Beogradski startap Collabwriting za manje od godinu dana lansirao je svoj proizvod na Product Hunt-u, privukao sedam plaćenih klijenata i dobio €45.000 od Inovacionog fonda i NTP-a za dalje širenje poslovanja.
Collabwriting je startap sa sedištem u Beogradu, osnovan u decembru prošle godine sa idejom unapređenja procesa online istraživanja direktno na web-u, kao i kolaboracije koja se odvija oko njega.
Proizvodi koje nudi namenjeni su onima koji na osnovu svog online istraživanja imaju zadatak da kreiraju određeni output, a primarnu ciljnu grupu čine content makretari i konsultanti. Sandra Iđoški, suosnivačica startapa tom prilikom je posebno naglasila za Netokraciju:
Ono što Collabwriting najviše razlikuje od konkurencije jeste fokus na kolaboraciju, a ne samo na istraživanje. U timu ovo vidimo kao ključnu vrednost za veće timove i kompanije.
Njihova aplikacija trenutno broji preko 150 aktivnih korisnika nedeljno, a interesantna je činjenica da je od njih svega 10% sa našeg lokalnog područja. Nedavno lansiranje proizvoda na Product Hunt-u (gde je trenutno treći proizvod dana) dovelo je Collabwriting do prvih sedam plaćenih klijenata, što je dodatno unapredilo trend rasta zabeležen u protekla tri meseca.
Kroz programe Smart Start i Raising Starts, startap je zahvaljujući svom brzom rastu dobio 45.000 evra od Inovacionog fonda i NTP-a koji je iskorišćen za širenje tima i testiranje tržišta. Uz to, Sandra dodaje i sledeće:
Ova sredstva su nam omogućila da ubrzamo proces razvoja proizvoda, ali i validiramo sam proizvod na nekom širem tržištu.
Na pomenutim projektima bila je uključena i mentorska podrška, koja se pokazala kao bitan faktor u razvoju startapa.
Plaćene verzije proizvoda unapređuju kolaboraciju sa eksternim učesnicima
Besplatna verzija aplikacije bila je namenjena pretežno za samoorganizaciju, dok je Personal Pro verzija namenjena profesionalcima i frilenserima koji imaju potrebu za saradnjom sa drugim učesnicima u procesu istraživanja. Sandra objašnjava:
Personal Pro se od besplatne verzije primarno razlikuje po mogućnosti eksporta tema koje su istražene i načina na koji kolaboracija može da se radi sa eksternim učesnicima.
Za naredni period planirano je lansiranje i Studio verzije aplikacije koja je namenjena za rad u timovima i većim organizacijama.
Sa strane biznisa, najveći fokus Collabwriting tima i dalje je na testiranju tržišta i postavljanju osnovnih procesa marketinga, prodaje i podrške. Ovo će im omogućuti da kasnije skaliranje biznisa bude uspešnije, kao i da budu u potpunosti pripremljeni za podizanje investicije u Q1 naredne godine. Tim ovog startapa čini petoro ljudi, a dalje širenje planirano je za početak naredne godine.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!