CES Las Vegas 2020: Od Sony automobila do hologramske virtuelne realnosti

Od Sony automobila do VR holograma iz Samsunga – šta nam donosi ovogodišnji CES u Las Vegasu?

Zanima vas gde na jednom mestu možete videti najfascinantnije i najčudnije proizvode tehnološke industrije? Na sajmu tehnologija i inovacija CES u Las Vegasu, naravno! Mi vam, u nastavku, predstavljamo najznačajnija 'tech' dostignuća koja bi uskoro mogla da postanu deo naše svakodnevice.

Sa preko 175 hiljada posetilaca, 4.500 kompanija izlagača i velikim brojem predavača, sajam CES koji se održava u saveznoj državi Nevada, tačnije u Las Vegasu, jedna je od najvećih manifestacija kada je reč o prezentovanju novih tehnologija.

I ove godine, publika je imala sjajnu priliku da se upozna sa naprednim tech rešenjima koja su danas sastavni deo proizvoda koje već koristimo ili koji postepeno treba da dođu na tržišta širom sveta.

Ove godine, CES je između ostalog prošao u znaku dolazeće 5G tehnologije, usavršavanja virtuelne realnosti, veštačke inteligencije, samovozećih automobila, ali i budućnosti televizije koja se zasniva na sve usavršenijim i popularnijim streaming servisima.

Ovim putem vam donosimo spisak najzanimljivijih (i najčudnijih) tehnoloških rešenja predstavljenih na sajmu koji se danas zvanično zatvara, a na kojem su, bez sumnje, dominirali Samsung i Soni koji su predstavili velika iznenađenja za posetioce.

Nova generacija 8K televizora

U eri kada se televizija kao medij postepeno okreće sadržaju streaming servisa u koji sve više ulažu kompanije poput Netflixa i Amazona, kvalitetni televizori su prosto nametnuti kao potreba korisnicima. Odavno smo prestali da pričamo o Full HD panelima, 4K rezolucija je bila hype, a sada su ti televizori sa ovom (nekada revolucionarnom rezolucijom), dostupniji za kupovinu nego ikada pre.

Međutim, vreme je da se ode par koraka dalje.

To su nam pokazali neki od vodećih proizvođača televizora kao što su Samsung, Sony i LG koji su na CES-u predstavili QLED uređaje sa 8K rezolucijom koja postepeno počinje da osvaja tržište širom sveta. Ne treba previše trošiti reči o ovim panelima, bar kada je reč o oštrini, realnim bojama, kontrastu, dakle sve ono što bismo kroz pra godina mogli da vidimo u dnevnim sobama – na uređajima sa kućištima debljine par milimetara, pametnim funkcijama i sve snažnijim zvučnicima. Zabava je zagarantovana.

Sony automobil? Što da ne!

Japanska korporacija kao sinonim za kvalitet i inovaciju tehničkih uređaja, iznenadila je širu javnost kada je tokom pomenutog sajma predstavila svoj koncept električnog automobila naziva Vision S. Čini se da je kompanija ovim potezom htela da napravi više marketinški trik i pokaže koliko je spremna daleko da ode kada je reč o ugradnji i proizvodnji naprednijih bezbednosnih senzora, infotejment sistema, kamera i sličnih tehnoloških stvari sa kojima je ovaj koncept auta u potpunosti opremljen.

Ostaje pitanje da li je Sony zaista rešio da uđe u ovu dinamičnu industriju, za šta ćemu biti potrebna velika ulaganja, resursi ali i udruživanje sa kompanijama koje imaju više iskustva u izradi automobila. Ipak, čini se da je gigant sa Istoka odlučio da CES iskoristi više za promociju svojih tech dostignuća nego da postane konkurencija poznatim brendovima, kao što su Tesla, Porše, Jaguar, BMW i drugih.

Samsung Neon – ulazak AI rešenja na ‘velika vrata’

Južnokorejska kompanija je predstavila jedno od iznenađenja koje se ogleda u projektu Neon, a koji se u potpunosti bazira na veštačkoj inteligenciji, tačnije mašinskom učenju. Reč je o digitalnoj avatar tehnologiji koja omogućava naprednu interakciju između korisnika, a zasniva se na kompjuterskom hologramu (nešto poput Microsoft Holo Lens projekta) koji ima ulogu asistenta kako za obavljanje poslova i pružanje korisnih informacija, tako i na polju zabave.

