FIFA esport tim Crvene Zvezde uz velike ambicije sledi uspeh fudbalskog kluba

FIFA esport tim Crvene Zvezde uz velike ambicije sledi uspeh fudbalskog kluba

Još u aprilu mesecu Crvena Zvezda esports najavila je velike planove predstavljanjem svog FIFA tima koji je spreman da krupnim koracima krene u osvajanje regionalnih turnira. O tome kako će izgledati put do trofeja, na koji način je obavljen prelazni rok i koji su naredni planovi u FIFA sekciji crveno belih, razgovaramo sa tim menadžerom Stevanom Mačkićem.

Crvena zvezda je u esport zakoračila još prošle godine formiranjem svog League of Legends tima, dok je ideja da se esports sekciji priključi i FIFA tim rodila u januaru ove godine, kada je Stevan ljudima iz kluba predložio koncept i potencijalne takmičare. Kako on kaže, veliku zahvalnost duguje Milošu Krivokapiću i Jovanu Mijailoviću, koji su i omogućili da se ekipa formira, te su nakon tri meseca igrači potpisali ugovore.

Činjenica je da FIFA tim crveno belih ima podršku fudbalskog kluba, što je rezultovalo da esport igrači beogradske ekipe pored klasičnog načina kvalifikacije kroz igranje Vikend lige, sada stiču pravo nastupa na takmičenjima klubova koji su oformili svoje FIFA timove, čime imaju dodatnu šansu za plasman na neki od LAN turnira EA Sports-a. Na ovaj način, fudbalski klub može dodatno profitirati marketinški, kroz promociju na turnirima, ćime će još više ojačati svoj brend.

Kako će izgledati tim za tekuću sezonu, koja su nova pojačanja i da li ste zadovoljni transferima?

Stevan: Iako zvuči jednostavno, skautiranje igrača za ovakve projekte je komplikovan zadatak jer postoje određeni kriterijumi. S obzirom da je Ultimate Team najvažniji mod, najpre se gleda uspeh kandidata u tom pogledu. Igrač Zvezde mora da igra Vikend ligu u kontinuitetu i da beleži pozitivan učinak u 40 mečeva na Sony ili Xboxu konzolama svakog vikenda. Pored toga, ništa manje važan segment je uspeh na većim domaćim LAN turnirima kao što su Gamescon, Login ili Fudbalica.

Počeli smo transfer sa dva igrača, u pitanju su Miloš „brstimir“ Majdevac i Miloš „krunadomination“ Krunić. Najzahtevnije je bilo pronaći Xbox igrača. Duga potraga se završila u junu kada sam upoznao Aleksandra Ognjanovića poznatijeg po nadimku „SrbllN“ (dva mala L u sredini). Posebno sam ponosan na taj transfer jer se radi o iskusnom igraču koji živi u Švedskoj. Naravno, Zvezdin poziv se ne odbija, tako da sam uspeo da ga ubedim da obuče crveno-beli dres.

Iz Zvezde su ozbiljno shvatili transfere, pa je i sam prelazni rok iskorišćen za potpisivanje ugovora sa kvalitetnim pojačanjima koji će doprineti uspešnom nastupu tima na turnirima.

Kako su ambicije Zvezde uvek velike, na kojim sve takmičenjima planirate da učestvujete ove i narednih sezona?

Stevan: Ambicije kluba su u skladu sa aktuelnom pozicijom, a ta pozicija je takva da je ovo pionirski projekat i da će se sama kvalifikacija na veliki turnir smatrati uspehom u prvoj sezoni. Postoji nekoliko vidova kvalifikacije u FUT Global Series: kroz igranje Vikend lige, učešćem na turniru eClub World Cup, kroz domaću Ultimate Team ligu ili putem licenciranog FIFA turnira. Prva dva načina su nam fokus za ovu sezonu jer je srpska liga za sada daleko.

Što se tiče turnira sa FIFA značkom, ja sam već počeo pregovore sa kolegama iz Bugarske i Mađarske. Konkretno Bugarska je bila domaćin Coca-Cola turnira i pobednik je kasnije ostvario ozbiljan rezultat u Amsterdamu. Druga opcija je da, uz podršku kompanije Coca-Cola, organizujemo turnir za Srbiju gde bi se pobednik pridružio svim drugim pobednicima na završnom Coca- Cola turniru koji za sada broji pet teritorija (Bugarska, Norveška, Danska, Bliski istok i Francuska), uz mogućnost proširenja na koje računamo.

