Cinnamon otvorio kancelariju u Beogradu i najavio širenje lokalnog tima

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Cinnamon otvorio kancelariju u Beogradu i najavio širenje lokalnog tima

Ivan Kovač, osnivač dizajn i development agencije Cinnamon razgovara za Netokraciju o širenju na Srbiju, rastu poslovanja u protekloj godiini i novim projektima, kao i o daljim planovima za beogradsku kancelariju.

Da li se sećate ekipe iz Zagreba – troje prijatelja koji su za vreme studija pokrenuli Cinnamon, agenciju za development i dizajn? U poslednjem intervjuu za Netokraciju, Mateja, Ivan i Mladen pohvalili su se s brojem od 70 zaposlenih kada su i najavili otvaranje beogradske kancelarije.

U međuvremenu, otvoren je Cinnamon coworking prostor u Beogradu koji je ubrzo prerastao u kancelariju koja je i zvanično otvorena sredinom novembra.

O novostima koje su zadesile kompaniju od našeg poslednjeg razgovora, o tome kako su domaći IT talenti doprineli rastu ove agencije, kao i koji su naredni koraci u poslovanju, razgovarali smo s osnivačem Ivanom Kovačem.

Ivane, prošlo je više od godinu dana otkako si poslednji put govorio za Netokraciju. Kako u brojkama danas izgleda rast kompanije?

Ivan: Hvala na podsećanju! 2021. je bila odlična godina za nas. Mi već godinama rastemo na nivou od oko 100% year-on-year, a čini se da ćemo u 2022. ostvariti nešto preko 55% rasta, što je i dalje odličan rezultat. Još kao sasvim mlad preduzetnik naučio sam da prihodi mogu padati, ali i rasti, te da je ovo drugo puno bolje.

Tvoja predviđanja tada bila su da će se broj zaposlenih duplirati?

Ivan: Predviđanja su se u potpunosti ispunila jer Cinnamon sada zapošljava više od 100 stručnjaka. No, naše ambicije su daleko veće od toga i planiramo da izgradimo tim od 250+ ljudi u naredne dve do tri godine.

Da li se povećao i broj vaših klijenata? Iz kojih industrija oni pretežno dolaze?

Ivan: Tu smo, takođe, imali značajan napredak, naročito zahvaljujući našem sales timu. Trenutno preko 50 startap osnivača ili product owner-a aktivno koristi neke od naših usluga kako bi dalje razvijali svoje proizvode i poslovanje. Dakle, to kod nas stvara jednu zaista respektabilnu produkciju koju je potrebno dobro isplanirati kako bi sve to dobro funkcionisalo. Ja često našim potencijalnim klijentima govorim da smo mi – dobro podmazana mašina. Jer mi to zaista i jesmo.

Taj veliki broj klijenata i zanimljivih projekata je nešto što naši talenti simpatišu jer im omogućava neposredniji uvid u razne industrije. Na kraju krajeva, mi sad kao agencija možemo svojim talentima ponuditi dinamiku koju retko koji poslodavac može, a to je da se  tokom rada u Cinnamonu mogu prebacivati s projekta na projekat i iz industrije u industriju. To njihov posao čini dinamičnim, a došla su vremena kada talenti vole dinamične poslove.

Možeš li nam objasniti šta rad u product firmi nudi u odnosu na agenciju i obrnuto?

Ivan: Pa to je zapravo jedno zanimljivo pitanje. Ja bih rekao da je agencija odlično okruženje za brz napredak u ključnim veštinama i odlično okruženje za početak karijere nakon faksa.  Kolege u našoj agenciji izložene su startap dinamici i načinu razmišljanja, što im je veoma uzbudljivo. Radimo projekte iz početka, od nule, te naši talenti onda imaju ogroman doprinos u toj kreativnoj fazi projekta. Tu se baš puno može naučiti, od dizajna i developmenta do soft skill-ova kao što su business komunikacija i komunikacijske veštine.

Jasan i nedvosmislen moto krasi novootvorenu beogradsku kancelariju.

S druge strane, u product firmi, pogotovo u poodmakloj fazi, mnoge stvari idu vidno sporije, s razlogom naravno, pa je iz tog razloga na mnogim poljima manje prostora za manevrisanje i kreativnost. U ovom slučaju, dobra je stvar što se više pažnje može posvetiti detaljima.  Činjenica je da pojedinim talentima više odgovara sporiji ritam i dublje zaranjanje u specifičnosti projekata. Dakle, agencija je najbolji izbor za one čijem je duhu bliža dinamičnost, brzina i kreativnost.

