Brush Galaxy je srpski startap čije alate koristi preko 12.000 umetnika

Brush Galaxy je srpski startap čije alate koristi preko 12.000 svetskih digitalnih umetnika

Kvalitet proizvoda i globalni tržišni potencijal startapa Brush Galaxy prepoznao je TS Ventures fond, te investirao u njegov dalji rast. Kako je izgledao put od nastanka do proboja na globalno tržište i podizanja investicija, razgovarali smo s osnivačem, Miodragom Nenadovićem.

Svoju karijeru Miodrag Nenadović otpočeo je dok je još uvek bio student na Fakultetu organizacionih nauka. U okviru raznoraznih studentskih poslova, putovao je po Nemačkoj i Americi, gde je imao priliku da se veoma rano susretne s globalnim tržištem rada. Nakon studija, dobio je svoj prvi “pravi” posao kao UX dizajner u jednoj domaćoj kompaniji, u kojoj se zadržao dve godine.

Ipak, najveća želja bila mu je da osnuje vlastiti startap. Pokušavajući da pronađe pravi biznis model, pokretao je raznorazne platforme poput affiliate sajtova i e-commerce prodavnica. Bilo ih je desetak i, kako sam kaže, svaki je bio neuspešan.

Udruživši se sa fakultetskim kolegom, Petrom Kostićem, Miodrag je pokrenuo platformu Designlever — marketplace za grafičke dizajnere na kome su se prodavali svi mogući proizvodi za kreativce. U ponudi su bili fontovi, teksture, lightroom preseti i slični korisni alati namenjeni grafičkim dizajnerima.

Digitalne četkice namenjene svim softverima za crtanje

Nakon određenog perioda razvijanja, shvatili su da će cena akvizicije korisnika biti preskupa, a da je konkurencija ogromna i teško savladiva. Uz to, klikovi na Google-u bili su veoma skupi zbog čega je rangiranje na organskoj pretrazi postalo gotovo nemoguće. Sve to, kaže Miodrag, navelo ih je da se preorientišu na tržište digitalnih umetnika, koje nije ni blizu konkurentno kao kada je u pitanju grafički dizajn:

Prilikom pokretanja Designlever platforme, napravili smo tipičnu početničku grešku jer smo bili fokusirani na kreiranje dobrog proizvoda, bez svesti o tome kakva će biti potražnja za njim i da li ćemo moći da ga prodamo.

Tu početničku grešku ispravili smo prilikom pokretanja Brush Galaxy startapa. Pre svega, napravili smo pre-launch kampanju, dizajnirali platformu i doveli prodavce. Ceo proces trajao je dva meseca, a odmah nakon lansiranja platforme zabeleženi su prvi prihodi, a potom i solidna stopa rasta iz meseca u mesec.

Iako je prilikom pokretanja platforme bilo puno izazova, među kojima su najveći bili stabilnost platforme i skaliranje marketinških kanala, zahvaljujući dobro osmišljenoj strategiji Miodrag je pokrenuo svoj prvi uspešan startap. Na naše pitanje koliko mu je iskustvo rada u većim kompanijama pomoglo na ovom putu, kratko je odgovorio:

Rad u korporaciji mi je pomogao da brzo shvatim da taj posao nije za mene i da treba pokrenuti svoj biznis.

Brush Galaxy je platforma namenjena digitalnim umetnicima da brže i lakše završe svoje projekte. Ona svojim korisnicima omogućava da se pretplate i preuzmu digitalne četkice namenjene softverima za crtanje. Te četkice omogućavaju korisnicima da brže i lakše završe ilustracije na kojima rade, a ima i onih koje početnicima s manje iskustva pomažu da nacrtaju lepše ilustracije.

Na tržištu postoji još nekoliko konkurentskih platformi ali, kako Miodrag navodi, one prodaju “sve i svašta”, a ciljna grupa su im uglavnom fotografi, grafički i motion dizajneri:

Takođe, četkice se kod njih prodaju na komad i veoma su skupe, a nekad ta cena iznosi čak više od 20$ za jedno pakovanje. Brush Galaxy platforma je specijalizovana samo za digitalne umetnike i njima najbolje rešava problem. Kupci na njoj, uz jednu mesečnu ili godišnju pretplatu mogu da uštede oko 90% novca na digitalne četkice.

Odlično korisničko iskustvo je ključ uspeha

Kada je već spomenuo uštedu, Miodraga smo morali da pitamo o uslovima i ceni pretplate na Brush Galaxy platformu. On nam je odgovorio da mesečni plan kosta 49$, a godišnji 199$, ali da pre nego što se pretplate, korisnici mogu da isprobaju trial period u trajanju od sedam dana i tako uvide sve pogodnosti koje platforma nudi. Nakon pretplate, korisnici su u mogućnosti da “skidaju” četkice online i instaliraju na bilo koji grafički softver na kome crtaju.

Umetnici su oduvek bili posebna kategorija ljudi, specifičnog senzibiliteta, ali uprkos tome interesovanje za Brush Galaxy četkice je veliko. Kako Miodrag posebno ističe, u preduzetništvu je najbitnije kupcima ponuditi kvalitetno rešenje problema, a ta filozofija važi i kada su u pitanju kreativci. Stoga, platforma trenutno broji preko 12.000 korisnika, od koji su neki pretplaćeni, a neki još uvek ne.

