CX Awards u Srbiji: Nagrade za najbolje korisničko iskustvo uskoro i u Beogradu

Neil Skehel: Želimo da podignemo svest o značaju CX-a u Srbiji kroz dodelu nagrada

Kompanija 'Awards International' koja dodeljuje biznis nagrade širom sveta otvara prve 'Customer Experience' nagrade i za naš region - u Beogradu. Direktor i osnivač ove firme otkriva nam više detalja o predstojećem događaju i daljim planovima za poslovanje u Srbiji i regionu.

Awards International osnovan je pre 12 godina i od tada je, kažu njegovi predstavnici, posvećen razvitku profesionalnih programa za poslovne nagrade koje se dodeljuju širom sveta: u Velikoj Britaniji, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Holandiji, a sada i u Jugoistočnoj Evropi – u Beogradu.

Oni svoje predstavništvo u Srbiji imaju već pet godina, i to u vidu dve kancelarije u kojima radi preko 25 zaposlenih, a čiji je glavni zadatak da dodatno istaknu značaj koji za poslovanje ima iskustvo potrošača i nagrade one kompanije koje svog kupca stavljaju na prvo mesto.

Prijave za nagrade i prateću konferenciju i dalje traju, tačnije do 7. februara, a o tome šta ova manifestacija znači za domaće tržište i gde je Srbija kada je reč o CX-u razgovarali smo sa Neilom Skehelom, osnivačem i direktorom pomenute kompanije.

Šta stručna javnost može očekivati od ovog događaja – i da li će naučiti nešto novo?

Publika će imati priliku da čuje i nauči više o CX inicijativama, a da se uz to i zabavi. Dan pun prezentacija, kao i izazov koji će tim ili osoba koja prezentuje panelu sudija imati može dodatno motivisati učesnike. Ukoliko se odlučite da imate više od jedne prezentacije dan postaje još uzbudljiviji.

Pobednici će uzeti titulu prvih pobednika SEE CXA-a! Ovo će biti jedinstveno dostignuće. Sudije će imati priliku da steknu nova znanja, ostvare nove kontakte, a i igraće važnu ulogu u odlučivanju pobednika.

Zašto ste izabrali baš Beograd kao grad za dodelu nagrada u ovom delu Evrope?

Mi smo organizovali mnoge nagrade u različitim krajevima uz pomoć našeg sjajnog tima u Srbiji, tako da iz te perspektive ne sumnjamo u uspeh. Uz to, pravi je čas, svest o CX-u je sve veća, ovi prostori postaju internacionalni, poslovni svet zna šta CX predstavlja i ima sve više CX profesionalaca. Ja želim da mi budemo prvi koji će ovo uraditi na ovim prostorima, i ne želimo da čekamo da neko ukrade našu slavu.

Koliko je podizanje svesti o važnosti razvoja i unapređenja CX-a bitno za tržište i kompanije u Srbiji, ali i regionu?

Ovaj događaj se svakako organizuje da podigne svest o CX-u u ovim prostorima. Siguran sam da ovo mnogim sektorima ne znači puno, ali za mnoge organizacije u ovdašnjem regionu ima veliko značenje. Ovde pružamo priliku da oni koji ne znaju dovoljno o ovoj temi dođu i steknu nova znanja, kao i priliku da oni koji su već u ovome dođu i dobiju priznanje za njihov uspeh.

Ukoliko ne znate ništa o CX-u a imate klijente, ovo je odlična prilika da saznate. Čak 85 % kompanija su u upitniku Gartner, sprovedenog 2018. godine, rekli da je ovo najveći problem vlasnika kompanije, a ako taj problem u kompaniji ne postoji, treba se njim pozabaviti, nevezano za veličinu kompanije. Za one koji ne žele da apliciraju za nagrade, postoje karte da prisustvuju događaju.

Kako, iz vašeg ugla, kompanije u Srbiji mogu unaprediti svoje poslovanje u ovom domenu?

