Kako do uspešne hyper-casual igre za milione korisnika? Otkriva 4. ciklus programa CrazyHubs Novi Sad

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Kako do uspešne hyper-casual igre za milione korisnika? Otkriva 4. ciklus programa CrazyHubs Novi Sad

Za sve one koje interesuje razvoj 'hyper-casual' video igara, otvoren je novi, četvrti ciklus CrazyHubs programa gaming akceleracije. O novom ciklusu i novinama koje očekuju sve timove koje zanima pomenuta oblast game dev-a, razgovaramo sa Borislavom Vesnićem, pri kompaniji CrazyLabs.

CrazyHubs postoji širom sveta, u Izraelu, Turskoj, Indiji, Južnoafričkoj republici, kao i u Srbiji. Sa druge strane, CrazyHubs Novi Sad je upravo završio svoj treći ciklus za vreme kojeg je tim Labrats napravio najveći uspeh sa svojom video igrom Fridge Organizing (6 miliona preuzimanja), o čemu smo imali priliku da pišemo krajem marta tekuće godine.

Razvojni plan i program novog ciklusa akceleratora traje četiri meseca, a kroz predavanja i individualne sesije prelazi tehničke, umetničke, poslovne i izdavčke aspekte razvijanja video igara i nudi plaćeni program edukacije. Za svaku od spomenutih oblasti je zadužen ekspert iz kompanije CrazyLabs.

Podsetimo, CrazyHubs je program gaming akceleratora koji nudi pomenuta kompanija koja je jedna od top 5 svetskih developera i izdavača hyper-casual igara. Ovaj program se fokusira na obuku gaming timova i studija za pravljenje i izdavanje mobilnih igara iz navedene oblasti. Četvrti ciklus zvanično počinje sredinom januara 2023. a prijave su otvorene do sredine decembra ove godine.

Podrška za male i perspektivne game dev timove

Već na samom početku razgovora, Borislav Vesnić nam je otkrio da je iza njega i njegovog tima godinu i po dana rada CrazyHubs akceleratora, tri ciklusa programa kroz koje je prošlo preko 25 timova, kao i više od 60 ljudi od kojih danas više od 50% ima svoje registrovane gejming studije i rade sa CrazyLabs-om kao njihovim ekskluzivnim izdavačem. Naš sagovornik nam otkriva sledeće:

Ono što je drugačije iz ciklusa u ciklus je sve bolji Crazy Academy program, sve jasniji fokus u radu sa učesnicima na onim aspektima produkcije u kojima imaju najviše problema. Procenat studija koji nastavljaju da rade sa nama je u svakom krugu sve veći, toliko da smo u poslednjem ciklusu imali učinak od 100%, jer je 5 od 5 timova dobilo profesionalne ugovore nakon završetka akceleratora.

U novom ciklusu očekujemo da ćemo primiti pet ili šest timova. Ovakav pristup se pokazao boljim od inicijalnog gde smo primali 10 timova, iz prostog razloga što imamo više vremena da se posvetimo svakom timu i svakom učesniku, a to se reflektovalo na rezultate testova. Još jedan veliki benefit jeste što svi novi učesnici dele prostor sa timovima iz prethodnih ciklusa i mogu da direktno uče od njih i pokupe iskustvo.

Između ostalog, Borislav dodaje da sam program ostaje četvoromesečni i učesnici su plaćeni na mesečnom nivou za njihovo učešće. Postoje i bonus isplate za dobre rezultate, ali najvažnija stvar je naravno sam revenue share za svaku video igru koja se izda.

Na pitanje Netokracije koje sve kriterijume zainteresovani timovi moraju da ispune kako bi se prijavili a kasnije i postali deo akceleratora, Vesnić kaže da se za program akceleratora mogu prijaviti i timovi i individue. Individualci mogu da imaju znanje u game dizajnu i 3D modelingu i/ili Unity developmentu, dok bi timovi za hyper-casual video igre trebalo da budu uglavnom sačinjeni od dva do tri člana od kojih bar jedan mora da bude Unity developer, otkrio nam je Borislav koji dodaje:

Prethodno iskustvo u pravljenju hyper-casual video igara nije potrebno, iskustvo u pravljenju video igara bar kao hobi je poželjno ali imali smo u prethodnim ciklusima 3D modelare koji nisu imali game dev iskustvo i pokazali su se izvrsnim.

Takođe, imali smo game dizajnere koji nisu imali gaming radnog iskustva, recimo jedan game dizajner je radio u advokatskoj kancelariji i game dizajn mu je bio hobi, prošao je ciklus i sada je i dalje u game dev industriji, dizajnira video igre. Najvažnija je želja za radom u ovoj industriji i strast ka konstantom napredovanju.

