City Expert: Nakon vanrednog stanja zabeležen rast unosa nekretnina za 60%

City Expert: Nakon vanrednog stanja zabeležen rast unosa nekretnina za 60%, uz rast izdavanja stanova

Zahvaljujući podacima koje je agencija City Expert izvela iz svoje baze, imali smo priliku da se detaljnije upoznamo sa kretanjem tržišta nekretnina u Srbiji i koje je posledice ostavila kriza sa pandemijom na ovo tržište ali i na poslovanje pomenute kompanije.

Pre pandemije, tržište nekretnina u Srbiji je, kako navode iz City Expert-a, bilo u konstantnom rastu i, može se reći, na samom vrhuncu neposredno pred početak pandemije. Rast se ogledao u volumenu prodaje (broju prometovanih jedinica) kao i cenama koje su bile na istorijskom maksimumu. U prilog tome govori i broj novogradnji koji je rastao iz kvartala u kvartal.

Ipak, početak pandemije i vanredno stanje su, najprostije rečeno, zamrzli tržište prodaje tokom celog trajanja vanrednog stanja. Broj transakcija je sveden na minimum, dok su cene nekretnina ostale iste – suprotno pisanjima raznih medija i izjavama različitih stručnjaka.

Nakon završetka pandemije, tržište je počelo naglo da se vraća u normalu, ali je na osnovu volumena prodaje i dalje rano da se zaključi da li je na istom nivou kao i pre pandemije, primećuje Igor Jović, izvršni direktor ove kompanije:

Ako bismo za primer uzeli mesec maj, zaključak bi mogao da bude da je tržište nastavilo sa rastom u odnosu na mesece pre pandemije. Naravno, takva procena bi bila potencijalno vrlo pogrešna jer se radi o akumulaciji prodaja koje su bile na čekanju tokom dva meseca vanrednog stanja.

Pravu sliku o tržištu ćemo imati tek kroz nekoliko meseci.

Kretanje poslovanja City Experta u Srbiji i Sloveniji (pre, tokom i posle pandemije)

City Expert je prethodno pandemiji imao visoku stopu rasta od skoro 100% YoY za četvrti kvartal 2019. i prvi kvartal 2020. Jović je za Netokraciju otkrio i da je u Sloveniji ova agencija (pod brendom Zwelo) dostigla profitabilnost posle svega šest meseci poslovanja, sa takođe visokom stopom rasta, dodajući sledeće:

Bili smo u pripremama za otvaranje Hrvatske, sa planiranim lansiranjem za kraj drugog kvartala tekuće godine. Početak pandemije i zatvaranje tržišta smo prvobitno osetili u Sloveniji krajem februara.

Momentalno smo otpočeli proces prebacivanja svih zaposlenih na remote rad i taj proces smo u potpunosti završili u prvoj nedelji marta, u Sloveniji i Srbiji. Druge nedelje marta, vanredno stanje je proglašeno i u Srbiji.

Jović dodaje i da je u martu interesovanje kupaca opalo za 90% što je bio jasan znak zamrzavanja tržišta. Taj trend nastavio se i u aprilu i bio je vrlo malo iznad marta, dok je volumen prodaje (transakcija) opao za 70%. Ipak, tokom maja je realizacija prodajnih transakcija bila iznad nivoa, što je bio rezultat kupoprodajnih dogovora koji su bili napravljeni pre početka vanrednog stanja.

Izdavanje nekretnina u jeku epidemije pokazalo je manji pad

Zahvaljujući podacima iz ove agencije, saznali smo i da je tokom marta interesovanje zakupaca takođe bilo u blagom padu (>5%) , dok je realizacija (broj zakupa) ostala na istom nivou kao i prethodnog meseca, ali u padu u odnosu na projekcije za nekih 10%. U aprilu mesecu je tražnja opala za oko 20% dok je realizacija bila u padu 40%.

Jović je za Netokraciju istakao da je u prethodnom mesecu, poslovanje City Experta počelo sa rastom koji je ukazivao na „V“ krivu oporavka. Kako kaže, pored buđenja samog tržišta, City Expert je osetio pozitivne posledice koje je pandemija ostavila – digitalizacije.

Štaviše, Igor napominje da je City Expert kao digitalno rešenje pretrage nekretnina, proširio broj svojih korisnika, a što najbolje govori činjenica o brzom rastu koji je postignut već u prvom mesecu nakon vanrednog stanja:

U maju smo obeležili rast tražnje kod kupaca za 20% i kod zakupaca za 50%, dok je rast u realizaciji (u odnosu na mesec pre pandemije) bio 30% u prodaji i 50% u izdavanju.

Poseban rast je zabeležen u ponudi nekretnina, sa rastom unosa novih nekretnina skoro 60%. Kod izdavanja se pojavio veliki broj novih nekretnina kao posledica potpunog kolapsa tržišta kratkoročnog izdavanja i turizma kao privredne grane.

Između ostalog, Igor je dodao da iako je previše rano da bi bili optimistični po pitanju celokupnog tržišta nekretnina, tim iza City Experta ima veoma pozitivan stav po pitanju daljeg rasta shodno ubrzanoj digitalizaciji i promenama kod navika ljudi koji su sve više okrenuti digitalnim proizvodima.

Međutim, kako saznajemo od Igora, ekspanzija ove agencije na nova tržišta  je trenutno pauzirana usled nestabilnosti u regionu, ali City Expert nastavlja sa otvaranjem novih segmenata usluga na postojećim tržištima Srbije i Slovenije.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Propustili ste

Tehnologija

Top 10 ‘Black Friday’ gedžeta koje već sada možete da kupite – prema izboru Netokracije

Sada već tradicionalno donosimo vam spisak nama najinteresantnijih gedžeta iz tehnološkog sveta koje možete nabaviti po sniženim cenama za Black Friday.

Gaming

Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti za reklamu

'Cloud' gejming je termin koji je u ovoj dinamičnoj godini isplivao na površinu i zainteresovao mnoge. Iako mu je potrebno još vremena da pokaže svoj pun potencijal, velike kompanije polažu ogromnu nadu u ovu oblast. Nakon kompanija Google i Apple, svoj 'cloud' gejming servis predstavio je i Facebook.

Društvene mreže

1.000.000 pregleda kasnije i domaći Extreme Intimo srušio je Instagram svojim humanim gestom

Ovih dana niste mogli da ne primetite video koji je šerovan širom Instagrama: kampanju #stvarnoželim brenda Extreme Intimo koji je za svako deljenje videa poklanjao novčana sredstva za porodilišta širom Srbije. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima ove kompanije.

Internet marketing

TikTok kampanja ‘Teži Ravnoteži’ za 10 dana ima više od 700.000 pregleda – i interesuje tinejdžere širom Balkana

U okviru nacionalne kampanje 'Teži ravnoteži' pokrenut je i TikTok kanal sa ciljem edukacije đaka i studenata na temu zdravih životnih stilova. U nastavku teksta organizatori nam detaljnije otkrivaju o čemu je reč.

Office Talks Podcast

Država ćuti na zahteve frilensera (gost Miran Pogačar)

23. epizodu Office Talks podkasta obeležila je aktuelna tema oporezivanja frilensera. Naš gost bio je Miran Pogačar, predsednik novoosnovanog Udruženja radnika na Internetu.

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.