Bunker VFX za domaće i strane gejming studije kreira trejlere

Bunker VFX za gejming studije kreira trejlere – do sada su radili i za Nordeus, MadHead Games i Games Revolted

Bunker VFX je postprodukcijski i vfx studio iz Beograda koji za gejming studije kreira trejlere za video igre, animacije i vizuelne efekte. Njihovu priču otkrivamo u nastavku teksta. 

Ana Uzelac i Kosta Mihailovski pokrenuli su Bunker VFX iz želje da razvijaju game trejlere i sinematike, iako je ta želja postojala mnogo pre samog osnivanja studija. “Forma game trejlera mora da poseduje i razume filmski jezik u vrlo kratkom vremenskom i narativnom obliku. Pored toga, mora da predstavi igru, njenu ideju i priču, pri čemu često trejleri služe za bolju komunikaciju i najbolji mogući prikaz dobre igre – korisniku”, otkriva Ana na samom početku razgovora.

Upravo to bio je izazov koji ih je privukao i u kom su smatrali da imaju šta da kažu i pokažu. Naravno, kako naša sagovornica dodaje, na tom putu susreli su se sa dosta estetskih i tehničkih problema kojih svakako ima i danas, ali je ovaj tim vremenom uspeo da najpre dođe do prvih klijenata, a zatim da nastave da razvijaju posao:

Naši prvi klijenti prepoznali su artističku crtu koju nosimo, našu estetiku, ljubav koji smo dali svakom od tih trejlera, uz malo hrabrosti koja nas je nosila da sprovedemo našu viziju u delo. Nakon prvih poslova bilo je potrebno organizovati veći broj artista i kada su formiranje render firme i unikatan pipeline postali neophodnost, počeli smo sa potragom za adekvatnim prostorom.

Već u tom periodu imali smo jasnu viziju kuda stremimo i na kakve CGI projekte želimo da se fokusiramo – od samog početka smo želeli da radimo na game trejlerima nudeći ne samo klijentima talenat već i našim artistima mesto gde mogu da rade na AAA trejlerima i uživaju na projektima na kojima su.

O tome kako im to polazi za rukom sa Anom razgovaramo u nastavku teksta.

25 artista konstantno radi na trejlerima za gejming studije

Ana i njen tim dosta pažnje posvetili su organizaciji pozicija i odeljenja unutar firme i, kako i sama navodi, nije im mnogo pomogao način funkcionisanja u nekim velikim studijima pa su počeli da razmišljaju šta je to što za njih funkcioniše jer su želeli da izvuku svoj maksimum, ali i da uživaju u radu. “Tako Bunker danas broji 25 fenomenalnih artista u core timu, pa do 50 sjajnih ljudi ukoliko projekti zahtevaju više od nas”, otkriva Ana i dodaje:

Pipeline je jasno definisan i razvija se dalje nakon svakog projekta ali smo time napravili sebi najbolja moguća rešenja za dalji razvoj i što veću fleksibilnost. Odeljenja su podeljena na Character modeling, Hard surface (assets) modelling, Layout, Look development, Rigging, Animation, Light/render, Fx, Compositing, Grade, Sound. Svaki od njih ima svog lead-a, supervizora i strukturu koju mora da prati, međutim u isto vreme lepota ovako srednjeg sistema omogućava relativno lako menjanje odluka i pipeline-a ukoliko za tim ima potrebe, u skladu sa novim idejama ili izazovima.

A kako izgleda njihova saradnja sa klijentima? Kosta objašnjava da od klijenata najčešće dobiju verziju scenarija koji je daleko od finalne, a zatim ga dalje zajedno razrađuju i sastavljaju storyboard. “Ponekad se dešava da dobijemo low poly karaktere iz igre koje modelujemo ponovo za potrebe trejlera a često i kreiramo originalne karaktere za igru u nastajanju. Dalje nastavljamo kroz modelovanje, teksturisanje, animaciju, light, kompoziting do finalnog videa, često u više formata – ingame, youtube, broadcast”, pojašnjava on i otkriva za koga su do sada imali priliku da rade trejlere:

Tokom nekoliko godina unazad sarađivali smo sa mnogim dobro poznatim kompanijama iz gaming industrije na proizvodnji triple AAA game sinematika, poput: Electronic Arts, Pop Cap, Zynga, Bethesda Softworks, Rovio entertaiment, THQ nordic, Wargaming, i mnogim drugim.

Takođe smo sarađivali sa većinom najznačajnijih kompanija iz regiona poput Nordeusa, MadHead Gamesa, Games Revolteda, EBB Software-a. Od značajnijih naslova igara iz oblasti AAA Platform Games, kao i AAA Mobile games izdvojili bismo Doom – Hell on Earth, Evil Within 2, Angry Birds, Outlast 3, Dawn of Titans, Plants VS Zombies….

Pored toga, ovaj tim imao je priliku da radi i na reklamama za poznate brendove ali, kako objašnjavaju naši sagovornici,to je razvoju njihovog poslovanja doprinelo u mnogo manjoj meri no što bi se obično pretpostavilo. “Uvek se nadamo AAA naslovima ali nije dovoljan jedan ili dva trejlera koji će vam otvoriti neka velika vrata. To je proces koji traje mnogo duže, potrebne su godine da bi se izgradila reputacija i da bismo pridobili poverenje klijenata”. otkrivaju oni.