Šta sve očekujete od učešća na takmičenju u okviru FUT Global Series-a?

Stevan: Već sam spomenuo objektivne okolnostii i domete kluba u ovom trenutku. Smatram da naši igrači poseduju kvalitet i da sada imaju sve što je neophodno da u top 100 naprave iskorak i uđu među 64 najbolja igrača koja putuju na turnir u Barselonu ili Mančester (lokacije se menjaju svake godine). Kao nacija smo talentovani za sve sportove, pa tako i elektronske. Počeli smo osvajanjem prva dva mesta na Login turniru i nadam se da ćemo nastaviti u istom ritmu.

Da li igrači imaju poseban deo (Bootcamp) gde se pripremaju za predstojeće mečeve?

Stevan: League of Legends tim od početka svog rada ima Bootcamp i posebne prostorije u kojima se trenira. Što se tiče nas u FIFA sektoru, u dogovoru sa ljudima iz kluba, otvorićemo poseban Bootcamp ali on će više služiti meni za analizu igre. Na službenom Sony Playstation-u i Xboxu ja ću gledati snimke protivničkih igrača i tako pomagati našim prvotimcima po pitanju taktike za određene protivnike i njihov stil igre. Takođe, te službene konzole će služiti za lakši kontakt sa potencijalnim pojačanjima ali i za Scouting days, gde ćemo testirati pobednike turnira iz igraonica i procenjivati ko je talentovan da postigne nešto više na profesionalnom nivou.

Nova verzija popularne video igre doneće i značajne promene. Samim tim, menadžeri i igrači imaće pune ruke posla da analiziraju izmene kako bi unapredili veštine igranja.

Koliko je izazovno voditi FIFA esport tim iz tvog ugla kao pobednika RUR FIFA turnira na Gamesconu?

Stevan: Kao igrač ti samo brineš o svojoj igri i taktici pred meč. Pozicija tim menadžera podrazumeva da vodiš računa o svim stvarima koje su propratne, a koje opet dosta utiču na partije celog sastava. Podela rada je najbitniji deo ovog posla. Jasno smo odredili ko je igrač, a ko menadžer i za sada se ne mešamo jedni drugima u posao.

To ne znači da se mi međusobno ne savetujemo, ali konačnu procenu o nekom novom igraču donosim ja i kasnije to prenosim našim direktorima Jovanu i Milošu. Da ne bi sve bilo samo profesionalna FIFA i samo takmičenje, angažovali smo i jutjubera Marka Bezbradicu „Bekija“ koji svojim specijalima na czvesports kanalu takođe radi odličan posao za klub.

Da li za budući period u klubu već formirate konkretne planove i da li možemo saznati o čemu je reč?

Stevan: Pored League of Legends sastava koja nastupa u EBL ligi, od nedavno smo oformili i Hearthstone ekipu, dok našu sekciju proširujemo i jednom novom igrom. U pitanju je Fortnite, a naša prva akvizicija je popularni strimer Ivan Ilić poznatiji pod nadimkom „GUH Saiyan“. Kako smo već formirali FIFA tim za sledeću sezonu, ovo leto će nam poslužiti da poradimo na popularizaciji same igre.

Ja nastavljam sa skautiranjem po turnirima i kontaktom sa domaćim i stranim igračima i organizacijama. Nova FIFA izlazi 28. septembra i za to pripremamo veliku promociju jer je od ove sezone UEFA licenca ponovo u vlasništvu EA, što moramo da ispratimo u skladu sa renomeom kluba koji je bivši evropski i svetski šampion.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs i namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?

Kultura 2.0

Kreativni direktori agencija otkrivaju da li je ekonomska kriza ubica kreativnosti – ili ne

Ako se bavite poslom koji počiva na originalnosti i kreativnosti, da li ste u tome u prethodna dva meseca bili uspešni? Ukoliko niste, kreativni direktori marketinških agencija otkrivaju svoje savete.