Bunker VFX za domaće i strane gejming studije kreira trejlere

Bunker VFX za gejming studije kreira trejlere – do sada su radili i za Nordeus, MadHead Games i Games Revolted

Bunker VFX je postprodukcijski i vfx studio iz Beograda koji za gejming studije kreira trejlere za video igre, animacije i vizuelne efekte. Njihovu priču otkrivamo u nastavku teksta. 

Ana Uzelac i Kosta Mihailovski pokrenuli su Bunker VFX iz želje da razvijaju game trejlere i sinematike, iako je ta želja postojala mnogo pre samog osnivanja studija. “Forma game trejlera mora da poseduje i razume filmski jezik u vrlo kratkom vremenskom i narativnom obliku. Pored toga, mora da predstavi igru, njenu ideju i priču, pri čemu često trejleri služe za bolju komunikaciju i najbolji mogući prikaz dobre igre – korisniku”, otkriva Ana na samom početku razgovora.

Upravo to bio je izazov koji ih je privukao i u kom su smatrali da imaju šta da kažu i pokažu. Naravno, kako naša sagovornica dodaje, na tom putu susreli su se sa dosta estetskih i tehničkih problema kojih svakako ima i danas, ali je ovaj tim vremenom uspeo da najpre dođe do prvih klijenata, a zatim da nastave da razvijaju posao:

Naši prvi klijenti prepoznali su artističku crtu koju nosimo, našu estetiku, ljubav koji smo dali svakom od tih trejlera, uz malo hrabrosti koja nas je nosila da sprovedemo našu viziju u delo. Nakon prvih poslova bilo je potrebno organizovati veći broj artista i kada su formiranje render firme i unikatan pipeline postali neophodnost, počeli smo sa potragom za adekvatnim prostorom.

Već u tom periodu imali smo jasnu viziju kuda stremimo i na kakve CGI projekte želimo da se fokusiramo – od samog početka smo želeli da radimo na game trejlerima nudeći ne samo klijentima talenat već i našim artistima mesto gde mogu da rade na AAA trejlerima i uživaju na projektima na kojima su.

O tome kako im to polazi za rukom sa Anom razgovaramo u nastavku teksta.

25 artista konstantno radi na trejlerima za gejming studije

Ana i njen tim dosta pažnje posvetili su organizaciji pozicija i odeljenja unutar firme i, kako i sama navodi, nije im mnogo pomogao način funkcionisanja u nekim velikim studijima pa su počeli da razmišljaju šta je to što za njih funkcioniše jer su želeli da izvuku svoj maksimum, ali i da uživaju u radu. “Tako Bunker danas broji 25 fenomenalnih artista u core timu, pa do 50 sjajnih ljudi ukoliko projekti zahtevaju više od nas”, otkriva Ana i dodaje:

Pipeline je jasno definisan i razvija se dalje nakon svakog projekta ali smo time napravili sebi najbolja moguća rešenja za dalji razvoj i što veću fleksibilnost. Odeljenja su podeljena na Character modeling, Hard surface (assets) modelling, Layout, Look development, Rigging, Animation, Light/render, Fx, Compositing, Grade, Sound. Svaki od njih ima svog lead-a, supervizora i strukturu koju mora da prati, međutim u isto vreme lepota ovako srednjeg sistema omogućava relativno lako menjanje odluka i pipeline-a ukoliko za tim ima potrebe, u skladu sa novim idejama ili izazovima.

A kako izgleda njihova saradnja sa klijentima? Kosta objašnjava da od klijenata najčešće dobiju verziju scenarija koji je daleko od finalne, a zatim ga dalje zajedno razrađuju i sastavljaju storyboard. “Ponekad se dešava da dobijemo low poly karaktere iz igre koje modelujemo ponovo za potrebe trejlera a često i kreiramo originalne karaktere za igru u nastajanju. Dalje nastavljamo kroz modelovanje, teksturisanje, animaciju, light, kompoziting do finalnog videa, često u više formata – ingame, youtube, broadcast”, pojašnjava on i otkriva za koga su do sada imali priliku da rade trejlere:

Tokom nekoliko godina unazad sarađivali smo sa mnogim dobro poznatim kompanijama iz gaming industrije na proizvodnji triple AAA game sinematika, poput: Electronic Arts, Pop Cap, Zynga, Bethesda Softworks, Rovio entertaiment, THQ nordic, Wargaming, i mnogim drugim.

Takođe smo sarađivali sa većinom najznačajnijih kompanija iz regiona poput Nordeusa, MadHead Gamesa, Games Revolteda, EBB Software-a. Od značajnijih naslova igara iz oblasti AAA Platform Games, kao i AAA Mobile games izdvojili bismo Doom – Hell on Earth, Evil Within 2, Angry Birds, Outlast 3, Dawn of Titans, Plants VS Zombies….

Pored toga, ovaj tim imao je priliku da radi i na reklamama za poznate brendove ali, kako objašnjavaju naši sagovornici,to je razvoju njihovog poslovanja doprinelo u mnogo manjoj meri no što bi se obično pretpostavilo. “Uvek se nadamo AAA naslovima ali nije dovoljan jedan ili dva trejlera koji će vam otvoriti neka velika vrata. To je proces koji traje mnogo duže, potrebne su godine da bi se izgradila reputacija i da bismo pridobili poverenje klijenata”. otkrivaju oni.