‘Dobri ste onoliko koliko su vam artisti dobri’

Naše sagovornike pitali smo i kako danas izgleda konkurencija na polju video animacije i postprodukcije videa, a oni otkrivaju da uz svu tehnologiju koja ide uz ovaj posao, praćenje svih hardverskih i softverskih inovacija, održavanje izuzetno kompleksnih računarskih sistema ovo ipak kreativan posao i dobri ste onoliko koliko su vam artisti dobri:

Ključ je imati talentovane i kreativne ljude u timu i naštimovati taj tim da bude operativan. Svaki studio ima nešto svoje što se u finalnom izgledu primećuje i svaki drugačije pristupa različitim žanrovima, a to je pitanje ukusa, stila, estetike kojoj težite.

Ono što nas izdvaja su naši divni, talentovani i snalažljivi artisti i izuzetno planiranje i saradnja sa klijentima od samog početka koja dovodi do viskog kvaliteta finalnog videa. Da se razumemo, nijedan klijent vam neće reći da imate neograničena sredstva, neograničeno vreme i slobodu da uradite sve kako vi želite.

Bunker VFX mahom čine artisti, a sedište ovog studija nalazi se u Beogradu.

Upravo zato jedan od najvećih izazova u poslovanju jeste da pronađu ljude. “Domaći artisti su sjajni, ali malobrojni i često se odlučuju za život u inostranstvu, a novi kadrovi se retko pojavljuju. Pored toga, tu su problemi kao što je edukacija i nepoverenje od strane novih potencijalnih klijenata kada vide da je studio u Srbiji. Sa druge strane, najveći finansijski problem su visoke dažbine, ali i softver koji je i dalje izuzetno skup a čije cene su faktički formirane monopolom određenih kompanija”, primećuju naši sagovornici.

Za kraj, Kosta nam je otkrio i da će ovaj studio u budućnosti razvijati nove ideje, a želja im je da nastave da se razvijaju interno, sa novim ljudima, tehnikama, sistemima i organizacijom. “Samim tim i ojačaćemo domaću scenu, i predstavimo u najboljem svetlu na internacionalnim gaming konferencijama potencijal domaće VFX i gaming scene. Takođe, nastavićemo razvoj prvog IP-a studija Bunker vfx, dugometražni crtani film zabavnog i edukativnog karaktera”, zaključio je on.


Ostavi komentar

  1. Some1

    Some1

    16. 6. 2021. u 09:34 Odgovori

    Koliko lazi to je strasno, bnk je mozda imao 25 i kusur ljudi do pre 2god, danas je malo srugacija situacija, daj boze sa imaju 10 i to sve juniori! Tako da jos jedna obmana za populaciju

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Programeri dugih jezika – ima li mesta ličnim stavovima na LinkedInu?

Jedna od tema na nedavno završenoj Netokracijinoj Employer Branding konferenciji bila je o upitnim nastupima zaposlenih na LinkedIn-u, koje rizike po kompaniju i pojedinca bi to moglo da donese i kako bi ovi problemi mogli da se izbegnu.

Startapi i poslovanje

Novosadski Continental najavio novo razvojno odeljenje koje će do 2024. godine zaposliti još 200 inženjera

'Human Machine Interface' ime je nove visokotehnološke poslovne jedinice koja postaje deo R&D centra u Novom Sadu. Novo odeljenje baviće se razvojem 'head-up display' tehnologije za potrebe automobilske industrije.

Startapi i poslovanje

Američki LotusFlare najbrojniji tim ima u Beogradu i radi na proizvodima koji menjaju ‘telco’ industriju

Beogradska kancelarija kompanije LotusFlare trenutno okuplja oko 60 IT stručnjaka i aktivno širi tim. O proizvodima na kojima rade i planovima za budućnost sa njihovim predstavnicima razgovaramo u tekstu koji sledi.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nakon $100 miliona Series C investicije, američki Embroker nastavlja da razvija nove proizvode i širi svoj tim u Beogradu

Generalni menadžer kancelarije u Beogradu i globalni VP Engineering-a za Netokraciju govori o proizvodima koje Embroker razvija, o sektoru digitalnog osiguranja malih biznisa, ali i o daljim planovima za proširenje tima u srpskoj prestonici.

Startapi i poslovanje

Celsius, jedna od vodećih kripto platformi, kupio deo srpskog MVP Workshopa

Dva blockchain jednoroga od sada razvijaju svoje proizvode upravo iz Beograda.

Office Talks Podcast

Porezi, paušalci, test samostalnosti

Gost 52. epizode Office Talks podcasta bio je Svetislav Kostić, profesor na Pravnom fakultetu u Beogradu i stručnjak za fiskalizaciju i poreze. Sa njim smo razgovarali o novom predlogu poreskih mera za brži rast IKT sektora.

Startapi i poslovanje

Peti rođendan u Beogradu Symphony slavi uz tim koji broji 90 zaposlenih – najavljeno dalje širenje poslovanja

Povodom pete godišnjice kompanije Symphony u Beogradu sa njenim predstavnicima pravimo retrospektivu poslovanja: koliko je firma porasla, koliko trenutno ima zaposlenih i na kojim tipovima projekata danas rade njihovi timovi?

Gaming

Hendrik Lesser razvijao je igre GTA i Angry Birds, a nama otkriva kako game dev industrija u Srbiji može brže da napreduje

Na edukativnom programu Playing Narratives koji organizuju Francuski i Goethe instituti u Srbiji u saradnji sa SGA, publika je imala priliku da čuje Hendrika Lessera, čoveka koji ima značajno ime u evropskoj i svetskoj industriji razvoja video igara. Upravo sa njim smo imali priliku da detaljno razgovaramo o video igrama kao novoj i važnoj kulturi.

Startapi i poslovanje

DSI i Digitalna Zajednica objavile predlog poreskih mera za brži rast srpskog IT-ja

Predlog od 11 mera tiče se podrške ekonomiji inovacija i razvoja, a posebno se ističe produžetak roka poreskih subvencija za sve paušalce koji su zaposleni od uvođenja Testa samostalnosti.