CES Las Vegas 2020: Od Sony automobila do hologramske virtuelne realnosti

Od Sony automobila do VR holograma iz Samsunga – šta nam donosi ovogodišnji CES u Las Vegasu?

Zanima vas gde na jednom mestu možete videti najfascinantnije i najčudnije proizvode tehnološke industrije? Na sajmu tehnologija i inovacija CES u Las Vegasu, naravno! Mi vam, u nastavku, predstavljamo najznačajnija 'tech' dostignuća koja bi uskoro mogla da postanu deo naše svakodnevice.

Sa preko 175 hiljada posetilaca, 4.500 kompanija izlagača i velikim brojem predavača, sajam CES koji se održava u saveznoj državi Nevada, tačnije u Las Vegasu, jedna je od najvećih manifestacija kada je reč o prezentovanju novih tehnologija.

I ove godine, publika je imala sjajnu priliku da se upozna sa naprednim tech rešenjima koja su danas sastavni deo proizvoda koje već koristimo ili koji postepeno treba da dođu na tržišta širom sveta.

Ove godine, CES je između ostalog prošao u znaku dolazeće 5G tehnologije, usavršavanja virtuelne realnosti, veštačke inteligencije, samovozećih automobila, ali i budućnosti televizije koja se zasniva na sve usavršenijim i popularnijim streaming servisima.

Ovim putem vam donosimo spisak najzanimljivijih (i najčudnijih) tehnoloških rešenja predstavljenih na sajmu koji se danas zvanično zatvara, a na kojem su, bez sumnje, dominirali Samsung i Soni koji su predstavili velika iznenađenja za posetioce.

Nova generacija 8K televizora

U eri kada se televizija kao medij postepeno okreće sadržaju streaming servisa u koji sve više ulažu kompanije poput Netflixa i Amazona, kvalitetni televizori su prosto nametnuti kao potreba korisnicima. Odavno smo prestali da pričamo o Full HD panelima, 4K rezolucija je bila hype, a sada su ti televizori sa ovom (nekada revolucionarnom rezolucijom), dostupniji za kupovinu nego ikada pre.

Međutim, vreme je da se ode par koraka dalje.

To su nam pokazali neki od vodećih proizvođača televizora kao što su Samsung, Sony i LG koji su na CES-u predstavili QLED uređaje sa 8K rezolucijom koja postepeno počinje da osvaja tržište širom sveta. Ne treba previše trošiti reči o ovim panelima, bar kada je reč o oštrini, realnim bojama, kontrastu, dakle sve ono što bismo kroz pra godina mogli da vidimo u dnevnim sobama – na uređajima sa kućištima debljine par milimetara, pametnim funkcijama i sve snažnijim zvučnicima. Zabava je zagarantovana.

Sony automobil? Što da ne!

Japanska korporacija kao sinonim za kvalitet i inovaciju tehničkih uređaja, iznenadila je širu javnost kada je tokom pomenutog sajma predstavila svoj koncept električnog automobila naziva Vision S. Čini se da je kompanija ovim potezom htela da napravi više marketinški trik i pokaže koliko je spremna daleko da ode kada je reč o ugradnji i proizvodnji naprednijih bezbednosnih senzora, infotejment sistema, kamera i sličnih tehnoloških stvari sa kojima je ovaj koncept auta u potpunosti opremljen.

Ostaje pitanje da li je Sony zaista rešio da uđe u ovu dinamičnu industriju, za šta ćemu biti potrebna velika ulaganja, resursi ali i udruživanje sa kompanijama koje imaju više iskustva u izradi automobila. Ipak, čini se da je gigant sa Istoka odlučio da CES iskoristi više za promociju svojih tech dostignuća nego da postane konkurencija poznatim brendovima, kao što su Tesla, Porše, Jaguar, BMW i drugih.

Samsung Neon – ulazak AI rešenja na ‘velika vrata’

Južnokorejska kompanija je predstavila jedno od iznenađenja koje se ogleda u projektu Neon, a koji se u potpunosti bazira na veštačkoj inteligenciji, tačnije mašinskom učenju. Reč je o digitalnoj avatar tehnologiji koja omogućava naprednu interakciju između korisnika, a zasniva se na kompjuterskom hologramu (nešto poput Microsoft Holo Lens projekta) koji ima ulogu asistenta kako za obavljanje poslova i pružanje korisnih informacija, tako i na polju zabave.

Javnost već sada govori o tome kako bi Neon u pozitivnom smislu mogao da uzdrma svetsku tehnološku scenu i kako predstavlja pravac u kojem će se tehnologija razvijati u budućnosti. Ovaj sistem, imaće zadatak da korisnike uvede u virtuelnu realnost generišuću kompjuterski obrađene karaktere kreirane zahvaljujući zasebnim naočarama koje korisnika ubacuju u VR prostor. Očekivano je da će Samsung dalje usavršavati ovaj proizvod koji bi u godinama koje slede svoju primenu mogao da pronađe u mnogim industrijama, olakšavajući tako posao ljudima.

Hyundai i leteći automobili za Uber

O revoluciji taksi prevoza u razvijenim zemljama koji bi put mogao da zameni letenjem, pisali smo još ranije. Ovaj hype i dalje nije prestao, štaviše o njemu tek počinje da se priča, a čini se da je Uber najozbiljnije shvatio taksi prevoz iz vazduha. Novi partner kompanije iz SAD-a najverovatnije će biti Hyundai koji je je već testirao projekat letelice koja će biti opremljena pametnim rešenjima za sletanje i poletanje ali i samo kretanje u vazduhu.