Koja su tačno zaduženja vašeg Flutter i Product Design tima, za koji se veruje da je jedan od najvećih u ovom delu Evrope?

Ivan: Cinnamon je vodeća product design i Flutter agencija u regionu. Ti timovi su se godinama formirali i imali hrpu dostignuća dok nisu došli do trenutne tačke. Imaju svoje iskusne voditelje, a oni imaju za zadatak da privlače, mentorišu i zadržavaju vrhunski talenat, te da klijentima isporučuju vrhunsku uslugu. Oba tima razvila su program edukacije koji se besplatno nudi lokalnim talentima i za koji postoji ogroman interes.

Domaćini smo najpopularnijeg Product Design Meetup-a u Hrvatskoj. Nedavno smo izbacili open source template Flutter projekat koji koriste naši timovi, za koje verujemo da sadrže izuzetno kvalitetne materijale iz kojih se puno može naučiti o Flutter-u. U svakom slučaju, hrabro idemo napred u još bolju i svetliju budućnost.

Koje to značajne projekte su vaši timovi realizovali u proteklih godinu dana i na koji od njih ste posebno ponosni?

Ivan: Cinnamon je one-stop-shop i isporučuje kompletne digitalne proizvode, sve od malih prezentacijskih web-ova izrađenih u WordPress-u do kompleksnih aplikacija sa masivnim backend-ima te nekoliko povezanih frontend interfejsa. Jedna od skorijih uspešnih priča je da smo jednom FinTech startapu bili i ostali glavni tehnološki partner i na taj način mu pomogli da postigne tržišnu valuaciju od pola milijarde dolara i da bude akviziran od strane moćnog MoneyLion-a.

Cinnamon Belgrade u ovom trenutku zapošljava 18 ljudi.

Druga uspešna priča, možda posebno zanimljiva osnivačima u ranijim fazama, jeste da smo Corrily našim product dizajnom i developmentom progurali da se plasira u Y Combinator — najelitnij svetski startap akcelerator. Kao što sam rekao, trenutno imamo preko 50 klijenata koji se oslanjaju na naše usluge. Tu su klijenti koji imaju vodeće aplikacije za upoznavanje na svetu, dosta fin-tech klijenata, nekoliko messaging aplikacija i mnogi drugi.

Kako je beogradski coworking prostor prerastao u veliku kancelariju i kako vidite domaću IT scenu?

Ivan: Naš razvoj u Srbiji je zapravo odličan primer agilnog vođenja biznisa. Stvari smo radili korak po korak. Zapošljavali jednog po jednog stručnjaka, prenosili Cinnamon kulturu, prebacivali projekte na naše talente u Srbiji. Danas Cinnamon Srbija zapošljava 18 ljudi. Coworking space nam je dobro poslužio u početku jer nam je bio praktična opcija, ali smo ga sad “prerasli” na više načina. Nama je radi prirode posla potreban prostor prilagođeniji dinamici rada i novim prostorom smo upravo to i dobili.

IT scena u Srbiji je naprosto značajno veća od Hrvatske. Na tržištu ima puno više igrača koji se takmiče u tom ogromnom bazenu talenata. Stičem utisak da je Srbija puno više od Hrvatske na radaru klijenata koji se okreću outsourcing-u, na toj nekoj svetskoj nezvaničnoj outsourcing mapi. Možda zato što na srpskom tržištu rada ima primetno više talenata nego u Hrvatskoj. Što se cene rada tiče, budžeti koji su potrebni da se uposle IT stručnjaci u Srbiji su u potpunosti ekvivalentni budžetima u Hrvatskoj što, verujem, mnogima zvuči iznenađujuće.

U Srbiji smo pronašli neverovatno vešte talente koji blistaju u toj internacionalnoj radnoj okolini. Naši klijenti su često multimilionske kompanije koje imaju timove raspršene po celom svetu. To je jedna inkluzivna i dinamična sredina u kojoj postoji ogroman potencijal za razvoj talenata na nove nivoe performansa.

Kao domaćini Product Design Meetup-a, da li planirate slične događaje i za Beograd?

Ivan: Sredinom godine pokrenuli smo još jedan meetup, pod nazivom Design Dopamin jer smo uvideli da vlada veliki interes. Bili smo u pravu, jer od trenutka kada smo objavili okupljanje na društvenim mrežama, sva mesta su se popunila za manje od tri sata. To nam je definitivno potvrdilo da postoji interes, zbog čega smo pozvali razna IT udruženja i grupe u našu veliku zagrebačku kancelariju, kako bi nam se pridružili u organizaciji.

