Community menadžeri su glas brendova na Internetu – i neće skoro nestati

CM-ovi su oči, uši i glas vaših brendova i kompanija na Internetu – i neće skoro nestati

Danas se obeležava dan Community Manager-a i zato smo se zapitali dokle ćemo slaviti ovu profesiju i gde su uopšte CM seniori.

Obaveze i posao koji stoje pred Community Manager-ima često zaboravljamo, a ne bi trebalo – s obzirom na to da nas predstavljaju na društvenim mrežama.

Ti mnogobrojni zadaci i stres su ujedno i neki od razloga zašto ne postoji previše ljudi koji se zadržavaju na ovim pozicijama. Zapravo, većina zaposlenih u sektoru digitalnog marketinga na ovaj posao gleda kao na početnu pozicija u karijeri, onu koja vodi ka nekim novim funkcijama.

Otuda smo se zapitali i da li danas uopšte postoje senior CM-ovi, tačnije oni profesionalci koji se zadržavaju na pomenutoj poziciji nekoliko godina. O ovoj temi razgovarali samo sa Dinom Rudić i Davidom Žarkovićem koji su i sami karijere započeli na ovoj poziciji, a koji su za Netokraciju podelili svoje stavove povodom ove profesije, njene budućnosti i izazovima koje ista donosi sa sobom.

Kako je Community Management postao sinonim za ‘odskočnu dasku’ u karijeri

Dina već na samom početku pojašnjava da je seniorska CM pozicija veoma slabo zastupljena iz jednog praktičnog razloga: to je, kao što smo već pomenuli, početna pozicija u svetu digitalnih komunikacija. „To je baza od koje se polazi, a nakon određenog vremena i iskustva, i kada se za to steknu uslovi, jučerašnji CM-ovi uglavnom postaju Senior Account-i ili se priključuju kreativnoj struji i postaju Digital Creative„, ocenjuje naša sagovornica i dodaje:

Kada preuzmu te odgovornosti i zadatke, već su prošli kroz čitav proces, razumeju publiku, brend i zahteve klijenta, i mogu dalje da prenose znanje mlađim kolegama. Jednostavno, čelik se u digital timu kali upravo na ovoj poziciji.

David, složivši se sa svojom koleginicom, posebno ističe da za kreiranje kvalitetnog SM sadržaja nije neophodan bogat CV – potrebno je da je osoba kreativna, elokventna i razume kako funkcionišu marketing i društvene mreže.

Prema njegovim rečima, uz visok stepen fluktuacije zaposlenih u agencijama, ali i percepciju napredovanja u poslu (napredak = viša pozicija), dolazi se do toga da u prosečnoj agenciji uvek ima potrebe i mesta za još jednog Accounta, ali i budućih CM-ova koji jedva čekaju da zauzmu tu poziciju:

Zbog svega ovoga, ljudi doživljavaju Community Management kao prolaznu fazu, pa retko ko gaji ambicije da se godinama zadrži na ovoj poziciji, niti agencije nastoje da zadrže iste osobe na CM poziciji godinama, što je i logično usled činjenice da CM-ovi u agencijama imaju najviše operativnog posla, najnezahvalnije radno vreme, ali i da su prvi na „liniji vatre“ u slučaju eventualne krize jer su oni ti koji direktno komuniciraju sa celom zajednicom okupljenom oko brenda.

Pored toga, ističe Dina, komunikacija sa publikom stvara i dodatni stres u vidu stalnog opreza jer je neophodno biti promišljen prilikom plasiranja svake objave ili odgovora fanovima, te razumeti šta može da izazove potencijalne negativne reakcije ili još gore krizu.

Ipak, to nije sve: CM mora pratiti sve globalne i lokalne trendove i konstantno biti aktuelan u vremenu gde se sve promeni za jedan dan, dok pritom komunicira sve ciljeve svog brenda – što je takođe jedan od izazova, dodaje David:

Tu je i činjenica nepostojanja određenog radnog vremena (društvene mreže nikad ne miruju), pa se lako može desiti potencijalna kriza u subotu uveče. Naravno, tu je i pritisak u vidu činjenice da CM uvek mora biti originalan i kreativan, što posle izvesnog vremena provedenog sa istim klijentom može predstavljati izazov za sebe.

