Brendovi u Srbiji neodlučni za TikTok - vreme je da se to promeni

Brendovi u Srbiji neodlučni za TikTok – vreme je da se to promeni

TikTok - u ovom trenutku možda i najpopularnija reč među mlađom generacijom. Koliki potencijal sa sobom donosi pokazuje i još jedan naš tekst posvećen ovoj aplikaciji, a koji je fokusiran na korišćenje ove mreže u promotivne svrhe od strane domaćih brendova. Ima li napretka na tom polju?

Sa fenomenom TikToka verovatno ste i vi upoznati. Ne morate nužno da koristite društvene mreže kako biste znali šta je to, već je dovoljno samo da pratite medije i vesti u kojima se sve češće ova aplikacija iz Kine pominje. I dok smo se postepeno, iz meseca u mesec, upoznavali šta nam sve TikTok pruža kao krajnjim korisnicima, ko su zapravo kreatori koji svakodnevno čine ovu mrežu, ona je rasla i razvijala se do te mere da je postala ozbiljan konkurent društvenim mrežama čije ikonice danas krase gotovo sve telefone – na globalnom nivou sa preko milijardu korisnika.

Naravno, usledio je i rast korisnika širom sveta koji svoju kreativnost pokazuju putem ove aplikacije, a većina njih je, usled velikog broja pregleda i pratilaca, počela da sarađuje sa brendovima. Upravo oglašivački potencijali na TikToku su i krovna tema ove naše analize koja sledi, kao i to da li su brendovi koji posluju na domaćem tržištu polako počinju da se okreću ka ovoj mreži – u većem broju nego ranije.

O svemu tome razgovarali smo sa Lanom Đuričić koja radi kao Head of Digital u agenciji Executive Group, kao i sa Natalijom Čorbić, Strategist u marketinškoj agenciji Pioniri Communications.

Najveći broj brendova za sada samo posmatra “sa strane”

Prema najnovijim podacima iz istraživanja Social Serbia 2021 koje je sprovela agencija Pioniri Communications, skoro polovina populacije starosti 12-24 godine ima nalog na TikToku. Natalija nam otkriva da su se korisnici već adaptirali na ovu društvenu mrežu, ali da kod brendova ovaj proces, prirodno, teče sporije. Bilo je onih koji su odmah prepoznali potencijal TikToka, ali nisu shvatili njegovu prirodu, pa su nastup bazirali na recikliranom sadržaju. Drugi su, kaže, odabrali da postupnije uđu na mrežu, te su prisutni posredno, kroz saradnje sa poznatijim TikTokerima.

Ipak, najveći broj brendova za sada samo posmatra sa strane, a naša sagovornica otuda detaljnije govori da, ukoliko se i odluče da svoje kampanje plasiraju na TikTok, brendovi treba da obrate pažnju na sledeće stvari:

Brendovi bi trebalo pre svega da obrate pažnju na zamku u koju su upali brendovi na domaćem tržištu – stavljanje trenutnog uspeha ispred dugoročne strategije. Na TikTok profilima sasvim različitih brendova viđamo jednu istu, gotovo identičnu komunikaciju koja se bazira na tipskim objavama koje nemaju brend pečat, već su kreirane po obrascima i šablonima. Ovakav sadržaj ume da nas zadivi velikim brojkama, ali ne donosi stvarnu korist brendu jer zanemaruje njegove karakteristike i ciljeve. TikTok nastup bi trebalo da proizilazi iz komunikacione strategije, a ne da bude diktiran prolaznim aktuelnostima.

Čak iako se odluče da uđu u svet TikToka, kreiranje i promišljanje kreativa za kampanje klijenata treba dobro promisliti. Natalija dodaje da su nekoliko karakteristika TikToka ovu mrežu učinile toliko privlačnom u odnosu na druge, pa je korisno vratiti se na njih pri osmišljavanju ideja.

“Na primer, podsticati interakciju kreiranjem lako ponovljivog sadržaja, razvijati alate i opcije koje korisnicima omogućuju da iz uloge posmatrača pređu u ulogu content kreatora, ali i ne zaboraviti da su muzičke podloge često glavni driver viralnih TikTok sadržaja”, ističe naša sagovornica.

Ono što Natalija posebno ovde izdvaja, jeste da je TikTok platforma sa izraženom trend kulturom, pa su popularni izazovi, kvizovi i koreografije dobar izvor ideja za regularan sadržaj. Dajući jedan od primera oglašavanja na ovoj mreži iz regiona, ona kaže da joj se za sada najviše sviđaju stvari koje hrvatski lanac pekara Mlinar radi na ovoj mreži, kao i da je ovo brend koji je među prvima i sasvim prirodno ovladao TikTokom.

Govoreći o daljim predviđanjima kada je reč o budućem iskorišćavanju pomenute društvene mreže u marketinške svrhe, Natalija ističe pre svega kako brendovi treba da imaju u vidu da je najveći broj korisnika TikToka zapravo generacija Z, kao i mlađi milenijalci, dakle ljudi koji čine sve značajniji segment potrošača:

Osim toga, neke od opcija koje TikTok nudi još uvek nisu dostune na našem tržištu, pre svega oglašavanje, pa će i njihov dolazak povećati marketinški potencijal. Zbog toga je razumno očekivati da će brendovima TikTok biti sve zanimljiviji kada prebrodimo početnu fazu lutanja i upoznavanja u kojoj smo sada.

