
Direct Media: Okretanje brendova ka lokalu i tehnološki progres biznisa ostaju i nakon pandemije
DIRECT MEDIA United Solutions je u prethodnom periodu sprovela istraživanje pod nazivom 'Direct Perspective' u kom je ispitivala trenutno stanje u oblastima kao što su ekonomija, poslovanje i tehnologija. Kako je pandemija uticala na pomenute oblasti i kako se što bolje prilagoditi u periodu koji dolazi?
U istraživanju Direct PERSPECTIVE: Poslovanje u postcovid periodu u Srbiji koje je sprovedeno od maja do jula 2020. godine, učestvovalo je 189 ispitanika iz 14 industrija, sa različitih nivoa rukovođenja – od C-level funkcija do operativnih i administrativnih pozicija.
U nastavku teksta predstavljamo vam rezultate do kojih je došla DIRECT MEDIA United Solutions sa partnerima, i to u tri oblasti: Ekonomija i poslovanje, Brend i Tehnologije. Ujedno, prenosimo i poziv organizatora da se akteri poslovne, marketinške, startap i tehnološke zajednice uključe u kontinuirani dijalog na temu poslovanja u postcovid periodu.
Inovacije i likvidnost biće prioriteti u poslovanju
Najveća briga poslovnog sveta u narednom periodu je opadanje potražnje za proizvodima i uslugama, smatra 59% ispitanika istraživanja, dok 35% kao najveći problem percipira likvidnost. Zato ne čudi da, kao najpotrebnije za uspešno poslovanje, ispitanici vide inovacije prozvoda i usluga, kao i dobro balansiranje sredstava i obaveza.
Svakako, nisu sve industrije podnele jednak pritisak i krajnji efekat neće biti isti za sve. 40% ispitanika je kao industriju koja će najviše biti pogođena u ovom i narednom periodu, prepoznalo kulturu. Ovaj podatak sledi nakon očekivanih odgovora poput turizma (78%), avio industrije (65%) i ugostiteljstva (46%).
Kriza je podstakla kompanije na promenu
Virus SARS-CoV-2 je potpuno resetovao dosadašnji pristup radu i zaposlenima. Tako će vodeće HR strategije za koje će se biznisi odlučivati u budućnosti biti bazirane na redizajnu organizacione strukture, modernizaciji i uvođenju novih načina rada, pokazuju rezultati Direct PERSPECTIVE istraživanja. 29% ispitanika kao prioritet vidi i optimizaciju radnih mesta u delu smanjenja broja zaposlenih i preraspodele posla. U perspektivi trećine ispitanika na srednjim i nižim nivoima je fleksibilno mesto rada.
Vodeća odlika potrošača novog doba je otpornost
Gubitak slobode, ograničenost kretanja i fizička distanca podstiču kod potrošača želju da nadoknade propušteno. Nepoverenje i nesigurnost biće prisutni još dugo vremena, ali ljudi jesu društvena bića i tu se najviše ogleda rezilijentnost – kroz želju da se vodi ispunjen život. Bez obzira na potrese kojima smo bili izloženi u ovoj godini, 85% ispitanika ocenjuje da će se navike potrošaca promeniti malo ili na kratko, nakon čega će ponovo biti isti kao ranije.
Okrenutost lokalu je neophodna brendovima
Kampanje podrške lokalnim proizvođačima za vreme i nakon prvog talasa pandemije, postavile su temelj onome što bi mogla biti opredeljenost kupaca na duži rok. Javio se jak osećaj lokalnog patriotizma i pripadanja, a to primećuje čak 50% ispitanika koji percipiraju da će se potrošači okrenuti lokalnim proizvodima. Kompanije veruju da će država podsticati kupovinu lokalnih proizvoda.
Biznisi se ubrzano kreću ka tehnološkom progresu
Iz vizure ispitanika pomenutog istraživanja, potrošači su uveliko prihvatili onlajn kanale u svim sferama života – za komunikaciju, kupovinu, finansije, zabavu, obrazovanje. Zato ne čudi što ubrzani proces digitalizacije u narednom periodu i intenzivnu upotrebu tehnologija u poslovanju očekuje 50% ispitanika. Više od jedne trećine je implementiralo nekoliko projekata digitalizacije na ključnim segmentima biznisa, dok je kod 45% njih započet jedan ili više projekata.
E-commerce predstavlja glavni fokus transformacije
Istorijski proboj e-commerce tržišta će neke navike promeniti na duži rok, a samim tim i poslovanja. Online trgovina će biti prvi projekat u koje će ispitanici istraživanja ulagati, ali ne i jedini. Digitalna perspektiva pokreće biznise i u pravcu razvoja digitalnih proizvoda i stvaranja boljeg korisničkog iskustva i CRM-a. Istovremeno, pogled na okruženje im govori da se i organizaciona kultura mora menjati, kao još jedan od imperativa uspešne digitalne transformacije.
Fokus na higijenu i socijalno distanciranje najviše će ubrzati promene u bankarstvu
Budućnost plaćanja je u digitalnom obliku, a iz perspektive naših ispitanika, bankarstvo će biti industrija koja će doživeti najveću tehnološku transformaciju, kao i retail. Zato ne iznenađuje da su, kao najvažnije tehnologije koje će kreirati promene, ispitanici Direct PERSPECTIVE upravo prepoznali one koje su više karakteristične za plaćanja i finansije.