Pre svega, zapitajte se šta je CX i ko se njime bavi? Istražite tržište. Mi imamo Experience Center na Novom Beogradu, gde naš tim može da vam pomogne da steknete nova znanja, i postoje mnoge inicijative i organizacije izvan ovih prostora. Proverite šta je CXPA i kako da se kvalifikujete i postanete CCXP. Nakon toga možete započeti promene znajući da ulažete u nešto što je priznato širom sveta.

Moj omiljeni savet je da iskustvo potrošača podrazumeva klijente, tehnologiju i zaposlene – to je novi program rada. Organizacije koje isključuju bilo koju navedenu stavku rizikuju da prestanu sa radom, a organizacije koje su fokusirane na samo jednu stavku neće daleko dogurati. Moja druga omiljena stavka je planeta. Ne postoji CX bez planete, tako da zaista moramo da radimo više na tome da spasimo našu planetu i podignemo svest o ekologiji.

Da li nagrade ovog tipa mogu da stimulišu kompanije da postanu još konkurentnije?

Nije tajna da naše nagrade stimulišu kompanije da rade bolji posao. Mogu da vam dam primere izvrsnih osoba koje su transformisale organizacije i ciljno koriste naše događaje. Kažu svom timu, kada uvedemo ovaj novi program za potrošače, svoje rezultate ćemo prikazati na nagradama Customer Experience Awards i pobedićemo.

Nikki Moss, CX Director iz kompanije Capita Zurich Team u Dubaju ovo praktikuje više od jedne decenije i izuzetno je u tome uspešna. Takođe znam da je 80% klijenata koji su učestovali u upitniku kompanije Boost Marketing 2018. godine rekli da bi pre kupili proizvode kompanije koja je nagrađivana. Pobrinite se da nakon što pobedite pokažete svima uspeh.

Kakvi su planovi Awards International-a u narednom periodu?

Moj cilj je da za deset godina organizujem događaje u 25 država. Većina naših zaposlenih su u Srbiji. Naš plan je da nastavimo u istom smeru, dok god nam ekonomija i politika to dozvoljavaju. Naši zaposleni su izvrsni i zašto bih ih menjao? Kako bih rekao – volim da budem deo transformacije ovih prostora.

Želim da pomognem ljudima koji su meni pomogli proteklih pet godina da imaju sjajne karijere. Već smo jednog zaposlenog iz Srbije, kolegu Aleksandra Ilića, poslali u Dubai da bi postao naš regionalni menadžer. Štaviše, ovo ne predstavlja odliv mozgova zato što on zapravo radi u kompaniji koja je osnovana u Srbiji. On radi sa kompanijom iz Srbije kao i sa ljudima iz UAE, što je obostrana dobit.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

E-commerce

Zanateria je nova ‘online’ robna kuća iz Srbije koja okuplja preko 180 zanatlija, malih proizvođača i njihovih unikatnih proizvoda

Domaća scena izrade zanatskih proizvoda je u ekspanziji, pa je sve više manjih proizvođača koji traže svoje mesto na 'online' i 'offline' tržištu. U tome im može pomoći Zanateria - nova Internet robna kuća, čiji su osnivači za Netokraciju podelili svoju poslovnu priču.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Propustili ste

Kultura 2.0

Teško je zaobići Netflix u Srbiji kada su TV okupirali rijaliti i politika

'Streaming' servisa je sve više, pa se zato pitam da li će se tradicionalna televizija svesti na sportske prenose, politiku i rijaliti programe ili će i dalje imati šta da ponudi?

Kultura 2.0

Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za tumačenje kriterijuma Testa samostalnosti pomoći će paušalnim preduzetnicima i poreskim inspektorima da pravilno protumače devet kriterijuma koji određuju da li su ovi preduzetnici u svom poslovanju nezavisni u odnosu na svog nalogodavca ili ne.

Tehnologija

Plaćanje QR kodovima uveliko dolazi u Srbiju – koje prednosti donosi i šta treba da znamo o tome?

Uskoro bi u prodavnicama širom zemlje trebao da bude integrisan sistem instant plaćanja, odnosno instrukcija - NBS IPS QR kod. Mi smo analizirali šta to znači za korisnike i trgovce i koje benefite donosi.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?