Kroz plaćeno oglašavanje lakše do ciljne grupe

Sa druge strane, Lana koja dolazi iz agencije Executive Group, smatra da kako se zajednica na ovoj mreži sve više lokalno širila tako su i brendovi počinjali da prepoznaju TikTok kao potencijalni kanal komunikacije. “S obzirom na to da nije ciljna grupa svakog brenda upravo na ovoj platformi (iako TikTok nije više rezervisan za klince), samo određeni brendovi su odlučili da uvrste ovu platformu u svoj miks kanala”, smatra Lana i dodaje:

Dakle, brendovi su prepoznali potencijal ove platforme i u proteklih godinu, dve je bilo onih hrabrih koji su otvorili svoje profile na TikToku. Neki su bili uspešniji u kreiranju sadržaja, neki manje. Većina brendova je svoj dodir sa ovom platformom učinila uz pomoć TikTokera, odnosno – preko saradnji sa njima.

Približavajući dalje oglašavanja na pomenutoj mreži, naša druga sagovornica u prvi plan stavlja sadržaj, kao i da je on, razume se, ključan segment kampanje. Upravo taj sadržaj, dodaje ona, mora da bude aktuelan (odnosno, u skladu s trendovima, a oni se jako brzo menjaju na ovoj platformi), da bude jedinstven (koliko god je to moguće), interesantan ciljnoj grupi, jednostavan za repliciranje i da u svom konceptu ima to “nešto” što će ga učiniti gledanijim i podstaći algoritam da ga plasira što većem auditorijumu.

Ovde međutim postoji i bonus savet, a to je da ukoliko se kreira izazov za publiku, treba posebnu pažnju posvetiti pronalaženju načina kako da publika ne koristi konkurentske brendove pri učešću. Lana ocenjuje da je saradnja sa TikTokerma za brend najsigurniji i najjednostavniji način da se ostvari dodir sa ciljnom grupom na ovoj platformi i da smo upravo zato svedoci desetina kampanja koje su određeni brendovi kreirali u proteklom periodu u saradnji sa influenserima:

U ostvarivanju saradnje je jako bitno obratiti pažnju da li je tiktoker odgovarajuć za brend, kako ne bi ni na jedan način uticao negativno na imidž. Posebno na ovo treba obratiti pažnju, kako su česti “skandali” (iscenirani ili ne) oko TikTokera i kako je na ovoj platformi mnogo prihvatljiviji sadržaj koji možda nije podesan za komunikaciju svakog brenda.

Za sam kraj, Lana dodaje da će u budućnosti brendovi i dalje želeti da pronađu svoju ciljnu grupu na TikToku:

Uspešni u svom nastupu će biti oni koji će razumeti da ne treba profil da se otvori samo da bi se otvorio, već da iza sadržaja za TikTok treba da postoji strategija nastupa na ovoj mreži i ozbiljna produkcija koja može da prati ekstremno brzi tempo ove platforme.Sa druge strane imamo pojavu Instagram Reels-a na koji se sada dosta preliva sadržaj sa TikToka.

Međutim, rano je suditi o tome da li će Reels uticati na popularnost TikTok-a, ali će biti interesantno posmatrati nadmetanje ove dve platforme. Pored toga, u narednom periodu biće zanimljivo ispratiti i pokretanje TikTok plaćenog oglašavanja u Srbiji, jer će na taj način biti mnogo lakše dopreti do same ciljne grupe.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Bojana Tomić-Brkušanin novi je ‘Chief of Staff’ u web3 kompaniji Polygon

Nakon skoro dve godine provedene u Inicijativi Digitalna Srbija, Bojana Tomić-Brkušanin svoju karijeru nastaviće u oblasti web3 industrije i to na novoj poziciji u kompaniji Polygon čiji je suosnivač Mihailo Bjelić.

Propustili ste

Web 3.0

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.

Web 3.0

Kako započeti karijeru u web3 – saveti programera

Web3 je najbrže rastući ekosistem u Srbiji. Zanimalo nas je kako izgleda karijerni put u ovoj industriji, a to smo otkrili kroz razgovor sa dvojicom web3 programera.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Tehnologija

Nadomak Barselone zavirili smo u 3 nova električna modela brenda Cupra kojeg vole i auto i tech entuzijasti

U auto industriji Španija nije izgradila ime kakvo je realno mogla da ima. Međutim, nova era traži nove heroje, a ova zemlja na Pirinejima ima važnog igrača koji bi mogao da promeni percepciju države u specifičnom automobilskom svetu.

Analiza

Više od $135 miliona investicija za srpske startape u 2021. godini

Prema godišnjem izveštaju Startup Genome, prošla godina bila je najuspešnija ikada za domaći startap ekosistem, a procentualno gledano u njega je uloženo čak 600% više investicija u odnosu na 2020.