Jedan od ciljeva kompanije CrazyLabs sa pokretanjem pomenutog akceleratora jeste i podrška malim i perspektivnim game dev timovima koji čine značajan segment razvoja domaće industrije razvoja video igara. Borislav tom prilikom dodaje da je jedan od načina značajne podrške i pokretanje Crazy Academy programa koji su kreirali i vode uživo eksperti iz CrazyLabs-a u polju dizajna, Unity developmenta, art, monetizacije, izdavanja, data analize i drugo.

Prema njegovim rečima, sledeća, možda i najbitnija stavka je finansijska podrška, kako tokom hub-a tako i nakon završetka istog. “Važno je da developeri mogu da se fokusiraju na ono u čemu su najbolji a to je pravljenje video igara”, kaže Vesnić uz dalje objašnjenje:

Bez obzira što ovo nije program klasičnog zaposlenja, jer svi polaznici imaju udeo u profitu video igara koje izdaju, moraju biti finansijski pokriveni tokom razvoja igre. Neko ko ima part time ili full time posao pored razvoja igara u hyper-u teško može postići uspeh iz prostog razloga što je konkurencija dosta surova i vrlo brzo radi, tako da nema odugovlačenja u produkciji jer te neko vrlo lako prestigne i razvije nešto slično ili isto.

Ono što je prema rečima našeg sagovornika takođe bitno, jeste podrška u uspostavljanju nezavisnog indie studija. Tim povodom, CrazyLabs pomaže polaznicima da registruju svoje firme i nakon Hub-a se odlučuju da im ponude profesionalne ugovore, uz nastavak podrške koja dolazi i nakon završenog programa edukacije.

Prijave za akcelerator su otvorene i traju do polovine decembra

Nastavljajući dalje razgovor sa Borislavom, dotakli smo se i prethodnih ciklusa, tačnije kako statistički izgleda uspeh prethodnih programa gledano kroz timove sa velikim potencijalom. On nam je otkrio da je u trećem ciklusu bilo pet timova od kojih su svih pet osnovali svoje firme i nastavili saradnju sa CrazyLabs-om:

Ovo je prvi put da smo imali 100% učinak iz jednog ciklusa, a sada znamo i recept za to koji ćemo svakako primenjivati nadalje. Voleo bih da napomenem da imamo ljudi iz Makedonije, Crne Gore i Hrvatske, a polako nam se javljaju i Rusi i Ukrajinci koji su pobegli od rata u Srbiju.

Svaki tim ima svoj pristup i svoj adut i ima mesta na tržištu za sve varijacije u žanru, stilu, game dizajnu. Samo je pitanje vremena da svako nađe svoj put, kao što je to uradio tim Lab Rats sa svojom video igrom Fridge Organizing.

O uspehu ove igre koju smo i pomenuli na početku teksta, najbolje govori podatak da ima preko šest miliona preuzimanja na iOS i Android platformama, a zaradila je preko 100.000 dolara. Ono što smo saznali zahvaljujući Borislavu, jeste da trenutno u bazi postoje još tri video igre iz trećeg ciklusa čiji rezultati obećavaju, ali su trenutno u fazi razvoja pa ne možemo pričati o njima u ovom trenutku.

Koliko je podrška velikih kompanija zapravo bitna za male timove kada se radi o razvoju proizvoda za globalno tržište, dokazuje i dugoročni ugovor o saradnji Lab Rats tima sa CrazyLabs-om koji ih podržava finansijski, da studio bude stabilan tokom faze developmenta.

Vesnić dodaje da oni dobijaju podršku od njihovog dizajn tima, tehničku podršku oko developmenta, dok QA imaju od strane CrazyLabs tima iz Makedonije, a product tim iz Izraela im pruža podršku za monetizaciju, data analizu i akviziciju korisnika:

Ceo tim i dalje koristi prostor CrazyHubs-a svakodnevno jer im prija radna atmosfera i okruženje, a samim tim imaju i podršku svih prisutnih mentora i timova u hub-u.
Fridge Organizing trenutno jeste najuspešnija igra koja je izašla iz Novosadskog hub-a. Nadamo se da će taj uspeh stići, ako ne i prestići neke od igara koje su trenutno u razvoju.

S obzirom na to da ovde sve vreme govorimo o hyper casual segmentu game dev industrije, treba primetiti da se isti menja velikom brzinom, a ono što ove video igre čini posebnim nije žanr već biznis modeli i sam pristup produkciji. Upravo zato, otkriva nam naš sagovornik, u hyper svetu žanr koji je bio aktuelan u prvom ciklusu su bili “runeri”, dok za vreme drugog su dominirali gejmifikovani TikTok trendovi i DIY,  a sada su idle/arcade igre u centru pažnje.

