Posetili smo Bugatti Rimac: Zavirite kako nastaje najbrži serijski električni auto na svetu

Posetili smo Bugatti Rimac: Zavirite kako nastaje najbrži serijski električni auto na svetu

Redakcija Netokracije imala je ove nedelje posebnu priliku da poseti fabriku kompanije Rimac Automobili u Zagrebu. U tekstu koji sledi prenosimo vam naše utiske i informacije o kompaniji koja postavlja neke nove standarde u svetu automobilizma i tehnologije.

Da ovaj izveštaj na neki način ima svoju ekskluzivnu notu, pokazuje podatak da kompanija Rimac do sada nije otvarala vrata javnosti svojih kancelarija a samim tim i fabrike koji se zajedno nalaze u sklopu zagrebačkog naselja Jankomir.

Smeštena upravo na toj lokaciji, u zapadnom delu glavnog grada Hrvatske, ova kompanija (fabrika) ima i te kako važnu ulogu u industriji automobilizma i izradi brzih električnih hiperautomobila, a u 2022. godini njena vrednost je procenjena na 2,2 milijarde evra, dok na godišnjem nivou Bugatti Rimac ima kapacitet da napravi oko 150 automobila, od toga trećinu Nevera.

Ovo je bila jedinstvena prilika da se lično upoznamo i uverimo kako izgleda i šta tačno sačinjava jednu modernu kompaniju iz sveta automobilizma. Iako smo do sada u više navrata imali priliku da na Netokraciji pišemo o kompaniji Rimac Automobili, poseta zagrebačkoj kancelariji me je u potpunosti uverila o koliko velikoj kompaniji je reč, što pokazuju i same brojke a i nedavno spajanje (akvizicija) sa Bugattijem.

Zato ćemo, pre nego što se osvrnemo na opis proizvodnog procesa možda najbržeg serijskog automobila današnjice (Rimac Nevera – maksimalna brzina 412km/h), predstaviti neke statistike koje smo na media day-u u ovoj kompaniji imali priliku da saznamo direktno od predstavnika Rimac Automobila.

Ako iole pratite auto industriju, gotovo sigurno znate da su se Rimac Automobili udružili s Bugattijem u Rimac Grupu. Naime, Rimac Automobili postali su Rimac Grupa koja će se sastojati od pomenute kompanije Bugatti Rimac i Rimac Technology. Štaviše, Rimac Technology nastaviće da se bavi razvojem komponenata za klijente iz automobilske industrije – baterijskim sistemima, pogonom i drugim komponentama, o čemu ćemo nešto kasnije. Ono što je bitno napomenuti jeste da ova kompanija ostaje u stopostotnom vlasništvu Rimac Grupe.

Radi se punom parom, ali profit je negde između

Kako su ovi podaci u principu poznati hrvatskoj i regionalnoj javnosti, ideja je da konkretnije predstavimo koje prednosti i značaj donosi spajanje dve kompanije, uz osvrt na to da je Bugatti deo velike Volkswagen grupe kojoj pripada i Porsche, a koji ima vlasnički udeo u Rimac Group sa 24%.

Netokracija

Nastojanje da izrastu u velikog i značajnog automotive igrača, pokazuju i podaci da je u pomenutu zgradu i fabriku u Zagrebu uloženo oko 7 miliona evra, a da je investicija u budući kampus od 200.000 metara kvadratnih projektovana na 200 miliona evra i za oko 2.500 zaposlenih. Zanimljivo je i to da zaposleni u pomenutoj kompaniji dolaze iz nekih od najvećih kompanija iz auto industrije kao što su Tesla, Ford, Mercedes, Audi, Ferrari i drugi.

Značaj izgradnje kampusa ogleda se i u činjenici da Rimac Grupa uz pripadajuća društva, danas broji nešto više od 2.000 zaposlenih na osam lokacija u četiri zemlje (Hrvatska, Francuska, Nemačka i UK). Uz sve to, ova kompanija je multinacionalna sa 48 različitih nacionalnosti ali u isto vreme i multidisciplinarna.

