Domaći servis charge&GO nastoji da olakša upotrebu električnih vozila

Domaći servis charge&GO uz pomoć aplikacije nastoji da olakša upotrebu električnih vozila u Evropi

Električni automobili su, sada već izvesno, budućnost transporta. Ipak, da bi ta budućnost bila dostupna svima potrebni su i adekvatna infrastruktura i tehnološka rešenja koja će podržati korišćenje tih automobila. Svoj doprinos u tome ima i domaća kompanija MT-KOMEX sa proizvodom charge and GO.

Broj automobila na električni pogon na globalnom nivou sve više raste i sve je više brendova koji se okreću elektrifikaciji. Promene u intenzivnoj auto industriji prepoznali su i iz pomenute domaće kompanije kako bi korisnicima ovih vozila omogućili jednostavno pronalaženje slobodnih stanica za punjenje putem aplikacije charge&GO – digitalne platforme za vlasnike električnih vozila koja je dostupna za korisnike iOS i Android uređaja.

Razgovarajući sa direktorom kompanije MT-KOMEX Milošem Kostićem saznali smo više o poslovanju ove kompanije kada je reč o elektromobilnosti i kako su svoju ekspertizu i iskustvo iz oblasti primene obnovljivih izvora energije iskoristili da naprave saradnju sa finskom kompanijom Virta.

“Istraživali smo ponude na svetskom tržištu i odlučili se za finsku kompaniju i njihovo rešenje jer pruža najbolji servis i sveobuhvatnu podršku. Plod te saradnje jeste prva regionalna platforma za punjenje električnih automobila tj. charge&GO”, rekao nam je Miloš. Upravo sa njim u nastavku teksta razgovaramo o trenutnom poslovanju kompanije, prisustvu na izazovnom tržištu i planovima za naredni period.

charge&GO sistem omogućava korišćenje elektropunjača u 30 zemalja Evrope

Govoreći nam više o tome šta kolaboracija sa finskom kompanijom tačno podrazumeva i kako izgleda razmena znanja, ali i kako su podeljene obaveze u daljem razvoju charge&GO platforme, Miloš kaže da je njihov posao da zajednički razviju ovaj servis kao poseban i zaštićen brend.

U narednom periodu iz firme MT-KOMEX će se truditi da unaprede korisničko iskustvo i dodatno olakšaju proces punjenja električnih automobila kako u Srbiji, tako i u Evropi.

Baš odatle, prema njegovim rečima proističu sve obaveze tima u Srbiji koji ima za cilj da ponudi najbolju uslugu kako bi vozači električnih vozila lako i brzo pronašli slobodne punjače ne samo u Srbiji, već i u regionu i Evropi. Zato je potrebno da punjači budu povezani u jedan integralni skup kakav i jeste ovaj sistem o čijem nam je funkcionisanju i krajnjim benefitima naš sagovornik otkrio više detalja:

Platforma charge&GO omogućava korisnicima – a to su vozači električnih automobila – brzu pretragu najbližih elektropunjača u mreži charge&GO, kao i upražnjenih stanica za punjenje. Registrovanim korisnicima su omogućene i povoljnije cene za punjenje, a neregistrovani korisnici usluga koriste punjačka mesta za svoje četvorotočkaše uz jednokratno plaćanje.

Naravno, uvek postoji mogućnost da se registruju i da koriste platformu uz pomenute povoljnosti. Od oktobra prošle godine je dostupna i mobilna aplikacija za iOS i Android mobilne telefone, što je dodatno olakšalo pristup punjačima i način punjenja zato što vozači brzo i lako mogu da započnu proces punjenja jednostavnim odabirom punjača sa mape.

Kostić je za Netokraciju objasnio da kompanije MT-KOMEX nije proizvođač punjača, već je sistem integrator velikih svetskih proizvođača električnih punjača, a oni su njihovi važni partneri, među kojima su ABB i Schneider Electric, kao i Enel X.

Ovaj servis je već sada dostupan u našoj zemlji, a kako smo uspeli da saznamo, uskoro bi njegova dostupnost mogla da bude i u državama regiona. Ono što je takođe važno napomenuti, a što nam Miloš i objašnjava, jeste da preko partnerske mreže korisnici sistema charge&GO takođe mogu da koriste elektropunjače u 30 zemalja širom sveta jer su oni deo iste globalne platforme. Tom prilikom, Miloš kaže sledeće:

Naši korisnici su veoma zadovoljni. Ako uzmemo u obzir da Srbiju prati glas da uvek kaska za zapadom, a sada naši korisnici imaju mogućnost da budu deo novog, održivog transporta na savremen i tehnološki napredan način, onda njihovo zadovoljstvo uslugom dolazi kao logična posledica pružene usluge.

Naredni planovi za poslovanje vezani za proširenje tima i unapređenje usluge

Kroz razgovor sa Milošem, imali smo priliku da pričamo više o tome na koji način je projektovan biznis model, tačnije monetizacija istog, gde nam je naš sagovornik rekao da su iz pomenute firme pioniri u izgradnji solarnih elektrana u Srbiji.

