Community menadžeri su glas brendova na Internetu – i neće skoro nestati

CM-ovi su oči, uši i glas vaših brendova i kompanija na Internetu – i neće skoro nestati

Danas se obeležava dan Community Manager-a i zato smo se zapitali dokle ćemo slaviti ovu profesiju i gde su uopšte CM seniori.

Obaveze i posao koji stoje pred Community Manager-ima često zaboravljamo, a ne bi trebalo – s obzirom na to da nas predstavljaju na društvenim mrežama.

Ti mnogobrojni zadaci i stres su ujedno i neki od razloga zašto ne postoji previše ljudi koji se zadržavaju na ovim pozicijama. Zapravo, većina zaposlenih u sektoru digitalnog marketinga na ovaj posao gleda kao na početnu pozicija u karijeri, onu koja vodi ka nekim novim funkcijama.

Otuda smo se zapitali i da li danas uopšte postoje senior CM-ovi, tačnije oni profesionalci koji se zadržavaju na pomenutoj poziciji nekoliko godina. O ovoj temi razgovarali samo sa Dinom Rudić i Davidom Žarkovićem koji su i sami karijere započeli na ovoj poziciji, a koji su za Netokraciju podelili svoje stavove povodom ove profesije, njene budućnosti i izazovima koje ista donosi sa sobom.

Kako je Community Management postao sinonim za ‘odskočnu dasku’ u karijeri

Dina već na samom početku pojašnjava da je seniorska CM pozicija veoma slabo zastupljena iz jednog praktičnog razloga: to je, kao što smo već pomenuli, početna pozicija u svetu digitalnih komunikacija. “To je baza od koje se polazi, a nakon određenog vremena i iskustva, i kada se za to steknu uslovi, jučerašnji CM-ovi uglavnom postaju Senior Account-i ili se priključuju kreativnoj struji i postaju Digital Creative“, ocenjuje naša sagovornica i dodaje:

Kada preuzmu te odgovornosti i zadatke, već su prošli kroz čitav proces, razumeju publiku, brend i zahteve klijenta, i mogu dalje da prenose znanje mlađim kolegama. Jednostavno, čelik se u digital timu kali upravo na ovoj poziciji.

David, složivši se sa svojom koleginicom, posebno ističe da za kreiranje kvalitetnog SM sadržaja nije neophodan bogat CV – potrebno je da je osoba kreativna, elokventna i razume kako funkcionišu marketing i društvene mreže.

Prema njegovim rečima, uz visok stepen fluktuacije zaposlenih u agencijama, ali i percepciju napredovanja u poslu (napredak = viša pozicija), dolazi se do toga da u prosečnoj agenciji uvek ima potrebe i mesta za još jednog Accounta, ali i budućih CM-ova koji jedva čekaju da zauzmu tu poziciju:

Zbog svega ovoga, ljudi doživljavaju Community Management kao prolaznu fazu, pa retko ko gaji ambicije da se godinama zadrži na ovoj poziciji, niti agencije nastoje da zadrže iste osobe na CM poziciji godinama, što je i logično usled činjenice da CM-ovi u agencijama imaju najviše operativnog posla, najnezahvalnije radno vreme, ali i da su prvi na „liniji vatre“ u slučaju eventualne krize jer su oni ti koji direktno komuniciraju sa celom zajednicom okupljenom oko brenda.

Pored toga, ističe Dina, komunikacija sa publikom stvara i dodatni stres u vidu stalnog opreza jer je neophodno biti promišljen prilikom plasiranja svake objave ili odgovora fanovima, te razumeti šta može da izazove potencijalne negativne reakcije ili još gore krizu.

Ipak, to nije sve: CM mora pratiti sve globalne i lokalne trendove i konstantno biti aktuelan u vremenu gde se sve promeni za jedan dan, dok pritom komunicira sve ciljeve svog brenda – što je takođe jedan od izazova, dodaje David:

Tu je i činjenica nepostojanja određenog radnog vremena (društvene mreže nikad ne miruju), pa se lako može desiti potencijalna kriza u subotu uveče. Naravno, tu je i pritisak u vidu činjenice da CM uvek mora biti originalan i kreativan, što posle izvesnog vremena provedenog sa istim klijentom može predstavljati izazov za sebe.

Izazovi iz industrije biće sve složeniji

Spisak obaveza CM-ova iz godine u godinu se stalno širi, pa osobi koja radi na ovoj poziciji preti stalno usavršavanje – hteli oni to ili ne. „Ta preko potrebna edukacija sprovodi se na raznorazne načine – interno u timu, kroz svakodnevno mentorstvo od strane starijih pa čak i najmlađih kolega, praktikanata, kao i kolega iz drugih sektora“, objašnjava Dina:

Sa druge strane, tu su i stručne radionice, seminari, lokalni i regionalni festivali i slično. Međutim, opet je sve na samoj osobi, odnosno, koliko je spremna da istražuje, testira, da se baci u vatru, izgura svoju ideju unutar tima, i na kraju i samom klijentu. Svaki dan mogu da uče onoliko koliko su sami spremni na sticanje novih iskustava i znanja.