Nakon pretplate, korisnici su u mogućnosti da preuzimaju četkice i instaliraju na bilo koji grafički softver na kome crtaju.

Platforma je prisutna u Sjedinjenim Državama i, premda mnogima deluje nedostižno dospeti na tako značajno globalno tržište, Miodrag tvrdi da ne postoji neko striktno pravilo za postizanje ovakvog uspeha. On smatra da je ključ u odličnom korisničkom iskustvu koje je bolje od konkurencije. To je, prema njegovom mišljenju garant za uspešan biznis, nezavisno od tržišta na kome se posluje:

Brush Galaxy ekipa odabrala je Ameriku iz logičnog razloga – jer je to najveće globalno tržište. Da je ovo bio još jedan pametan biznis potez, svedoči činjenica da nam je među klijente doveo i “velike igrače” poput umetnika koji rade ili su radili za kompanije Louiss Vuitton, Carolina Herrera, SuperDry, Fly Emirates i Publicis Groupe.

Dve godine otkako su prisutni na tržištu, Miodrag i Petar su veoma zadovoljni, ali se vode time da uvek može bolje. U poslednjem kvartalu, mesečni rast startapa iznosio je preko 40%, ali s obzirom na to da su nedavno podigli investiciju od TS Ventures fonda, veruju da će se taj rast značajno povećati.

Najveći deo investicije planiraju da utroše u skaliranje već postojećih marketinških kanala, zatim u plate i održavanje platforme. Takođe, trenutno prave plan za zapošljavanje koji će sprovesti u delo početkom sledeće godine.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Tehnologija

Neuralink moždani čip: Revolucija u medicini ili senzacionalizam?

Čip pod nazivom 'Telepatija' uspešno je ugrađen u ljudski mozak, saopštila je kompanija Elona Maska. Analizirali smo da li je reč o velikom naučnom dostignuću, ili tek eksperimentu u testnoj fazi.

Startapi i poslovanje

Vega IT ulaže €1.000.000 u osnivanje novog startapa Thrivea

Kao nastavak globalnog širenja poslovanja, kompanija Vega IT najavila je novi poslovni poduhvat. Ovog puta, rade na razvoju inovativnog HR SaaS rešenja pod imenom Thrivea.

Startapi i poslovanje

Anygo je novi servis za deljenje vozila u Beogradu putem aplikacije – čija se mreža širi

Na ulicama glavnog grada pojavili su se mali gradski Hyundai automobili sa natpisom 'Anygo car sharing'. Prestonica je konačno dobila jedan ovakav servis, a mi vam u intervjuu sa osnivačem startapa 'Anygo' otkrivamo kako on funkcioniše i na koji način je nastao.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Novi GapMinder Fond II s kapitalom od €80 miliona targetira i srpske startape!

GapMinder Ventures, VC fond koji je dosad primarno ulagao u tehnološke kompanije iz Rumunije, pokreće GapMinder Fond II, investicioni paket od 80 miliona evra koji će biti alociran i na širem istočnoevropskom regionu, pa tako i Srbiji i Hrvatskoj.

Tehnologija

SEO Spam: Kako su AI generisani advokati pokušali da prevare Netokraciju?

Razvojem veštačke inteligencije cyber kriminalci postaju sve veštiji, a napadi sve maliciozniji. Donosimo vam priču o tome kako smo uspeli da raskrinkamo jedan takav pokušaj ucene.

Office Talks Podcast

Da li će Bitcoin doći do $100.000?

Dolazak Bitcoin ETF-a izazvao je pažnju mnogih u Web3 svetu. Upravo o ovoj temi ali i o stanju na tržištu kriptovaluta, razgovarali smo u novoj epizodi podkasta sa Aleksandrom Matanovićem, direktorom i osnivačem kripto menjačnice ECD.rs.

Mobilno

Uživo praćenje prevoza u Beogradu od danas na Google mapama!

Google je u okviru svoje aplikacije mapa na pametnim telefonima omogućio praćenje javnog prevoza u realnom vremenu za našu prestonicu.

Digitalni mediji

Vladimir Kovač: Iz zajednice se regrutuje radna snaga, zato kompanije treba da budu deo događaja

Zrenjaninski hotel Vojvodina tradicionalno će krajem aprila ugostiti još jednu DigiTalk konferenciju i edukaciju posvećenu e-trgovini. O važnosti održavanja ovakvih događaja za kreativnu, digitalnu i IT zajednicu, razgovaramo sa jednim od osnivača i organizatora konferencije.

Sponzorisano

Bosch inženjerski centar u Srbiji zapošljava IT stručnjake koji razvijaju rešenja za auto industriju

Ubrzani razvoj 'automotive' industrije i okretanje u smeru sve veće integracije digitalnih rešenja, otvorile su jedno sasvim novo poglavlje za tehnološke i IT kompanije. Jedan od lidera u razvoju digitalnih rešenja za auto industriju je i kompanija Bosch, čiji IT sektor u Srbiji zapošljava više od 400 stručnjaka.