Do 'BusPlus' karte od 15. decembra i putem mobilnog telefona!

Do ‘BusPlus’ karte od 15. decembra i putem mobilnog telefona!

Građani koji od 15. decembra zaborave svoje BusPlus karte, istu će moći da kupe uz pomoć svog pametnog telefona - tačnije Android uređaja koji u sebi podržavaju NFC tehnologiju, a koji rade na sistemu 4.4 KitKat i više. Iz Apeksa poručuju da će tokom 2016. godine biti implementirana i podrška za bankovne kartice.

busplus

Kroz nešto manje od nedelju dana Beograđani i drugi korisnici javnog gradskog prevoza biće u prilici da kartu kupe putem svog pametnog telefona. Kako Novosti pišu, iz kompanije Apeks koja je zadužena za rad BusPlus tehnologije, poručuju da bi novi sistem trebalo da zaživi najkasnije do 15. decembra – a možda čak i ove nedelje.

Direktor Apeksa, Veljko Vlahović, izjavio je da će svako ko zaboravi BusPlus karticu ili novčanik, imati mogućnost da plati prevoz mobilnim telefonom, pod uslovom da podržava NFC tehnologiju, radi na Androidu 4.4 KitKat ili više i ima instaliranu odgovarajuću BusPlus aplikaciju:

Sve što je potrebno jeste da se telefon prinese validatoru i na taj način građani će biti u mogućnosti da plate prevoz naplaćivanjem određenog iznosa putem vašeg telefonskog računa  – prepaid korisnicima skida se od kredita, dok postpaid korisnici dobijaju račun uvećan za iznos karte na kraju meseca).

Pored noviteta u bus prevozu, građane očekuju i tehnološke inovacije na ulazima u železnička stajališta kroz koja prolaze linije „BG voza“. To znači da korisnici beogradske železnice više neće morati da se „švercuju“, budući da u vagonima gotovo i da ne postoje validatori.

Vlahović kaže da je sa Gradom Beogradom postignut dogovor o osposobljavanju rampi na ulazu u železničke stanice – tačnije njih 16 na kojima je potrebno zameniti mehaničke delove, a potom sledi postavljanje validatora i aparata. Na taj način pravi se zatvoren sistem na železničkim stanicama „BG voza“ koji će od putnika zahtevati validaciju karte.

Kartice u 2016. godini?

Građani koji pak ne koriste Android pametne telefone, kartu za prevoz od naredne godine moći će da kupe i pomoću bankovnih kartica. Direktor Apeksa ističe da je ovaj proces nešto komplikovaniji za implementaciju, budući da je neophodno zameniti validatore koji u ovom trenutku podržavaju isključivo NFC tehnologiju.

Iako za sada postoje samo inicijalne naznake, Vlahović se nada da će se i ova opcija obistiniti u 2016. godini, dodajući da su novi Ikarbusovi autobusi već opremljeni validatorima koji imaju u sebi i čitače kartica.

Ostavi komentar

  1. Dragan

    Dragan

    9. 12. 2015. u 14:59 Odgovori

    Sve je OK, samo što nigde nije spomenut mts :), niti aplikacija preko koje će se kupovati karte, ali ajde valjda će nekima koristiti ;).

  2. Aleksandar Petković

    Aleksandar Petković

    9. 12. 2015. u 15:49 Odgovori

    Korisničko iskustvo je dosta daleko od „samo prineseš smartphone validatoru i skine ti sa računa“, ali hajde da vidimo. Ovde fali dosta informacija od Apexa kako će to da funkcioniše, za početak da li je potrebno da postoji neka mobilna aplikacija.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?