Spajaju se srpski Content Insights i holandski SmartOcto

Spajaju se srpski Content Insights i holandski SmartOcto jer izdavači zahtevaju bržu analizu pisanog sadržaja

Ekskluzivno za Netokraciju, Dejan Nikolić (Content Insights) i Erik Van Heeswijk (SmartOcto) otkrivaju detalje spajanja ove dve kompanije koje na tržište izlaze pod novim brendom, sa još bogatijom paletom proizvoda za digitalne izdavače, redakcije i content marketare.

Vest da se srpski Content Insights i holandski SmartOcto spajaju u novu kompaniju, sada je i zvanična. Ovu informaciju saopštio nam je Dejan Nikolić, osnivač i CEO kompanije Content Insights, koji je za Netokraciju otkrio da je registrovana nova kompanija po imenu smartocto (da, malim slovima) na koju su obe kompanije prebacile svoju intelektualnu svojinu, ugovore, resurse, novac, vlasničke udele i timove.

Tehnički, u pitanju nije akvizicija niti pripajanje, već spajanje tj. zajednički izlazak na tržište sa novim proizvodima.

Saradnja koju su klijenti želeli, a investitori podržali

Na pitanje Netokracije kako je došlo do predloga za udruživanje, Nikolić ističe da je inicijativa potekla od zajedničkog klijenta u leto 2019. godine, iako su obe kompanije bile svesne jedna druge i bile u međusobnoj komunikaciji – s obzirom na komplementarnost samih proizvoda. Kako saznajemo, obe strane odlučile su da ozbiljno poslušaju argumente za merger jer su oni prevashodno došli od investitora i klijenata. Dejan objašnjava:

Content Insights je poznat kao strateško oruđe u redakcijama medija, alat koji omogućava urednicima, novinarima ali i menadžmentu da donose bolje odluke u editorijalu skladno sa svojim postojećim ili željenim poslovnim modelima. SmartOcto je taktički paket real-time alata koji omogućava efikasno sprovođenje donešenih odluka. Zajedno, mi pokrivamo skoro ceo proizvodni i decision-making proces u redakciji i bićemo jedini na tržištu koji to mogu da ponude.

To je bio očigledan poslovni razlog da počnemo da razgovaramo o zajedničkim projektima. Jedan naš zajednički korisnik je lepo ilustrovao tu našu komplementarnost nečim što bismo mogli da koristimo kao punch line: sa Content Insights donosimo bolje odluke, sa Smart Octo ih donosimo brže.

Kako saznajemo, novu kompaniju na CEO ulozi vodiće Erik Van Heeswijk, dok će Dejan biti jedan od članova UO na Managing Director poziciji sa zaduženjima koja se tiču odnosa sa postojećim i novim investitorima i misijom same kompanije. Pored toga, Nikolić će obavljati i Cheif Creative Officer posao u okviru kojeg će voditi tim zadužen za inovacije i nove poslovne modele. U pitanju je tim koji će u kompaniji tražiti MVP i MSP tj. prilike na novim tržištima i na novim vertikalama poput advertajzinga:

Osnivači iz Holandije su fokusirani na prodaju i marketing i njihova zaduženja biće u tom domenu. Ilija i Dragutin, suosnivači Content Insights, zadržavaju C-level pozicije u novoj firmi, dok smo svi i dalje proporcionalno vlasnici udela nove kompanije.

Govoreći o samom procesu udruživanja, Erik otkriva da je njihov zajednički klijent DPG Media u startu prepoznao kompatibilnost ova dva proizvoda, zamolivši obe kompanije da zajedničkim snagama i znanjem rade na projektu prepoznavanja vrednosti sadržaja i real time predikcija za kreiranje uspešnijih priča. Kako dodaje, investitori su ubrzo potom shvatili o čemu je reč i prvi inicirali razgovore o udruživanju.

smartocto
Osnivači Content Insights i SmartOcto sada će voditi novu kompaniju čiji će proizvodi kombinovati različite mogućnosti napredne analitike i merenja efikasnosti sadržaja.

Nikolić ukazuje na to da su veliku ulogu u ovom procesu imali članovi North Base Media i South Central Ventures fondova koji su pomno pratili dešavanja na tržištu i zaključili da je sada pravo vreme za ovakvu stvar, s obzirom da se i konkurencija polako konsoliduje i ukrupnjuje. Dejan otkriva detalje:

Saša Vučinić iz NBM je doputovao čak iz Indije na prvi zajednički sastanak na tu temu, toliko je bio duboko u procesu. Ovde je vrlo bitno znati da smo mi birali investitore koji jako dobro poznaju medijsko tržište i dešavanja. Nijednom nismo imali situaciju da mi njima nešto mora da objašnjavamo. Sve je bilo vrlo logično i lepo se uklapalo. Našli smo jako brzo business case i par meseci kasnije smo već započeli proces.

Razvoj i inovacije posao za novosadski tim

Na pitanje Netokracije sa kojim će proizvodima nova kompanija nastupati na tržištu, Van Heeswijk kaže da će smartocto u startu ponuditi najbolje od obe strane, ali pod novim imenom – Story Lifecycle. U suštini, to znači da će postojeći proizvodi i dalje biti prisutni (Content Insights i SmartOcto), ali će njihov engine biti upotrebljen u novom paketu. Kako saznajemo, novi proizvodi nosiće ime smartocto realtime, smartocto optimize (za AB testiranje) i smartocto reports.

Erik naglašava da u fokusu nove kompanije ostaju redakcije i druge organizacije čiji je zadatak kreiranje kvalitetnog pisanog sadržaja:

Trenutno imamo korisnike u nekih 15+ zemalja, zato krećemo od Evrope i Severne Amerike gde smo već ostvarili određene poslovne uspehe. Međutim, naše ambicije ne staju tu. Pored redakcija i novinara, naše proizvode želimo da stavimo i u ruke što većeg broja content marketara jer osećamo da je advertajzing sledeće veliko tržište kome možemo da ponudimo nešto inovativno.

Kako Netokracija saznaje, novosadski tim ostao je manje-više netaknut što znači da će razvoj, inovacije i podrška za korisnike ostati u Novom Sadu. Prodaja i marketing biće stacionirani u Holandiji jer će se ovim oblastima baviti direktno osnivači – Erik i Rutger. Van Heeswijk zaključuje da već postoje planovi za širenje novosadskog tima, pri čemu nisu isključene ni druge lokacije pored Holandije i Srbije.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Office Talks Podcast

YouTube kao karijera (gosti Miloš Milaković i Daniel Đukić)

Oni su doktori za viral, tvorci i glavni akteri Dnevnjaka, prodavci polovnih automobila i ostvareni kladioničari. Oni su Majkl Džordan i Denis Rodman domaće YouTube scene.

Startapi i poslovanje

Niški ServerBytes omogućava brži i jeftiniji ‘game development’ studijima širom sveta

Filip i Dejan još kao studenti radili su na razvoju mobilnih igara. Nakon mnogo potrošenih sati na korišćenje raznih alata i servisa koji su im pomagali u tom procesu, shvatili su da ne postoji rešenje koje nudi multiplejer, 'chat', 'cloud storage' i druge funkcionalnosti. Tako je nastao njihov proizvod - ServerBytes.

Kultura 2.0

I klijenti su ljudi, što lako zaboraviš kad te od njihovih zahteva zaboli glava

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?