Bunker VFX za domaće i strane gejming studije kreira trejlere

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Bunker VFX za gejming studije kreira trejlere – do sada su radili i za Nordeus, MadHead Games i Games Revolted

Bunker VFX je postprodukcijski i vfx studio iz Beograda koji za gejming studije kreira trejlere za video igre, animacije i vizuelne efekte. Njihovu priču otkrivamo u nastavku teksta. 

Ana Uzelac i Kosta Mihailovski pokrenuli su Bunker VFX iz želje da razvijaju game trejlere i sinematike, iako je ta želja postojala mnogo pre samog osnivanja studija. “Forma game trejlera mora da poseduje i razume filmski jezik u vrlo kratkom vremenskom i narativnom obliku. Pored toga, mora da predstavi igru, njenu ideju i priču, pri čemu često trejleri služe za bolju komunikaciju i najbolji mogući prikaz dobre igre – korisniku”, otkriva Ana na samom početku razgovora.

Upravo to bio je izazov koji ih je privukao i u kom su smatrali da imaju šta da kažu i pokažu. Naravno, kako naša sagovornica dodaje, na tom putu susreli su se sa dosta estetskih i tehničkih problema kojih svakako ima i danas, ali je ovaj tim vremenom uspeo da najpre dođe do prvih klijenata, a zatim da nastave da razvijaju posao:

Naši prvi klijenti prepoznali su artističku crtu koju nosimo, našu estetiku, ljubav koji smo dali svakom od tih trejlera, uz malo hrabrosti koja nas je nosila da sprovedemo našu viziju u delo. Nakon prvih poslova bilo je potrebno organizovati veći broj artista i kada su formiranje render firme i unikatan pipeline postali neophodnost, počeli smo sa potragom za adekvatnim prostorom.

Već u tom periodu imali smo jasnu viziju kuda stremimo i na kakve CGI projekte želimo da se fokusiramo – od samog početka smo želeli da radimo na game trejlerima nudeći ne samo klijentima talenat već i našim artistima mesto gde mogu da rade na AAA trejlerima i uživaju na projektima na kojima su.

O tome kako im to polazi za rukom sa Anom razgovaramo u nastavku teksta.

25 artista konstantno radi na trejlerima za gejming studije

Ana i njen tim dosta pažnje posvetili su organizaciji pozicija i odeljenja unutar firme i, kako i sama navodi, nije im mnogo pomogao način funkcionisanja u nekim velikim studijima pa su počeli da razmišljaju šta je to što za njih funkcioniše jer su želeli da izvuku svoj maksimum, ali i da uživaju u radu. “Tako Bunker danas broji 25 fenomenalnih artista u core timu, pa do 50 sjajnih ljudi ukoliko projekti zahtevaju više od nas”, otkriva Ana i dodaje:

Pipeline je jasno definisan i razvija se dalje nakon svakog projekta ali smo time napravili sebi najbolja moguća rešenja za dalji razvoj i što veću fleksibilnost. Odeljenja su podeljena na Character modeling, Hard surface (assets) modelling, Layout, Look development, Rigging, Animation, Light/render, Fx, Compositing, Grade, Sound. Svaki od njih ima svog lead-a, supervizora i strukturu koju mora da prati, međutim u isto vreme lepota ovako srednjeg sistema omogućava relativno lako menjanje odluka i pipeline-a ukoliko za tim ima potrebe, u skladu sa novim idejama ili izazovima.

A kako izgleda njihova saradnja sa klijentima? Kosta objašnjava da od klijenata najčešće dobiju verziju scenarija koji je daleko od finalne, a zatim ga dalje zajedno razrađuju i sastavljaju storyboard. “Ponekad se dešava da dobijemo low poly karaktere iz igre koje modelujemo ponovo za potrebe trejlera a često i kreiramo originalne karaktere za igru u nastajanju. Dalje nastavljamo kroz modelovanje, teksturisanje, animaciju, light, kompoziting do finalnog videa, često u više formata – ingame, youtube, broadcast”, pojašnjava on i otkriva za koga su do sada imali priliku da rade trejlere:

Tokom nekoliko godina unazad sarađivali smo sa mnogim dobro poznatim kompanijama iz gaming industrije na proizvodnji triple AAA game sinematika, poput: Electronic Arts, Pop Cap, Zynga, Bethesda Softworks, Rovio entertaiment, THQ nordic, Wargaming, i mnogim drugim.

Takođe smo sarađivali sa većinom najznačajnijih kompanija iz regiona poput Nordeusa, MadHead Gamesa, Games Revolteda, EBB Software-a. Od značajnijih naslova igara iz oblasti AAA Platform Games, kao i AAA Mobile games izdvojili bismo Doom – Hell on Earth, Evil Within 2, Angry Birds, Outlast 3, Dawn of Titans, Plants VS Zombies….

Pored toga, ovaj tim imao je priliku da radi i na reklamama za poznate brendove ali, kako objašnjavaju naši sagovornici,to je razvoju njihovog poslovanja doprinelo u mnogo manjoj meri no što bi se obično pretpostavilo. “Uvek se nadamo AAA naslovima ali nije dovoljan jedan ili dva trejlera koji će vam otvoriti neka velika vrata. To je proces koji traje mnogo duže, potrebne su godine da bi se izgradila reputacija i da bismo pridobili poverenje klijenata”. otkrivaju oni.