Na taj način, uz kreativnost, brzinu, elokventnost, smisao za humor, proaktivnost, hrabrost (ponekad i provokativnost) i čelične živce za pojedine situacije, kako dodaje David, vaš CM će imati zagarantovan uspeh – pogotovo jer se i broj aplikacija koje mu u tome pomažu stalno unapređuje:

Pored aplikacija koje omogućavaju zakazivanje postova na svim društvenim mrežama, postoje i mnogi alati koji nude detaljne uvide u lokalnu i globalnu konkurenciju, pa samim tim CM ne mora ove podatke više „iskopavati“ ručno.

Neki od alata koje koristimo u EG-u su Social Blade (za analizu influensera i kanala), FB-ov Creator Studio (prvenstveno za zakazivanje Instagram postova), nezaobilazni Bitly (skraćivanje i analitika linkova), Feedly (agregator najnovijih vesti i objava iz raznih sfera), kao i sjajni Social Studio (real time monitoring svih SM pominjanja određene ključne reči – doduše, ovaj tool se plaća).

Kada su, pak, u pitanju taktike, dodaje on, sve je u personalizaciji. „Iako nedostatak vremena ovo često otežava, idealan Community Management podrazumeva temeljno istraživanje ljudi kojima se CM obraća. Na ovaj način, sadržaj koji kreira će biti prilagođen korisnicima kojima je i namenjen, a svaka interakcija sa fanovima će biti maksimalno personalizovana i samim tim biti efektnija“, objašnjava David privodeći razgovor kraju.

Ipak, uprkos svim dostupnim aplikacijama i servisima, CM definitivno ostaje u rukama čoveka, dodaje Dina. “CM-ovi su oči, uši i glas brendova i kompanija na Internetu. Kako se budu menjali trendovi i potrebe i sa pojavom novih društvenih mreža, oni će kontinuiranom evolucijom sve to pomno i vredno ispratiti i ostaće tu, a najverovatnije će postati potrebniji nego ikada jer će zahtevi klijenata i same industrije biti daleko izazovniji”, zaključuje ona.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Porodična tradicija u aero-inženjerstvu Miloša je inspirisala da osnuje PR-DC i proizvodi dronove za svetsko tržište

Možda je manje poznato, ali i u Srbiji postoji tim stručnih inženjera koji rade na razvoju savremenih lakih letelica. Baš ta grupa ljudi, nedaleko od Beograda, ima svoje kancelarije i velike prostorije pune alata i prototipova većih i manjih dronova. Mi smo imali priliku da ih posetimo.

Karijere

Programeri dugih jezika – ima li mesta ličnim stavovima na LinkedInu?

Jedna od tema na nedavno završenoj Netokracijinoj Employer Branding konferenciji bila je o upitnim nastupima zaposlenih na LinkedIn-u, koje rizike po kompaniju i pojedinca bi to moglo da donese i kako bi ovi problemi mogli da se izbegnu.

Startapi i poslovanje

Američki LotusFlare najbrojniji tim ima u Beogradu i radi na proizvodima koji menjaju ‘telco’ industriju

Beogradska kancelarija kompanije LotusFlare trenutno okuplja oko 60 IT stručnjaka i aktivno širi tim. O proizvodima na kojima rade i planovima za budućnost sa njihovim predstavnicima razgovaramo u tekstu koji sledi.

Propustili ste

Gaming

Golf Club Wasteland, igra srpskog studija Demagog, sada je dostupna i za PC i gaming konzole

Još jedna lepa priča dolazi nam iz sve više rastuće i respektabilne game dev industrije u Srbiji.

Istraživanje

Microsoft, Nordeus i Ubisoft su najpoželjniji poslodavci u Srbiji – pokazuje istraživanje koje je sproveo Infostud

Istraživanje je pokazalo ko se na domaćem tržištu percipira kao najpoželjniji poslodavac kao i koje osobine mora da poseduje ukoliko to želi da postane.

Karijere

Udruženje ‘Mame su zakon’ izborilo se za zakonske promene koje se tiču majki – ali borba za bolji položaj se vodi i dalje

Početkom juna Vlada je usvojila Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o finansijskoj podršci porodici sa decom. On uskoro ulazi u skupštinsku proceduru, a mi sa predsednicom Udruženja 'Mame su zakon' razgovaramo o pomenutom predlogu i daljim amandmanima.

Tehnologija

Nacionalna platforma za masovnu obradu podataka predstavljena u Državnom data centru u Kragujevcu

Kancelarija za IT i eUpravu predstavila je juče u Državnom data centru u Kragujevcu platformu 'Pametna Srbija' koja služi za sigurno prikupljanje i obradu podataka iz različitih javnih izvora.

Kolumna

Iza scene sa Levi9 u organizaciji nesvakidašnjeg Hack9 događaja

Kada je u pitanju kreativni rad koji je vremenski "kompresovan", adrenalin raste, entuzijazam ne jenjava, a rezultati mogu biti fantastični. Da, pričamo o pojmu hackathon-a. Međutim, usled pandemije, ove godine smo ga u Levi9 organizovali malo drugačije.

Karijere

Nemanja je softverski inženjer koji živi i radi u Japanu – i otkriva nam svoja iskustva

Kako funkcioniše IT industrija u Japanu? Nemanja, koji je programer u kompaniji Rakuten Mobile u Tokiju, otkriva detalje.