Clockify u Srbiji duplirao rast za vreme pandemije uz rekordnih 140.000 registracija

Novosadski Clockify duplirao rast za vreme pandemije – Bloomberg ih uvrstio na spisak najboljih kompanija za investiranje

Kada vas Bloomberg uvrsti na spisak kompanija u koje bi trebalo investirati milion dolara za vreme pandemije, to verovatno znači da radite dobar posao. Na tom spisku našao se i domaći Clockify, proizvod novosadske kompanije COING koji se pokazao nezamenljivim alatom za mnoge globalne kompanije u prethodnih nekoliko meseci.

Kada smo u januaru 2019. godine razgovarali sa Nenadom Milanovićem, osnivačem kompanije COING koja stoji iza domaćeg time tracking softvera Clockify, taj proizvod beležio je oko 1 milion registrovanih korisnika. Tada smo saznali da je ovaj tim, nakon obaveštenja da je duplirana cena softvera za evidenciju radnih sati koji su do tada koristili, odlučio da kreira sopstveni alat koji bi pored svog regularnog posla napravili za nekoliko meseci.

Tako je nastao Clockify, servis pomoću kog zaposleni vode evidenciju o svom radnom vremenu tj. vremenu potrebnom za obavljanje pojedinačnih zadataka – na dnevnom i nedeljnom nivou.

Od našeg poslednjeg intervjua servis je konstantno unapređivan, broj korisnika je nastavio da raste, a Ljubomir Simin, CTO u ovoj kompaniji, objasnio nam je da za njih svaki početak nove godine krene osetnim rastom – jer tad kompanije kreću u potragu za novim alatom za praćenje rada. “Samo u januaru smo zabeležili oko 60.000 novih korisnika, a od trenutka kad je krenula pandemija taj broj se duplirao, tako da smo u martu imali rekordnih 140.000 novih registracija“, ističe on.

U nastavku teksta sa Ljubomirom razgovaramo o tome kako se situacija sa globalnom pandemijom odrazila na poslovanje ove novosadske kompanije, na rast i na nove kolege u timu, te šta se desi kada te Bloomberg označi kao kompaniju u koju treba investirati 1.000.000 dolara za vreme pandemije.

Od rekordne potražnje do rasta koji je i dalje primetan

Kako se čitav svet suočio sa korenitim promenama kao posledica COVID-19, tako su i kompanije morale da pronađu način da što brže i efikasnije pređu na remote režim rada, sa izazovom kako da zadrže isti nivo produktivnosti kao u kancelariji. To se itekako odrazilo na Clockify, a Ljubomir za Netokraciju otkriva kako je pandemija zapravo uticala na potragu za njihovim proizvodom:

Pošto je dosta kompanija prešlo na rad od kuće, menadžment više ne može da prati produktivnost tako što će gledati da li ljudi sede u stolicama i rade. Umesto toga, kompanije su shvatile da moraju da prate koliko je potrošeno vremena na neku aktivnost i procene da li je to vreme utrošeno na pravu stvar.

Inače, sam Clockify ne špijunira korisnike. Kod nas zaposleni sam napiše koliko je proveo vremena radeći neki task, pa je onda na menadžeru da proceni rad bez oslanjanja na špijuniranje i nadzor monitora. Nekima je to čudno, ali većini kompanija koje koriste naš proizvod je to zapravo ono što im treba jer ne žele da izgube poverenje radnika i nameću dodatan stres.

Sa druge strane, povećao se i broj pojedinaca koji samoinicijativno žele da prate vreme. Oni znaju da je rad od kuće zahtevan i ne žele da im pažnja odlazi na nebitne stvari.

To su primetili i gorepomenuti Bloomberg i The Wall Street Journal, a pojavljivanje u tim medijima ovoj kompaniji značilo je pre svega u pogledu izgradnje dodatnog kredibiliteta – jer njihovim korisnicima to pruža dodatnu sigurnost i stvara osećaj da mogu da se oslone na proizvod koji će biti tu još dugo vremena. Pritom, dodaje Simin, nakon objavljivanja tekstova povećao se i broj ponuda raznih fondova za finansiranje ili otkup dela njihove kompanije.

