Spajaju se srpski Content Insights i holandski SmartOcto

Spajaju se srpski Content Insights i holandski SmartOcto jer izdavači zahtevaju bržu analizu pisanog sadržaja

Ekskluzivno za Netokraciju, Dejan Nikolić (Content Insights) i Erik Van Heeswijk (SmartOcto) otkrivaju detalje spajanja ove dve kompanije koje na tržište izlaze pod novim brendom, sa još bogatijom paletom proizvoda za digitalne izdavače, redakcije i content marketare.

Vest da se srpski Content Insights i holandski SmartOcto spajaju u novu kompaniju, sada je i zvanična. Ovu informaciju saopštio nam je Dejan Nikolić, osnivač i CEO kompanije Content Insights, koji je za Netokraciju otkrio da je registrovana nova kompanija po imenu smartocto (da, malim slovima) na koju su obe kompanije prebacile svoju intelektualnu svojinu, ugovore, resurse, novac, vlasničke udele i timove.

Tehnički, u pitanju nije akvizicija niti pripajanje, već spajanje tj. zajednički izlazak na tržište sa novim proizvodima.

Saradnja koju su klijenti želeli, a investitori podržali

Na pitanje Netokracije kako je došlo do predloga za udruživanje, Nikolić ističe da je inicijativa potekla od zajedničkog klijenta u leto 2019. godine, iako su obe kompanije bile svesne jedna druge i bile u međusobnoj komunikaciji – s obzirom na komplementarnost samih proizvoda. Kako saznajemo, obe strane odlučile su da ozbiljno poslušaju argumente za merger jer su oni prevashodno došli od investitora i klijenata. Dejan objašnjava:

Content Insights je poznat kao strateško oruđe u redakcijama medija, alat koji omogućava urednicima, novinarima ali i menadžmentu da donose bolje odluke u editorijalu skladno sa svojim postojećim ili željenim poslovnim modelima. SmartOcto je taktički paket real-time alata koji omogućava efikasno sprovođenje donešenih odluka. Zajedno, mi pokrivamo skoro ceo proizvodni i decision-making proces u redakciji i bićemo jedini na tržištu koji to mogu da ponude.

To je bio očigledan poslovni razlog da počnemo da razgovaramo o zajedničkim projektima. Jedan naš zajednički korisnik je lepo ilustrovao tu našu komplementarnost nečim što bismo mogli da koristimo kao punch line: sa Content Insights donosimo bolje odluke, sa Smart Octo ih donosimo brže.

Kako saznajemo, novu kompaniju na CEO ulozi vodiće Erik Van Heeswijk, dok će Dejan biti jedan od članova UO na Managing Director poziciji sa zaduženjima koja se tiču odnosa sa postojećim i novim investitorima i misijom same kompanije. Pored toga, Nikolić će obavljati i Cheif Creative Officer posao u okviru kojeg će voditi tim zadužen za inovacije i nove poslovne modele. U pitanju je tim koji će u kompaniji tražiti MVP i MSP tj. prilike na novim tržištima i na novim vertikalama poput advertajzinga:

Osnivači iz Holandije su fokusirani na prodaju i marketing i njihova zaduženja biće u tom domenu. Ilija i Dragutin, suosnivači Content Insights, zadržavaju C-level pozicije u novoj firmi, dok smo svi i dalje proporcionalno vlasnici udela nove kompanije.

Govoreći o samom procesu udruživanja, Erik otkriva da je njihov zajednički klijent DPG Media u startu prepoznao kompatibilnost ova dva proizvoda, zamolivši obe kompanije da zajedničkim snagama i znanjem rade na projektu prepoznavanja vrednosti sadržaja i real time predikcija za kreiranje uspešnijih priča. Kako dodaje, investitori su ubrzo potom shvatili o čemu je reč i prvi inicirali razgovore o udruživanju.

Osnivači Content Insights i SmartOcto sada će voditi novu kompaniju čiji će proizvodi kombinovati različite mogućnosti napredne analitike i merenja efikasnosti sadržaja. smartocto

Nikolić ukazuje na to da su veliku ulogu u ovom procesu imali članovi North Base Media i South Central Ventures fondova koji su pomno pratili dešavanja na tržištu i zaključili da je sada pravo vreme za ovakvu stvar, s obzirom da se i konkurencija polako konsoliduje i ukrupnjuje. Dejan otkriva detalje:

Saša Vučinić iz NBM je doputovao čak iz Indije na prvi zajednički sastanak na tu temu, toliko je bio duboko u procesu. Ovde je vrlo bitno znati da smo mi birali investitore koji jako dobro poznaju medijsko tržište i dešavanja. Nijednom nismo imali situaciju da mi njima nešto mora da objašnjavamo. Sve je bilo vrlo logično i lepo se uklapalo. Našli smo jako brzo business case i par meseci kasnije smo već započeli proces.