‘Dobri ste onoliko koliko su vam artisti dobri’

Naše sagovornike pitali smo i kako danas izgleda konkurencija na polju video animacije i postprodukcije videa, a oni otkrivaju da uz svu tehnologiju koja ide uz ovaj posao, praćenje svih hardverskih i softverskih inovacija, održavanje izuzetno kompleksnih računarskih sistema ovo ipak kreativan posao i dobri ste onoliko koliko su vam artisti dobri:

Ključ je imati talentovane i kreativne ljude u timu i naštimovati taj tim da bude operativan. Svaki studio ima nešto svoje što se u finalnom izgledu primećuje i svaki drugačije pristupa različitim žanrovima, a to je pitanje ukusa, stila, estetike kojoj težite.

Ono što nas izdvaja su naši divni, talentovani i snalažljivi artisti i izuzetno planiranje i saradnja sa klijentima od samog početka koja dovodi do viskog kvaliteta finalnog videa. Da se razumemo, nijedan klijent vam neće reći da imate neograničena sredstva, neograničeno vreme i slobodu da uradite sve kako vi želite.

Bunker VFX mahom čine artisti, a sedište ovog studija nalazi se u Beogradu.

Upravo zato jedan od najvećih izazova u poslovanju jeste da pronađu ljude. “Domaći artisti su sjajni, ali malobrojni i često se odlučuju za život u inostranstvu, a novi kadrovi se retko pojavljuju. Pored toga, tu su problemi kao što je edukacija i nepoverenje od strane novih potencijalnih klijenata kada vide da je studio u Srbiji. Sa druge strane, najveći finansijski problem su visoke dažbine, ali i softver koji je i dalje izuzetno skup a čije cene su faktički formirane monopolom određenih kompanija”, primećuju naši sagovornici.

Za kraj, Kosta nam je otkrio i da će ovaj studio u budućnosti razvijati nove ideje, a želja im je da nastave da se razvijaju interno, sa novim ljudima, tehnikama, sistemima i organizacijom. “Samim tim i ojačaćemo domaću scenu, i predstavimo u najboljem svetlu na internacionalnim gaming konferencijama potencijal domaće VFX i gaming scene. Takođe, nastavićemo razvoj prvog IP-a studija Bunker vfx, dugometražni crtani film zabavnog i edukativnog karaktera”, zaključio je on.


Ostavi komentar

  1. Some1

    Some1

    16. 6. 2021. u 09:34 Odgovori

    Koliko lazi to je strasno, bnk je mozda imao 25 i kusur ljudi do pre 2god, danas je malo srugacija situacija, daj boze sa imaju 10 i to sve juniori! Tako da jos jedna obmana za populaciju

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Plaćali ste CarGo putem PayPala? NBS će vam poslati sporazum o priznanju krivice

Zatekla vas je koverta i u prvi mah ne verujete šta čitate. Bez panike, uz sporazumno priznanje krivice ne plaćate nikakvu kaznu.

Startapi i poslovanje

TS Ventures ime je Telekomovog fonda vrednog 25 miliona evra – vodiće ga Davor Sakač

Novi fond poslovaće nezavisno od matične kompanije, a odluku o investiranju donosiće panel domaćih i inostranih eksperata. Prvi čovek TS Ventures fonda otkriva nam više detalja o novom poduhvatu.

Office Talks Podcast

Društvena igra iz Srbije koja osvaja svet

U 60. epizodi Office Talks podcasta imali smo zanimljive goste, tačnije Dušana Jovčića i Davida Bilobrka koji su osnivači studija za razvoj društvenih igara, Kerber Games.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Za domaći Alt Labs stiže milionska investicija u tokenima za dalju decentralizaciju data centara

Ovaj tim dobio je prvi finansijski doprinos prikupljanjem vrednosti od preko milion dolara od Protocol Labs-a za razvoj svog ekosistema Filmine čiji je krajnji cilj decentralizacija data centara.

Office Talks Podcast

U čemu je tajna najboljih IT poslodavaca?

O brendiranju poslodavaca sve se više priča u korporativnom i IT svetu u Srbiji. Čini se da je ovo jedna od retkih oblasti gde naša zemlja ne kaska mnogo za razvijenim državama. Upravo o ovoj oblasti i dobrim praksama razgovaramo sa Katarinom Šonjić - Employer Branding konsultantom.

Startapi i poslovanje

Domaći Tapni osigurao €200.000 investicije od investitora okupljenih oko Inicijative Digitalna Srbija

Poslovni anđeli koja okuplja DSI investirali su 200.000 evra u domaći startap Tapni koji nudi rešenje za digitalizovanje vizit karti tj. razmenu poslovnih kontakata.

Startapi i poslovanje

Joberty osigurao $350.000 investicije za dalje širenje – sledi beta verzija u Hrvatskoj, a potom i testiranje u Kaliforniji

Joberty, online platforma IT poslova koja povezuje poslodavce i kandidate, obezbedila je investiciju u ranoj fazi razvoja od strane anđela investitora Kroog Ventures. Nikola Mijailović, direktor i jedan od osnivača, otkriva buduće planove.

Tehnologija

Plaćali ste CarGo putem PayPala? NBS će vam poslati sporazum o priznanju krivice

Zatekla vas je koverta i u prvi mah ne verujete šta čitate. Bez panike, uz sporazumno priznanje krivice ne plaćate nikakvu kaznu.

Kultura 2.0

Grafička novela o Nikoli Tesli beleži uspeh na Kickstarteru – za početak planirano štampanje 2.000 primeraka

Crowdfunding kampanja pokrenuta u Srbiji za štampu grafičke novele 'Tesla: čovek koji je definisao budućnost' čiji je autor Danijele Meuči, postigla je uspeh za samo 48 sati. Ovaj projekat je podržala publika iz celog sveta, dok će kampanja biti aktivna do 7. oktobra.