Oduvek nam je bio cilj da sponzorišemo knowledge sharing. Svakako planiramo da organizujemo okupljanja u Beogradu, ali i da pozovemo druga udruženja ne bi li održavali svoje događaje u beogradskoj kancelariji.

Beogradska kancelarija zvanično je otvorena 14. novembra.

Da li planirate širenje tima u narednom periodu, i da li trenutno imate neke otvorene pozicije?

Ivan: Kao što sam rekao, Cinnamon je izuzetno ambiciozan te idemo ka tome da izgradimo tim od 250+ ljudi u naredne dve do tri godine. Zapošljavamo na nekoliko pozicija trenutno, a u ovom trenutku najviše su nam potrebni Flutter i Backend stručnjaci. Stvari se kod nas veoma brzo menjaju, stoga uvek vredi pogledati naš careers page.

Za kraj, koja su tvoja predviđanja za rast u narednih godinu dana i da li trenutno radite na nekim novim projektima?

Ivan: Cinnamon je uigrana organizacija s raspisanim procesima i definisanim protokolima. To nas čini samopouzdanima da možemo snažno rasti u narednom periodu. Jednostavno, imamo taj organizacijski i menadžment potencijal da taj rast podnesemo. Tu i tržište igra značajnu ulogu a ono se pred našim očima menja iz meseca u mesec.

Makroekonomska situacija je poprilično haotična i nezahvalno je išta prognozirati. Nisam hrabar da izlazim s ikakvim brojkama u ovom trenutku, ali trenutni menadžment u Cinnamonu planira da u 2023. godini obezbedi rast u prihodima, veličini tima i broju klijenata.

Otvaranje nove kancelarije u Beogradu je svakako pozitivan momentum za nas. Omogućiće nam skaliranje tima na dve teritorije što nas odlično pozicionira za dalji rast.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Intervju

Zašto je Smallpdf uveo 16 nedelja plaćenog odsustva za novopočene tate?

Da li ste nekada čuli za termin 'paternity leave' i da li znate šta on tačno podrazumeva? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Ivom Marinković iz kompanije Smallpdf koja je ovaj benefit nedavno omogućila svojim zaposlenima.

Analiza

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Novost

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Propustili ste

Novost

Microsoft i LinkedIn objavili online kurseve digitalnih veština za 10 miliona ljudi koji traže posao

Kompanija Microsoft ima plan da u saradnji s LinkedIn-om do 2025. godine obezbedi obuke i kurseve za 10 miliona ljudi i na taj način im omogući da steknu veštine i sertifikate koji će im pomoći u pronalaženju poslova.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Tamara od studija psihologije došla do seniorske pozicije u ‘game dev’ industriji

Igranje modernih video igara uvek je u meni izazivalo dozu interesovanja o tome kako zapravo nastaju ovako veliki projekti. Do sada smo imali priliku da često pišemo o tome, pa i nastavljamo u tom smeru kroz razgovor sa Tamarom Perić koja je Lead Game Designer u regionalnoj kompaniji Mad Head Games.

Novost

Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Korisnici bankarskih usluga sve više zahtevaju samostalnost u radu, bez obaveze odlaska u ekspozituru. Tendencije idu ka tome da će ekspozitura ostati dominantan kanal za nešto kompleksnije bankarske proizvode, kao i mesto gde će klijenti pretežno vršiti konsultacije sa bankarskim službenikom.

Office Talks Podcast

Kako od nule napraviti mobilnu aplikaciju za vaš proizvod? (Smallpdf)

U 120. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Željka Ilića i Ivana Milisavljevića iz kompanije Smallpdf. Sa njima smo razgovarali o proizvodima, radu na mobilnim aplikacijama i kompanijskoj kulturi.

Tehnologija

DaFED #58: Kako na efikasan način podići performanse i optimizovati web sajt

Oslobodite vaše kalendare, jer je 58. DaFED događaj zakazan za četvrtak 8. decembra s početkokm od 18 časova, u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu.

Upoznajte poslodavce

Kako je Ananas postao startap unutar korporacije i okupio internacionalni tim sa iskustvom iz Amazona i Gugla?

Kako izgleda razvoj jednog od najambicioznijih e-commerce projekata u regionu? Koliko ljudi radi na developmentu i kako su oni organizovani? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Belom Klašnjom, CTO kompanije Ananas koja stoji iza istoimene web prodavnice.