Direct Media predstavila istraživanje Direct PERSPECTIVE

Direct Media: Okretanje brendova ka lokalu i tehnološki progres biznisa ostaju i nakon pandemije

DIRECT MEDIA United Solutions je u prethodnom periodu sprovela istraživanje pod nazivom 'Direct Perspective' u kom je ispitivala trenutno stanje u oblastima kao što su ekonomija, poslovanje i tehnologija. Kako je pandemija uticala na pomenute oblasti i kako se što bolje prilagoditi u periodu koji dolazi?

U istraživanju Direct PERSPECTIVE: Poslovanje u postcovid periodu u Srbiji koje je sprovedeno od maja do jula 2020. godine, učestvovalo je 189 ispitanika iz 14 industrija, sa različitih nivoa rukovođenja – od C-level funkcija do operativnih i administrativnih pozicija.

U nastavku teksta predstavljamo vam rezultate do kojih je došla DIRECT MEDIA United Solutions sa partnerima, i to u tri oblasti: Ekonomija i poslovanje, Brend i Tehnologije. Ujedno, prenosimo i poziv organizatora da se akteri poslovne, marketinške, startap i tehnološke zajednice uključe u kontinuirani dijalog na temu poslovanja u postcovid periodu.

Inovacije i likvidnost biće prioriteti u poslovanju

Najveća briga poslovnog sveta u narednom periodu je opadanje potražnje za proizvodima i uslugama, smatra 59% ispitanika istraživanja, dok 35% kao najveći problem percipira likvidnost. Zato ne čudi da, kao najpotrebnije za uspešno poslovanje, ispitanici vide inovacije prozvoda i usluga, kao i dobro balansiranje sredstava i obaveza.

Svakako, nisu sve industrije podnele jednak pritisak i krajnji efekat neće biti isti za sve. 40% ispitanika je kao industriju koja će najviše biti pogođena u ovom i narednom periodu, prepoznalo kulturu. Ovaj podatak sledi nakon očekivanih odgovora poput turizma (78%), avio industrije (65%) i ugostiteljstva (46%).

Kriza je podstakla kompanije na promenu

Virus SARS-CoV-2 je potpuno resetovao dosadašnji pristup radu i zaposlenima. Tako će vodeće HR strategije za koje će se biznisi odlučivati u budućnosti biti bazirane na redizajnu organizacione strukture, modernizaciji i uvođenju novih načina rada, pokazuju rezultati Direct PERSPECTIVE istraživanja. 29% ispitanika kao prioritet vidi i optimizaciju radnih mesta u delu smanjenja broja zaposlenih i preraspodele posla. U perspektivi trećine ispitanika na srednjim i nižim nivoima je fleksibilno mesto rada.

Vodeća odlika potrošača novog doba je otpornost

Gubitak slobode, ograničenost kretanja i fizička distanca podstiču kod potrošača želju da nadoknade propušteno. Nepoverenje i nesigurnost biće prisutni još dugo vremena, ali ljudi jesu društvena bića i tu se najviše ogleda rezilijentnost – kroz želju da se vodi ispunjen život. Bez obzira na potrese kojima smo bili izloženi u ovoj godini, 85% ispitanika ocenjuje da će se navike potrošaca promeniti malo ili na kratko, nakon čega će ponovo biti isti kao ranije.

Okrenutost lokalu je neophodna brendovima

Kampanje podrške lokalnim proizvođačima za vreme i nakon prvog talasa pandemije, postavile su temelj onome što bi mogla biti opredeljenost kupaca na duži rok. Javio se jak osećaj lokalnog patriotizma i pripadanja, a to primećuje čak 50% ispitanika koji percipiraju da će se potrošači okrenuti lokalnim proizvodima. Kompanije veruju da će država podsticati kupovinu lokalnih proizvoda.

Biznisi se ubrzano kreću ka tehnološkom progresu

Iz vizure ispitanika pomenutog istraživanja, potrošači su uveliko prihvatili onlajn kanale u svim sferama života – za komunikaciju, kupovinu, finansije, zabavu, obrazovanje. Zato ne čudi što ubrzani proces digitalizacije u narednom periodu i intenzivnu upotrebu tehnologija u poslovanju očekuje 50% ispitanika. Više od jedne trećine je implementiralo nekoliko projekata digitalizacije na ključnim segmentima biznisa, dok je kod 45% njih započet jedan ili više projekata.

E-commerce predstavlja glavni fokus transformacije

Istorijski proboj e-commerce tržišta će neke navike promeniti na duži rok, a samim tim i poslovanja. Online trgovina će biti prvi projekat u koje će ispitanici istraživanja ulagati, ali ne i jedini. Digitalna perspektiva pokreće biznise i u pravcu razvoja digitalnih proizvoda i stvaranja boljeg korisničkog iskustva i CRM-a. Istovremeno, pogled na okruženje im govori da se i organizaciona kultura mora menjati, kao još jedan od imperativa uspešne digitalne transformacije.

Fokus na higijenu i socijalno distanciranje najviše će ubrzati promene u bankarstvu

Budućnost plaćanja je u digitalnom obliku, a iz perspektive naših ispitanika, bankarstvo će biti industrija koja će doživeti najveću tehnološku transformaciju, kao i retail. Zato ne iznenađuje da su, kao najvažnije tehnologije koje će kreirati promene, ispitanici Direct PERSPECTIVE upravo prepoznali one koje su više karakteristične za plaćanja i finansije.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.