Za vreme pandemije tim koji razvija Clockify morao je da poraste, a sam onboarding proces realizovan je na daljinu. U dva meseca zaposleno je 10 novih kolega koje su se priključile kompaniji.

Iako se potražnja za alatom kao što je Clockify duplirala u martu, danas je situacija nešto drugačija jer je potražnja blago krenula da opada. Međutim, ona je i dalje veća nego uobičajeno, a razloga za to ima više. Naš sagovornik kaže:

Clockify je među vodećim rešenjima u svetu kada pogledamo pokrivenost na Internetu i recenzije korisnika, a glavni razlozi za to su jednostavnost korišćenja i besplatne funkcije koje konkurencija papreno naplaćuje.

Pored toga, na Guglu se rangiramo na visokim pozicijama za fraze koje ljudi koriste da nađu ovu vrstu alata, pa na taj način dobijamo i korisnike koji ranije nisu čuli za naš alat.

COING timu rad od kuće nije predstavljao problem, ali daleko od toga da izazova nije bilo

Iako dalji razvoj novosadskog time tracking softvera ide prirodnim tokom, usled aktuelne zdravstvene situacije i ogromne potražnje, Netokracija saznaje da je COING tim morao da ubrza i promeni neke stvari. “Mi generalno nemamo prekovremen rad, ali smo usled svega ovoga tromesečne planove morali da realizujemo za jedan mesec“, otkriva Simin. Osim toga, u sam proizvod morali su biti uvedeni i neki limiti – što retko ko primeti od korisnika, ali je timu značajno olakšan posao:

Jedna od značajnih karakteristika našeg proizvoda jeste to što je sve neograničeno, što je super u početku kad nema toliko korisnika. Međutim, kad milion ljudi krene da koristi aplikaciju svaki dan, moraš da razmišljaš o performansama i koliko je “neograničeno” opasna stvar.

Šta ako neka kompanija sa stotine korisnika odluči da izvuče izveštaj za pet godina odjednom? Šta ako to ne uradi jedna kompanija već njih sto? Iako je rast super stvar, on ipak donosi nove probleme o kojima treba da se razmišlja i koji se ne smeju ostaviti po strani.

Da bi i te izazove savladali, COING za tokom dva meseca vanrednog stanja zaposlio 10 novih ljudi koji su se priključili kompaniji – bez dana upoznavanja uživo. “Na samom razvoju proizvoda sada radi nekih 40 ljudi, a intervjui za nove pozicije su nam većinom online – osim kada treba da se uradi neki zadatak uživo. Najveći izazov nam je trening jer je novim kolegama teže da se upoznaju sa poslom kad nema kolega koji sede pored njih”, objašnjava nam Ljubomir.

Zahvaljujući mogućnosti rada od kuće, COING se još uvek nije vratio u stanje pre pandemije, stoga najveći deo kompanije i dalje posluje na daljinu.

Trenutno, njihove nove kolege dolaze u kancelariju prvih nedelju dana i rade sa mentorom, a nakon toga biraju da li će nastaviti da rade od kuće ili iz kancelarije. Kako saznajemo, čim je krenula vest o virusu, ljudi su došli u kancelariju, pokupili svoje kompjutere i stolice, dobili VPN da se konektuju na kompanijsku mrežu i nastavili da rade od kuće bez ikakvog problema. Simin se priseća:

Jutarnji sastanak nam se preselio na video chat, što je u neku ruku i dobro jer sad možemo direktno da prođemo kroz svaki zadatak.

Naravno, rad od kuće za programere ima i dobre i loše strane. Dobro je što svako može da se potpuno posveti problemu koji rešava bez ometanja. Glavni nedostatak je kad se naleti na problem, onda komunikacija može da potraje jer ne proveravaju svi chat svaki minut.

