i priliku da oni koji su već u ovome dođu i dobiju priznanje za njihov uspeh.

Ukoliko ne znate ništa o CX-u a imate klijente, ovo je odlična prilika da saznate. Čak 85 % kompanija su u upitniku Gartner, sprovedenog 2018. godine, rekli da je ovo najveći problem vlasnika kompanije, a ako taj problem u kompaniji ne postoji, treba se njim pozabaviti, nevezano za veličinu kompanije. Za one koji ne žele da apliciraju za nagrade, postoje karte da prisustvuju događaju.

Kako, iz vašeg ugla, kompanije u Srbiji mogu unaprediti svoje poslovanje u ovom domenu?

Pre svega, zapitajte se šta je CX i ko se njime bavi? Istražite tržište. Mi imamo Experience Center na Novom Beogradu, gde naš tim može da vam pomogne da steknete nova znanja, i postoje mnoge inicijative i organizacije izvan ovih prostora. Proverite šta je CXPA i kako da se kvalifikujete i postanete CCXP. Nakon toga možete započeti promene znajući da ulažete u nešto što je priznato širom sveta.

Moj omiljeni savet je da iskustvo potrošača podrazumeva klijente, tehnologiju i zaposlene – to je novi program rada. Organizacije koje isključuju bilo koju navedenu stavku rizikuju da prestanu sa radom, a organizacije koje su fokusirane na samo jednu stavku neće daleko dogurati. Moja druga omiljena stavka je planeta. Ne postoji CX bez planete, tako da zaista moramo da radimo više na tome da spasimo našu planetu i podignemo svest o ekologiji.

Da li nagrade ovog tipa mogu da stimulišu kompanije da postanu još konkurentnije?

Nije tajna da naše nagrade stimulišu kompanije da rade bolji posao. Mogu da vam dam primere izvrsnih osoba koje su transformisale organizacije i ciljno koriste naše događaje. Kažu svom timu, kada uvedemo ovaj novi program za potrošače, svoje rezultate ćemo prikazati na nagradama Customer Experience Awards i pobedićemo.

Nikki Moss, CX Director iz kompanije Capita Zurich Team u Dubaju ovo praktikuje više od jedne decenije i izuzetno je u tome uspešna. Takođe znam da je 80% klijenata koji su učestovali u upitniku kompanije Boost Marketing 2018. godine rekli da bi pre kupili proizvode kompanije koja je nagrađivana. Pobrinite se da nakon što pobedite pokažete svima uspeh.

Kakvi su planovi Awards International-a u narednom periodu?

Moj cilj je da za deset godina organizujem događaje u 25 država. Većina naših zaposlenih su u Srbiji. Naš plan je da nastavimo u istom smeru, dok god nam ekonomija i politika to dozvoljavaju. Naši zaposleni su izvrsni i zašto bih ih menjao? Kako bih rekao – volim da budem deo transformacije ovih prostora.

Želim da pomognem ljudima koji su meni pomogli proteklih pet godina da imaju sjajne karijere. Već smo jednog zaposlenog iz Srbije, kolegu Aleksandra Ilića, poslali u Dubai da bi postao naš regionalni menadžer. Štaviše, ovo ne predstavlja odliv mozgova zato što on zapravo radi u kompaniji koja je osnovana u Srbiji. On radi sa kompanijom iz Srbije kao i sa ljudima iz UAE, što je obostrana dobit.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Mobilno

Izabrali smo za vas 40 najboljih telefona u ovom trenutku – od €250 do preko €1.000

Da li se i vi često zbunite kada planirate da kupite novi mobilni telefon, posebno sada kada je tržište prezasićeno raznim modelima? Ponuda mobilnih telefona nije nikada bila bogatija za sve ciljne grupe korisnika. Mi smo se potrudili da vam te ponude detaljnije približimo kroz cenovne kategorije najinteresantnijih modela za kupovinu.

Propustili ste

Internet marketing

Kako kreirati efikasne marketinške kampanje na servisu Spotify?

Spotify, jedna od najpoznatijih platformi za 'streaming' muzike, dostupan je na tržištu Srbije od jula, a njegov dolazak nije obradovao samo ljubitelje muzike - već i oglašivače koji polako počinju da koriste benefite reklamiranja na ovom servisu.

Intervju

Nova zakonska regulativa omogućava lakše dobijanje boravišne vize za strance koji žele da postanu deo srpskog IT sektora

Vlada Srbije početkom godine donela je Uredbu kojom se definišu osnovi boravka stranaca koji se često nazivaju i Startup, Talent i Investor vize, a koja zapravo predstavlja kriterijume za određivanje kategorija stranaca kojima se privremeni boravak u Srbiji može odobriti nezavisno od osnova za odobrenje privremenog boravka. O tome šta to znači za domaći IT sektor, otkrivamo u tekstu koji sledi.

Startapi i poslovanje

Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Pandemija korona virusa bila je inicijalna kapisla Lazaru Stojkoviću da u svoj startap portfolio doda još jedan projekat pod nazivom 'Dev Shopper' - servis za brže nalaženje partnerske firme za softverske projekte.

Netokracija

Generacije razdvojene galaksijom

Tokom vikenda IT zajednicu zahvatila je vest da su pojedine kompanije povukle svoju podršku za realizaciju filma o prvom srpskom računaru Galaksija.

Gaming

Državni fakulteti u Beogradu i Kragujevcu dobijaju gejming programe na master studijama

U okviru projekta Master 4.0 studenti master studija nekih od državnih fakulteta uskoro će moći da biraju dva nova programa koji će povezati svet tehnologije i svet umetnosti. Sredstva za realizaciju dobili su beogradski Univerzitet umetnosti u saradnji sa Matematičkim fakultetom i fakulteti Univerziteta u Kragujevcu, koji su nosioci programa.

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.