Javnost već sada govori o tome kako bi Neon u pozitivnom smislu mogao da uzdrma svetsku tehnološku scenu i kako predstavlja pravac u kojem će se tehnologija razvijati u budućnosti. Ovaj sistem, imaće zadatak da korisnike uvede u virtuelnu realnost generišuću kompjuterski obrađene karaktere kreirane zahvaljujući zasebnim naočarama koje korisnika ubacuju u VR prostor. Očekivano je da će Samsung dalje usavršavati ovaj proizvod koji bi u godinama koje slede svoju primenu mogao da pronađe u mnogim industrijama, olakšavajući tako posao ljudima.

Hyundai i leteći automobili za Uber

O revoluciji taksi prevoza u razvijenim zemljama koji bi put mogao da zameni letenjem, pisali smo još ranije. Ovaj hype i dalje nije prestao, štaviše o njemu tek počinje da se priča, a čini se da je Uber najozbiljnije shvatio taksi prevoz iz vazduha. Novi partner kompanije iz SAD-a najverovatnije će biti Hyundai koji je je već testirao projekat letelice koja će biti opremljena pametnim rešenjima za sletanje i poletanje ali i samo kretanje u vazduhu.

Letelica je projektovana da se kreće brzinom od 290 km/h na visini od 300 do 600 metara, dok će biti pogonjena električnim rotorima koji omogućavaju autonomiju od 100 pređenih kilometara između punjenja. Već ove godine mogli bi da se vide prvi primeri prevoza u SAD-u zahvaljujući Hyundai-evom rešenju čiji je prototip publika videla na sajmu u Las Vegasu.

Mogu li roboti zameniti konobare?

Verovatno ste negde čitali kako bi mašine pogonjene veštačkom inteligencijom mogle da zamene ljude u pojedinim industrijama. Programirane mašine u proizvodnji su već odavno sastavni deo pojedinih industrija, a čini se da roboti, bar u doglednoj budućnosti, svoju primenu mogu da dobiju i u sektoru uslužnih delatnosti.

U ovo su nas uverile kompanije iz Kine koje su predstavile dve verzije robota pod nazivom BellaBot i HolaBot. Koristeći napredne senzore, ove mašine projektovane su da dostavljaju hranu i piće gostima u restoranima, imaju svoje zasebne ekrane i pomeraju se pomoću točkova, a uz to reaguju i na dodir korisnika. Štaviše, preko 2.000 restorana širom sveta spremno je da uvede ove robote kao deo usluge.

S obzirom na to da smo predstavili neka od istaknutijih i naprednijih tehnoloških dostignuća, treba pomenuti i da su se na CES-u publici predstavile i druge velike kompanije koje su najavile niz novih komponenti, uređaja i drugih hardverskih elemenata koje bismo uskoro mogli da vidimo na tržišu i u prodavnicama tehničke opreme, kako kod nas, tako i u drugim zemljama.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Odložen rok za zapošljavanje preduzetnika uz olakšice – novi datum je 60 dana od ukidanja vanrednog stanja

Rok za sticanje statusa kvalifikovanog novozaposlenog lica izmenjen je uredbom Vlade Republike Srbije i sada je će biti moguć 60 dana nakon završetka vanrednog stanja.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Propustili ste

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?

Kultura 2.0

Kreativni direktori agencija otkrivaju da li je ekonomska kriza ubica kreativnosti – ili ne

Ako se bavite poslom koji počiva na originalnosti i kreativnosti, da li ste u tome u prethodna dva meseca bili uspešni? Ukoliko niste, kreativni direktori marketinških agencija otkrivaju svoje savete.

Novost

Google imenovao svog predstavnika u Srbiji – saopštava SHARE Fondacija

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti obratio se kompaniji Google i nakon pregovora sa njihovim pravnim timom, ova kompanija odredila je svog predstavnika u Srbiji u skladu sa domaćim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.

Gaming

Apple Arcade dovešće više igrača srpskim gejming studijima – samo ako pametno postave strategiju

Servis Apple Arcade sada je i zvanično dostupan u Srbiji, a benefite bi, osim igrača, mogli da imaju i gejming studiji i developeri - kroz dodatni izvor zarade i veću vidljivost njihovih igara. Otkrivamo na koji način izgleda i šta sve donosi saradnja sa kompanijom Apple.

Tehnologija

Ne, hocudaglasam.com ne prikuplja podatke građana jer to nije ‘lažni’ sajt za glasanje

Vlada Srbije upozorila je da se pojavio lažni sajt za glasanje iz inostranstva i apelovala je na građane da budu oprezni u pogledu toga kome ostavljaju svoje podatke budući da postoji mogućnost njihove zloupotrebe. U ekskluzivnom razgovoru sa tvorcem ovog sajta otkrivamo kako servis pomaže našim građanima u dijaspori, šta on jeste - a šta nije.