Imate ideju za hyper-casual igru? Prijavite se za treći ciklus programa CrazyHubs Novi Sad

Imate ideju za hyper-casual igru? Prijavite se za treći ciklus programa CrazyHubs Novi Sad

Prošlo je skoro godinu dana otkada je otvoren CrazyHubs Novi Sad i više od godinu dana otkako je CrazyLabs pokrenuo CrazyHubs inicijativu širom sveta. Sada je otvoren treći ciklus ovog programa u Novom Sadu za sve one koje interesuje proces razvoja 'hyper-casual' igara.

Ideja iza CrazyHubs edukativnog programa je proistekla iz bliske saradnje CrazyLabs-a sa univerzitetom u Tel Avivu. Budući da su studenti uz tehničko i idejno usmeravanje vrlo lako uspevali da uspešno kreiraju prototipove hyper casual igara, nastala je ideja da se studentima maturantima, a i starijima, ponudi učešće u edukativnom programu akceleratora – iz kog bi nastali nezavisni i osnaženi timovi sa kojima bi potom CrazLabs nastavio da sarađuje.

Nakon Tel Aviva, otvoren je hub u Mumbaiju, zatim u Istanbulu, Novom Sadu, a potom i u Kejptaunu, što svedoči o uspešnom edukativnom modelu rada. Samo neke od video igara koje su kreirali CrazyHubs polaznici su Epic Hero Weapon Craft Masters, Frozen Honey ASMR, Fridge Organizing, Zoom Out i Cutman Boxing. 

Kako su prijave za treći ciklus CrazyHub-a u Novom Sadu već sada otvorene, iskoristili smo priliku da razgovaramo sa Borislavom Vesnićem koji je Managing Partner CrazyLabs-a u Srbiji a koji nam je govorio o tome šta sve polaznici koje zanima razvoj hyper-casual igara mogu da očekuju od pomenutog programa. Takođe, sa nama je utiske o programu podelio i domaći studio Lab Rats, učesnik CrazyHubs-a koji je uspešno objavio svoju video igru Fridge Organizing na Google Play i App Store prodavnici.

Osnaživanje odnosa sa studijima koji su prošli kroz hub kao cilj za kompaniju

Borislav nam je na početku razgovora otkrio da su iza CrazyHubs-a dva uspešna četvoromesečna ciklusa akceleratora. Tačnije, do sada je ovaj tim kroz iskustvo “ispeglao” ceo proces od onbordinga, preko edukacije, pa sve do sistema rada i uvoda timova u svet predužetništva. On ističe da je pre svega ideja da se osnaže indie developeri kako bi postali samostalni i finansijski stabilni i kako bi kasnije mogli i da razvijaju zahtevnije igre i sopstvene projekte.

Naš sagovornik kaže da je najveći fokus CrazyHubs programa na ideaciji i produkciji u skladu sa standardima hyper casual industrije. Na ovaj način polaznici imaju benefit mentorstva u gejm dizajnu, predstavljanju ideje, Unity development-u, analizi tržišta i aktuelnih trendova, analizi podataka putem CLIK dashboard-a i još mnogo toga.

Ono što smo uspeli da saznamo jeste da su svi učesnici jednako plaćeni tokom programa akceleratora, a povrh toga imaju i značajan udeo u zaradi igre koja doživi izdanje. Štaviše, rad u dvočlanom ili tročlanom timu je odlično iskustvo i odskočna daska za one koji žele da se kasnije bave kompleksnijom produkcijom.

Na pitanje Netokracije na koji način će CrazyLabs podržati najuspešnije timove i šta oni u tom slučaju mogu očekivati, Borislav nam je odgovorio sledeće:

Više od 50% timova koji su prošli kroz novosadski hab je registrovalo svoje paušalne agencije i nastavilo saradnju sa CrazyLabs po PPP (paid per prototype) modelu. Ovo podrazumeva da tim biva plaćen određeni iznos po prototipu koji se testira. Sami iznosi zavise od kvaliteta produkcije i rezultata koje tim ima tokom haba.

Većina timova se i fizički zadržala u našim prostorijama nakon samog programa i koristi kapacitete akceleratora, što samo govori o sjajnoj timskoj atmosferi i zajednici koja je nastala. Radi se brzo i mnogo, jer takav je jednostavno tempo industrije. Brzo kreiranje prototipova za Google Play i iOS traje sve dok jedan ne prođe određene KPI (key performance indikatore) na Facebook-u i TikTok-u.

Kada se to desi, onda se fokus tog tima menja isključivo na razvoj te jedne igre koja pokazuje potencijal. CrazyLabs je tu da finansijski podrži timove kako u razvoju prototipova tako i u periodu razvoja igre koja pokazuje tržišni potencijal, kako bi development tim mogao da se fokusira na ono što najbolje radi a to je razvoj same igre.

Upravo u ovim procesima timovima aktivno pomaže širok spektar stručnjaka iz CrazyLabs-a, među kojima su gejm dizajneri, publishing menadžeri, QA, ali i marketing timovi sa kojima se blisko sarađuje i nakon završetka programa akceleratora.