Borislav tako dodaje da CrazyLabs na nedeljnom nivou učesnicima šalje detaljni izveštaj u vezi trendova, zatim analizu tržišta i konkurencije kako bi povećali šanse da ideje timova dospeju na top liste. Time se pokušava da se predupredi sledeći popularni žanr. “Hyper svakako evoluira u nešto kompleksnije igre, tzv. Hybrid casual, gde je sve bitnija progresija, dodatni sadržaj, metagame, smislena ekonomija i drugo”, smatra Vesnić i kaže:

“Hypercasual is here to stay”, gejming industrija i dalje raste, a unutar nje najbrže raste gejming na mobilnim telefonima, a unutar mobilnih igara hypercasual ima najveći rast. Definitivno postoji prostor u kom obrazovne institucije mogu da učestvuju obezbeđujući plaćenu praksu i pristupajući programima kao što je CrazyHubs, zato što je barijera ulaska u hyper-casual industriju i dalje dosta niska i pristupačna početnicima i juniorima.

Na samom kraju razgovora, imali smo priliku da popričamo o narednim planovima za CrazyLabs akcelerator, gde nam naš sagovornik kaže kako je ideja da se nastavi sa regrutacijom za četvrti ciklus. U međuvremenu, radi se na tome da se osnaže partnerstva sa obrazovnim institucijama koje edukuju podobne kadrove za game dev industriju.

“Iz godine u godinu ima sve više talenta u državi, raste game dev industrija pa i mi zajedno sa njom, a verujemo da će deo novog talenta želeti da se oproba sa hyper-casual video igrama jer su sjajni ulaz u velike vode game dev sveta na zadnja vrata”, zaključio je Borislav na kraju.


Bilo da imate formiran tim ili želite da aplicirate kao individua i formirate tim unutar CrazyHuba, kao što je Labrats nastao, iz kompanije CrazyLabs pozivaju sve zainteresovane da apliciraju za četvrti ciklus akceleratora već sada.



Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Upoznajte poslodavce

Zašto je Smallpdf uveo 16 nedelja plaćenog odsustva za novopočene tate?

Da li ste nekada čuli za termin 'paternity leave' i da li znate šta on tačno podrazumeva? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Ivom Marinković iz kompanije Smallpdf koja je ovaj benefit nedavno omogućila svojim zaposlenima.

Analiza

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Novost

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Propustili ste

Karijere

Microsoft i LinkedIn objavili online kurseve digitalnih veština za 10 miliona ljudi koji traže posao

Kompanija Microsoft ima plan da u saradnji s LinkedIn-om do 2025. godine obezbedi obuke i kurseve za 10 miliona ljudi i na taj način im omogući da steknu veštine i sertifikate koji će im pomoći u pronalaženju poslova.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Tamara od studija psihologije došla do seniorske pozicije u ‘game dev’ industriji

Igranje modernih video igara uvek je u meni izazivalo dozu interesovanja o tome kako zapravo nastaju ovako veliki projekti. Do sada smo imali priliku da često pišemo o tome, pa i nastavljamo u tom smeru kroz razgovor sa Tamarom Perić koja je Lead Game Designer u regionalnoj kompaniji Mad Head Games.

Sponzorisano

Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Korisnici bankarskih usluga sve više zahtevaju samostalnost u radu, bez obaveze odlaska u ekspozituru. Tendencije idu ka tome da će ekspozitura ostati dominantan kanal za nešto kompleksnije bankarske proizvode, kao i mesto gde će klijenti pretežno vršiti konsultacije sa bankarskim službenikom.

Office Talks Podcast

Kako od nule napraviti mobilnu aplikaciju za vaš proizvod? (Smallpdf)

U 120. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Željka Ilića i Ivana Milisavljevića iz kompanije Smallpdf. Sa njima smo razgovarali o proizvodima, radu na mobilnim aplikacijama i kompanijskoj kulturi.

Tehnologija

DaFED #58: Kako na efikasan način podići performanse i optimizovati web sajt

Oslobodite vaše kalendare, jer je 58. DaFED događaj zakazan za četvrtak 8. decembra s početkokm od 18 časova, u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu.

Upoznajte poslodavce

Kako je Ananas postao startap unutar korporacije i okupio internacionalni tim sa iskustvom iz Amazona i Gugla?

Kako izgleda razvoj jednog od najambicioznijih e-commerce projekata u regionu? Koliko ljudi radi na developmentu i kako su oni organizovani? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Belom Klašnjom, CTO kompanije Ananas koja stoji iza istoimene web prodavnice.