Iako govorimo o auto industriji, prvo što padne na pametu su mašinski inženjeri, termodinamika, mehanika i tome slično. Ipak, automobili pomenute kompanije u svom enterijeru, opremljeni su modernim infotainment sistemima koji zahtevaju stručnu ekspertizu programera, projektnih menadžera, softver inženjera i drugih sličnih IT pozicija.

Otuda, izgradnja kampusa biće od velikog značaja kako bi na jednom mestu okupio dva sveta – automobilski i IT. Sva moderna vozila današnjice u potpunosti zavise od IT stručnjaka, pa je otuda i potražnja za njima sve veća. Dokaz za to je i nedavni primer kompanije Rivian koja je otvorila svoj tech razvojni centar u Beogradu. Dakle, tehnologija iz godine u godinu ima i te kako usku vezu sa automobilima.

Kao jedini predstavnici medija iz Srbije u Rimčevoj fabrici, imao sam priliku da malo više saznam i o poslovanju ove kompanije u prethodnom periodu. Naime, iako smo svi imali transparentan uvid u poslovne brojeve pomenute kompanije, pojedine kolege iz Hrvatske su bile znatiželjne o borbi Rimca sa profitabilnošću s obzirom na to da ovde govorimo o izuzetno velikim troškovima izrade automobila i komponenti za automobile koji vrede od 2 do 10 miliona evra.

Upravo zato, pomenuta kompanija koja je 2009. godine krenula iz garaže, dosad je ostvarila 820 miliona evra investicije, akvizirala je francuski Bugatti ali se i dalje, prema navodima medija iz hrvatske, još uvek bori s profitabilnošću. Takođe, prema medijima iz pomenute zemlje, Rimac još uvek nije predao finansijski izveštaj za 2021. godinu, ali prema nezvaničnim i nerevidiranim podacima, ova kompanija beleži 73 miliona evra minusa.

Ako ostavimo po strani ove brojke, činjenice pokazuju da se u Rimcu radi punom parom, što sam i imao priliku da se uverim prolazeći kroz sve zone proizvodnog procesa Nevere ali i delova za Aston Martin, Porsche i Pininfarinu. Značaj Rimčeve fabrike ali i nastojanje da se profit podigne za jednu lestvicu više, pokazuje podatak da se u Zagrebu rade delovi baterija za Aston Martin Valkyrie.

Budući projektovani izgled Rimac kampusa nadomak Zagreba.

Reč je o skupocenom hiperautomobilu na elektro pogon koji nije zamišljen da bude masovno proizveden, ali koji u jednom komadu košta par miliona evra. Sa druge strane, kako se svet automobila približava elektrifikaciji i renomirani nemački Porsche razmišlja u tom smeru, dok za jednog od dobavljača i partnera vidi upravo Rimac Technology. Uz sve to, saznali smo da se do kraja godine planira isporučivanje 50 automobila, od čega kompanija očekuje oko 100 miliona evra prihoda.

U svetu zahvaćenim nizom različitih kriza iz kojih ne možemo tako lako da izađemo već neko vreme, pa i inflacije, činjenica je da će u određenim delovima planete uvek biti kupaca koji će moći da izdvoje novac za Neveru i tu ne treba postavljati previše pitanja u vezi samog prihoda. Ono što ostaje da se vidi jeste koliko bi i da li će trenutna kriza uticati na proizvodne procese od kojih zavisi poslovanje Rimca, posebno kada je reč o različitim dobavljačima i radnoj snazi.

Odlučivši se da uđu u proces izgradnje velelepnog kampusa nadomak Zagreba, iz pomenute kompanije na neki način poručuju da su spremni da budu važan igrač u budućnosti automobilske industrije koja se nesumnjivo kreće ka elektrifikaciji. Da li će i uspeti u svojim ciljevima i namerama i ostanu zapamćeni brend među onim koji već imaju status legendarnih, ostaje nam da vidimo.

U nastavku pogledajte galeriju fotografija fabrike Bugatti Rimac koju je redakcija Netokracije pripremila za vas.

