Da li poslovni i privatni profili na Instagramu mogu da budu ugroženi zbog 'third party' aplikacija za merenje metrika? Otkrivamo na realnom primeru naše sagovornice čiji je poslovni profil izbrisan usled povezivanja sa pomenutim aplikacijama.
Većina poslovnih profila na Instagramu vezana je za third party rešenja koja omogućavaju lakše vođenje samog profila, poput prikazivanja statistike, zakazivanja postova i slično. Međutim, upravo ta rešenja mogu da naprave ozbiljne glavobolje, pa čak i da dovedu do gašenja profila kao Anđeli Milošević, koja je sa nama podelila ova neprijatna iskustva i čitavu priču.
Ona je, između ostalog, govorila i o tome kako je do čitavog problema došlo i kako je pokušala da ga reši (ako je to uopšte moguće), jer je situacija ozbiljnija nego što se čini s obzirom na to da ni zvanična podrška Instagrama za sada ne može da pronađe rešenje za povratak izbrisanog profila.
Uprkos kontaktu sa Help centrom, problem nije rešen
“Prošle srede sam pokušala da otvorim svoj profil i automatski mi se pojavio ekran da označim elemente na slici da bih dokazala da nisam robot, što mi se do sad nikad nije desilo. Obeležila sam i nakon toga se pojavio crn ekran sa porukom: Thanks for providing your info. We will review it and if we can confirm it you’ll be able to request a review in a Help Center within aprox. 24 hours. I to je bilo to”, ispričala nam je Anđela početak svog neprijatnog iskustva.
Nakon toga naša sagovornica je izašla iz Instagram aplikacije i ponovo ušla, nakon čega se pojavio ekran za unos recovery koda uz opciju potvrde preko telefona ili e-maila:
Ja sam izabrala e-mail, četiri, pet puta pokušala da unesem kod koji mi je stizao, ali nije radilo. Nakon toga, prešla sam na kod sa telefona i to takođe nije radilo. Onda sam otvorila help centar, dobila sam da popunim formular, email da označim šta je account (brend, moj sa mojim slikama ili bez mojih slika) i da napišem ukratko šta je problem, kao i da obeležim iz koje sam zemlje.
Da stvar bude još komplikovanija, naša sagovornica kaže da joj je odmah stigao e-mail na srpskom od Instagram tima u kome se navodi da mora da pošalje svoju fotografiju kako drži beli papir sa ručno napisanim kodom i nazivom naloga. “Nakon toga neko iz Instagram tima bi trebalo da se javi u roku od 24-48 sati”, kaže Anđela i dodaje:
To sam uradila i nisam dobila nikakav povratni e-mail. Ponovo sam ušla u app i ponovo pokušala više ne znam ni ja koji kod da unesem i nije radilo. Opet sam probala da kontaktiram help centar i desila se ista stvar kao prvi put, samo sad nije postojala opcija da označim zemlju. Ponovila sam sve i dobila isti mail sa instrukcijom za slanje fotografije samo sa drugim kodom. Ponovo sam poslala. S obzirom na to da me je uhvatila panika, setila sam se da probam da otvorim chat support jer je ovde reč o biznis nalogu.
I pored svega toga, chat sa podrškom je bio onemogućen, što je našu sagovornicu nateralo da otvori novi nalog kako bi sa njega kontaktirala korisničku podršku i možda na taj način rešila problem, što na kraju nije ni uspelo.
“Ujutru sam uspela da dobijem podršku na chatu, objasnila sam o čemu se radi, dobila sam odgovor koji se kasnije ponavljao sa drugim operaterima, takoreći default. Da sačekam tri do pet minuta da provere o čemu se radi s obzirom na to da mi je nalog povezan sa Facebook stranicom (na kojoj se i dalje vide moje slike sa Instagrama) i sa Ads menadžerom”, otkriva nam Anđela.
Ova situacija se od jula masovno javlja kod korisnika širom sveta
Nakon svega što je prošla, naša sagovornica je uspela da dođe do toga da se otvori case ID i nakon provere problema od strane Instagram tima narednih pet dana od kontaktiranja podrške za update, Anđela je dobila gotovo identičan odgovor kao i do sada:
Rekli su mi da moram da se strpim, da tim ručno mora da pregleda profil i da sve zavisi od kompleksnosti problema, da su im zbog korone kapaciteti smanjeni, da razumeju da mi je bitno da vratim profil koji imam osam godina i da mi je bitan zbog posla, kontakata itd. i da sutradan pišem da bi mi dali update.
Dakle, to je trajalo od prošlog četvrtka ujutru do danas. Svaki dan pišem, neko je zainteresovan više i ljubazniji, neko manje ali svi mi na kraju daju isti odgovor, da čekam i da se strpim, da sam podnela sve što treba od dokumenata jer sam im slala screenshotove poruka, mailova koje sam poslala itd. Niko mi nije dao objašnjenje zašto i šta da radim, jer to radi određeni tim.
Našu sagovornicu nije mrzelo da nešto detaljnije istraži o ovom problemu i da vidi šta može da bude razlog čitave ove peripetije. Kako kaže, uspela je na Redditu da nađe otvorenu temu gde se javljaju ljudi sa istim problemom koji se intenzivno od jula masovno javlja svim korisnicima na globalnom nivou:
Objašnjenje koji su dobili oni koji su vratili profil jeste da sistemski blokiraju naloge koji su povezani sa third party aplikacijama, na primer onim koje zakazuju postove, pokazuju statistiku, ko vas je otpratio, zapratio (dakle, ne kupovina followera – to je druga stvar) i slično.
Ja sam imala aplikaciju koja pokazuje statistiku koju imam godinama i verujem da je ona bila razlog ove situacije. Preko njih im ažuriraju u sistem i tako se štite. Neki su dobili nazad profile, neki još uvek čekaju, a neki su odustali. Prvi dan kada su ljudi tražili moj profil čim se to desilo, pojavila sam se ali se ni jedan post nije video kao ni pratioci.
“Nakon toga nisam bila dostupna kroz search opciju, ali kroz DM drugi korisnici vide prepisku sa mnom s tim što se zovem “Instagrammer”. I dalje stoji da moram da unesem recovery code kao i prvog dana otkada se sve desilo”, zaključila je Anđela na kraju. Čini se da rešenja za ovaj veliki problem i dalje nema ili je zapravo tu, ali podrška Instagrama jednostavno nema dovoljne kapacitete da odgovori na zahteve svih korisnika.
Pišite nam u komentarima ako ste se i vi u skorijem period susreli sa ovim problemom i da li ste možda pronašli način za njegovo rešenje.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!