Brush Galaxy je srpski startap čije alate koristi preko 12.000 umetnika

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Brush Galaxy je srpski startap čije alate koristi preko 12.000 svetskih digitalnih umetnika

Kvalitet proizvoda i globalni tržišni potencijal startapa Brush Galaxy prepoznao je TS Ventures fond, te investirao u njegov dalji rast. Kako je izgledao put od nastanka do proboja na globalno tržište i podizanja investicija, razgovarali smo s osnivačem, Miodragom Nenadovićem.

Svoju karijeru Miodrag Nenadović otpočeo je dok je još uvek bio student na Fakultetu organizacionih nauka. U okviru raznoraznih studentskih poslova, putovao je po Nemačkoj i Americi, gde je imao priliku da se veoma rano susretne s globalnim tržištem rada. Nakon studija, dobio je svoj prvi “pravi” posao kao UX dizajner u jednoj domaćoj kompaniji, u kojoj se zadržao dve godine.

Ipak, najveća želja bila mu je da osnuje vlastiti startap. Pokušavajući da pronađe pravi biznis model, pokretao je raznorazne platforme poput affiliate sajtova i e-commerce prodavnica. Bilo ih je desetak i, kako sam kaže, svaki je bio neuspešan.

Udruživši se sa fakultetskim kolegom, Petrom Kostićem, Miodrag je pokrenuo platformu Designlever — marketplace za grafičke dizajnere na kome su se prodavali svi mogući proizvodi za kreativce. U ponudi su bili fontovi, teksture, lightroom preseti i slični korisni alati namenjeni grafičkim dizajnerima.

Digitalne četkice namenjene svim softverima za crtanje

Nakon određenog perioda razvijanja, shvatili su da će cena akvizicije korisnika biti preskupa, a da je konkurencija ogromna i teško savladiva. Uz to, klikovi na Google-u bili su veoma skupi zbog čega je rangiranje na organskoj pretrazi postalo gotovo nemoguće. Sve to, kaže Miodrag, navelo ih je da se preorientišu na tržište digitalnih umetnika, koje nije ni blizu konkurentno kao kada je u pitanju grafički dizajn:

Prilikom pokretanja Designlever platforme, napravili smo tipičnu početničku grešku jer smo bili fokusirani na kreiranje dobrog proizvoda, bez svesti o tome kakva će biti potražnja za njim i da li ćemo moći da ga prodamo.

Tu početničku grešku ispravili smo prilikom pokretanja Brush Galaxy startapa. Pre svega, napravili smo pre-launch kampanju, dizajnirali platformu i doveli prodavce. Ceo proces trajao je dva meseca, a odmah nakon lansiranja platforme zabeleženi su prvi prihodi, a potom i solidna stopa rasta iz meseca u mesec.

Iako je prilikom pokretanja platforme bilo puno izazova, među kojima su najveći bili stabilnost platforme i skaliranje marketinških kanala, zahvaljujući dobro osmišljenoj strategiji Miodrag je pokrenuo svoj prvi uspešan startap. Na naše pitanje koliko mu je iskustvo rada u većim kompanijama pomoglo na ovom putu, kratko je odgovorio:

Rad u korporaciji mi je pomogao da brzo shvatim da taj posao nije za mene i da treba pokrenuti svoj biznis.

Brush Galaxy je platforma namenjena digitalnim umetnicima da brže i lakše završe svoje projekte. Ona svojim korisnicima omogućava da se pretplate i preuzmu digitalne četkice namenjene softverima za crtanje. Te četkice omogućavaju korisnicima da brže i lakše završe ilustracije na kojima rade, a ima i onih koje početnicima s manje iskustva pomažu da nacrtaju lepše ilustracije.

Na tržištu postoji još nekoliko konkurentskih platformi ali, kako Miodrag navodi, one prodaju “sve i svašta”, a ciljna grupa su im uglavnom fotografi, grafički i motion dizajneri:

Takođe, četkice se kod njih prodaju na komad i veoma su skupe, a nekad ta cena iznosi čak više od 20$ za jedno pakovanje. Brush Galaxy platforma je specijalizovana samo za digitalne umetnike i njima najbolje rešava problem. Kupci na njoj, uz jednu mesečnu ili godišnju pretplatu mogu da uštede oko 90% novca na digitalne četkice.

Odlično korisničko iskustvo je ključ uspeha

Kada je već spomenuo uštedu, Miodraga smo morali da pitamo o uslovima i ceni pretplate na Brush Galaxy platformu. On nam je odgovorio da mesečni plan kosta 49$, a godišnji 199$, ali da pre nego što se pretplate, korisnici mogu da isprobaju trial period u trajanju od sedam dana i tako uvide sve pogodnosti koje platforma nudi. Nakon pretplate, korisnici su u mogućnosti da “skidaju” četkice online i instaliraju na bilo koji grafički softver na kome crtaju.

Umetnici su oduvek bili posebna kategorija ljudi, specifičnog senzibiliteta, ali uprkos tome interesovanje za Brush Galaxy četkice je veliko. Kako Miodrag posebno ističe, u preduzetništvu je najbitnije kupcima ponuditi kvalitetno rešenje problema, a ta filozofija važi i kada su u pitanju kreativci. Stoga, platforma trenutno broji preko 12.000 korisnika, od koji su neki pretplaćeni, a neki još uvek ne.

Nakon pretplate, korisnici su u mogućnosti da preuzimaju četkice i instaliraju na bilo koji grafički softver na kome crtaju.

Platforma je prisutna u Sjedinjenim Državama i, premda mnogima deluje nedostižno dospeti na tako značajno globalno tržište, Miodrag tvrdi da ne postoji neko striktno pravilo za postizanje ovakvog uspeha. On smatra da je ključ u odličnom korisničkom iskustvu koje je bolje od konkurencije. To je, prema njegovom mišljenju garant za uspešan biznis, nezavisno od tržišta na kome se posluje:

Brush Galaxy ekipa odabrala je Ameriku iz logičnog razloga – jer je to najveće globalno tržište. Da je ovo bio još jedan pametan biznis potez, svedoči činjenica da nam je među klijente doveo i “velike igrače” poput umetnika koji rade ili su radili za kompanije Louiss Vuitton, Carolina Herrera, SuperDry, Fly Emirates i Publicis Groupe.

Dve godine otkako su prisutni na tržištu, Miodrag i Petar su veoma zadovoljni, ali se vode time da uvek može bolje. U poslednjem kvartalu, mesečni rast startapa iznosio je preko 40%, ali s obzirom na to da su nedavno podigli investiciju od TS Ventures fonda, veruju da će se taj rast značajno povećati.

Najveći deo investicije planiraju da utroše u skaliranje već postojećih marketinških kanala, zatim u plate i održavanje platforme. Takođe, trenutno prave plan za zapošljavanje koji će sprovesti u delo početkom sledeće godine.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Gaming

Prve AA video igre i najava Epic Games kampusa: Šta je sve obeležilo srpsku gaming industriju u 2022.

Kao jedna od stabilnijih grana IT ekosistema u Srbiji, gaming je nastavio da beleži svoj rast i razvoj. Predikcije vezane za lokalni 'game dev' su dobre i za 2023. godinu, a mi vam donosimo pregled najznačajnijih momenata iz ove oblasti koji su obeležili prošlu godinu.

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Novost

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Propustili ste

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Startapi i poslovanje

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Karijere

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Tehnologija

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.

Intervju

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.