Upravo zato, oni su elektromobilnost prepoznali kao izvanredno polje putem kojeg su na početku pre svega mogu napredovati, dok za sada monetizacija nije prioritet, ali veruju da će se stvari na biznis planu menjati kako se sistem bude razvijao u budućnosti uz širenje spiska partnera među kojima se već sada nalaze JP Putevi Srbije, Gasprom, Schneider Electric, Heineken i drugi.

Jedan od primera instaliranog charge&GO punjača na Gasprom benzinskoj stanici u Srbiji. Ideja je da se mreža ovih punjača, vremenom širi.

Na pitanje Netokracije na koji način Kostić i njegov tim gledaju na slične konkurentske servise u razvijenijim delovima Evrope, on dodaje da je stav firme po tom pitanju otvoren i pozitivan za sve one koji se opredele za uvođenje elektromobilnosti i koji rade na smanjenju zagađenja vazduha.

“Oni su u tom smislu naši saradnici na istom projektu za čistiji vazduh. Tako biramo da posmatramo konkurenciju, jer ne zaboravite da smo na samom početku. A potrebno je dosta truda da bismo unapredili stanje životne sredine”, otkrio nam je Miloš i podelio sa nama svoje mišljenje u vezi dalje popularizacije električnih vozila u našoj zemlji i korisnicima koji upotrebljavaju njihov servis:

Poslovanje smo započeli u trećem kvartalu prošle godine i bili smo iznenađeni koliko korisnika smo dobili. Reč je o domaćim korisnicima kao i o strancima u tranzitu kroz našu zemlju, premda imamo u vidu da je smanjen obim putovanja i da bi taj broj bio i veći u normalnim okolnostima. Svakako će taj broj rasti, a za nas bi trebalo da bude najvažnija činjenica da sa svakim električnim automobilom zagađenje se izmešta iz recimo gradske sredine gde je ta koncentracija najveća.

“U narednom periodu radićemo na proširenju tima jer planiramo da unapredimo uslugu. Jasno je da nema unapređenja usluge bez razvoja mreže punjača, stoga nas očekuje i rad na širenju infrastrukture”, zaključio je na kraju Miloš.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kojih 12 grešaka prave osnivači startapa?

U 181. epizodi Office Talks podkasta, ugostili smo Milenu Milić i Miljana Tekića koji su s nama analizirali prvi Garaža report i otkrili 12 najčešćih grešaka kojima domaći startapi odbijaju investitore!

Startapi i poslovanje

Garaža report: Greške kojima srpski startap osnivači odbijaju VC fondove

U razgovoru sa Milenom Milić analizirali smo razloge zbog kojih je došlo do stagnacije u rastu domaćih startapa, objavljene u reportu zajednice Garaža.

Kultura 2.0

Da li u jeku veštačke inteligencije zaboravljate “Kako vaš mozak radi”?

Američki neuronaučnik i TED govornik Greg Gejdž, posetio je Srbiju tokom Nedelje svesti o mozgu i predstavio dopunjeno izdanje svoje knjige "Kako vaš mozak radi – neuronaučni eksperimenti za svakoga".

Propustili ste

Intervju

Domaća kompanija Vega IT nastavlja globalno širenje otvaranjem kancelarije u Londonu

Tokom prošle godine postali smo svedoci značajnih turbulencija u IT industriji. Dok se mnoge globalne kompanije fokusiraju na optimizaciju troškova, zamrzavanje plata i masovna otpuštanja, Vega IT, kao domaći igrač, nastavlja sa širenjem na globalno tržište.

Startapi i poslovanje

LavitFlow je ‘alat za sve’ koji koristi 180 programera, product menadžera i web dizajnera

U pitanju je proizvod kompanije Lav IT Solutions koji ubrzava radne procese zaposlenih u savremenom poslovnom svetu. A kako? Pitali smo Miroslava Ostojića, osnivača pomenute kompanije.

Office Talks Podcast

Prodaja IT usluga : Saveti direktora prodaje Hooloova

Gost 185. epizode Office Talks podkasta bio je Đorđe Vukotić, prodajni direktor u kompaniji Hooloovoo koji nam je objasnio kako izgraditi uspešan sales tim u domenu IT industrije.

Startapi i poslovanje

‘Fundraising’ za startape iz ljudske perspektive

Pre nego što započnemo ovaj razgovor, želeo bih da zamislite da smo na jednoj prijateljskoj kafi i sve što ćete čuti tj. pročitati je nešto što bih, lično, voleo da je meni neko ispričao (mnogo grešaka i pristupa) ranije.

Karijere

Social Impact Award program pomaže 10.000 mladih preduzetnika godišnje

Nevladina organizacija Razlivalište već devet godina uspešno sprovodi globalni Social Impact Award (SIA) program podrške društvenom preduzetništvu. Ukoliko imate između 15 i 30 godina i želite da uplovite u preduzetničke vode, sve o programu pročitajte u tekstu koji sledi!

Internet marketing

Anka Gorgiev: 95% novih proizvoda ne uspe, zato je tu neuromarketing da razume korisnike

DigiTalk konferencija u Zrenjaninu nam se bliži, a publika će pored mnogih predavača imati priliku da posluša predavanje Anke Gorgiev koja je stručnjak iz oblasti neuromarketinga, a sa kojom smo imali priliku da detaljno porazgovaramo u intervjuu koji sledi.