Razvoj i inovacije posao za novosadski tim

Na pitanje Netokracije sa kojim će proizvodima nova kompanija nastupati na tržištu, Van Heeswijk kaže da će smartocto u startu ponuditi najbolje od obe strane, ali pod novim imenom – Story Lifecycle. U suštini, to znači da će postojeći proizvodi i dalje biti prisutni (Content Insights i SmartOcto), ali će njihov engine biti upotrebljen u novom paketu. Kako saznajemo, novi proizvodi nosiće ime smartocto realtime, smartocto optimize (za AB testiranje) i smartocto reports.

Erik naglašava da u fokusu nove kompanije ostaju redakcije i druge organizacije čiji je zadatak kreiranje kvalitetnog pisanog sadržaja:

Trenutno imamo korisnike u nekih 15+ zemalja, zato krećemo od Evrope i Severne Amerike gde smo već ostvarili određene poslovne uspehe. Međutim, naše ambicije ne staju tu. Pored redakcija i novinara, naše proizvode želimo da stavimo i u ruke što većeg broja content marketara jer osećamo da je advertajzing sledeće veliko tržište kome možemo da ponudimo nešto inovativno.

Kako Netokracija saznaje, novosadski tim ostao je manje-više netaknut što znači da će razvoj, inovacije i podrška za korisnike ostati u Novom Sadu. Prodaja i marketing biće stacionirani u Holandiji jer će se ovim oblastima baviti direktno osnivači – Erik i Rutger. Van Heeswijk zaključuje da već postoje planovi za širenje novosadskog tima, pri čemu nisu isključene ni druge lokacije pored Holandije i Srbije.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Domaći Orgnostic akviziran od strane američkog jednoroga Culture Amp!

Culture Amp, vodeća svetska platforma za iskustvo zaposlenih, danas je objavila akviziciju domaćeg alata za HR analitiku, Orgnostic.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki ‘Cosmic Buildings’ podigao investiciju od $1,5 miliona i predstavio svoju održivu kuću u San Francisku

Startap Cosmic Buildings koji je osnovao Saša Jokić, podigao je pre-seed rundu investicije u iznosu od 1,5 miliona dolara koju predvodi domaći fond Fifth Quarter Ventures uz učešće Ciri Ventures, Navitas Capital, Climate Capital i vodećih 'angel' investitora.

Office Talks Podcast

Tech feminizam i Mudrinićev američki san

Nakon kraće pauze, 182. epizoda Office Talks podkasta bila je internog tipa: Mudrinić je s nama podelio utiske sa svoje 'američke turneje', a Anastasija je analizirala položaj žena u srpskoj tech industriji.

Propustili ste

Gaming

SGA izveštaj: Video igre kreirane u Srbiji za 2023. godinu prihodovale €175 miliona

Uprkos izazovima koje je donela 2023. godina, gejming industrija Srbije uspela je ne samo da očuva stabilnost, već i da poveća prihode i broj zaposlenih, pokazuje istraživanje Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) koje je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije predstavljeno javnosti.

Startapi i poslovanje

Srpski Collabwriting podigao €1,1 milion za AI implementaciju u poslovanje!

Nakon osvojenih €880.000 na prošlogodišnjoj 'How To Web' konferenciji, startap Sandre Iđoški i Ivana Ralića nastavlja da pridobija povrenje investitora.

Web 3.0

Bitcoin Halving je počeo, zašto je on važan za ovu kriptovalutu i njene rudare?

Bitcoin Halving koji se dešava danas je redak događaj u mehanizmu Bitcoina, nakon kog obično uslede značajne promene kada je reč o ovoj kriptovaluti.

Tehnologija

Ko je zapravo lažna dr Emili Roberts o kojoj je izvestilo preko 50 domaćih medija?

Učesnica ovogodišnjeg Dana internet domena i njeno predavanje na temu 'Borba protiv uznemiravanja u deepfake eri' privukla je ogromnu medijsku pažnju i to s dobrim razlogom!

Office Talks Podcast

Biznis podcasti omladinu kvare?

U 186. epizodi podkasta govorili smo o sve većoj ekspanziji zapaljivog sadržaja o izgradnji biznisa, uspehu i brzom obogaćivanju. Sve to smo uporedili i analizirali sa realnim pričama o izgradnji preduzetništva u Srbiji i gde zapravo u ovom slučaju postoje kontradiktornosti.

Startapi i poslovanje

Otvoren konkurs za StarTech grantove do $50.000

Konkurs je deo šireg projekta kompanije Philip Morris, ukupno vrednog osam miliona evra, koji sprovodi NALED uz podršku Vlade Srbije.