‘Dobri ste onoliko koliko su vam artisti dobri’

Naše sagovornike pitali smo i kako danas izgleda konkurencija na polju video animacije i postprodukcije videa, a oni otkrivaju da uz svu tehnologiju koja ide uz ovaj posao, praćenje svih hardverskih i softverskih inovacija, održavanje izuzetno kompleksnih računarskih sistema ovo ipak kreativan posao i dobri ste onoliko koliko su vam artisti dobri:

Ključ je imati talentovane i kreativne ljude u timu i naštimovati taj tim da bude operativan. Svaki studio ima nešto svoje što se u finalnom izgledu primećuje i svaki drugačije pristupa različitim žanrovima, a to je pitanje ukusa, stila, estetike kojoj težite.

Ono što nas izdvaja su naši divni, talentovani i snalažljivi artisti i izuzetno planiranje i saradnja sa klijentima od samog početka koja dovodi do viskog kvaliteta finalnog videa. Da se razumemo, nijedan klijent vam neće reći da imate neograničena sredstva, neograničeno vreme i slobodu da uradite sve kako vi želite.

Bunker VFX mahom čine artisti, a sedište ovog studija nalazi se u Beogradu.

Upravo zato jedan od najvećih izazova u poslovanju jeste da pronađu ljude. “Domaći artisti su sjajni, ali malobrojni i često se odlučuju za život u inostranstvu, a novi kadrovi se retko pojavljuju. Pored toga, tu su problemi kao što je edukacija i nepoverenje od strane novih potencijalnih klijenata kada vide da je studio u Srbiji. Sa druge strane, najveći finansijski problem su visoke dažbine, ali i softver koji je i dalje izuzetno skup a čije cene su faktički formirane monopolom određenih kompanija”, primećuju naši sagovornici.

Za kraj, Kosta nam je otkrio i da će ovaj studio u budućnosti razvijati nove ideje, a želja im je da nastave da se razvijaju interno, sa novim ljudima, tehnikama, sistemima i organizacijom. “Samim tim i ojačaćemo domaću scenu, i predstavimo u najboljem svetlu na internacionalnim gaming konferencijama potencijal domaće VFX i gaming scene. Takođe, nastavićemo razvoj prvog IP-a studija Bunker vfx, dugometražni crtani film zabavnog i edukativnog karaktera”, zaključio je on.


Ostavi komentar

  1. Some1

    Some1

    16. 6. 2021. u 09:34 Odgovori

    Koliko lazi to je strasno, bnk je mozda imao 25 i kusur ljudi do pre 2god, danas je malo srugacija situacija, daj boze sa imaju 10 i to sve juniori! Tako da jos jedna obmana za populaciju

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Dejan Milošević: Istraživanje i rad na sebi sastavni su deo karijere svakog uspešnog developera

Prethodnih 20 godina Dejan Milošević radi u IT industriji, gde je imao priliku da se susretne sa različitim programskim jezicima i stručnim pozicijama. Sada je član kompanije HTEC, a on nam je otkrio kako je izgledala njegova karijera na 'tech' sceni i šta tačno podrazumeva pozicija Tech Excellence Specialist na kojoj trenutno radi.

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.

Office Talks Podcast

Demagog sa dva nova naslova osvaja tržište indie igara

Razvoj video igara u Srbiji ima sve veći značaj na globalnoj sceni. Tom prilikom smo u 105. epizodi Office Talks podkasta ugostili beogradski Demagog studio čija je video igra Golf Club Wasteland do sada zabeležila značajne rezultate na AppStore i Google Play prodavnicama.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Demagog sa dva nova naslova osvaja tržište indie igara

Razvoj video igara u Srbiji ima sve veći značaj na globalnoj sceni. Tom prilikom smo u 105. epizodi Office Talks podkasta ugostili beogradski Demagog studio čija je video igra Golf Club Wasteland do sada zabeležila značajne rezultate na AppStore i Google Play prodavnicama.

Tehnologija

IT Srbija od ‘outsourcinga’ do vodeće zemlje za razvoj digitalnih proizvoda i usluga

O razvoju i rastu domaće IT industrije govorimo već nekoliko godina unazad. Prethodne dve, bile su najintenzivnije kada je reč o ovoj grani koja ima značajan udeo u domaćem BDP-u. Kako godine prolaze, informaciona i tehnološka industrija u Srbiji započela je put napretka od 'outsourcinga' do kompanija koje razvijaju zahtevne proizvode.

Novost

Epic Games kreće sa izgradnjom kampusa u Novom Sadu

Kompanije Epic Games i 3Lateral najavljuju početak izgradnje svog kampusa nadomak Univerzitetskog centra, u Radničkoj ulici u Novom Sadu. Reč je o savremenom R&D centru koji podržava razvoj hardverskih i softverskih rešenja koja omogućavaju kreiranje fotorealističnih digitalnih ljudi.

Intervju

Kako je platforma Native Teams stvorila uslove za uspešno i jednostavno ‘freelance’ poslovanje

Zahvaljujući Native Teams platformi, 'freelance' radnici imaju mogućnost da ostvare sve benefite onih koji su zaposleni 'za stalno', online ili putem mobilne aplikacije.

Gaming

Playstudios sa fondom od $10 miliona i osnivanjem novog blockchain tima ulazi u web3

Kompanija Playstudios, kreator revolucionarne platforme lojalnosti 'playAWARDS' i brojnih nagrađivanih mobilnih igara, juče je najavila pokretanje novog blokchain departmana pod nazivom 'playBLOCKS'.

Karijere

HelloWorld i ove godine ispituje ‘Puls srpske IT zajednice’: IT-jevci, popunite anketu i podržite istraživanje

Sajt za zapošljavanje IT kadrova HelloWorld.rs i međunarodna istraživačka agencija MASMI trenutno sprovode istraživanje o iskustvima na poslu u IT sektoru.