Izazovi iz industrije biće sve složeniji

Spisak obaveza CM-ova iz godine u godinu se stalno širi, pa osobi koja radi na ovoj poziciji preti stalno usavršavanje – hteli oni to ili ne. „Ta preko potrebna edukacija sprovodi se na raznorazne načine – interno u timu, kroz svakodnevno mentorstvo od strane starijih pa čak i najmlađih kolega, praktikanata, kao i kolega iz drugih sektora“, objašnjava Dina:

Sa druge strane, tu su i stručne radionice, seminari, lokalni i regionalni festivali i slično. Međutim, opet je sve na samoj osobi, odnosno, koliko je spremna da istražuje, testira, da se baci u vatru, izgura svoju ideju unutar tima, i na kraju i samom klijentu. Svaki dan mogu da uče onoliko koliko su sami spremni na sticanje novih iskustava i znanja.

Na taj način, uz kreativnost, brzinu, elokventnost, smisao za humor, proaktivnost, hrabrost (ponekad i provokativnost) i čelične živce za pojedine situacije, kako dodaje David, vaš CM će imati zagarantovan uspeh – pogotovo jer se i broj aplikacija koje mu u tome pomažu stalno unapređuje:

Pored aplikacija koje omogućavaju zakazivanje postova na svim društvenim mrežama, postoje i mnogi alati koji nude detaljne uvide u lokalnu i globalnu konkurenciju, pa samim tim CM ne mora ove podatke više „iskopavati“ ručno.

Neki od alata koje koristimo u EG-u su Social Blade (za analizu influensera i kanala), FB-ov Creator Studio (prvenstveno za zakazivanje Instagram postova), nezaobilazni Bitly (skraćivanje i analitika linkova), Feedly (agregator najnovijih vesti i objava iz raznih sfera), kao i sjajni Social Studio (real time monitoring svih SM pominjanja određene ključne reči – doduše, ovaj tool se plaća).

Kada su, pak, u pitanju taktike, dodaje on, sve je u personalizaciji. „Iako nedostatak vremena ovo često otežava, idealan Community Management podrazumeva temeljno istraživanje ljudi kojima se CM obraća. Na ovaj način, sadržaj koji kreira će biti prilagođen korisnicima kojima je i namenjen, a svaka interakcija sa fanovima će biti maksimalno personalizovana i samim tim biti efektnija“, objašnjava David privodeći razgovor kraju.

Ipak, uprkos svim dostupnim aplikacijama i servisima, CM definitivno ostaje u rukama čoveka, dodaje Dina. „CM-ovi su oči, uši i glas brendova i kompanija na Internetu. Kako se budu menjali trendovi i potrebe i sa pojavom novih društvenih mreža, oni će kontinuiranom evolucijom sve to pomno i vredno ispratiti i ostaće tu, a najverovatnije će postati potrebniji nego ikada jer će zahtevi klijenata i same industrije biti daleko izazovniji“, zaključuje ona.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Office Talks Podcast

YouTube kao karijera (gosti Miloš Milaković i Daniel Đukić)

Oni su doktori za viral, tvorci i glavni akteri Dnevnjaka, prodavci polovnih automobila i ostvareni kladioničari. Oni su Majkl Džordan i Denis Rodman domaće YouTube scene.

Startapi i poslovanje

Niški ServerBytes omogućava brži i jeftiniji ‘game development’ studijima širom sveta

Filip i Dejan još kao studenti radili su na razvoju mobilnih igara. Nakon mnogo potrošenih sati na korišćenje raznih alata i servisa koji su im pomagali u tom procesu, shvatili su da ne postoji rešenje koje nudi multiplejer, 'chat', 'cloud storage' i druge funkcionalnosti. Tako je nastao njihov proizvod - ServerBytes.

Kultura 2.0

I klijenti su ljudi, što lako zaboraviš kad te od njihovih zahteva zaboli glava

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?