Sistem žica koji prolazi kroz čitavu šasiju Rimac Nevere. Moglo bi se reći da je ovo “nervni sistem” automobila. Netokracija
Izgled proizvodne hale u kojoj se izvodi finalno sklapanje automobila. Netokracija
Netokracija
Netokracija
Netokracija
Jedna od dve elektromotorne pogonske jedinice modela Nevera. Netokracija
Delovi enterijera automobila i zona presvlačenja istog upotrebom materijala od kože. Netokracija
Netokracija
Ispitivanje šasije i dodavanje preostalih delova na istu, pre odlaska na finalno sklapanje. Netokracija
Netokracija

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Tehnologija

Neuralink moždani čip: Revolucija u medicini ili senzacionalizam?

Čip pod nazivom 'Telepatija' uspešno je ugrađen u ljudski mozak, saopštila je kompanija Elona Maska. Analizirali smo da li je reč o velikom naučnom dostignuću, ili tek eksperimentu u testnoj fazi.

Startapi i poslovanje

Vega IT ulaže €1.000.000 u osnivanje novog startapa Thrivea

Kao nastavak globalnog širenja poslovanja, kompanija Vega IT najavila je novi poslovni poduhvat. Ovog puta, rade na razvoju inovativnog HR SaaS rešenja pod imenom Thrivea.

Startapi i poslovanje

Anygo je novi servis za deljenje vozila u Beogradu putem aplikacije – čija se mreža širi

Na ulicama glavnog grada pojavili su se mali gradski Hyundai automobili sa natpisom 'Anygo car sharing'. Prestonica je konačno dobila jedan ovakav servis, a mi vam u intervjuu sa osnivačem startapa 'Anygo' otkrivamo kako on funkcioniše i na koji način je nastao.

Propustili ste

Tehnologija

SEO Spam: Kako su AI generisani advokati pokušali da prevare Netokraciju?

Razvojem veštačke inteligencije cyber kriminalci postaju sve veštiji, a napadi sve maliciozniji. Donosimo vam priču o tome kako smo uspeli da raskrinkamo jedan takav pokušaj ucene.

Office Talks Podcast

Da li će Bitcoin doći do $100.000?

Dolazak Bitcoin ETF-a izazvao je pažnju mnogih u Web3 svetu. Upravo o ovoj temi ali i o stanju na tržištu kriptovaluta, razgovarali smo u novoj epizodi podkasta sa Aleksandrom Matanovićem, direktorom i osnivačem kripto menjačnice ECD.rs.

Mobilno

Uživo praćenje prevoza u Beogradu od danas na Google mapama!

Google je u okviru svoje aplikacije mapa na pametnim telefonima omogućio praćenje javnog prevoza u realnom vremenu za našu prestonicu.

Digitalni mediji

Vladimir Kovač: Iz zajednice se regrutuje radna snaga, zato kompanije treba da budu deo događaja

Zrenjaninski hotel Vojvodina tradicionalno će krajem aprila ugostiti još jednu DigiTalk konferenciju i edukaciju posvećenu e-trgovini. O važnosti održavanja ovakvih događaja za kreativnu, digitalnu i IT zajednicu, razgovaramo sa jednim od osnivača i organizatora konferencije.

Intervju

Bosch inženjerski centar u Srbiji zapošljava IT stručnjake koji razvijaju rešenja za auto industriju

Ubrzani razvoj 'automotive' industrije i okretanje u smeru sve veće integracije digitalnih rešenja, otvorile su jedno sasvim novo poglavlje za tehnološke i IT kompanije. Jedan od lidera u razvoju digitalnih rešenja za auto industriju je i kompanija Bosch, čiji IT sektor u Srbiji zapošljava više od 400 stručnjaka.

Tehnologija

YugoGPT dostupan je open-source sa 7 milijardi parametara za srpski, hrvatski i bosanski jezik

Aleksa Gordić, tvorac najvećeg jezičkog modela za južnoslovenske jezike, lansirao je Runa AI platformu koja nudi API pristup ka svim LLM-ovima koje je razvio i open-source-ovao YugoGPT. U intervjuu za Netokraciju, Aleksa govori zašto je to bitno za razvoj domaćeg AI ekosistema.