Govoreći nam o narednim planovima CrazyLabs-a, Borislav podseća da je prošlo par meseci od akvizicije ove kompanije od strane švedskog Embracer Group-a, tako da se tek sada nakon spajanja radi na evaluaciji cele inicijative CrazyHubs-a na globalnom nivou. Prema njegovim rečima, energija u novosadskom habu je usmerena na očvršćavanje odnosa sa studijima koji su prošli kroz hab, zajedno sa gejming zajednicom i lokalnim partnerima, dok se sve vreme vredno radi na budućim hyper casual hitovima:

Želimo ovom prilikom da pozovemo sve koji žele da se oprobaju u razvoju hyper casual igara da apliciraju za treći ciklus CrazyHubs akceleratora, prijave su otvorene i trajaće najkasnije do 15. maja. Više detalja o samim uslovima aplikacije možete pročitati na našem sajtu na kom se nalazi i sama aplikaciona forma. Veoma smo entuzijastični povodom ovog ciklusa i jedva čekamo da vidimo i upoznamo nove talentovane i posvećene ljude sa kojima ćemo sarađivati.

TikTok trend pretvoren u video igru sa pola miliona preuzimanja

Pored svih sjajnih timova sa kojima je CrazyLabs sarađivao, ovom prilikom se ističe Lab Rats. Reč je o timu iz drugog ciklusa haba koji je trenutno pred globalnim izdanjem svoje prve igre Fridge Organizing, a koja se za vrlo kratko vreme našla među top 50 igara na Google Play i App Store prodavnicama i trenutno ima preko 500.000 korisnika.

Borislav sa timom Lab Rats koji je u saradnji sa CrazyLabs-om razvio mobilnu video igru koja dokazuje da ima veliki potencijal.

“Kao mladi gejmeri i zasebno iskusni u svojim sferama rada na igrama, odlučili smo se za CrazyHubs program jer je bio dobra šansa za prvim iskustvom rada u timu i u aktivnoj produkciji. Do programa smo došli kroz traženje posla tokom studija”, započeo je priču za Netokraciju Ensar Šaćirović, jedan od osnivača Lab Rats studija.

Nakon čitanja svih kriterijuma programa koji su im i te kako odgovarali, dogovorili su se da postanu deo programa. S obzirom na to da su hyper-casual igre među najjednostavnijim igrama za razvijanje, njihova produkcija se umnogome razlikuje od produkcije drugih žanrova.

Ensar kaže da je sama produkcija generalno brza baš zato što su igre jednostavne za kreiranje i konkurencija svakodnevno raste, ali uprkos tome, ulazak u produkciju je veoma dobar za one koji prvi put rade u timu i za neku kompaniju:

CrazyHubs program nas je naučio na koji način produkcija ovog žanra radi, brzina produkcije nam je pomogla u brzom smišljanju kreativnih i funkcionalnih rešenja, kako da pravimo asset-e za igru da bi ih mogli lako koristiti kasnije, lako razumeti šta igri treba da bi hyper-casual igrač želeo da je igra.

Baš zato što su hyper-casual igre takve kakve jesu, ograničavaju nas, ali nam tako olakšavaju da bolje shvatimo šta je bitno i da se usmerimo ka poboljšanju tih bitnih elemenata. U ovom žanru ima previše kopiranja, ali smo mi specifično naučili kako da radimo jedinstvene stvari i tokom buduće proizvodnje u ovom žanru, i tome planiramo najviše da težimo.

Iskreno govoreći, Šaćirović dodaje da iz Lab Rats-a nikada nisu mislili da će raditi na igrama ovog žanra, ali znanje koje dobijaju od produkcije ovih igara se može vrlo lako primeniti na druge žanrove i znatno olakšati dalja dizajnerska i razvojna iskustva. Ono što je svakako redak slučaj u programu koji organizuje CrazyLabs, jeste da jedna igra polazničkog tima napravi tako brz i veliki uspeh kao što je slučaj sa Fridge Organizing-om.

Ono što smo uspeli da saznamo zahvaljujući našem sagovorniku jeste da se igra bliži milionitom preuzimanju, a ideja za njeno nastajanje je preuzeta od TikTok trenda što i jeste uticalo na njenu uspešnost:

Ova video igra je bila jednostavna da se napravi jer je ipak deo hyper-casual žanra, specifično podžanra ASMR simulacije i teži ka što jednostavnijem izvođenju glavne radnje u igri, organizovanju. Tu nastupa taj način održavanja igrača u igri da radi jedno te isto, ali da on oseća da je uvek nešto drugo iskusio.

Mogu ovako pričati o celom procesu u nedogled a možete je i sami probati i videti. Trenutno se bliži izbacivanju na tržište širom sveta i aktivno se u nju dodaju razne stvari i time testira uticaj igračeve reakcije na njegovo igranje i generalne statistike.

Otkako je Fridge Organizing prošao test i ušao u aktivnu produkciju, CrazyLabs je Lab Rats studiju dodelio ceo tim koji aktivno pomaže da igra bude sve bolja. “Često i mi na svoju ruku nešto odradimo, javimo im i uvek prihvate naše predloge i, ako je potrebno, daju kritike i predloge kako da ih izmenimo“, otkrio nam je Ensar.

“Dalji planovi za nas zavise isključivo od nas samih, baš zato što se trudimo da budemo na svom vrhuncu. Za sada je budućnost našeg tima u okviru CrazyLabs-a vezana za Fridge Organizing, radimo na njoj sve dok igra bude aktivna i profitabilna. U jednom trenutku će biti potrebno raditi na novim potencijalnim budućim hitovima i uzbuđeni smo u tome da svetu damo neočekivane, jedinstvene i zabavne igre”, zaključio je Šaćirović.


Prijave za treći ciklus CrazyHubs-a u Novom Sadu su otvorene, a već sada se možete registrovati za ovaj edukativni program.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.