Letelica je projektovana da se kreće brzinom od 290 km/h na visini od 300 do 600 metara, dok će biti pogonjena električnim rotorima koji omogućavaju autonomiju od 100 pređenih kilometara između punjenja. Već ove godine mogli bi da se vide prvi primeri prevoza u SAD-u zahvaljujući Hyundai-evom rešenju čiji je prototip publika videla na sajmu u Las Vegasu.

Mogu li roboti zameniti konobare?

Verovatno ste negde čitali kako bi mašine pogonjene veštačkom inteligencijom mogle da zamene ljude u pojedinim industrijama. Programirane mašine u proizvodnji su već odavno sastavni deo pojedinih industrija, a čini se da roboti, bar u doglednoj budućnosti, svoju primenu mogu da dobiju i u sektoru uslužnih delatnosti.

U ovo su nas uverile kompanije iz Kine koje su predstavile dve verzije robota pod nazivom BellaBot i HolaBot. Koristeći napredne senzore, ove mašine projektovane su da dostavljaju hranu i piće gostima u restoranima, imaju svoje zasebne ekrane i pomeraju se pomoću točkova, a uz to reaguju i na dodir korisnika. Štaviše, preko 2.000 restorana širom sveta spremno je da uvede ove robote kao deo usluge.

S obzirom na to da smo predstavili neka od istaknutijih i naprednijih tehnoloških dostignuća, treba pomenuti i da su se na CES-u publici predstavile i druge velike kompanije koje su najavile niz novih komponenti, uređaja i drugih hardverskih elemenata koje bismo uskoro mogli da vidimo na tržišu i u prodavnicama tehničke opreme, kako kod nas, tako i u drugim zemljama.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Šta rade zaposleni dok HR menadžeri spavaju? Kritikuju LGBT zajednicu i leče decu SMS porukama

Koliko ste upoznati sa kulturom ćutanja, skretanja pogleda i sleganja ramena koja je nikad prisutnija u domaćoj IT zajednici?

E-commerce

Deltin ‘Ananas’ unaprediće domaći e-commerce ne investicijom od €100 miliona, već brigom o korisnicima. Može li on to?

Kompanija Delta Holding najavila je da nakon 30 godina poslovanja u različitim oblastima u 2021. godini ulazi u e-commerce. Analiziram kako bi novi biznis mogao da izgleda i na čemu se mora zasnivati kako bi se takmičio sa konkurencijom.

Kultura 2.0

Oporezivanje digitalne imovine u Srbiji: Koje obaveze imaju fizička i pravna lica?

Do decembra 2020. godine poreski propisi nisu izričito prepoznavali digitalnu imovinu i to je vodilo nepovoljnom poreskom tretmanu transakcija koje uključuju digitalnu imovinu, ali i pravnoj nesigurnosti o tome kako se digitalna imovina oporezuje. U tekstu objašnjavamo kako sada stoje stvari po tom pitanju.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Vanja organizuje prvo ‘online’ individualno takmičenje za mlade programere u Srbiji

Vanja Paunović, mladi softverski inženjer koji stoji iza YouTube kanala Džimiks, organizuje prvo 'online' takmičenje u programiranju u Srbiji za srednjoškolce i studente. Tema je proizvoljna, a rok za dostavljanje projekta je 1. maj.

Tehnologija

Cardano je nova blockchain mreža, a njena kriptovaluta je udesetostručila svoju vrednost

U svetu kriptovaluta gotovo svaki dan imamo novine koje oblikuju ovo intenzivno tržište. Jedna od njih jeste i blockchain platforma Cardano čiji je deo i kriptovaluta Ada.

Startapi i poslovanje

Srpski B-Fresh inovativnim sistemom pakovanja nastoji da promeni prehrambenu industriju

Tehnologija bi u budućnosti mogla u potpunosti da promeni poljoprivredu i prehrambenu industriju. Startap B-Fresh iz Srbije koji razvija rešenje za duži rok trajanja hrane upravo to dokazuje, ali pokazuje i da Srbija ima još jedan talentovan tim iz 'agrotech' sektora.

Internet marketing

IAB MIXX Awards 2021: Otvorene prijave – žiri bira nagrade u 15 kategorija!

Glavni cilj dodeljivanja IAB MIXX nagrada je da se prepoznaju i istaknu kvalitet realizacije digitalnih strategija i medijskih kampanja. Radovi se mogu prijaviti najkasnije do 12. aprila 2021. godine u jednoj ili više kategorija, a u skladu sa ciljevima kampanje ili projekta.

Digitalni mediji

Šta je to Patreon i koja je njegova uloga u podršci kreatorima sadržaja na Internetu?

U poslednjih dve, tri godine na domaćoj YouTube sceni sve više se govori o Patreonu - platformi koja nezavisnim video kreatorima pomaže da naprave nove modele zarade i okupe publiku koja će ih novčano nagraditi za kvalitetan sadržaj.

Startapi i poslovanje

Endava akvizirala hrvatsku agenciju Five za 33+ miliona evra

Ova kompanija nakon prošlogodišnje akvizicije Comtrade-a nastavlja sa jačanjem svog prisustva u regionu. Hrvatski Five postaje deo ove internacionalne kompanije, a 'exit' je vredan više od 33 miliona evra - kroz deonice i keš.