Takođe, mi imamo klizno vreme, ali smo zbog situacije morali da uvedemo pravilo da se radi od 9h do 17h, upravo zbog problema u komunikaciji i da se ne bi desilo da neko završi u 15h, a da ostatak tima onda mora da čeka sutradan da bi mogli da nastave svoj posao.

Zvaničan povratak u kancelariju još uvek nije u planu, ali to ne sprečava COING da se širi

Ono što nam je bilo posebno interesantno, jeste i način na koji su se za vreme pandemije snašli i netehnički timovi – konkretno, marketing tim i odeljenje korisničke podrške. Da li im se i koliko uvećao obim posla i jesu li menjali akvizicijske taktike kako bi se prilagodili velikom broj novih korisnika? Aleksandar Olić, CMO ove novosadske kompanije, objašnjava za Netokraciju:

Strategija akvizicije je ostala ista i nismo morali ništa da menjamo jer su nam okolnosti išle na ruku: mnogo ljudi je krenulo da radi od kuće, osetno se povećala pretraga za “work tracker”, “employee time tracking”, “importance of time management” i slično.

Jedino što smo morali je da podignemo prioritete za pisanje članaka na teme rada od kuće jer će se potražnja za time nastaviti čak i kad se pandemija završi. Na primer, nismo želeli da se fokusiramo na specifične COVID-19 teme na našem blogu jer tamo nudimo savete na teme koje su dugoročnije, a nadamo se da će sve ovo uskoro biti iza nas.

Inače, polovinu marketing tima ove kompanije čine pisci koji imaju prethodnog iskustva sa radom od kuće, pa im taj način rada nije bio posebno izazovan. “Sama profesija pisca je takva da ne zahteva saradnju sa drugima uživo, već se oslanja na samoizolaciju i koncentraciju. Ipak, problem nastaje u slučaju kada si predugo van kontakta sa ostatkom tima i više se ne osećaš kao deo kolektiva, što ima implikacije na psihološko zdravlje i rad”, objašnjava Olić i dodaje da su se i ostali članovi ovog tima brzo prilagodili novim okolnostima.

Sa druge strane, kako dodaje njegova koleginica Jovana Kandić, direktorka Customer Support odeljenja, obim posla njenog tima im se udvostručio, a pored rasta broja standardnih upita poput pitanja kako uraditi nešto, značajno se povećao i broj upita ljudi koji imaju manje iskustva sa modernim tehnologijama.

Zato su, dodaje Kandić, korisnička pitanja bila prilično raznolika – od kako da pratim vreme i rad od kuće do koja je razlika između web i desktop aplikacije. “Naš tim korisničke podrške izgradio je veliku bazu znanja koja može da posluži korisnicima da sami pronađu odgovor i kao vodič za praćenje vremena, a ukoliko nam se direktno obrate ne moraju da čekaju na odgovor duže od par sati”, objašnjava Jovana i dodaje:

Posao support tima, pored pružanja pomoći oko tehničkih problema i prijavljivanja kvarova, sastojao se i u tome da korisnicima dele savete kako da organizuju i prate posao, te kako da prilagode Clockify svom načinu rada.

Pritom, većina komunikacije se odvija preko e-maila, ali smo uvek spremni da predstavnicima većih kompanija održimo trening i uživo ih provedemo kroz aplikaciju i pokažemo kako mogu da iskoriste funkcionalnosti na najbolji mogući način.

Na kraju razgovora saznajemo od naših sagovornika da je njihova kancelarija sada otvorena za one kolege koji više ne žele da rade od kuće, ali da iako je vanredno stanje prošlo, masovan povratak u sedište kompanije još uvek nije na vidiku – ne dok se zdravstvena situacija u potpunosti ne smiri. Za kraj, Simin kaže da broj korisnika, kao i količina samog posla, ne prestaju da raste, stoga COING nastavlja da traži nove članove tima za koje već imaju otvorene pozicije, pozivajući sve zainteresovane da se prijave.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.